Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
0,15mm = 0,512A
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2014
Azért csináld a lehető legvastagabbra. Az ilyen vékony inkább csak a digitális jelekhez való.
Akkor az nem lézerbe való fólia volt, ha elakadt. Gondolom a hőtől meghullámosodott, azért akadt be. A lézeres fólia pedig bírja a hőt. Sokszor a papírboltban maguk sem tudják mit adnak el.
De miért kínlódsz fóliával ? Vegyél pauszt, arra nyomtass, lefújod LabelOff-al, megszárítod, és már fotózhatsz is vele.
Na még egy kérdés
Az autorouter miért nem rak be szinte sosem 90 fokos kanyarokat, miért mindig több darab 45-ösből csinálja?
Köszönöm a hozzászólásokat.
A fólia lézerbe való (csekkoltam a dobozt amiből kivette a papírboltos, persze ha nem cserélték ki ami benne van). Elakadni még az égetés előtt elakadt, amikor kiszedtem lejött róla a festékpor. Nem tudom miért akadhatott el. Arra is gondoltam, hogy ezek az új "hűdeprofi" lézeres multi cuccok, azt sem tudják mi az az írásvetítő, így nem ismerik-kezeli k a fóliát. (de ha jó a pausz dolog, akkor nem is olyan fontos már ) pjg: Pausz papír? És le sem kell fújni? Ez nekem új, de ha működik nagyon érdekel. Tehát csak rányomtatom és levilágítom? És még a tintasugarasomat is tudom használni hozzá. Ez király, köszönöm szépen Szpistinek is!!! HA csak sima pausz, nem lefújva semmivel, mennyivel növeli a levilágítási időt? (és vagy LED-eket használok, vagy hagyományos izzót....) (Hogy a fenébe nem találkoztam még ezzel a módszerrel? Most hogy rákerestem egy csomó helyen emlegetik...) A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2014
Szia! Már többször leírtam itt, hogy a pausz nem mérettartó. A levegő nedvességtartalmának és a hőmérsékletének függvényében változtatja a méretét. Ettől még használható csak ezeket a tulajdonságokat figyelembe kell venni.
A tintasugaras nyomtatásnál előfordulhat, hogy a pausz szálai szétszívják a tintát és emiatt elmosódott konturok lesznek. Ezt ki kell próbálni. Én korábban nyomdai levilágításnál használtam pauszt film helyett, mert olcsóbb. Szöveges oldalaknál jól működött, és nem kellett lefújni semmivel.
Az első fotós nyákomat pont ilyentájt csináltam. Kinyomtattam pauszra, rátettem a fényérzéken felületre. Letakartam egy 2mm vastag üveglappal és így dél tájban kiraktam az ablakba a napra.
Nem emlékszem már, de fél és két perc közti időre. Tökéletes lett. Ma már arcszolit használok. 4 csövest. 25 30 centi magasról fél perc. Hogy tintasugarassal nyomtatva milyen azt nem próbáltam. Legutóbb színes lézerrel nyomtattam 90% fekete, 5-5% vörös és kék hozzáadásával. tökéletes fedés. Sajnos nyomtató megint elromlott. Igaz két hónapja én sem dolgozom.
Elviszi a hőt az alkatrész lábán keresztül.Kisebb teljesítményű,de melegedő alkatrészeket lehet így hűteni vele.Stabilizátorok,teljesítmény félvezetők...
Sprint Layout programban thermal pad olyan GND forrszemet jelent, amelyik ún. teleföldes (vagy tele GND-s) tervezésnél nem a teljes kerületén érintkezik a nagy kiterjedésű GND felülettel, hanem csak meghatározott számú és vastagságú összekötésen keresztül. Ezáltal korlátozható a nagy felület erős hőelvonása, és így könnyebbé válik a forrszem forrasztása.
Az alábbi fotón pl. a világosabb kör alakú mezőben láthatsz ilyet.
A thermal pad az nem az smd alkatrészek alján lévő "hűtőborda" amit ráforrassztanak a nyákra, hogy elvezessék a hőt?
Mint írtam a Sprint Layout értelmezésében nem.
Persze, amit Te írsz, az egy hőelvezetési módszer, amit akár nevezhetünk thermal pad-nek is. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
Simpi, ami a Köki meg a határút között van az miért nem jó?
Ha délig leadod a filmet, délután 5 felé, már el is hozhatod tőlük. (Duotonerepro)
Bocsánat, hogy beleszólok, de simpi nekem címezte a hozzászólását, szóval a belinkelt helyen is meg lehet várni. A szerdai kézhezvétel valószínűleg azért volt, mert gondolom postai kézbesítést kért.
Én nekem bevált a kétszer áthúzom technika. Igaz elég sok időbe telt mire megtaláltam az igazi filcet, találtam olyat amiből gyártanak két vastagságot, és akárhányszor áthúzhatom nem törli le az előző vonalat. De ez nem hagyományos centropen. Az erdmény a Ki mit épített témában az oldal tetelyén az első képen látható.
Kétoldalas NYÁK esetén érdemes úgy csinálni, hogy az alsó oldal teliföld legyen, a felső meg telitáp?
Sziasztok !
Két oldalas SMD áramkört készítek. A két oldal összeköttetését ilyen kis pogácsákkal pici csövekkel , lapos lukas tüskékkel szokták megoldani. Mi a neve ezeknek? (VIA néven is hívják), sehogyse találom a hestore-on ! A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2014
Köszi.
Kár hogy nem lehet kapni a hestore-on .
Szőcsögecsnek is becéztük, anno.
Igen ! 20Ft/db ....nem drága egy picit ???? Annyira jön ki szállítással.... A v...ra-n van 1000db os csomagolásban 10000 ért még talán az is jobban megéri (de még 10Ft ért sem venném meg !) inkább forrasztom kétoldalról az alkatrészlábat.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2014
Kétoldalas NYÁK esetén, ha a egy vezetősáv a túloldalon folytatódik, de furatgalvanizálás nem jôhet szóba, azt hogy szokás megoldani? És ha egy furatszerelt alkatrész lábától mindkét oldalon indul ki vezeték, akkor azt a NYÁK mindkét oldalán oda kell forrasztani, vagy erre is van valami más megoldás?
Szia !
Idézet: „ha a egy vezetősáv a túloldalon folytatódik” Akkor egy darab alkatrészlábbal átkötöd és forrasztod mindkét oldalt. Idézet: Nyilván hiszen különben hogy lenne galvanikus kapcsolat. „akkor azt a NYÁK mindkét oldalán oda kell forrasztani” A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |