Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Lenne hozzátok egy kérdésem , ma kezem ügyébe került egy Futópad. Kivettem a motorvezérlő elektronikát és a kimeneten volt egy 4,1K-s ellenállás 0 Ohm-ra égve. Ezt kicseréltem ,de a motor eze után sem moccant meg. Levettem a motort és megmértem.hogy van-e a kimeneten valami feszültség.Az megvolt ezért tovább mentem a motorra. Az adattáblája szerint: 180V 7.2A. Megmértem a kivezetéseit amin 7.2 Ohm -ot mértem. Azt szeretném megtudni ,hogy jó -e ez a motor?Mert ha működik rá a jó öreg R=U/I akkor 25 Ohm-nak kellene lennie.Szeletek nincsenek benne összeégve szemmel láthatólag
A leírásodban nem jelezted hogy a tönkrement fet zárlatos vagy szakadt...
Ha szakadt, egésszen biztos hogy a félvezető kivezetése a tokozáson levő lábakig elolvadt. Ez az áthidalás aluminiumból van (volt) és a metszetfelülete sokkal kissebb mint a 30Amperes autóbiztosítéknak, jogos hogy elolvadjon. A gyártók biztossan számoltak az induktiv visszahatással, és az nem növekedett meg - viszont a lamellák közti vezetőréteg árama hozzáadódik a motor fogyasztásához, és hosszabb müködéskor felizzik, amitöl még jobban vezet, és újból megöli a fetet...
A motornak nemcsak Ohmos, hanem dinamikus ellenállása is van, ami a fordulatszám függvényében változik. Az általad mért ellenállás is aránytalanul nagy, ezzel a motornak nagyon rossz lenne a hatásfoka. A mért érték mégis jó lehet, mert álló helyzetben, különösen hosszabb állás után a kefék átmeneti ellenállása nagyobb lehet, mint a tekercselésé.
A kiégett ellenálláshoz általában tartozik még legalább egy vagy több kiégett alkatrész, esetedben egy nagyobb FET.
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy a TDA1080-tel tudnék N-Fettet vezérelni? És, hogy az IC négyszögjelet ad-e ki?
Szia! Nem írtad el véletlenül az IC típusát?
De igen. Bocsánat. TDA1085.
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban hogy milyen IC lehet az alábbi vezérlőben? vezérlő Sajnos nem olvasható rajt a felirat, és ez az alkatrész a legvalószínűbb, hogy tönkrement rajt. Elvileg nem 555-ös de nem tudni hogy milyen... Vagy van valamilyen lehetőség, ennek megállapítására? Köszi
Egy másik képre kattintottam, amin dip14 van
Viszont ez más egy kicsit, de az ic lehet egyforma...?
Valóban más a felépítése, észre sem vettem a sokaságban... De az 555-ös IC 7-es lábára csatlakozó alkatrész elárulhatná, hogy valóban az 555-ös IC van-e benne.
Persze, akár bele lis ehetne tenni egy 555-öst...nagyobb baj már úgysem történhet. * A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
Üdv!
18v-os fúrógép motort szeretnék meghajtani a saját akksijáról, egy 6v-os jellel. Ez FET-tel (IRF 3205) meg lehet valósítani?
6V-os RC autót tuningolnék, motorcserével. A 18V-os csavarozógéphez viszont saját akksi kell. A motor vezérléséhez kéne a FET, csak azt nem tudom, hogy pontosan melyik típus a jó.
Hello!
Azért nem ártana ismerni a motorok fordulatszámait. Elképzelhetőnek tartom, hogy az eredeti 6 V-os RC motor fordulatszáma magasabb 6 V-on, mint a 18 V-os fúrógép motoré lenne 18 V-on...persze a 18 V-os motor működik 6V-ról is, próbáld csak ki. Ugyanolyan motorokat láttam beépítve a 9,6 V és 12 V-os csavarozó/fúrógépekbe is, mint amilyet a 18 V-os gépekbe építenek. Az motorok adatlapjukból kiolvasható a feszültségtartomány, amelyben ezek a motorok működnek. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2014
A fordulatszám mindegy (egyébként elég magas), mert úgyis új áttételre van szükség.
helotok
melyik motor vezerlot vegyem? 1 http://www.dx.com/p/l298n-stepper-motor-driver-controller-board-for...PmSzUd 2 http://www.dx.com/p/l298n-dual-h-bridge-dc-motor-driver-for-robot-s...vmSzUd Legos taviranyitos kocsit akarok osszerakni... az elso szimpatikusabb nekem de nem tudom hogy tudasban melyik a jobb? (Ardurino es Rasberry pi vel hasznalnam)
A specifikációt el sem olvastam. A mindkettőben ugyanaz az IC van. Így tök ugyanaz mindkettő.
Mind a kettőn L298N vezérlő van, szóval amelyik szimpatikusabb. Panel leírása + mintaprogram: Bővebben: Link
Ne lepődjél meg, ha a motor lassabban forog: kb.1Volt esik a vezérlőn, szóval a motor tápjára +1,+2 Volttal nagyobb feszültség kell(ki kell mérni).
koszonom megrendeltem a pirossat
Valaki ezt irtaakkor ez nem gond ha stepper motornak van irva a piros a zold meg motor driver, amugy neztem valahol valamelyik oldalon igy masikon ugy irjak valahol / jellel hogy stepper/motor... >>szoval ezzel nem lessz bajom hogy steppernek irjak?) A stepper motor és a motor driver nem ugyan az. Az L298N egy sima motor vezérlő, ez kellene neked, nem pedig a léptetőmotor vezérlő.
L298N mind a kettőre alkalmas. A piros , és zöld panelen is L298N van, ha megnézed a linken szépen képekkel elmagyarázzák hogy miért dc/stepper.
Bővebben: Link 4 kimenete van: így két DC motort tud vezérelni, vagy egy steppert ami 4 vezetékes. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2014
Sziasztok!
Van egy kis dc motor áttétellel. A vezérlését 2 jellel szeretném megoldani (jel1, jel2 teljesen mindegy 0 vagy 1). Lenne 2 végállása és "1 középállása". Ha a két jel valamelyikével vezérlem akkor a két végállás között bármilyen irányba "mozogjon" , de ha egyik jel sincs meg akkor álljon vissza "középállásba". Potis megoldás csak végső esetben szeretnék rá applikálni a tengelyre . Ez ilyen lebutított szervóként működne Szerk: A motor H-híddal oldanám meg az irányváltást. A válaszokat előre is Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014
Szerinted minek vagy kinek kellene megsugnia a motornak, hogy most éppen hol van (középállásban)?
Néha nem ártana elgondolkodni ilyen alapvetö dolgokon is mielött egy nagyot kérdeznél.
Nem kell egyből leugatni a fejemet nem vagyok tervező mérnök meg mittomén ki, hogy mindent egyből tudjak, tervezzek ilyenek, igen el szeretnék arra a szintre jutni csak éppen keveset foglalkozok tervezéssel sajnos.
(Elfelejtettem odaírni, hogy a középállás is egy nyomógomb elnézést.) Gondoltam azt pl meg lehetne oldani, hogy ha motor pozitiv tápfeszt kap akkor egyik irány és rögtön tudja is hogy melyik irányba mozdult el ennyi. akár egy S_R tároló és megvan melyik irányba ment addig tárolja míg nem éri el a középállást. A potis dolgot azért halogatom mert nem biztos, hogy középen lesz a "középállása". (a nyomógombot oda teszem ahol épp szimpatikus, meg talán egyszerűbb is.)
Ha egy motort 2 nyomogombbal kezeled az egyik a + a másik a - feszt adja a motor kapcsára (a középsö földhoz képest), akkor az elkezd forogni egyik vagy másik irányba, mindaddig amig nyomod a gombot.
Szoval mégiscsak ki kéne találnod, hogy akarod a motornak elmondani, hogy már elég és itt álljon meg? Vagy meddig forogjon, mert ezek nagyon gyorsak tudnak lenni percenként akár 10000-15000 fordulatot is megtesznek.... Ehhez nem kell tervezö egyetemi végzettség csupán pár pillanat gondolkodás. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014
Igen ez tiszta sor. (csak képletesen irtam a tervezést. Már 2 napja gondolkozok rajta és nem tudom hogy kéne igazán megoldani. )
Tegyük fel, hogy nyomógombokkal irányítom, a két végállásnál megfogná az elektronika. A motor áttételes, de még így is gyors, vagy azt csinálom hogy "rugalmasra teszem a két végállás nyomógombot és ha megáll még lesz egy kis holtjátéka, vagy az elektronika lelassítja végállás előtt, de akkor már tényleg kellene a poti bele.
oké Bár a nagyobbik gond az az, hogy mennyen középállásba.
A baj, az hogy a kereket akarod ujra feltalálni, ami négyszögletü is lehet, de azért ugyanugy forogjon, mint a másik.
Az a poti pontosan erre van a szervoban és az pontosan ezt teszi a lehetö legegyszerübb modon. Persze megcsinálhatod végálláskapcsolokkal is stb. de attol még nagyon messze vagy, ha erre is eltölttél már két napot.
Lehet, ez van . A potis megoldáson is gondolkoztam, valamiféle műv. erősítős összehasonlítás lehetne, lenne egy poti a tengelyen és egy ami megadná, hogy milyen feszültség osztásban lenne a középpont , csak hogy lehet "megmondani" a motornak, hogy ha ennyi az ellenállásod akkor arra fordulj.
Szerk: de a szervó motor vezérlés 3 vezetékes legalábbis amit én tudok (+ - és a freki) A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |