Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Rendben,körülnézek holnap milyen transzformátorokat találok és megpróbálom összerakni 2 megfelelőből az anódfeszültséget előállítót. Köszönöm mégegyszer a segítséget.
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy egy akkutöltő (12V) trafóján csak 9v Ac mérhető. Gondoltam a szekunder lett menetzárlatos, újratekertem a szekundert, de ugyan úgy csak 9v van. Mi lehet a primerrel?
Pl. a PL36-os cső is kb. 1 kOhm-os kimenőt kíván. Ha jól emlékszem.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Diódahidat nézted? AC-t mérsz nem?
Most olvasom, a trafón mérsz. Lehet a primer lett zárlatos. Nem melegszik a vas? Granpa majd válaszol, ő itt a fő spieler ! A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
PL36 csövem viszont nem akad itthon eggyáltalán. Esetleg ezt a méretű trafót át tudom tekercselni hálózatinak?
Ha a primer zárlatos lenne, akkor inkább nőne a szekunder fesz nem?Nem melegszik nem búg, normális a gerjesztése.
Áttekercselni akárminek lehet (persze akkor átlapolva kell lemezelni). Hasonló paraméterű csőhöz is jó. Nézd meg a csöveid adatlapjait. 2 csőnél (paralel) feleződik az Ra.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Igaz! akkormeg cellazárlatos az akkutöltő
Multid az akkun 12,4-et mér? Terheletlenül sem bonja a vizet a töltő? 14,4? Vagy üzemi feszt mondassz? A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Tekerj több menetet a szekunderre. Működött ez a trafó, mint 12V-os töltő? Mérd meg visszafelé is a trafót.
Aztmondod, hogy sörözött és tévedt a tekerésnél 30 százalékot?
Neemááár. Nem lehet, hogy kihagyott pár lemezt az összeszerelésnél? A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
A lemezkihagyástól nem változik az áttétel. Biztosan nem tévedett, csak eredetileg, lehet valami nem stimmel.
Akkor tényleg tekerjen rá többet. Csak remélem megvan a stekkerben a 230.
PCL86 stereo erősítőhöz kéne hálózati trafónak,a csőfűtésnek külön van transzformátor. Ahhoz megfelelő ez a vasmag?
2×SE-hez bőven, de 2×PP-hez is (sztereó). Bár csak saccoltam a magkeresztmetszetet. Mérd meg pontosan. Ha kicsinek bizonyul az ablak, jó a külön fűtőtrafó.Bőven megfelel (elegendő), a fűtéseket is rátekerheted bátran.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
A transzformátor kereszt lemezelésű,tehát lehetséges hogy mégiscsak hálózati trafó volt?
Nem erről volt, hogy egyoldali a lemezelése? PP-hez amúgy nem kell légrés, tehát lehetett kimenő.
Mivel rajta volt a felrögzítő keret így nem láttamtisztán. Most áltam neki a lemezeket kiszedegetni belőle,hogy majd holnap átszámolva készítsek belőle hálózati trafót.
Szegény Granpa-t fársztod. Pedig ma idáig számolta . Most állhat újra neki az EI vasnak.
Persze évekig működött normálisan a töltő. Ha több menetet tekerek rá úgy persze meglenne a 14-15V AC, de mivel gyári, működő töltő volt, valami elromolhatott benn, ha tovább romlik megint nem lenne jó...Mi lenne a visszafelé mérés?
Tényleg nagyon zöldfülű vagyok még a témában,de ezt kiszámolom egyedül is. Itt van fent hobbielektronikán egy oktató videó kézzel készített transzformátor tekercseléséről és a számításokról szól. Majd az alapján holnap nekiállok.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Viccelek csak. Én is az előző oldalakon próbáltam tekerni.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Igen, 240-et adok a trafó kapcsaira. A primer "középen" is meg van csapolva két helyen, hogy változtatni lehessen töltés mértékét. Ha az elejére és a végére adok 240V-ot akkor a szekundereken 9v lesz ha az egyik megcsapolásra akkor 11-12v ha a starter kivezetésre akkor meg 20v. Egy autó villamossági szerelő hozta, hogy eddig jó volt, szóval nem csak én látom problémásnak.
Nem lehet hogy 12/24 voltos töltő? normal laden / gyorstöltés / soros akku ?
De az. Mindkét szekundere ugyan úgy 9v ot ad csak le
NAjó, én kezdek fáradni. Nem értelek, hol mérsz mit. Fotózol, és rajzol is egyet?
Primerleágazásokkal, szekunderekkel, és egyenirányítás. Akár pufferrel. mert akkor még talán hihető is az AC 11-12.
Sajons az adott vasmagkeresztmetszetre azt írta a trafóméretező programom hogy nem tud átvinni akkora teljesítményt amekkorát ki szeretnék belőle venni. 7,26cm2 A vasmagom,primer oldal 230V,szekunder oldal 235V-200mA-t adtam meg. Azt írta rá a program hogy nem jó hozzá. Esetleg elszámoltam volna az erősítőm teljesítmény felvételét? Vagy túl nagynak méreteztem volna a trafót?
Csatoltam a képeket is a csévetestről. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2014
Ha ekkora keresztmetszetre sok a 47VA, -a program szerint-, akkor felejtős a program!
Van ide beírva egy nagyon egyszerű, és valóban jó méretező, de leírom megint: Avas=k × (P/f)0.5 >> P=(A/k)2× f. A, m2-ben; P, kW-ban; f, Hz-ben. k=0.018-0.025-ig, kis trafóhoz a nagyobb értékkel kell számolni, a nagyobb (500VA felett) már lehet a kisebb értékkel, de tetszés szerint (állandó, vagy szakaszos terhelés), illetve az ablak (tekercshely) mérete miatt lehet variálni a közbenső értékekkel is. Nekem >20éve megy az 50VA-es pákatrafóm ("mezei" vason) 0.021-el számolva, és néha egész nap üzemel; kéz-meleg. Írd le a pontos méreteket: Avas, ablak csévével, és kiszámolom. A menetszámokhoz 1T-t (szakaszos üzemre 1.1T) szoktam venni, azt a régebbi lemezek is tudják. Ebből lehet számolni az osztandót: 1T-val 45, 1.1T-val 41. Ezt a számot kell osztani az A-val. Az így kiszámolt menetszámot a primernél 0.95-dal, a szekundernél 1.05-dal szorzom, a veszteségek (0.1 P) miatt. Nagyobbaknál csak 0.05-ot veszek. Huzal keresztmetszetre J=2.5-3(3.5) A/mm2-et szoktam venni. Szakaszos üzemre lehet a nagyobbat, de állandóra is jó a J=3 (főleg, ha szűk az ablak). A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2014
A méreteket így tudtam ábrázolni ha megfelel.
Dolog van, de később foglalkozom vele. Jó így.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |