Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A relék behúzott állapotában mérd meg a relék behúzótekercsén mekkora feszültség esik. Lehet feleslegesen vágod át a vezetősávot.
Méretből köv., a felülettel ~arányos a hűlés (terhelhetőség). A mérés is jó módszer.
Az is egy megoldás.
![]() Ha zárt dobozban van, akkor nem igazán jó az előtétellenállás sem. A dobozból a teljesítmény nem tud eltávozni, az egész áramkört fűti. A többi milyen jelfogó? Szintén 12V? A tápfeszültség csökkentése lenne az igazi.
Ez az ellenállásosztós dolog tök jó ötlet, köszi
![]() Akkor hagyom is ezt a diódás dolgot, de azért köszi a segítséget proli007! Az 1Mohmos ellenállás helyett elég egy 10k-s is, ugye?
Szerintem elég lesz, de majd a tesztnél kiderül. Még a 100k is jó lehet.
Igen, mindegyik 12V-os. Szerintem az az 1-2W, amit elfűtene az ellenállás(ok) az nem lehet nagy gond. Korábban ezek a relék 24V-os trafóról mentek 12V-ra stabilizálva. Ott nagyobb lehetett a disszipáció a 7812-n (egy kis hűtőborda volt rajta), de hiba nélkül üzemelt elég sokáig, amig szét nem szedtem.
20 sz Jófiú: Megmérem, hátha elhagyható az ellenállás. Ha nem jó, az se baj, már nagyjából kitaláltam, hogy alakítom át a panelt. ![]()
Azért a motoromat elég jól ismerem és rengeteget méricskéltem az elektromos rendszerét. Oszcilloszkóppal is nézegettem...
Névleges teljesítménye 45W körül van. Persze alacsony fordulaton ennek a töredékét sem tudja, ezét, még akkor is ha minden helyzetjelző LED-es, csak pislákol a fényszóró, valamint a feszültség is 4V körül van. (ezért a + izzó beiktatásának nem sok értelme lenne mert akkor mégy úgyse látnék) A fordulat növelésével nő a feszültség és a leadott teljesítmény is. Aztán ez szépen beáll. Feszültség 7V környékére, teljesítmény pedig gondolom itt már 45W(itt szépen fénye van mindennek) Aztán ahogy növelem a fordulatot egy idő után a feszültség tovább nő és kiéget mindent. Terheletlenül(tehát lekapcsolt világítással) hamarabb kezd el nőni a feszültség. Ezért kellene egy adott feszültség után + terhelést adni neki. Úgy, hogy az adott feszültség alatt semmi plusz terhelés ne legyen. Az aksi és a gyújtás a világítástól független. Külön gyújtótekercs van és külön töltőtekercs. Irányjelző, féklámpa aksiról megy. (bár irányjelző gyárilag nem is volt) pucuka, tehát a P az eldisszipálandó teljesítmény, az U pedig a feszültség aminél jelen esetben a zener nyit (tehát kb 5W és 7,5V) ? (tehát 22K, ha jól számoltam így késő este) A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
Valaki meg tudna engem dobni egy 1/4 hullámhosszú antenna kiszámítási képlettel?
Szia!
Keress képleteket a listából: Bővebben: Link.
Olvasd már el!
Én nem csak az indexekre gondoltam, hanem mindenre. Én a biciklimen ideiglenesen csináltam 1 LED-es hátsó lámpát egy egyenirányító kockával, meg előre ugyanígy 10 LED-et. Később majd tervezek 3W-os LED-et, mert 3W-os a generátor. Nyilván 11 sima LED nincs 3W, és semmi bajuk. Nem tudom, hány Wattos az első lámpa izzód, de vannak már 80-90 lm/W-os LED lámpák, amik biztos többet tudnak kisebb fogyasztással. Attól, hogy hálózatra van tervezve, a LED-ek benne még általába 12V-osak. Mondjuk egy ilyen 15 W-os lámpában a búra alatt egy korongon vannak a LED-ek, szóval, ha azt a korongot be tudod szerelni úgy, hogy valahogy rá tudsz tenni egy akkora hűtőt mint ami rajta és benne van, akkor megfelel majdnem egy 100W-os izzónak.
Sziasztok!
A mellékelt kép mutatja a NYÁK lemezt, ezen a lapon egy ellenállás szét lett égve. Színkódot nem lehet róla leolvasni ill. az értékét sem lehet megmérni. A panelon zavarszűrő elemek vannak és erre csatlakozik egy izmosabb trafó, melynek helye a a fehér tüskés csatlakozó. Ez egy Philips FW-P78 t. HIFInek a része. Mit javasoltok,milyen értékű ellenállásra cseréljem ki? Másik kérdésem pedig az lenne, hogy van egy mágneskapcsolóm, a tekercsére 24VDC fesz. adva meghúz a relé. A tokozás oldalára viszont vannak írva 240VAC értékek is. Azok az NO és NC érintkezőkre vonatkoznak, hogy adott fesz. mellett mekkora áramot tudnak elviselni?
Üdv!
Kapard le a ragasztót az alkatrész mellől. Nézd meg, hogy milyen pozíciószám tartozik, hozzá. A mellékelt képről keresd ki az alkatrészt. Vagy töltsd le innen a kapcsolási rajzát. Bővebben: Link
Köszönöm a dokumentumot! Meg is van a kérdéses alkatrész,3908-as sorszámmal. Ez a 11. oldalon található rajz bal alsó sarkában van,a trafó primer oldalának a körében,470 Ohm és 120 Ohm értékben. Melyiket tegyem be?
Elég ramaty a minősége a rajznak, de én úgy veszem ki, hogy a 120 Ohm kell neked, mivel a panelen a 1903-as nincs beültetve. De legyen kéznél egy 470 Ohm-os is. Illetve jobb lenne, ha azzal kezdenél.
Halli mindenkinek ,az lenne a kérdésem hogy hogyan tudnék összekötni egy USB-RS323,mert azt halottam csak simán nem lehet összekötni (lehet de nem ajánlott),pedig rajz is van hozzá.Amire kellene egy Laptop összekötni egy Digitális Műhold vevővel,Com1 porton kommunikálnának egyűt.
Sziasztok
Èppen egy távirányítós hajó megépítéjével küzdök és egy kis akadályba ütköztem a chipet nem tudom működésre bírni sem 3 sem 4,7 voltál. Az ic-n szereplő adatok:TXM , RX- 2B , 2YT12JU Ès sajnos a chiphez nincs távirányítóm se ha valaki megtudná mondani ,hogy milyen kell hozzá azt megköszönték. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
Nem lehet, mert minden USB-hez külön vezérlő kell tudtommal. Nem tudom, mit akarsz kommunikálni, de max. FW frissítést lehet, az meg 1 alkalom. Szerezz olyan gépet amin van!
Esetleg ez a kép alapján el tudsz valamerre indulni
Ez elég zavaros. Van egy vevőd, de nincs adód, amivel működésre tudnád bírni?
Ez így nem működik. A kulcsszó, az FTDI csip, egy usb rs232 átalakító ic. Programozni nem kell, csak a gép, amin használod, lennie kell egy drivernek, és ennyi. Adatlapon találsz mindenféle érdekességet. FT232R adatlap
Ha beleolvasnál a saját topikjaiba, talán a választ is megtalálhattad volna.
Bővebben: Link
Üdv mindenkinek!
Tervezek vásárolni 1 dob 0.5-ös hangszóró vezetéket. Két féle van, kis szálátmérőjű (70 x 0,1 mm²) és nagyobb szálátmérőjű (30 x 0,12 mm²). Nagy áramhoz melyik jobb? Igazából tekercs lesz belőle, azt szeretném megvenni, amelyik jobb tekercsnek. Előre is köszönöm.
Elég sok probléma van a kérdésedben.
A hangszóró vezeték általában kábel, tehát két ér van benne. Szálátmérőről beszélsz, holott két adatot adsz meg egyszerre. Keresztmetszetben mérik a vezetékeket, nem is értem, miféle adat van a keresztmetszet előtt. Nagy áram? Mennyire nagy? 10 A-hez pl. egyik sem jó, 0.1 A-hez pedig mindkettő. A nagyobb keresztmetszetű (vastagabb) több áramot visel el. Nagy általánosságban a 10 - 12 A/mm2 -es értéket nem illik túllépni. Tekercskészítéshez pedig eleve zománcszigetelésű huzal ajánlott, a többi túl nagy helyet foglal el a szigetelése miatt.
Az is kérdéses, hogy milyen tekercs. Nagyobb frekin már életbe lép a skin hatás és emiatt jobb a több kisebb szál.
Köszönöm. Nagy freki lesz, több 10 MHz.
Idézet: „Keresztmetszetben mérik a vezetékeket, nem is értem, miféle adat van a keresztmetszet előtt” Esetleg a szálak darabszáma!? ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2014
De mi a 0,5? Mindkettő fél mm vastag? Az hogy jön ki?
Engem is az zavart meg, mint gyulankat. Zavarosak az adatok.
![]()
Tulajdonképpen igen Ès pont ezért tettem fel a kérdést hogy megtudjam milyen adó kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |