Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1047 / 1387
(#) pjg válasza havranarpi hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
(#) havranarpi válasza pjg hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Igen ,de nem akartam barnítóra költeni
(#) kirally válasza havranarpi hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Szia!
Sima higító is viszi, csak lassan, és nehezebben. (dörzsölni kell)
Aceton az leviszi, de inkább keni, és pl. ha nyákról mosod le vele, akkor megfogja az epoxit.
(#) elektros90 hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Sziasztok! Az előbb olvastam egy oldalon. Olcsó marató folyadék: 100ml 3% os H.peroxidhoz hozzáadni 30g citromsavat és 5g sót. Elméletileg 100cm^2 nyákhoz elég és nagyon gyors és kíméletes. Próbálta valaki?
(#) CRU3L hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Sziasztok!
Olvasgattam ezt a témát, és egyre jobban kezdett érdekelni a dolog, meg amúgy is pont aktuális lenne...
Szóval. Minél többet olvastam, annál több módszert láttam (vasalás, laminálás stb, stb)
Nekem a kerékpárlámpámba (Simson S50N hátsó lámpa) megvettem a ledeket meg az ellenállást, de nyák még nem készült hozzá... Így, laikusként, melyik eljárással kezdjek neki szerintetek?
Van 6 db ellenállásom, meg 6 db led...
Bővebben: Link


A válaszokat előre is köszönöm
(#) pjg válasza CRU3L hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Egy Simsonos, nagyon laikus barátom, egyszerűen éles késsel kikaparta a szigetek közül a felesleges rezet. Tirisztoros gyújtást csinált. Azóta is működik neki. Ez egy olyan egyszerű kapcsolás, hogy lakkfilccel, kézzel rajzolnám meg.
(#) Szpisti válasza CRU3L hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Én egy ilyennek szigetelőszalaggal állnék neki
Kirajzolod az alkatrészeket a nyákra, és a találkozási pontokhoz snitzerrel (linóleumvágó kés, Stanley kés) vágsz megfelelő méretű darabokat, amit oda ragasztasz. Ezek a ragasztó darabkák fogják kimaszkolni a megmaradandó rézfelületeket maratáskor.
Avagy elkérném a barátnőmtől a körömlakkját, és felfesteném ezeket a vezetőnek szánt részeket.
De ha hosszútávon gondolkodsz elektronikázni, akkor lassanként beruházhatsz UV levilágítóra, P20 fotolakkra, meg előhívó vegyszerre, vaskloridra.
Meg még lehetne sorolni, de azt majd a többiek elmondják ...
(#) gulasoft válasza CRU3L hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Hát akár késsel kaparhatsz bele egy négyzetrácsot, de szerintem nem éri meg a belefeccölt munkát mikor 250ft-ért megkapod ezt, és akkorát vágsz belőle amekkorát akarsz.
próbanyák
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
(#) eyess válasza ktamas66 hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Azért ez nem egészen , így van ám.
A réz hordozója üvegszálas lap , majd ez van ráragasztva egy alu lemezre.
Nem is lehetne egy az egybe réz , és alu mivel akkor zárlat lenne mindenhol.Szerintem , így a helyes még mielőtt valaki eltévedne.
(#) gulasoft válasza eyess hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Valahol hozzá kell érni a lednek az alu lemezhez, mert különben marhára nem hűtene semmit, mert mire az üvegszálas nyák utolsó rétegei is felmelegszik, addigra a felső rétege már elég, mert nagyon rosszul vezeti a hőt. (Szerencsére)
(#) Dempsey válasza havranarpi hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Súrolópor meg körömkefe nem kell semmi extra.
(#) eyess válasza gulasoft hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Ebben igazad is van , és általában úgy szokták ezt csinálni , hogy a led azon részét ahol hűteni kell az ki van hagyva. Mondjuk egy gyári power jó példa erre.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
(#) rockersrac hozzászólása Aug 15, 2014 /
 
Sziasztok! Vasalásos technikánál milyen műnyomó papírra szoktatok nyomtatni? Mármint a súlya érdekelne.
(#) ktamas66 válasza eyess hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Igen természetesen van rajra egy szigetelő réteg (kb. 0,1mm), ami valami jó hővezető ragasztóval van felrakva az alulemezre. Nagyon jó a hővezetése, egy nagyobb darabot nem egyszerű forrasztani . (Ez speciel egy fűtő elem lett.)
A ledeknél attól is függ, hogy a hűtőfelület össze van-e kötve valamelyik pólussal, mert a bordának nem illik feszültségen lenni.
(#) eyess válasza rockersrac hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Ezt inkább ki kellene tapasztalnod .Mert nem vehető egy fajta papír etalonnak , mert a papír mellett sok eltérő más dolog is van , ami mindenkinél más és más lehet.Nyomtató stb , és még lehetne sorolni.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
(#) soskajoska válasza rockersrac hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Nekem a 130-135 g/nm vált a leginkább be. De mostanában már EZT használom. Sokkal jobbak az eredmények, nem kell áztatgatni. OK! 50-70 Ft az ára laponként, de szerintem az időmegtakarítás, a jóval kisebb rontási arány és a kevesebb utómunka bőven megéri. Ráadásul NYÁK mérettől függően akár 5-10 NYÁK is kijön egy lapból. Egyedül kétoldalasnál vannak problémák vele, mivel a szilikonos bevonat miatt nagyon könnyen elcsúszik. Ezért különös gonddal kell rögzíteni a NYÁK lapon mindkét oldalt vasalás előtt.
(#) gulasoft válasza soskajoska hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
100-tól 50Ft! Mondjuk az nem olyan gáz.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
(#) zenetom hozzászólása Aug 16, 2014 /
 
Sziasztok!
Furatgalvános átkötésnél (2 réteg közt) mekkora átmérőt szokás általában használni? Nem házilag lenne elkészítve, de azért ne vakarja a fejét a NYÁK gyártó.
Szerk.: egyelőre 0.7/0.5mm-re gondoltam.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
(#) eyess válasza zenetom hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Azért ez sok mindentől függ .A nyák milyen célra készül .Milyen áramok vándorolhatnak azon az átmeneten nehogy kimelegedés , vagy átégés keletkezzen.
stb.stb.stb.
(#) zenetom válasza eyess hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Valóban elhamarkodtam a kérdést.
Az egész áramkör fogyasztása kb. 50mA, tehát a legnagyobb áramú furatnak kb ennyit kell átvinnie. De ez max 4 furat, van még egy "nagy" áramú, az kb. 10 mA, a többi pedig bőven 1mA alatt van.
(#) soskajoska válasza gulasoft hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Én elsőre próbának rendeltem 20 lapot és nagyon jók az eddigi tapasztalataim. Kivéve egy kétoldalas NYÁK-ot, ahol nem rögzítettem elég alaposan a NYÁK-hoz és ezért az egyik oldalon kb. 2 mm-el el is csúszott! Viszont a felső oldal átvasalása elegendő volt arra, hogy az alsó oldal is átmenjen!
Műnyomóval mindig egy sor problémám volt. Nem melegedett át eléggé, vagy egyenletesen. Sokszor hiányos lett a nyomat, stb. Ezek a gondok most megszűnni látszanak.
(#) gulasoft hozzászólása Aug 18, 2014 /
 
Csináltam egy furatgalvános nyákkísérletet, arra gondolva, hogy lefóliázom, csak a furatoknál hagyom szabadon a rezet (pozitív film a furatokkal) és előhívás után mehet a furatgalvánozóba.
Igen ám, de a furatgalvanozás merítése után előbb 120, majd 170 fokon kell a panelt fél órán át melegíteni. A 170 már erősen megviselte a fóliát, de a 120-nál még egészen jól nézett ki, és egy napos tömény lúgos áztatás után sem jött le a fólia mindenhol. Mondjuk gyanús volt, hogy megkaparni is csak késsel lehetett, úgyhogy ma lecsiszálom a fóliát róla, mert a két oldal között van átvezetés, de ugye elég ha az egyik lukban van furatgalván és már átvezet, és folytatom a nyák készítést a furat óngalvánnal történő megvédésével, de mindenesetre úgy tűnik elsőre, hogy a dry film 100-120fok körül 30 percen keresztüli beégetése jó lehet szegény ember lötstopjának. Előtte rakjátok ki a napra az előhívás után egy 10-15 percre, had kapjon jó sok uv-t, nálam sötétlila lett.
Mondjuk Én feliratot is ebből szoktam csinálni, és 20 perc 80 fokon már elég erőssé tette ahhoz, hogy utána kibírja a lakkozást, de ott a feliratok tized miliméter vastagok, és egy egybefüggő nagy lötstop réteget még nem próbáltam belőle csinálni.
Ha valakinek van kedve próbálja már ki magánál, mert nálam ugye ázott a furatgalvános lötyiben is, lehet az csinált vele valamit.
(#) papus51 válasza gulasoft hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Szeretném megkérdezni, hogy mi volt az elgondolás lényege? Miért nem hagytad az egész felületet szabadon? Esetleg az ón galván miatt?
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
(#) gulasoft válasza papus51 hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Alapjában, hogy ne használjak el marha sok méregdrága furatgalvános folyadékot, és igen a rézgalván után egyből ment volna az óngalvánba, de gondoltam megnézem mennyire tartós, és azért valamilyen szinten a tömény NOH az sok helyen megbontotta, de nem mindenhol, úgyhogy ma újrafóliázom (ha le tudom vakarni róla valahogy mechanikusan), előhívom, megy az óngalvánba, utána lemosás, újrafóliázás, és megy a nyákfilm rá.
Ja egyébként a régi 2 éves fóliát raktam rá, ezért lehetett, hogy itt ott megbontotta a tömény lemosó (4* töményebb mint ami írva vagyon (Kolontáron ehhez képest kismiska folyt ki). Beégetés nélkül, 30mp áztatás után berakom a mosdóba, megfújom kis vízpermettel, és egybe lejön az egész, vagy 1 perc után ha véletlenül bent felejtem, a lemosóba megy az egész úgy leoldja, tegnap 3 órán át volt a lemosóba, és volt ahol meg sem kezdte, gondolom ott még jobb volt a 2 éves fólia(kicsit már foltos volt))
Az utolsó tesztem szerint a nátrumperszulfát, az csak feketített egy réteget az ónon, de nem vitte le, (kézzel le lehetett törölni olyan vékonyan) ez reményeim szerint megvédi a furatota kimaródástól.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
(#) janikukac hozzászólása Aug 18, 2014 /
 
Sziasztok!
Évek óta mindig nitrohigítóval mosom le a paneljeimet maratás után, viszont egy ideje, gyakorlatilag tavaly nyár óta ha megkezdem a nyomtatófestéket, beleivódik a panelba, és alig lehet kisikálni onnan. A toner hibája, vagy mi okozza ezt?
(#) pjg válasza janikukac hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Gondolom oldódik a hordozó. Vagy a nyák új és másabb mint régen volt, vagy a hígító.
(#) eyess válasza janikukac hozzászólására (») Aug 18, 2014 / 1
 
Egyszerű a titka.Ne legyen vizes a nyák , illetve ne legyen eláztatva , mert a rostok fellazulnak , és ezért szivárog bele a feloldott festék.Illetve ha meg száraz a nyák , akkor meg azért szokott , mert túl sok a hígító ami ugyancsak a rostok fellazulását okozza ezáltal megint csak be tud szivárogni a feloldott festék anyag.
Ha mindenképpen hígítóval szeretnéd a továbbiakban is csinálni , akkor kevesebbel , és egy helyen való lehúzás után kicsit várj , és úgy megint , hogy ne tudjanak a rostok fellazulni .És ne úgy mintha dörzsölnéd a nyákot hanem mindig csak egy irányba , ne oda vissza .
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
(#) Szpisti válasza janikukac hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Én egy szike pengével le szoktam húzni a nagyját szárazon(nyélből természetesen kivéve-lapjával), ami marad azt meg egészen gyengén nedvesített higítós ronggyal letörlöm.
(#) janikukac válasza pjg hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Nyák az szerintem a régi, viszont amit eyess mondd, abban van valami! Holnap kipróbálom! Köszönöm az ötleteteket!
Szpisti: a Te ötleted nem igazán értem, különben nincs szikém sajnos, csak sniccerem.
(#) gulasoft hozzászólása Aug 19, 2014 /
 
Hát fémgyapottal 20 perc sikálás után lejött a festék, viszont kicsit kidudorodnak a forrszemek. Lehet nem egy órát kellett volna 2 amperrel nyomatni
Következő: »»   1047 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem