Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Igen ,de nem akartam barnítóra költeni
Szia!
Sima higító is viszi, csak lassan, és nehezebben. (dörzsölni kell) Aceton az leviszi, de inkább keni, és pl. ha nyákról mosod le vele, akkor megfogja az epoxit.
Sziasztok! Az előbb olvastam egy oldalon. Olcsó marató folyadék: 100ml 3% os H.peroxidhoz hozzáadni 30g citromsavat és 5g sót. Elméletileg 100cm^2 nyákhoz elég és nagyon gyors és kíméletes. Próbálta valaki?
Sziasztok!
Olvasgattam ezt a témát, és egyre jobban kezdett érdekelni a dolog, meg amúgy is pont aktuális lenne... Szóval. Minél többet olvastam, annál több módszert láttam (vasalás, laminálás stb, stb) Nekem a kerékpárlámpámba (Simson S50N hátsó lámpa) megvettem a ledeket meg az ellenállást, de nyák még nem készült hozzá... Így, laikusként, melyik eljárással kezdjek neki szerintetek? Van 6 db ellenállásom, meg 6 db led... Bővebben: Link A válaszokat előre is köszönöm
Egy Simsonos, nagyon laikus barátom, egyszerűen éles késsel kikaparta a szigetek közül a felesleges rezet. Tirisztoros gyújtást csinált. Azóta is működik neki. Ez egy olyan egyszerű kapcsolás, hogy lakkfilccel, kézzel rajzolnám meg.
Én egy ilyennek szigetelőszalaggal állnék neki
Kirajzolod az alkatrészeket a nyákra, és a találkozási pontokhoz snitzerrel (linóleumvágó kés, Stanley kés) vágsz megfelelő méretű darabokat, amit oda ragasztasz. Ezek a ragasztó darabkák fogják kimaszkolni a megmaradandó rézfelületeket maratáskor. Avagy elkérném a barátnőmtől a körömlakkját, és felfesteném ezeket a vezetőnek szánt részeket. De ha hosszútávon gondolkodsz elektronikázni, akkor lassanként beruházhatsz UV levilágítóra, P20 fotolakkra, meg előhívó vegyszerre, vaskloridra. Meg még lehetne sorolni, de azt majd a többiek elmondják ...
Hát akár késsel kaparhatsz bele egy négyzetrácsot, de szerintem nem éri meg a belefeccölt munkát mikor 250ft-ért megkapod ezt, és akkorát vágsz belőle amekkorát akarsz.
próbanyák A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
Azért ez nem egészen , így van ám.
A réz hordozója üvegszálas lap , majd ez van ráragasztva egy alu lemezre. Nem is lehetne egy az egybe réz , és alu mivel akkor zárlat lenne mindenhol.Szerintem , így a helyes még mielőtt valaki eltévedne.
Valahol hozzá kell érni a lednek az alu lemezhez, mert különben marhára nem hűtene semmit, mert mire az üvegszálas nyák utolsó rétegei is felmelegszik, addigra a felső rétege már elég, mert nagyon rosszul vezeti a hőt. (Szerencsére)
Súrolópor meg körömkefe nem kell semmi extra.
Ebben igazad is van , és általában úgy szokták ezt csinálni , hogy a led azon részét ahol hűteni kell az ki van hagyva. Mondjuk egy gyári power jó példa erre.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
Sziasztok! Vasalásos technikánál milyen műnyomó papírra szoktatok nyomtatni? Mármint a súlya érdekelne.
Igen természetesen van rajra egy szigetelő réteg (kb. 0,1mm), ami valami jó hővezető ragasztóval van felrakva az alulemezre. Nagyon jó a hővezetése, egy nagyobb darabot nem egyszerű forrasztani . (Ez speciel egy fűtő elem lett.)
A ledeknél attól is függ, hogy a hűtőfelület össze van-e kötve valamelyik pólussal, mert a bordának nem illik feszültségen lenni.
Ezt inkább ki kellene tapasztalnod .Mert nem vehető egy fajta papír etalonnak , mert a papír mellett sok eltérő más dolog is van , ami mindenkinél más és más lehet.Nyomtató stb , és még lehetne sorolni.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
Nekem a 130-135 g/nm vált a leginkább be. De mostanában már EZT használom. Sokkal jobbak az eredmények, nem kell áztatgatni. OK! 50-70 Ft az ára laponként, de szerintem az időmegtakarítás, a jóval kisebb rontási arány és a kevesebb utómunka bőven megéri. Ráadásul NYÁK mérettől függően akár 5-10 NYÁK is kijön egy lapból. Egyedül kétoldalasnál vannak problémák vele, mivel a szilikonos bevonat miatt nagyon könnyen elcsúszik. Ezért különös gonddal kell rögzíteni a NYÁK lapon mindkét oldalt vasalás előtt.
100-tól 50Ft! Mondjuk az nem olyan gáz.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Sziasztok!
Furatgalvános átkötésnél (2 réteg közt) mekkora átmérőt szokás általában használni? Nem házilag lenne elkészítve, de azért ne vakarja a fejét a NYÁK gyártó. Szerk.: egyelőre 0.7/0.5mm-re gondoltam. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Azért ez sok mindentől függ .A nyák milyen célra készül .Milyen áramok vándorolhatnak azon az átmeneten nehogy kimelegedés , vagy átégés keletkezzen.
stb.stb.stb.
Valóban elhamarkodtam a kérdést.
Az egész áramkör fogyasztása kb. 50mA, tehát a legnagyobb áramú furatnak kb ennyit kell átvinnie. De ez max 4 furat, van még egy "nagy" áramú, az kb. 10 mA, a többi pedig bőven 1mA alatt van.
Én elsőre próbának rendeltem 20 lapot és nagyon jók az eddigi tapasztalataim. Kivéve egy kétoldalas NYÁK-ot, ahol nem rögzítettem elég alaposan a NYÁK-hoz és ezért az egyik oldalon kb. 2 mm-el el is csúszott! Viszont a felső oldal átvasalása elegendő volt arra, hogy az alsó oldal is átmenjen!
Műnyomóval mindig egy sor problémám volt. Nem melegedett át eléggé, vagy egyenletesen. Sokszor hiányos lett a nyomat, stb. Ezek a gondok most megszűnni látszanak.
Csináltam egy furatgalvános nyákkísérletet, arra gondolva, hogy lefóliázom, csak a furatoknál hagyom szabadon a rezet (pozitív film a furatokkal) és előhívás után mehet a furatgalvánozóba.
Igen ám, de a furatgalvanozás merítése után előbb 120, majd 170 fokon kell a panelt fél órán át melegíteni. A 170 már erősen megviselte a fóliát, de a 120-nál még egészen jól nézett ki, és egy napos tömény lúgos áztatás után sem jött le a fólia mindenhol. Mondjuk gyanús volt, hogy megkaparni is csak késsel lehetett, úgyhogy ma lecsiszálom a fóliát róla, mert a két oldal között van átvezetés, de ugye elég ha az egyik lukban van furatgalván és már átvezet, és folytatom a nyák készítést a furat óngalvánnal történő megvédésével, de mindenesetre úgy tűnik elsőre, hogy a dry film 100-120fok körül 30 percen keresztüli beégetése jó lehet szegény ember lötstopjának. Előtte rakjátok ki a napra az előhívás után egy 10-15 percre, had kapjon jó sok uv-t, nálam sötétlila lett. Mondjuk Én feliratot is ebből szoktam csinálni, és 20 perc 80 fokon már elég erőssé tette ahhoz, hogy utána kibírja a lakkozást, de ott a feliratok tized miliméter vastagok, és egy egybefüggő nagy lötstop réteget még nem próbáltam belőle csinálni. Ha valakinek van kedve próbálja már ki magánál, mert nálam ugye ázott a furatgalvános lötyiben is, lehet az csinált vele valamit.
Szeretném megkérdezni, hogy mi volt az elgondolás lényege? Miért nem hagytad az egész felületet szabadon? Esetleg az ón galván miatt?
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
Alapjában, hogy ne használjak el marha sok méregdrága furatgalvános folyadékot, és igen a rézgalván után egyből ment volna az óngalvánba, de gondoltam megnézem mennyire tartós, és azért valamilyen szinten a tömény NOH az sok helyen megbontotta, de nem mindenhol, úgyhogy ma újrafóliázom (ha le tudom vakarni róla valahogy mechanikusan), előhívom, megy az óngalvánba, utána lemosás, újrafóliázás, és megy a nyákfilm rá.
Ja egyébként a régi 2 éves fóliát raktam rá, ezért lehetett, hogy itt ott megbontotta a tömény lemosó (4* töményebb mint ami írva vagyon (Kolontáron ehhez képest kismiska folyt ki). Beégetés nélkül, 30mp áztatás után berakom a mosdóba, megfújom kis vízpermettel, és egybe lejön az egész, vagy 1 perc után ha véletlenül bent felejtem, a lemosóba megy az egész úgy leoldja, tegnap 3 órán át volt a lemosóba, és volt ahol meg sem kezdte, gondolom ott még jobb volt a 2 éves fólia(kicsit már foltos volt)) Az utolsó tesztem szerint a nátrumperszulfát, az csak feketített egy réteget az ónon, de nem vitte le, (kézzel le lehetett törölni olyan vékonyan) ez reményeim szerint megvédi a furatota kimaródástól. A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
Sziasztok!
Évek óta mindig nitrohigítóval mosom le a paneljeimet maratás után, viszont egy ideje, gyakorlatilag tavaly nyár óta ha megkezdem a nyomtatófestéket, beleivódik a panelba, és alig lehet kisikálni onnan. A toner hibája, vagy mi okozza ezt?
Gondolom oldódik a hordozó. Vagy a nyák új és másabb mint régen volt, vagy a hígító.
Egyszerű a titka.Ne legyen vizes a nyák , illetve ne legyen eláztatva , mert a rostok fellazulnak , és ezért szivárog bele a feloldott festék.Illetve ha meg száraz a nyák , akkor meg azért szokott , mert túl sok a hígító ami ugyancsak a rostok fellazulását okozza ezáltal megint csak be tud szivárogni a feloldott festék anyag.
Ha mindenképpen hígítóval szeretnéd a továbbiakban is csinálni , akkor kevesebbel , és egy helyen való lehúzás után kicsit várj , és úgy megint , hogy ne tudjanak a rostok fellazulni .És ne úgy mintha dörzsölnéd a nyákot hanem mindig csak egy irányba , ne oda vissza . A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
Én egy szike pengével le szoktam húzni a nagyját szárazon(nyélből természetesen kivéve-lapjával), ami marad azt meg egészen gyengén nedvesített higítós ronggyal letörlöm.
Nyák az szerintem a régi, viszont amit eyess mondd, abban van valami! Holnap kipróbálom! Köszönöm az ötleteteket!
Szpisti: a Te ötleted nem igazán értem, különben nincs szikém sajnos, csak sniccerem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |