Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nekem Rekordom volt. '82-es. Olyan stabil volt a töltés alapjáraton amilyennek kell lennie. Szerintem a generátort kéne karbantartani. Megtisztítani a szénkefék fészkét. stb.
Ezaz. Ráadásul a töltésjelző lámpa is világít ilyenkor, amíg gázt nem adok. Én is erre gondolok. Kikapom majd a generátort, megnézem a keféket, meg ha szétszedem, akkor megcsapágyazom, az a két csapágy nem nagy összeg ha már szét van szedve, akkor megcsinálom rendesen.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Kommutátort megcsiszolni, mikát kikaparni.
Ha a ventilátort bekapcsolva 12V-ra esik akkor valóban meg kell nézni. Test hibára gyanakodnék. De mélyebben itt.
Pedig szeretem a mellékvonalakat. Annak is van hangulata, de inkább azért villanyvonat.
Vonatoztam pár évet, igaz én dízeles vonalon. Szeretem én is a vonatokat, jók ezek a régi gépek, bár 1-2szer sikerült fekve maradni, de a segélygép kárpótolt.
Bizony. Ha döglik valami, ott a segítség. Ha a madzag szakad el, ott a diesel gép.
Egyébként váráskor esős időben órákig el tudok szórakozni egy esernyővel, meg egy Glimm-lámpával. A 25 kV mindenre jó. A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Egyszer döglött a gép(M41) és egy púpos jött értünk. Előtte soha nem volt szerencsém élőben púpost látni, most pedig az M40-113-as gép jött értünk. Csodás élmény volt.
Az 1,21 gigawatt! A Doki is megmondta.
Szép gép a púpos. Én az MD-t sajnálom. Nagyon jó volt, de elküldték a francba. (Szétvágni, vashulladéknak.)
Bár a V42 a kedvenc, de a V43 is nagyon jó. Azért az új villanyok se rosszak, csak ott sok az elektronika. (Szeretem az elektronikát, de a vasútra kontaktorok, jelfogók, fokozatkapcsoló való. )
Mi 1,21 GW?
Na végre autózunk, ilyen van -e valakinek?
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Hali. Tudja valaki milyen paranccsal lehet TCMDbe mappát nyitni?
Lentre ha csak simán beírom a mappa nevét, pl boot, akkor a windows intézőbe nyitja meg, de nem a tcmd-be. Ne kérdezzétek miért nem kattintok rá a mappára, elvégre nem véletlen kérdem hogy kell paranccsal megnyitni.
Alapvetően a parancs, amit keresel: cd
Van viszont egy alternatív (és okos) lehetőség: Beállítások > Általános beállítások > Működés > Gyorskeresés > Gyorskeresés a mappában > Csak betű Ha ezt beállítod, akkor a szöveg beírásakor rááll automatikusan a megnevezett mappára. Próbáld ki! A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Ezt én is tudtam, csak hogy nem jutott eszembe!
Kösz!
Helo.
Vezérlő programozástól függ a karbi vs injektor dolog. Szerintem mindenféle szempontból jobb az injektor. Jól felprogizva meg nagyobb a teljesítmény is. Minden fordulat tartományban ideális keverékarányt kap a motor. Plusz eleve nem szűkít a karbitorok.
Minden körülmények között optimálisabb keverékarányt ad az injektor, mivel pontosan szabályozható a benzin mennyisége. Karburátor soha nem annyira precíz. Másik előny, hogy téli hideg üzemben a karbis motor indítás után hidegen amíg szivató kell, lényegesen többet fogyaszt. A pontatlanul túldúsított keverékarány, és a szívócsőben lecsapódó benzin miatt, ami már nem elporlasztott, hanem befolyik a motorba. Rossz hatásfokú égéssel ég el. Az injektornál nincs hideg lecsapató szívószakasz, hanem a szelep elé fecskendez. Ezenkívül a lambda szonda figyeli az optimális égést, és ennek megfelelően beavatkozik a keverési arányba. Karbis motornál ez lehetetlen. Katalizátorok megjelenése is kizárta a karburátort, mert a rosszabb keverési arány tökéletlenebb égésének kipufogó gáza tönkreteszi a katalizátort.
Előző autóm karbis volt, rövid helyi zömében szivatós használatban télen 50-60%-al többet fogyasztott, mint nyáron, amikor nem kellett szivató. Mostani autóm injektoros, ugyanolyan téli rövid hidegüzemben talán 10%-al fogyaszt többet, mint nyári üzemben.
Ez a dolog igaz. A karbi egyetlen előnye, hogy egyszerű és házilag javítható. Motorvezérló nélkül is működik,tehát az elektronikai hibalehetőség kevesebb. Nem kell számítógép a beállításához elég egy jó fülű szerelő. Sajnos a mai autók lassan javíthatatlanok lesznek. Nagy kategóriás Merci, BMV már olyan technológiával van ellátva, hogy a hibakód olvasás műholdon keresztül a gyárban történik és a gyár mondja meg a szerviznek mit cseréljen.
Idézet: „Sajnos a mai autók lassan javíthatatlanok lesznek.” És esetleg azért kell 1-2 százezer forintos elektronikai egységet cserélni, mert csak egy 100Ft.-os alkatrész hibásodott meg benne, de ez kideríthetetlen. Vagy beszerezhetetlen. De tudok olyat, akinek izzócserénél eltört az égőüveg, még bent a helyén, az égő két pólust ujjaival véletlenül összeérintette, komputer tönkrement. 470ezer forint volt, átlagos kiskocsinál. A komputer kapcsolatban van az égő áramkörrel, mert figyeli kiégését. Régen a pld. Zsiguli -és kortársai- elektronika annyi volt, hogy akku, biztosíték, kapcsoló, fogyasztó -pld. lámpa- végül test. Egy próbalámpával a pék is javította. De az is hozzátartozik, hogy a mai autókkal alig van baj. Régen Zsigulikat, kortársait gyakran javítgattuk otthon, 8 évesen karoszériázni kellett, 100ezer Km után motor gyűrűzés, vezérműtengely csere, stb. nagymunkák. Ma 16 éves Citroen autóm vizsgán csak vizsgadíj, mindene tökéletes. Ismerős 21 éves Suzukija csak vizsgadíj, rozsdának nyoma sincs. Motor egy csepp olajat sem eszik. A két vizsga között semmi javítgatás, otthon sem. Ennyi év alatt azért voltak kisebb hibáik, de csak a természetesen elhasználódó dolgok. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Azért ez például az általunk javított márkára nem igaz, pedig elvileg luxus márka. Nevetséges hibák fordulnak elő viszonylag fiatal autón. Az általad leírt komfort elektronika meghibásodáshoz elég egy rosszul kiégő égő. Nem kell külső beavatkozás. így lesz egy égő cseréből több százezres javítás. Ráadásul a legtöbb típusban nem is lehet egyszerűen égőt cserélni, a tulajdonos szinte biztosan nem tud. A hosszú élettartamúnak hirdetett LED-es lámpák meghibásodnak viszonylag hamar és nem javíthatóak szakszerűen, mert az elektronika be van hegesztve a lámpába. Motorikus hibák is vannak már 40-50000km-es kortól. Sok százezres milliós javítási költséget generálva. Persze ha valaki nem sokat jár egy ilyen autóval és gondozza el van sokáig, de nem ez a jellemző.
Plusz szívócső fűtés se kell, ami jól bemelegíti a keveréket. Nemtudom, mindenki mondja, hogy ladáknál 100e után generál. Az ezerkettesemben 200000 körül van, szépen húz. Hengerfej még nem volt levéve, szelepszárazva volt csak. Bár lehet megint ráférne, mert néha nyom egy kis kék füstöt. Kartergáz szinte semmi. Fog bele menni hengerenkénti injektor megasquirttel, ha lesz pénz.
Melyik az az elvileg luxus márka, amit javítotok?
Egy olyan macska emblémás. Ha megnézed az adatlapomon az email címem egyértelműbb lesz csak nem akarom reklámozni.
Köszi, így valóban sokkal világosabb.
Az Alfákról mi a személyes véleményed?
Olasz autó. Szép forma gyatra technika.
Én 8 évig nyúztam egy ladát. 100000- rel vettem, 250000-ig bírta. Akkor kapott egy új, ládás motort, amibe szintén negyedmilliót sikerült beleraknom az eladásig. Akkor azt hittem, vége van, mert egy alkalommal már egyesben sem ment fel a szabi hegyre. A vevő utólag elmesélte, hogy tízezerből talpra állították, s szépen húz. Ő is közel 50000-et ment még azzal a motorral, mire túladott a kocsin...
Utána egy tipot vettem, azt 550000-nél adtam el üzemképesen, bontatlan motorral. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
"...ez a Hobbielektronika fórum." OFF topikja ráadásul!
Hát igen, tény hogy a nyugati márkák sokkal jobbak minőség szempontjából, de annyira nem szörnyű, mint ahogy sokan beállítják. Engem valahogy megfogott ez a zsiga. Gyönyörű formája van szerintem, és viszonylag olcsón fejleszthető hátulkaparós.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |