Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Azt jó lenne látni, hogy hol is volt a poti, de lehet, hogy a munkapont beállítóra gondoltál. Azt nem kellene össze vissza tekergetni.
Amikor autóban rögtön megy, nézd meg, hogy mi van a remote szálon!
Most néztem a képet amit küldött, van 2 trimmer fehér a teteje. Lehetséges, hogy arra célzott.
Nagyából középálláson volt mind a két trimmer.
Nem a jelerősség bemeneti potira gondoltam. Lehet, hogy munkaponti, mert le is volt taknyolva, hogy ne lehessen forgatni. A mellékelt képen láthatókra gondoltam. Az alsó, amelyik rossz volt, az kontaktos volt, így mielőtt kivettem őket, a felsőn megmérte, hogy milyen értékre van tekerve, csere után pedig erre állítottam be mind a kettőt.
Ez után az alsó megjavult, nem melegedett. Előtte kicsit jobban melegedett ez, valamint ez okozta a ki-bekapcsolgatást. Szóval csere után le akartam próbálni, de a felső kezdett el forrósodni, amit sajna csak akkor vettem észre, amikor már füst is jött belőle. Ez után még be-bekapcsolt próbaképp, de most már a reggel írt hibát produkálja, hogy megfeszíti a hangszórót, labortápra téve üresjáratban pedig a labortáp áramkorlátjánál tilt a dolog. Valami zárlat ütötte fel a fejét itt is. Igazából az egészben azt nem értem, hogy a potit bár cseréltem, de az eredeti értékre lett visszaállítva és azon kívül más változás nem történt vele. Este ha hazaérek, kimérem a kis tranyókat és a kerámia kondikat a hibás oldalon, arra nem volt már időm munka előtt.
Ha a hangsugárzó kifeszül, akkor a kimeneten egyik tápoldal a + vagy - megjelenik, megkellene mérni az erősitö kimenetén a feszültséget, hogy mi jelenik meg.
Nem a jelerősség bemeneti potira gondoltam. A bekarikázott kettőre, ami lehet, hogy munka poti, mert le is volt taknyolva, hogy ne lehessen tekergetni. Az alsó volt a hibás (kontaktos), az az oldal melegedett jobban, valamint az okozta a ki-bekapcsolgatást. A felső jó értékét lemértem és kicseréltem mind a kettőt, majd erre beállítottam az újakat.
Amikor lepróbáltam, akkor nem is figyeltem a jó oldalt, hogy az úgyis jó, ezért nem vettem észre, hogy az olyan szintre forrósodott, hogy sütött. Csak akkor, amikor elkezdett füstölni. Ekkor lekapcsoltam, egyszer-kétszer még nagy melegedéssel bekapcsolt és szólt, de most már ott tart, amit korábban írtam, hogy kifeszíti a hangszórót. Labortáppal üresen járatva úgy, hogy rákötök arra az oldalra hangszórót, akkor a labortáp is tilt. Este kimérem a kerámia kondikat meg a tranyókat azon az oldalon, mert arra reggel nem volt már időm.
A poti értéke is eltérhet, meg a két erősítő sem egyforma alkatrészekből áll, ezért szokott lenni egy poti, ahol a nyugalmi áramot (munkapontokat) kell beállítani. Ehhez nem árt jelgenerátor, szkóp...
Hűtés nélkül tesztelted, így ahogy a képen van? Az is gond...
Hát sajnos igen, így. Már vagy 50x szét és össze raktam, így időt akartam spórolni. Meg le is volt tekerve a biztonság esetére. Szkópom van, jelgenerátorom nincs. De ha a régi poti is négyszázötven valamennyire volt beállítva meg az új is annyin van, akkor az miért baj?
Jelgenerátornak használhatod ezt a programot (csatoltam).
Nincs kapcsolás, nincs beállítási útmutató. Annyit tudsz tenni, hogy a nyugalmit az eredeti mérés szerint állítod be az új potikkal. Általában (nem vagyok ebben ennyire benne, pedig régen tanultam) ezek AB osztályú erősítők, a poti talán a kereszttorzítást is állítja a munkaponton keresztül...
Hűtés nélkül az összes félvezető hőmérséklete össze vissza mászkál, valamint meg is futhat, mint ahogy történt veled...
Üdv
Nem vagyok valami nagy szaki de van egy autóm amiben van egy blaster trust your ear bl 500 W erősítőm és mellé egy MacAudio Mélynyomó (300w/400w) és mire lenne szükségem még ugyanis bekötöm és szól hibátlanul ezzel nincs problémám csak látta a neten meg itt ott hogy szükséges mindenféle más is ezek mellé pl láttam ahol kondenzátor is volt meg ilyenek és ne tudom mire jók és hogy szükségem van e ilyenekre ?! ebben kérem a segítségeteket és még annyi hogy valami tipp arra hogy e szívja le 20p alatt az aksimat ha álló motornál zenélek ?! És az igaz ha pl egy led sort bedugok a hangfal mellé akkor az ütemre villog és semminek nem esik baja ? sem az erősítőnek sem a többinek ?!
Kondenzátornál fontosabb kérdés, hogy milyen akkud van? Milyen a töltése az autónak?
Idézet: „valami tipp arra hogy e szívja le 20p alatt az aksimat ha álló motornál zenélek” Nem használ neki, azért 500W az 40A körül van, gondolj bele! Valószínű nem volt rendesen feltöltve az akkud, vagy/és gyengélkedik. DE ezt az álló autónál bömböltetést egyik sem fogja szeretni. A LED-es dolog akár működhet is, persze vannak feltételei.
És milyen feltételek ? Igazából az lehet a gond hogy ez kis akkumulátor de ezt már kiköszörültem .
A nagyobb sem fogja szeretni. Elég egyszer lepusztítani és vehetsz másikat.
Hello olyan kérdesem lenne hogy van töbféle ató magnóm, de nekem csak az erősítő része
kellene. Hogy lehetne belőe mondjuk egy szimpla gitár erősítőt csinálni?
Feltétel, hogy a LED-sor feszültsége nagyjából egyezzen a mindenkori hallgatáskor a kimenetre kerülő feszültséggel. Az is jó lenne, ha a legnagyobb hangerőnél sem haladná meg a kimenő feszültség a LEDsor maximális feszültségét. Esetleg nem árt szimmetrikusan rakni kettőt, ellentétes polaritással, hogy ne legyen féloldalas a terhelés. Bár valószínű nincs arányban a LEDsor fogyasztása a hangszóró felé folyó árammal. Vagy raksz az egy sor elé egy Graetz-et.
Idézet: „ez kis akkumulátor de ezt már kiköszörültem” Hogy micsoda? ![]()
Én azt mondanám nem ér annyit.
DE, fogod az autórádiót, megnézed, ha sima sztereó potis a hangerő (nem digitális), akkor ott elvágod a fóliát és kivezeted. Csinálsz egy kellően terhelhető 12V-os tápegységet és kötheted rá a hangszórót és a gitárt. Bár ez utóbbi kis jelet ad, kelleni fog még egy előerősítő.
Graetz ez mi ?
![]()
Sziasztok!
Elképzelhető, hogy egy be/ki RCA párral rendelkező autó erősítő kimenetére a fejegységből érkező jelet kapcsolva ( véletlenül) szétdurranjon a tápegységben levő FET csoport?
Elképzelhető, nameg a fejegységet is ellenörizni kell, hogy még müködik-e az RCA kimenet
![]() Hogy lehet a kimenetre a bemenö jelet kapcsolni?
Hát a tulaj hirtelen azt feltételezte, hogy 2 pár bement van, elmondása szerint már az egyik csatorna csatlakozása után elhallgatott az erősítő. Csak azért érdekes a kérdés mert a végfokok nem hiccentek el, csak a táp.
Végfokot lekötni a tápról, FET csere, egyenirányitók kimérése, kondik kimérése, próba, majd erösitö visszakötése a tápegységre, majd proba. Kondikat az összeset kimérném a tápegység részen, hogy megfelelő értékűek és nem-e mentek át vezetöbe.
Sziasztok hozzám is került eggy autós erösitő,Nekem meg olyan problémám van vele,a pozitiv oldali puffereket robbantja fel.Az erösitő tipusa:Mark 2.3 RTO 2x100w de sajnos rajzot sehol se találok hozzá.Ha valakinek van vagy eggy tipp merre keressek nagyon megköszönném.
Ez lesz , ebben a sorrendben, végre letörölhetem az egy éves port a szkópról
![]()
Ha van oszcillószkópod, akkor nézhetsz jelalakot, tápegységbe, ugy hogy nincs benn a FET.
Szia!
Ellenörizd az egyenirányitó diodát. 3lábú, vagy az anód vagy a katód a közös. Amugy oda illik LOW ESR elkókat rakni ![]()
Javítási sort végig jártam. A TL 494 szépen generálja a kb. 26 khz négyszögjelet 60/40 kitöltési tényezővel. A táp felállt: +32,41 / -32,14 V. A végfok egyik oldalán az egyik 2SB688-nak volt túl kicsi az B-C átmenete mindkét irányba (0.320). Csere után tökéletesen működik az erőlködő. Azt nem tudom viszont, hogy mennyire lesz befolyása a tartós üzemeltetésre az, hogy a végfokpár mennyire pár, fogalmam sincs mennyire tér el a két tranzisztornak a ß-ja.
Hát igen, össze szokták vállogatni a fégfok tranzisztorokat, hogy minél kisebb legyen az eltérés.
Hello
Kaptam egy Blaster-500 tipusu autos erösitöt.Bekötés után meg se nyikkant,szétszedtem és ez a kép fogadott.Nem tudom a feteket azonositani kérem segitsetek ha valaki ismeri a kapcsolást. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
Helló. Irfz44 vagy 48-al nem hibázhatsz nagyot.
Szervusz!
Csatlakozom az elözö hozzászoláshoz, plusz cserélném a piros szinü ellenálásokat is, amiböl egyik megvan égve picit, plusz kimérném a környékén az összeset, hogy a ráirt értéket tudják-e. Majd ellenörizném az egyenirányitó diodákat is. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |