Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szia!Próbáljátok meg bele a legolcsóbb Honda dió 2T CDI-t.Kb 3 ezer ft körül van,nagyon strapabiró.Egyik barátomnak még én kötöttem be pár éve ilyen mocira.De ha mindent tönkretesz,akkor esetleg gondolkodnák egy trafócserén is-zavarszürős pipával.
Sziasztok
Egy előgyújtás szabályzó elektronikát dolgozom, és érdekelne, hogy egy gyújtótrafót mennyi ideig kell tölteni, illetve mennyi ideig célszerű kisütni? Valami méretezés van erre? Nekem igazából egy kis gyújtótrafóra kellene, DC 6V/1A vesz fel. De szívesen fogadok adatokat nagyobb trafókhoz is.
Miért nem csinálsz CDI-t..
Mellékesen trafót nem töltünk meg kisütünk, ennek szerintem olvass utána. Idézet: „Valami méretezés van erre?” Van. De rögtön vissza is kérdezek mert kevés az információ . Mi lenne a maximális fordulat?
12000rpm a maximális fordulat. De szerintem ennek nincs jelentősége, hisz van egy időállandó, ami alatt eltárolja az energiát a tekercs. Közben utána olvasgattam DWELL időnek hívják, talán sikerül egy képletet is találnom rá. CDI a következő lépés, az alapokról kezdem, majd annak is eljön az ideje egyszer.
A programot már megírtam, már csak ez az egy a nyitott kérdés.
Közben sikerült ráakadnom:
T = (-L/R) * ln( 1 - (R * I / E)) Ezzel lehet kiszámolni, mennyi idő alatt töltődik fel a tekercs (építi ki a mágneses terét). Már csak meg kell mérnem az induktivitását a trafónak. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2014
Szia! megtudnád mondani ,hogy lehet készíteni ilyen gyújtás elektronikát mivel arra gondoltam lehúzom a vasról és készítenék helyette másikat de szét törtem és nincs benne csak tekercs ,
tirisztor nem volt benne vagy nem lehet látni. üdv A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Hello!
Ha nem vagy még elég jártas, és nincs meg a megfelelő felszerelésed, műszered, a gyújtás készítés nehezen fog menni . Próbálj meg gyárit beszerezni. (a készítéshez egyébként is túl sok mindent kellene tudni az adott motorról, annak karakterisztikájáról, és a gyári adatok, mint pl. előgyújtás, zárásszög érték, valamint, hogy fordulatszám függvényében változtatja-e az előgyújtást, vagy ezt fix értéken tartja, mechanikai méretek, beépíthetőség...stb.)
Helo.
Én is épp most dolgozok egy előgyújtás szabályzón. 12F683, EEPROM ban található táblából olvassa ki a terhelésnek és fordulatnak megfelelő előgyújtást. (interpolál) Én nem foglalkoztam a dwellel, hanem egy hétlábú gyújtásmodul elé akarom kötni, az megoldja a zárásszög szabályzást. Bár lehet még lesz benne zárásszög szabályzás is, bár ehhez kéne akkufesz mérés, nagyon megbonyolítja, gyújtómodullal sokkal egyszerűbb.
Igazad van. Tegnap este már sikerült vennem egy használtat és működik szépen.
Szerencsém volt és nem is volt nagy összeg.1500 ft. megérte szerinted? üdv
Szia
Igen tudom, egyszerűbb lenne ha csak rákötném a gyújtásmodulra, de kifejezetten olyan motorra(motorokra) tervezem ezt ahol megszakítós/akkumulátoros gyújtás volt gyárilag. Persze ha elkészül, a kimenetét nyugodtan lehet pl:CDI-re is kötni, de így "önmagában" is tud majd működni. A DWELL értéket konstans értéken hagyom, bőven ráhagyva, hogy gyenge akkunál is elegendő legyen az idő. Ahogy számolgattam, még így is 13-14.000 fordulatig jó a gyújtás. Ez a tartomány a legtöbb motorhoz meg elég. Én is interpolálást használok, csak figyelni kell mert kicsit időigényes (kb 100uSec) vesz igénybe az én programomban, ezt már magas fordulaton kompenzálnom kellet. (Kb 1-2 fokkal késett az ideálistól a gyújtás)
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a lendkerék helyzetét hogy tudom meghatározni a helyes gyújtás időpont érdekében. A gyújtás egy KTM 400 sxc-re kell. A gyújtás egyetlen része sem eredeti. Hány fokról induljon a gyújtás?
Nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!!!!
Nincs szög jelölés?
Érdekes lenne, ha csak tapogatózni kellene a fokok után. 30 Mivel nem eredeti semmi sem, akkor megelőlegezek neked egy nobel díjjat! Vicceltem. Egy fotót küldhetnél. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2014
Sajnos semmi jelölés. Igazából ez a gyújtás egy yamaha jog 3kj, plusz egy CDI-ami képes az előgyújtást szabályozni.
Holnap küldök képeket is.
Hello!
Akkor ez most egy "tuning" CDI? Honnan tudni, hogy szabályoz előgyújtást valaki megmérte? Jó lenne tudni mennyit szabályoz! Viszont: A fok helyett lehet használni "mm"-t is. (hacsak nincs fokolótárcsa a fiókban). Tehát: Előveszel egy indikátor órát , és - ha a gyertyanyílás a hengerfej közepén található- akkor egy adapterrel betekered a gyertya helyére (hogy hogyan kell beállítani, használni, azt a második linkből megtudod). Megkeresed a felső holtpontot. Ezt a pontot érdemes megjelölni valahol a lendkeréken és a blokkon úgy, hogy a két jelölés egybe essen. Mivel nincs referencia az előgyújtás értékére, nem marad más hátra, mint a próbálgatás. Egy 2mm-es alapelőgyújtással szerintem nem nagyon nyúlsz mellé (indikátoróra a barátod...) Ezt a pontot is meg kell jelölni a lendkeréken (lehetőleg más, jól látható színnel, mert ez lesz a későbbiekben majd a mérvadó). Ezután kell egy jól feltöltött akku, és egy stroboszkóp lámpa, amivel ellenőrizni kell majd a gyújtás időpontját. /ha nincs indikátor óra, akkor még szóba jöhet egy tolómérő, feltéve, hogy elfér a hengerfej fölött, és ha végképp nincs más, akkor egy végig menetes, 1mm menetemelkedésű csavarral is be lehet lőni egy kezdő értéket/
Nálam timerrel van megoldva a késleltetés, int lábra van kötve a fordulatjel. Max az fordulhat elő, hogy későn realgál a fordulat/terhelés változására, kicsit lemarad. Ez lekönnyített forgó tömegű motoroknál lehet gond, szerintem nálam nem lesz belőle probléma. Nekem autóba lesz, a gyújtásmodul ide jó, motorra csak akkor ha ugyanúgy 2 jel van fordulatonként. Így mindenképp jobb a te megoldásod, de én szerintem hagyom így ahogy van. Vagy megcsinálom CDI re
Szevasz!
Nos ez igen egy "tuning CDI", ennek a motornak az eredeti gyújtás görbéje lett bele programozva (PIC vezérli). Fokoló tárcsa az van és a pontos holdponti helyzet is adott(5-fokkal próbálkoztam). Lehet bepróbálkozok egy 2mm-es előgyújtással. A finom beállítást tudom majd variálni az alaplappal is, mivel forgatható, csak a kezdetek a nehezek Stroboszkóp sajnos nem áll rendelkezésemre.....még! Nagyon szépen köszönöm a tippeket. További ötleteket szívesen fogadok! Apropó asszem a gyári érték 38 fok 6000/perc-nél. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2014
Ezek szerint megvan minden kiindulo adat. Már csak egy strobi kellés mehet a proba.
Igen adott. Be is indult, alapjáraton szépen megy, de ha gázt húzok neki akkor durrog, ha lassan húzom neki akkor felpörög valamennyire, de messze nem annyira amennyire kellene. Néha vissza durran a légszűrőbe is. Mitévő legyek? A 2-mm is próbáltam.
Stroboszkóp nincs sajnos... A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2014
Szerszám nélkül nincs ipar... gyorsan prezentáljál egy strobót! Kb fél óra alatt a fiókból össze lehet hányni egyet!
A másik, próbáld elsőnek egy sima CDIvel, hátha a tuning vacakol.
Próbáltam másik CDI-vel is de azzal se jó....ha nincs más akkor tényleg kell szereznem egy stroboszkópot. Szerintetek akkor a 2mm előgyújtás kezdetnek jó?
A strobi azért lenne fontos, mert így ki tudnánk szűrni egy hibalehetőséget.
Túl sok a változó - egyenlőre. Nem szeretnék "nagy generált" írni, (mert fölnégyelnek, lelőnek, megégetnek, a fejemet veszik a moderátorok ), de szerintem nem a gyújtás, egész pontosan, nem a gyújtás időpontja miatt durrog (főleg hogy írtad, "ha gázt húzok neki akkor durrog")! Ez, vagy gyújtógyertya, gyújtókábel, gyújtótrafó, vagy üzemanyag ellátás, azon belül is valószínűleg fals levegőt szív valahonnan gázadásra, és ehhez párosul még egy túl nyitott, vagy nem rendesen tömített kipufogó rendszer is, amiben aztán a bejutó elégetlen üzemanyag összekeveredve a tömítetlen réseken bejutó friss levegővel, berobban. De ez csak az én véleményem, lévén nem tudni a motor "előéletéről" semmit, ment-e valaha ez a motor rendesen, mióta nem megy, volt-e felújítva, volt-e porlasztó csere....nem folytatom... Strobival legalább egy valamit tudnánk pontosan.
Próbáltam már másik gyertyával is, holnap megpróbálom másik trafóval is. A kipufogó az gyári egészen, és most kapott a héten újra fúrt hengert és új dugót is. A szelepek beletek csiszolva, és a vezérlés is jó helyen van. A porlasztója is az eredeti. A durrogást ne úgy képzeld mintha fegyverrel lőnének a kipufogóból, hanem inkább "horkol"...
Szia! Nem lehet, hogy a pic zavarokat szed össze? Nekem is hasonlót csinált. A hall-ic vezetékét befontam, plusz tettem még hidegítőkondit a pic tápjára és láss csodát szépen ment a moci.
Értem.
Strobi nélkül nem leszünk előrébb... Sajna ez a lehető legrosszabb (erre gondoltam már a legelején), hogy frissen felújított a moci, túl sok minden lett megbontva, bármi lehet...akár a gyújtás is...de azt, hogy ezt biztonsággal ki is lehessen szűrni, mindenképp kellene tudni: milyen fordulaton, hol, és mennyi a szikra. /gondolom nem az osztrák Mattighofenben újították föl a motort.../
Hát nem tudom, de holnap megpróbálom a lehető legjobban leárnyékolni. Köszi a tippet!
Értem, akkor föltétlen szerzek stroboszkópot, amúgy a CDI- egységen van egy led ami akkor villan föl amikor (gondolom) a szikra képződig, vagy amikor impulzus érkezik a jeladóról. Ezt valahogy lehetne hasznosítani? Hát a felújítás az nálam történt, de nem ez volt az első. Úgy érzem, hogy mechanikailag rendben van. De a biztonság kedvéért átnézem még
Üdv Mindenkinek!
Megkértek nemrég, hogy egy kis traktorba csiholjak szikrát, a gyári trafós vacak helyett, mert az nem volt megbízható és le is égették. Nem tudom mit csináltak vele, de úgy nézett ki, mintha felgyújtották volna a trafót. Gondoltam felteszem az egész projektet, mert elég sokan építenek gyújtás vezérlőt és hátha pont ilyen kell majd valakinek. Nem olyan rég javítottam ETZ elektronikus gyújtást, amihez ITT kaptam minden infót. Ebből kiindulva nekiláttam és után építettem az elektronikát. Annyi változás van az eredetihez képest, hogy TLE 4905-ös a Hall IC típusa, a tranyók BD139 és S2000AF lett, a VDR helyett egy 200V-os Zener dióda került bele, a 16V-os Zener-t én egy 11V-os és egy 5V-osból raktam össze, a kondi 47nF/630V-os kerölt bele, a 2x330Ohm helyett, egy 150Ohm/5W-os ellenállást raktam bele, a 200Ohm-os ellenállás pedig 4W-os van benne, mert szeretnek melegedni kicsit. Raktam bele két LED-et is, hogy lássam a működést. Zöld LED a táp jelenlét, a piros LED pedig a gyújtást hivatott visszajelezni, ami a próbák során tökéletesen visszaadta a működést. A trafó zsiguli gyújtó trafó lett, mert az volt itthon. Nagyon szépen dolgozik, szépen adja a szikrát és a motornak is gyönyörű lett az alapjárata és magas fordulaton is szépen jár. Megdícsérték, hogy milyen szépen ketyeg a motor, előtte a trafóval nem volt ilyen egyenletes. Remélem hasznos lesz ez a hozzászólásom és segít másoknak is a sikeres után építésben. Végül csatolok néhány képet, hogy lássátok is mit is csináltam. A jeladó NYÁK-ját fillcel rajzoltam ki és úgy marattam ki, nem akartam azért a pár kis vonalért nyomtatgatni. Ha kell valakinek esetleg NYÁK terv, azt is felteszem szívesen, csak azzal most nem foglalkoztam. Majd ha lesz időm, akkor csinálok egy "szebb" NYÁK-ot, mert ezt elég sietve csináltam, de működik az a lényeg. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |