Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mozgó álmennyezet
Lapozás: OK   1 / 3
(#) drink15 hozzászólása Aug 6, 2014 /
 
Üdv,

Segítségeteket szeretném kérni, mivel az elektromos rendszerekben nem vagyok annyira otthon, de elég gyorsan tanulok így megpróbálkoznék a következő rendszer kialakításával:

Egy kijutós játék része lesz a dolog. Egy álmennyezetet fog egy redőnymotor fel – le mozgatni (a mennyezetet már megépítettem, és egy motorral ki is próbáltam, működik jól). A problémám a rendszer kiépítésével van, mivel egy kissé bonyolult számomra.

Alapállásban a mennyezet fel van húzva. A játék során bizonyos időközönként a mennyezet ereszkedni fog pár centit. Ezt egy időkapcsoló segítségével gondoltam megoldani, ami mondjuk 5 percenként adna le jelet pár másodpercig.

A játék során a csapatoknak lehetőségük van a mennyezetet felfelé mozgatni. Vagyis ha megtalálnak egy tárgyat, azt a megfelelő helyre helyezve a mennyezet felfelé mozog pár másodpercig. Ezt mondjuk ötször ismételhetnék meg a játék során, mind az ötször egy másik tárgy segítségével, tehát külön-külön tárgyanként mozgásba hozni a motort (tárgy alatt gondolok pl egy sakkfigurára, amit egy lyukba bele dugva zárják az áramkört és beindul a motor, de lehet akár egy számkódos kapcsoló is.)
Ezekre a motorokra csak egy kapcsoló köthető (vagyis nekem ezt mondták), ami fel le mozgatja, ezért gondoltam, hogy a kapcsolót állandóra kellene valahogy kötni, és a kapcsoló és motor közti vezetékre kellene valahogy bekötni a többi kapcsolót.
Feltételezem ,hogy a le és fel mozgás ne „ütközzön” egymásba, ha felfelé mozog a motor bontania kell a lefelé mozgást és fordítva.

Továbbá szeretnék két szobát összekötni, ahonnan – két csapat egymás ellen történő versenyzése esetén – a másik szobában lévő motort lefelé mozgásra tudják bírni szintén 5ször a játék során.

Készítettem egy „kapcsolási rajzot” (nem az elektronikában megfelelő jelölésekkel) amin talán látható, hogy mi az amit el szeretnék érni.

Ebben kérném a segítségeteket. Működhet-e az általam kigondolt módon? Ha nem hogyan lehetne megoldani? Van-e esetleg egyszerűbb megoldás? Illetve mi az amit be kell hozzá szereznem (pl ami bontja az áramkört, vagy aminek segítségével ha zárják az áramkört az pár másodperc után ismét szétkapcsol)

Előre is köszönöm nektek, nagyon örülnék neki, ha sikerülne összehoznom

Szép napot nektek!
(#) Sebi válasza drink15 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
A rajzodból ítélve nem sokat tudhatsz az elektronikáról - ezt nem bántó szándékkal írom!
Természetesen megoldható a feladat, de olyan megoldást kell itt összehoznunk, ami a Te képességeiddel kivitelezhető (Ezt azért írom, mert legegyszerűbben - és olcsón - egy mikrokontroller alkalmazása lenne célszerű).

Relék felhasználásával is kialakítható a kívánt áramkör, persze kell hozzá jópár darab...

Az első, hogy a motor két irányához szűkséges 2 db, ami "keresztretesz" funkciót is betölt (tehát, ha egyik húz, a másik akkor sem tud működni, ha a többi áramkör ezt igényelné. Ez akkor áll elő, ha épp akkor dugják a talált tárgyat a helyére, mikor az időzítő lefelé mozgatja a motort...

A következő megoldásra váró dolog, hogyha egy tárgy már a helyére került, akkor újabb ki-be dugással már ne válthasson ki indítást (hiszen a cél az összes tárgy helyére tétele, mielőtt az álmennyezet agyonnyomja a játékosokat )
Az is elképzelhető, ha egy figura azelőtt került a helyére, hogy a LE mozgatás megtörténne, akkor az maradjon el - az eredmény ugyanaz.

Ezek csak az első gondolatok, hogy lássam, helyesen értelmezem-e a feladatot.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2014
(#) drink15 hozzászólása Aug 6, 2014 /
 
Kedves Sebi,

Valóban nem sokat értek hozzá, a rajz csak mint szemléltető jellegű dolog volt, hogy esetleg könnyebb legyen megérteni mit is szeretnék

Igen, helyesen értelmezted a feladatot tulajdon képpen ez lenne a lényege az első részének. A másodiknak pedig hasonló, csak ott másik szobából kellene ugyan így a lefelé mozgást elérni az adott motornál. Szóval az egyik csapat dönthet, hogy vagy a saját álmennyezetüket emelik, vagy megnehezítik a másik csapat dolgát és az ő mennyezetüket engedik.

Természetesen tényleg az a legjobb nekem, ha minél egyszerűbb.

Köszi
(#) proba válasza drink15 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Szerintem legegyszerűbb, ha 5-5 tárgy van, mindkét motorhoz két lépcsőház automata ( ez határozza meg mennyi ideig megy fel, illetve lefele a motor egy indításra.) valamint a fix 5 percenkénti ereszkedéshez egy harmadik időzítő, a megfelelő automata elé . Ez után a figuráknál már csak azt kell megoldani , hogy egy rövid idejű indítást tudjanak csak adni, a megfelelő automatára.Ezt esetleg meg lehet oldani valahogyan mechanikusan.
Ha a mechanikus impulzus generálást nem tudod kivitelezni ( akár minden tárgy egy ajtó mögé, ha egyszer kinyitották becsukták, többé nem nyílik.Ekkor az ajtó nyitás érzékelés teljesen jó indító jelnek) Ha ez nem megy , akkor minden tárgyhoz egy egy időzítő relé, ezek párhuzamosan kötve, vezérlik a motor megfelelő irányát. Egy dologra kell vigyázni , a tárggyal később ne lehessen működésbe hozni ismét.
(#) Inhouse válasza proba hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Idézet:
„Ez után a figuráknál már csak azt kell megoldani , hogy egy rövid idejű indítást tudjanak csak adni, a megfelelő automatára”

Hála a mérnököknek már vannak olyan automaták, amik reteszeltek, vagyis nem lehet kiékelni őket, hadd világítson az a lépcsőház. Ha megnyomod a gombot elindul, de ha nyomva marad is leáll adott idő múlva.
(#) Sebi válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Igen, ezt a részét én is pedzegettem, mert ha ki tudja venni és újra visszatenni, az megint egy indítás... Tehát magát a figurát (kulcsot) kell fogságba ejteni - mechanikusan - ha már a helyére került.
(#) Bakman hozzászólása Aug 6, 2014 /
 
Szerintem a feladat már meghaladja a relék tudását. Mi történjen akkor, ha pl. "A" csapat felemeli a sajátját, "B" csapat pedig leengedné az ellenfél mennyezetét? Minden bizonnyal semmi, mert a két "erő" kiegyenlíti egymást. Esetleg "A" csapat elindított egy 10 másodperces felemelést, de a harmadik másodpercben "B" csapat indít egy leengedést. A reteszelés is sokkal könnyebben megoldható egy mikrokontrollerrel.
(#) zosza18 válasza Sebi hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Öntartó relé + Monostabil? A tárgy berakásakor relé behúz öntartóvá, vele párhuzamosan monostabil indul és ha lejárt az időzítés akkor a jel megszakad, de mivel a relé öntartó így elkerülhető a "csalás". A játék főkapcsolójával pedig inaktiválhatóak az öntartó relék is, hogy új játékot kezdhessenek.
(#) Inhouse válasza zosza18 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Azért lassan így belegondolva igen komoly huzalozás alakul ki, ami nehezen követhető...
(#) zosza18 válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Az biztos. Így mondjuk a kívánt bonyolultságú "elektronikával" lenne megoldva, de nyilván megoldható ez egyszerűbben is, ha drink15-nek is jó volna.
(#) proba válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Hát igen, de ha nyomva marad akkor reteszeli a többit végleg. Így ez az állapot szerintem elkerülendő.Igazából az a kérdés panelkészítés, esetleg mikrokontroller belefér, vagy tisztán kereskedelmi forgalomban kapható modulokkal kell megoldani. (esetleg ha egy kis programozás belefér, akkor az arduinó modulok kinából már olcsón beszerezhetők, ahhoz már csak 4 relé kell a motorok vezérléséhez, meg a gombokat kell rákötni, némi táp kíséretében, ha viszont ez sok akkor korrekten szerintem minden tárgyhoz egy mikrokapcsoló, egy öntartóvá bekötött relé ( így mindegy a tárggyal mit csinálnak a későbbiekben) , és ezzel indított fix idejű időzítő. ezekkel lehet a motort vezérelni.Ha a le + a fel együtt kap vezérlést akkor az elsővel induljon az egyik irányba, mikor lejárt akkor a másik a maradék időben a másikba. Amikor mindkettő aktív akkor álljon. Így szerintem az össz elmozdulás kb 0 lesz. Ami pont teljesíti a feltételeket.
(#) drink15 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Kedves Mindenki! Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, segítséget, tanácsokat!

Természetesen szeretném minél egyszerűbben megoldani a feladatot, a lényeg nekem, h működjün és stabil legyen A költségvetés azért meg van rá, persze nem szeretnék 100ezreket rákölteni, de mondjuk ha az egész rendszer beleférne kb. 50e forinba az teljesen ideális lenne, de ha több, akkor több, mindenképp szeretném kivitelezni.

Tehát akkor két lehetőségem van, ha eddig jól értem.

1. mikrokapcsoló + öntartó relé tárgyanként / 2 lépcsőház autómata motoronként, ami a le vagy fel mozgás idejét szabályozza. Valamint egy fix időkapcsoló, ami a le mozgást irányítja pl. 5 perces időközönként.
"Ha a le + a fel együtt kap vezérlést akkor az elsővel induljon az egyik irányba, mikor lejárt akkor a másik a maradék időben a másikba." - ez így teljesen jó lenne nekem

2. Mikrokontroller/arduinó modul/relé segítségével megoldani a feladatot. Nem értek hozzá, de ha segíséggel meg lehet oldani, akkor ebbe is bele merek vágni.

Remélem jól foglaltam össze az eddig született megoldási lehetőségeket.

Szép napot mindenkinek!
(#) Inhouse válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
A legszabadabb egy számítógépes/uC megoldással lennél, az esetleges későbbi módosítások a relés kábeldzsungelben nehezen kivitelezhetőek. Esetleg lehetne PC-síteni, egy próbát megér, ha bármilyen programnyelven tudsz pár sort írni... Fogsz egy USB-s billentyűzetet (emellett maradhat az eredeti bill), szétkapod és gombokat vezérelsz. A kimenet spec hardver nélkül neccesebb, de van pl. 3 LED a bill-en, amit szintén használhatsz pl. optokapuval.
Innentől talán Vbasic-ben is megírhatod a programot, akár ki is jelezheted a képernyőn, hogy melyik mennyezet hol áll, melyik tárgy van a helyén, stb...
(#) proba válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Idézet:
„Mikrokapcsoló + öntartó relé tárgyanként / 2 lépcsőház autómata motoronként, ami a le vagy fel mozgás idejét szabályozza. Valamint egy fix időkapcsoló, ami a le mozgást irányítja pl. 5 perces időközönként.”

Nem egészen 2 lépcsőház automata motoronként csak abban az esetben elég, ha a tárgyak egy impulzust adnak. Tehát egy bekapcsolást és egy kikapcsolást . Ha ezt mechanikusan tudod biztosítani, szinte az a legegyszerűbb.
Az öntartó relés megoldásnál minden tárgyhoz kell egy lépcsőházi automata. ( és a játék végén ki kell törölni mindegyik tárolót) Ekkor mechanikusan csak egy sima záró érintkező kell hozzá, ami zár , nem fontos utána bontania.
Az arduinós megoldás akkor lehet célra vezető, ha meg akarsz tanulni C nyelven programozni.
(#) drink15 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Inhouse megoldása természetesen tetszen nagyon, de biztos vagyok benne, hogy én nem tudom kivitelezni. Esetleg vannak olyan szakemberek, akik elvállalnak ilyet? Ismertek esetleg valakit? Bár gondolom egy ilyen cucc programozását elvégeztetni nem lenne olcsó móka.

Tulajdonképpen a mechanikus biztosítás megoldható. (mondjuk a tárgyat egészen addig kell a helyére benyomni, hogy utána kézzel ne tudják kivenni) - Tehát akkor ez lenne a legegyszerűbb megoldás. Így akkor a tárgyak egy impulzust adnak (vagy fel, vagy le) és nincs szükség öntartó relére és elég a két lépcsőház autómata, ha minden igaz.
(#) zosza18 válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Szerintem segítenénk itt Neked, ha megvan a megoldás, hogy miként működjön. Tisztázzuk le és utána megoldjuk valahogy, hogy meg is valósuljon. Én szívesen segítek Neked, de mások is szerintem. Ha meg már segítünk, akkor mindegy volna, ha nem is kínlódnánk annyit, hanem egy PIC-el megoldanánk. Mivel nekem még hiányos a PIC tudásom így azt nem vállalom be, viszont szívesen megcsinálom az áramkört amibe már csak a PIC-et kell behelyezni és működik.
(#) drink15 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Nagyon szuper lenne az biztos.
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2014
(#) zosza18 válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Akkor nincs más hátra, mint előre! Beszéljük meg az egészet és megoldjuk.
(#) Inhouse válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Én azt mondanám, hogy meg kellene írni egy kis programot, ami leszimulál minden lehetőséget. Aztán tesztelni, telne az idő, berakni tárgyat (billentyű gombokkal), figyelni, hogy mi történik (mutatná a program a mennyezetek állását). Gyakorlatilag az egész látható és működtethető lenne egy egyszerű programmal PC-n. Ha ez meg van, akkor vagy az billentyűs barkács módszer és némi egyszerű relés, optokapus elektronika, vagy a PIC-es megoldás.
Minden kérdést meg kell tudni válaszolni, mielőtt bármit is épít az ember:
- Fix mértékben fog ereszkedni/felmenni a mennyezet?
- Mennyit mehet egyszerre? Egyenlő részletekben?
- Mekkora utat fut be? Gyakorlatilag hány szakaszra osztható?
- Kell figyelni/kijelezni, hogy köztes állásban hol tart? Vagy elég a start és vég pozíció?
- Hogyan jelzik a játékosok, hogy maguknak emelnek, vagy a másiknak ejtenek?
- Miközben épp valamerre mozog a mennyezet épp jön egy ellentétes irányú kérés, minek kell történnie? Elmegy az adott pozícióba és vissza, vagy csak megállítja ott, vagy azonnal el kell indulnia az egyel visszább levő pozícióba?
- stb...
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2014
(#) drink15 válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Megpróbálom megválaszolni a kérdéseket, de a pontos méreteket csak este tudom lemérni. Akkor meg tudom majd adni a pontos időt és mértéket is.

Igen, fix mértékben fog mozogni. Igaz egyszer autómatikusan kellene mondjuk 5 percenként lefelé mozognia és mindig ugyan annyit.
Aztán a felfelé mozgást én úgy képzeltem el, hogy autómatikusan történne, mert nem mindig fogok tudni 100%-ban oda figyelni (lesz harmadik szoba is), így esetleg nem veszek észre egy jelzést.
A felfelé mozgást 5 szakaszra osztanám. 1-4 azonos mértékben megy felfelé, majd az 5. tárgy hatására vissza áll a kiinduló, vagy ahhoz közeli pozícióba.
Az ereszkedés ennek e fordítottja, csak ott 1-5-ig azonos mértékű a mozgás.
A két szoba nem mindig egymás ellen versenyzik majd, lesz, h önálló játék zajlik benne, ekkor az "eresztés" funkciónak nincs szerepe, de ezt meg tudom úgy oldani, hogy csak az emeléshez szükséges helyeket hagyom szabadon.
Igazából nem lenne rossz,ha mondjuk grafikon szerűen a csapatok látnák a szobájukban lévő monitoron a másik csapat és a sajátjuk állását, de ez annyira nem lényeges dolog. Én pedig a kamerákon keresztül látni fogom, hogy éppen hol tart az adott csapat.
Szerintem ha ellentétes irányú parancs érkezik, akkor egyszerűen írja felül az éppen aktuális parancsot és állítsa meg a pillanatnyi állásban.

A ponots adatokat akkor este lemérem.

Egyébként szuperek vagytok és nagyon köszönöm
(#) Inhouse válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
A pontos méretek nem annyira fontosak a programhoz, inkább az, hogy az adott hosszba hányszor fér bele az az 5 állás... Ez viszont úgy derül ki, ha méregetsz.
Ha nem lényeg a precíz állás, akkor lehet azokat kikísérletezett időre hajtott motorral kivitelezni. Végállás így is, úgy is kelleni fog, ezért a teljesen fel nem lehet akkora gond.
Egyébként mechanikailag meg van oldva, hogy ne nyomhassa össze az alatta levőket, ha bármi balul sül el? Jut eszembe, biztosan raknék egy vészleállító gombot olyan helyre, ahol a bent levők akármilyen pozícióban le tudják állítani az egészet és jelezhetnek a kezelőnek, hogy gond van. Teljesen lent levő állásban is ki lehet jutni a helységből?
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2014
(#) proba válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Egy vékony gipszkartonlap teljesen jó vészleállítónak. Az gyorsabban törik, mint agyon nyom. Max a keret okozhat bajt, ha túl masszív.
(#) drink15 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
A legalsó állásban is van kb 160 cm alatta, illetve a fal és az álmennyezet között van mindenhol fél méter. Az ötödik tárgynál visszamegy a kiindulopontba es kinyílik egy rejtett ajtó. Igazából ez az izgalom fokozására van ( ők nem tudjak meddig sűlyed), de semmiképp nem akarok vele balesetet okozni, amúgy kb 15 kg az egész szerkezet.
(#) Inhouse válasza proba hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Idézet:
„Max a keret okozhat bajt, ha túl masszív.”

Nincs baj, amíg nincs baj. Bolondbiztosra kell csinálni, túl kell gondolni a normális üzemelési körülményeken és embereken...

Drink15!
Van itt egy próba prg, Clipper Summer '87-ben! , ha simán indítod, 2perc van az engedések között, és 5 talált tárgyat lehet bevetni. Ha paraméterezed, akkor lehet másképpen is, pl. próbára, hogy ne kelljen sokat várni: "prog.exe 10 5" az első az idő másodpercben, a második a talált tárgyak max száma. A többi benne van, F1..F4-ig kell nyomogatni a gombokat, ez szimulálja a tárgyak bevetését.

PROG.ARJ
    
(#) zosza18 válasza drink15 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Még az jutott az eszembe, bár nincs sok időm agyalni rajta, de...
Lehetne egy időzítő alap, ami ketyeg és x időnként enged a mennyezeten x centimétert. A tárgy elhelyezése egy nem újraindítható monostabilt indítana be, ami ad egy jelet a motorvezérlőnek és az enged a mennyezeten x centimétert.
A tárgyak által képzett jelet figyelné egy áramkör, ami nem enged egyszerre 2 jelet a vezérlőre, hanem előbb elvégzi az első műveletet, majd az utána következő műveletet.
Mivel a mennyezet fix értékeket mozdul, így lehetne mondjuk egy mikrokapcsolót rakni a megállások pontjaihoz, amit kijelezne egy LED sor, így lehet tudni, hogy hol jár a mennyezet mindegyik szobában. 2 végálláskapcsoló lenne az alján és a tetejé, hogy biztos ne menjen tól és ne okozzon sérülést se kárt. Szerintem nem bonyolult dolog ez, csak a sok ötletet össze kell gyúrni. Megoldható ez PIC nélkül is, csak az elvárásokat kell hozzá igazítani. Bár nem ismerem ezt a játékot, csak a leírásokra hagyatkozva okoskodok bele, így elnézést kérek, ha valami marhaságot mondok, nem szándékos. Időm nem sok van ezzel foglalkozni, de ha vannak elképzelések amik megvalósítható, akkor áll az ajánlatom.
(#) drink15 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Sziasztok,

pontosítom akkor a dolgokat, ahogy ígértem.

Az álmennyezet összesen 80 cm-t fog le és fel mozogni. A végállás a padlótól 160 cm-re van, tehát nem fogja az embereket agyon nyomni.

A lefelé mozgás:
- 5 percenként ereszkedik 15 cm-t mindaddig, míg el nem éri a végpontot. Ez ugye nem feltétlenül 40 percet jelent, mert ha emelik a mennyezetet a játék közben, akkor ismét tud csökkenni.
- ha elérte a végpontot, akkor utána elég ha a felfelé mozgás működik csak tovább.

Lefelé mozgás:
- 5 tárgyat lehet majd megtalálni. Az öt tárgyból négy 15 cm-t emeljen a mennyezeten, az ötödik pedig emelje egészen a kiinduló pontig. (itt ha kell meg tudom oldani mechanikusan, hogy egy tárgyat csak egyszer használhassanak fel)

Fel vagy le mozgás közben ellentétes parancs:
- az lenne a legjobb ha a fel parancs mindig felül írná a le parancsot, vagyis ha éppen lefelé megy, akkor a fel parancs hatására álljon meg és induljon el visszafele 15 cm-t. Ha pedig felfelé megy, akkor a le parancs hatására ne történjen semmi, hanem folytatódjon a felfelé mozgás.
- ha ez túl bonyolult, akkor az is teljesen tökéletes, ha a két egyidejű parancs hatására egyszerűen megáll a motor. Itt viszont fontos, hogy az ötödik tárgy után már ne álljon meg akkor sem ha az ellenfél le parancsot ad neki.

Ez lenne az alap felállás mindkét szobánál és ez működne, ha a két szobában külön-külön folyik a játék.

Ha a két szoba egymás ellen versenyez, akkor lehetőségük van, hogy a másik szoba mennyezetét lefelé mozgassák. Ez úgy néz ki, ha elég ügyesek és rövid idő alatt oldják meg a feladatokat, akkor az 5 tárgyból max. 4-et használhatnak az ellenfél mennyezetének a csökkentésére is. Az ötödik tárgy úgy lesz kialakítva, hogy csak a saját mennyezetük emelésére használhassák, így az biztosan vissza áll a kiinduló pontba.

Itt szintén tárgyanként kellene 15 cm-t csökkennie az ellenfél mennyezetének.
A fel-le egyidejű parancsra pedig a fent leírtak ugyan úgy vonatkoznának.

Az már csak plusz dolog lenne, ha esetleg jelezné is a szobában lévő monitorra, hogy a mennyezet éppen hány százalékon áll. Én igaz látom a kamerákon keresztül.

Ami még esetleg fontos lehet, hogy két redőnykapu motor segítségével fogom megoldani a motorizálást. Ez 220-ról működik és a kapcsolóját vezetékesen lehet rákötni. Ezekben egyébként manuálisan be lehet állítani a végállásokat.

Nekem igazából bármelyik megoldás megfelelne, a lényeg, hogy működjön stabilan és be tudjam, össze tudjam kötni. A két motor körülbelül 12 méterre van egymástól, ha ez esetleg lényeges lenne.

Remélem kitértem mindenre.

Köszönöm és további szép estét nektek!
(#) kaqkk válasza drink15 hozzászólására (») Aug 8, 2014 /
 
Ha távirányítós redőny motorokat használsz akkor valószínűleg nagyon leegyszerűsödik a dolgod . Az egyik csapat piszkálja a másik csapat lefelé gombját + indít egy időzítőt ami majd leállítja az ereszkedést , a többit gondold tovább .... Az egész vezérlés viszonylag egyszerűen (230v os relék nélkül) egy piccel megoldható lenne.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2014
(#) proba válasza drink15 hozzászólására (») Aug 8, 2014 /
 
Némi tervezési gond, 5*15=75 tehát az időzítéses működésnek nincs értelme.Mi van ha az első késleltetés előtt megoldják az első feladatot , akkor hova megy a mennyezet. (egy késleltetés elveszik jutalmul a gyorsaságért)
Következő kérdés panelmaratás programozás mennyire fér bele, vagy inkább kész modulokból lehet csak építkezni. Az érintésvédelem is fontos lehet esetleg.
(#) proba válasza proba hozzászólására (») Aug 8, 2014 / 1
 
processzor+kimenet+oktatás. Nem kell tőle félni nagyon egyszerű, C-hez hasonló nyelvű környezet.
Nem tudom ez igy PIC-re megtalálható-e. Így szinte minimális forrasztással megoldható, Bár a gombok illesztéséhez némi alkatrész még kell, de az csak pár száz ft összesen,de ez minden megoldásnál szükséges.( ha nem akkor meg az érintésvédelemmel kell küzdeni)
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2014
(#) Inhouse válasza drink15 hozzászólására (») Aug 8, 2014 /
 
Még egy próbát teszek a programommal...v2, az előzőek alapján nagyjából...

PROG2.ARJ
    
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem