Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Szia!
Köszönöm a választ. Az a baj hogy a motor olyan hozzá férhetetlen helyen van hogy bele sem merek kezdeni le szerelni.Amúgy én már a sínt be kentem zsírral sőt még a kárpit mögött még a fólia is rajta volt amit én vágtam le.Tudom ez nem az jelenti hogy nem lehet poros de egy deka por nem volt benne.Amennyire tudtam ki fújtam levegővel de változás nincs.Szakemberhez ha nem muszáj nem viszem el mert olyan nagy baja szerintem nincs.Majd akkor csak neki fogok én! Köszi!
Pedig más megoldás nincs, ki kell szerelni, vagy neked vagy másnak. Egyébként nem javul meg.
Nos szűkítettem a hibalehetőségeket: a hiba konkrétan az, hogy nem kap gyújtást az egyik henger ( a lendkerék felőli első ). És ez ugye nem állandó, van mikor megy egy darabig rendesen, többnyire egy napi állás után mindig rendesen indul, csak második vagy harmadik indítástól ( gondolom melegedés után ) jön elő a hiba. Arra kérnék esetleg tippeket, hogyan tudnám kiszűrni, hogy a gyújtókábel vagy a trafó a ludas a dologban? Sajna a leghosszabb gyújtókábelnél levő hengerről van szó, ezért a többi nem ér el odáig, szóval azokat nem tudom átmenetileg sem átdugni....
A kábel hiba gyakran az ellenáll-s-nak megmérésével is kiszűrhető. Ha az rendben, megnézheted sötétben nem látsz-e szikrákat a kábel és a motor között. Ha ez is rendben akkor gyanúsítjuk a trafót. Mivel egyben van a trafó egység nem lehet hengerenként cserélni, de ha kell tudok segíteni abban, hogy olcsóbban juss hozzá. Természetesen privátban keress ez esetben.
Sziasztok!Van egy 1997-es Fiat Bravo 1.6 16v 75 KW-os autóm.A problémám a következö:menet közben váltáskor-tehát benyomott kuplungnál-a fordulatszám nem esik vissza hanem megragad pl.2500-on.Üresjárat-állitó motort kicseréltem,a hiba nem múlt el,de arra rájöttem ha villáskulcsal rákoppintok a fojtószelepházra akkor beáll az alapjárat.Elöre is köszi!
Ez inkább mechanikai hibának tűnik: a fojtószelepet nem tudja alap helyzetbe húzni a rugó, mert valahol szorul valami (bowden tud elkoszolódni pl.)
Sziasztok adott itt egy 2001-es Fiat Punto 1.2 16szelepes . Olyan problémával vittük a szerelőhöz mintha 1 henger nem menne aztán folyt belőle az olaj stb stb. Megcsinálta elhozta működött utána mentem vele egy kört és ugyan az a hibája olyasmire tudnám ezt hasonlítani mintha 1 henger nem menne . Van amikor elkapja de úgy hogy vissza kell vennem a gáz-t. Rángat az autó amikor nem megy . Mondta hogy 1óráig rajta volt a teszten nyomták neki a gázt és nem dobott ki hiba üzenetet aztán elhozta és ugye kidobta amit eddig azt a motor jelzés és hol folyamatosan sárgán világít akkor nem megy az autó, ha pedig villog akkor megy normálisan . Ötletek ?
A fojtószelep alaphelyzetben volt.A potméter lehet hibás(pl.kopott )?
sziasztok
lenne egy problémám van egy fiat bravo 1,4 12v-m 1998-as évjárat csinál egy olyat hogy ha felmeegszi üzemi hömérsékletre állandóan leáll az inyektor kontrollámpája kigyullad és folyamatosan világit és kb fél óráig be sem indul hül egy kicsit a motor utánna pöcre indul és gyönyörüen jár tettem bele inyektortisztitot is de ugyanazt csinálja mikor leáll nincs gyujtószikra és üzemanyag befecskendezés szóval nincs szikra és üzemanyag befecskendezés valami miadt ebben kéne segitség már mindent átnéztem de semmi valami tilt de nemtudok rájönni hogy mi segitségeteket elölre is köszönöm A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
Ha van hibajelzés akkor ki kellene olvastatni egy szervizben a hibát.
Nekem 1.6-osom van,de egyszer cserélnem kellett a beszivottlevegő-hőmérséklet érzékelőt és akkor ugyanez volt a tünet mint neked.
köszönöm válaszod
kipróbálom
és az hol találhato meg az autoban?
Nekem 1.6-osom van és a szivótorokban van.Az 1.4-esben nem tudom hol lehet.Neten próbálj rákeresni.
Üdv!
A címben említett gépjárműnek vacakol a vízhőfokjelzője! Felmelegszik szépen, ahogy azt kell, jelzi is rendesen, aztán amikor elérné a 90 fok környéki hőmérsékletet, onnantól folyamatosan többet mutat, mint a valós érték, de van hogy visszaesik, viszont akkor is kicsivel 90 fölé! A műszerfal digitális, a gyújtás levétele után viszont ennél ugyanúgy látszódnak tovább az értékek, tehát ha a Nap belesüt, vagy belevilágítok a kijelzőbe... Szóval jár a motor, hőfok magasan, legtöbbször maxon, gyújtás levesz, a kijelző pedig pár másodperc alatt a valósat mutatja! Gyújtás ráad, már kúszik is felfelé! Ez tuti elektronikai hiba, de vajon mi lehet? Test-potenciál eltolódás? Az érzékelő egy közös testelésű egy-vezetékes szenzor. Ha a szenzor lenne rossz, akkor szerintem sehogy nem mutatna valós értéket, de javítson ki bárki, ha tévedek, ez csak feltételezés! /Még mielőtt valaki felhozná: termosztát jó, hűtővízszint is, a rendszer nem levegős, a ventillátor is a megfelelő időben kapcsol./ Valaki találkozott már ilyennel?
köszi
Én arra gondolok lehet hogy a szenzorod szakadt és a melegedés hatására rossz értéket mutat.Ha egy diagnosztikai müszert rá tudnál kapcsoltatni egy szervizben akkor kiderülne a hiba mivel ha a diagnosztikai müszer is ugyanazt mutatja mint az óra akkor rossz a szenzor.
Nos, a gyújtáskábelt egy másik hengerével meg tudtam cserélni( a 3-as hengeré elér a 4-esig ), valamint gyertyát is cseréltem. A hiba ugyan az: a motor felmelegedéséig semmi gond, aztán kigyullad az injektor lámpa és onnantól ugyan az a 4es henger nem üzemel .... érdekes viszont, hogy a motor működése közben amikor lehúzogatom a gyertyakábeleket, ennél a hengernél a "szikra hang" a trafó felől jön, míg a többinél ugye a gyertya felől akár át is húz, ha csak pl. épp hogy eltávolítom a gyertyától. Szóval a trafót gyanítom mostmár, de az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy ennél a típusnál mehet úgy tönkre ez a cucc, hogy CSAK EGY hengernél nem ad szikrát? Eddig azt hittem, csak párban, vagy egyszerre mind a 4 hengerre kihat a trafó hibája... ( FIAT BRAVA 1.6 benzin ).
Abban az autóban tulajdonképp két trafó van, csak egy tokban. Gondolom a négyes henger kivezetésénél sérült a szigetelés és ott üt át. Sajnos csak kompletten cserélhető. Azért a gyertyakábelek ellenállását mérd meg. Ha 1,5-2 k ohm -nál nagyobb cseréld ki, hátha segít még a bajon.
Új szenzorral is ugyanaz a jelenség...
Ha a gyújtás rá van adva, hülyeséget jelez; ha leveszem, és úgy nézem a kijelzőt lámpával, akkor rögtön a helyes értéket mutatja!
Nos: gyertyák cserélve újra, gyertyakábelek cserélve újra, trafó cserélve újra..... és ugyanúgy "nem megy a 4-es henger...." HELP.....
Mi lehet a következő lépés?
Kompresszió van benne?
Azt hiszem a célegyenesben vagyok a "hibafeltárással" széthúztam az injektorokhoz menő elektromos csatlakozót, majd az injektorokhoz menő aljzatban ellenállásokat mértem. ( 5 érintkező van benne, úgy néztem leírás alapján, hogy a középső a test, a többi négy pedig a befecskendező szelepek pozitív pontjaihoz mennek.) Háromnál kijött az 1.6 ohm, a negyedik érintkezőnél pedig SEMMI. ezek szerint szűkült a kör magára a befecskendező szelepre, illetve a hozzá menő vezetékre. Az lenne a kérdésem még, hogy mi az a minimális BONTÁS, amivel hozzá tudnék férni a befecskendező szelepek érintkezőihez közvetlen, hogy kiszűrjem az-e a hibás, vagy csak az odáig menő kábel szakadt-e?
Az eddigi tanácsokat is köszönöm szépen , és minden segítséget, amit itt a fórumon egymástól kapunk! A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
Sajnos nincs megfelelő típus ismeretem, de kövesd a drótokat vissza a vezérlőig.
Köszönöm még egyszer a segítségeket!
Megvan a probléma forrása: az egyik henger befecskendező szelepe romlott el. Kicseréltük és tökéletesen megy!!
Újabb probléma adódott
(Fiat Brava 1.6 benzin) Kirándulás: pár km-re a starttól kigyulladt a töltésjelző lámpa. Félreálltam, megnéztem a generátort, hogy forog-e rendesen, nem csúszik-e a szíj, átnéztem az érintkezőket. Vissza az autóba, elindultam, majd némi vibrálás után elhalványult, majd kialudt a töltésjelző lámpa! Gondoltam minden rendben.... Viszont, mint később, kb. 50 km-rel odébb kiderült, nem volt töltésem végig, és addig ment az autó, amíg bírta az akku.... ami ugye teljesen lenullázódott.... Nagy küszködések után sikerült keríteni egy új akksit, amivel haza sikerült gurulni. A lényeg: Gondolom a generátor a ludas a dologban, de ha nem volt töltésem végig, vajon miért nem jelezte ezt a műszerfal? Egyébként azóta ha ráadom a gyújtást, akkor sem gyullad ki a töltésjelző, pedig álló motornál is jeleznie kéne ugyebár... ez mitől lehet vajon?
Sziasztok!
Fiat Brava-m van(99/1.4Benzin). Gyújtáskapcsolót elfordítom, a baloldali karos kapcsolón bekapcsolom a volágítást de nem működik, se a tompított se a távolsági fényszóró. Viszont a fénykürt működik. Tudna valaki instukciót adni merre keresgéljek? Biztosítékok rendben vannak. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2014
Szia! Az F4, F8 (10A) biztosítékok épségét kellene először megnézni, majd az F3 főbiztosítékot. Ha ezek rendben vannak akkor a karos kapcsolóban veszett el a pozitív. Ha a féklámpák és ködlámpák működnek, akkor a gyk. kiadja a karos megkapja "+"-t.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |