Fórum témák
» Több friss téma |
Hú. Ez nagyon nem szabványos, és nagyon kínainak tűnik. Szerintem a 26W-ossal jársz jobban, mert az még mindig csak 4W különbség, és max egy icipicit túl lesz hajtva a cső, de ettől nem fog károsodni. És a pénztárcádnak is jobb lesz hosszútávon.
Akvárium lámpa,kell a fényerő,tehát ha a fénycső kiég akkor olyat érdemes vennem ami legjobban megközelíti a 30 wattos értéket?
Láttam egész jót 26-28-32 wattos fogyasztási értékekkel Osram márkájút. Szerinted így használhatom amíg a cső ki nem ég? Más baj nem lehet vele,csak a csőnek rossz ,hogy kicsi az előtét?
Akváriumhoz vegyél ledet(hozzá való előtettel és bordával) azt javaslom. Nem biztos hogy a led meg az előtét olcsóbbra jön ki a csőnél, de hosszútávon az a legjobb ha ledet veszel.
Aminek nincsen vöröse, meg türkize (előbbi kell a növényeknek, utóbbi a halak szép látványához), meg ha ócska minőség, nem jó a szerelése, akkor fényerejének 30 %-a elvész egy-két év alatt. Ismerjük az ilyeneket. Én is LED-del világítok, de az teljes spektrumú (ilyet boltban meg nem kapni), viszont nyugodt hobbistának inkább a három sávos fénycsövek, mert egyszerű, kapható mindenféle, és összerakom, megy, garantált élettartamig, van benne növényeknek minden jó és a fénye is tűrhetően természetes.
Ha egy fénycsőarmatúra 40W-os, 220V-os, a cos φ pedig 0,5, akkor a P=U*I*cos φ képlet alapján számolva 0,3636A folyik. 0,3636*220=80VA Ha jól gondolom, 40VA a meddő, ezt kell kikompenzálni. A kondi 4,2μF-os, tehát a kapacitív ellenállás képletével számolva kb. 64-66VA. Jól gondolom? Miért kell kicsit túlkompenzálni?
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egy58w-os elektronikus előtéttel tudok e 2x18w-os fénycsövet üzemeltetni.
Nem. Leginkább azért, mert az elektronikus előtétnél több f-csőhöz több kimenet tartozik (amennyiben arra tervezték) . Legegyszerűbben a hagyományos 40W-os induktív előtéttel tudod üzembe helyezni, mert akkor sorosan kapcsolhatod a kettőt.
Ha egyáltalán az előtét beindul vele, egy darabig biztosan világít majd, de hamar tönkremegy a túlhajtás miatt.
Szevasztok!
11W-os akvárium fénycső világításnak szétdurrant a (soros)valamije a fojtó előtt (nem a fojtón volt, nem hőbizti), mit tegyek helyette NTK-t, PTK-t (hasonlított a belseje a TV-sre, két lemez közt valami)? Mekkorát? Nélküle is kiválóan működik, de a biztonság... Köszönöm.
275V-os varisztor lehetett... és nem lehetett sorosan, mert akkor nélküle nem menne.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
Vagy zavarszűrő kondi volt, vagy varisztor...
Biztos, hogy sorosan volt, nem is működött. Kivettem, direktben kipróbáltam, és működött. Tehát a cucc jó, csak kéne bele ez a biztonsági izé.
Nem tudom leképezni: sorban volt kötve; körömnyi zöld műanyag tokban, szétnyílt, mint a tubarózsa, és elkoxolt. Hasonlított a TV-s PTK-ra a maradék.
Nem nyertél.
Ha sorosan volt, akkor PTC lehetett - a bekapcsolási csúcsáramot korlátozta. (Bár nem értem minek, hiszen ott a fojtó... talán a fázisjavító kondi miatt)
Igazából csak elektronikus előtéteknél láttam ilyet.
Nincs benne kondi. Teljesen mezei: fázis -izé -fojtó -2 lábú cső -0.
Sziasztok!
Egy kompakt fénycsőből kibányászott 18 W-os előtéttel szeretnék meghajtani két darab 8 W-os UV fénycsövet. Ez lehetséges valahogy? Sorosan vagy párhuzamosan kell kötni? Sorosan hogy lehet bekötni két fénycsövet? Az előtétnek 4 kivezetése van és gyárilag egy fénycsövet hajtott. Előre is köszönöm a segítséget!
Én személy szerint nem javaslom, ugyanis a gyári cső meg a rákötni kívánt csövek elektromosan is, meg méretben is eltérnek. Javaslom neked hogy szerezz megfelelő előtétet a csövekhez.
Szerintem az a legegyszerűbb, ha bányászol két db. 8, vagy 9W-os kompakt csövet, és abból termeled ki az elektronikát. (Külön-külön bekötöd őket.) NYÁK levilágításhoz bőven megfelel.
Sziasztok !
Hozzájutottam egy szabadon sugárzó feltehetően kínai gyártmány kompakt fénycső előtéthez. Szétszedtem, ha jól láttam, akkor ez egy előfűtés nélküli előtét ( rövidebb fénycső élettartam ), és lenne vele kapcsolatban néhány kérdésem : - létezik hogy habár 18w-os a címkéje szerint nem hajtja ki a 18w-os T8-as fénycsövet rendesen ? Nekem olyannak tűnik, mintha a fénycső nem világítana 100 %-osan.... - érdemes-e kicsit feljavítani, jobb minőségű alkatrészekkel az élettartam növelése érdekében, vagy csak kukázzak valami jobb minőségű kompakt fénycső előtétet és cseréljem ki ? Elvileg van benne hely bőven.... - Üzem közben az elektronika rendesen melegszik, ez normális ? N13002D tranzisztorok hajtják, ezek bírnak majd hűtés nélkül hosszabb 12-14 órás üzemet ? - A fénycső fém gyűrűin világít üzem közben a fázisceruza....Ez normális ? Mellékeltem képeket, a válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm !
Szerény véleményem szerint, ha nem világít rendesen, az majdnem mindig fénycsőhiba (Valami probléma van a gáztöltéssel). Ha nem így van, akkor valaki cáfolja meg. Ha működik,akkor legfeljebb a kondenzátorok miatt lehetne gyenge, azok meg elvileg újak. Ha kicserélsz benne mindent, és semmi sem változik, a kukázás minenképp olcsóbb megoldás a kísérletezésre. Az ilyen tokozású tranzisztorok maximum fél Watt körüliek megnéztem az adatlapját: 0,6W. Nem szokott ezekben hűtő lenni, de ha a cső külön cserélhető, akkor talán érdemes rá költeni? Ezek a kapcsolóüzemű tápegységek több tíz KHz frekvencián mennek, nem csoda ha a glimmlámpa már hozzá közelítve, a levegőben világít, csak a fénycső erősebb fénye elnyomja.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Sziasztok! Még régebben fölszereltem három db Emika 13-24 854 tipusú használt fénycsőarmatúrát. Ezekben cseréltem a fojtokat azóta rendesen működnek. Most vettem megint egy ugyanilyen armatúrát , kb 35 éves. Még az eredeti "olajos"kondenzátorok vannak benne és az eredeti Fojtók. Az a problémám vele hogy a fojtok nagyon forrósodnak egyébként működik rendesen az armatúra. Az lenne a kérdésem hogy érdemes e kicserélni benne a fojtokat és a kondenzátorokat? Mert úgy tudom ezek az olajos kondik fel is tudnak robbanni főleg ha ilyen régiek. A fojtók meg szét is "éghetnek" ha túlforrósodnak. Szoval érdemes ezeket cserélni vagy nem lehet nagy baj?
Szia!
Megelőzésképpen nem kell alkatrészt cserélni. Örülj, hogy most jól működik!
Értem. És ha tul forró a fojtó abbol nem lehet baj? Mert a drótok elég közel vannak hozzá. És akkor ezeket a régi olajos kondikat se veszélyes üzemeltetni?
Nem veszélyes, nem kell félned. Az új fojtók is hasonló mértékben lennének melegek.
És abban tudna valaki segíteni hogy a 40w-os fénycsőhöz való fojtóknál mi a különbség a 2RF-40 és az AT-40A között?
Leginkább semmi. A 2RF egy régebbi, magasabb vasmagprofilú típus, de ez nem jelent különbséget, a felhasználás szempontjából.
Köszi Lemértem ennek az armatúrának a fogyasztását és nagyobb a teljesítménye mint azoknak amiknek cseréltem az alkatrészeit. Ennek kb 110w volt és 0, 58amper. Amelyekben cseréltem az alkatrészeket azokban a teljesítmény 94w volt és 0,42 amper. Mindkét armatúrát 40w-os fénycsövekkel néztem. Tudom ez nem olyan nagy különbség csak ahová föl lesz szerelve nem túl vastagok a drótok nem tudom mennyit bírnak főleg ha más fogyasztó is lesz. Lehet hogy az olajos kondik már nem működnek jol az armatúrában?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |