Fórum témák
» Több friss téma |
Na ugye a Google a barátom, a kis segítségeddel gyorsan körülnéztem és találtam is valamit rá.
Bővebben: Link Itt szebben levan irva, melyikhez mekkora kell, köszi A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2014
Üdv mindenkinek!
Ugyan írtam már máshova ezzel kapcsolatban, de azóta történtek fejlemények és a villanymotor is IMI, ha jól tudom. Tehát a gond az volna, hogy indulásnál az áramrelé (úgy olvastam így hívják a segédfázis reléjét) csak kattog, a motor pedig csak rángatva forog és zabálja az áramot. Itt a fórumon úgy olvastam, hogy feszültségrelével orvosolható lenne. Valóban így van és mi lehet a probléma? (A motor: Imi ozf 90c-4nd 1.1kW 220V 9,8A, a típusszámnak a vége az biztos a többi nehezen olvasható)
Sziasztok, feljebb vannak a fényképek a motoromról.
Bekötöttem, de nem pörög fel. Ha megforgatom tartja a sebességet. Hiába az indítókondi az ajánlás alapján (65uF), semmi nem történik. Kimértem és becsatolom miket találtam, nekem kuszának tűnik. A bekötésem 4-5=fázis 4-6kondi(k). Főleg az kusza, hogy az 5-ös láb 0 Ohm bármerre, ellenben a 4-es ketté van kötve...szerintetek?! A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2014
Azt hiszem kitaláltam. Elképzelhető, hogy nekem a 2-1 és 3-6 közé kell rövidzár, akkor alakul ki a delta kapcsolás. A fázis-nullát meg a 3,6-4-re a kondikat pedig 4-1,2-re...
Jobban jársz, ha helyreállítod az eredeti (hivatalos) bekötést. Nehogy más is szenvedjen miatta.
Sajnos nem indult el bárhogyan is kötöttem. Próbáltam csillagban is, de csak búg. Lehet az indítókondenzátor nem elég, mert nem reagál rá. De hogyan tudnám helyreállítani, ha így van bekötve?
Ha ez egy újratekercselt motor, akkor hogyan tudható meg mekkora teljesítményű? 5 Ohm mindegyik tekercse.
230V jut rá. XL=omega x L = 314*5=1570 Ohm? Akkor egy tekercsen szinte alig folyik áram. Ha meg az eredőt számolom, ami 0.33 Ohm akkor L=103 Ohm, 230/103=2.2A, ami szintén elég kevés, 513W-ra jön ki.
Valamit nagyon félreértesz. Amit mérsz, az a tekercs ohmos ellenállása. Ennek alig van köze a tekercs induktivitásához, ez a tekercs veszteségi ellenállása. Ez határozza meg a motor indítási áramfelvételét. Ha a motor forog, a tekercsre már nem jut 230 V, mert a forgórészben indukált áram, az állórész tekercseiben feszültséget indukál, ami kivonódik a hálózati feszültségből. A névleges fordulatszámon a két feszültség különbsége, és az állórész tekercs impedanciája (komplex) határozza meg a felvett áramot, ill. teljesítményt. Ezen ok miatt nagy a különbség az indítási, és az üzemi áram között, ami elérheti az 5 - 10 szeres értéket is.
Úgyhogy a dolog sokkal bonyolultabb, mint gondolnád. A motor teljesítményét a motor méreteiből, (vasmag keresztmetszet), és a tekercselő huzal keresztmetszetéből tudod megbecsülni. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Elindult végre a motor, ehhez 130µF -os kondi kellett, nem volt elég a 63. Viszont rettentően melegszik. Az üzemi 35uF. Lakatfogóval ezen 2.x Ampert, a fázison 0.9-et mértem. Ha ráindítok jobban forog. Most még az elosztó vezetéke is melegszik. A motort csak fél percre kapcsoltam be a mérésekhez. Csökkenteni, vagy növelni kell az üzemi kondit ez esetben?
Talán a fázison kellett volna 2,x A mérned, és a segédfázison 0,9 -et. Valami, még mindig nem jó.
Igen, lehet hogy fordítva volt. Sajnos kijött a működtető füst belőle. Rátettem egy nagyobbnak vélt kondit, ami szerintem öreg volt és kisebb a 35-nél.
Akkor lehet újratekertetni. Akkor viszont már jó lesz.
Inkább egy 1100W-os AEG egyfázisú, fékes motort tettem a helyére (fűnyíróból). Ez volt az eredeti elképzelésem is. Nagyon szépen megy és vág. Az IMI-t is meg fogom tekertetni, megérdemli. Szétszedtem, két helyen van csúnyán megégve, illetve két tekercset mértem szakadtnak. De sajna Veszprém környéke nincs eleresztve tekercseléssel foglalkozókkal.
Sziasztok!
Egy 7kW-os motornál, hogy lehet megoldani a lágy indítást? A motor adattábláján meglepetésemre ez van írva: 380V/220V csillag/delta. Ha jól tudom olyan 4kw felett minden motort 380V/660V-ra van tekercselve, de ez nem. A csillag-delta kapcsolás kiesett. Más ötlet? Valami egyszerű, de értelmes, és ne legyen kisebb a motor indítási nyomatéka mint a csillag-delta kapcsolásnál szokott.
Sziasztok hozzám került egy egyfázisú 0.75 kW os 8.5 A os IMI villanymotor amiről az előző gazdája elmondta,hogy a motor csapágya menet közben széthulott és a golyókosár a tekercsből elvágott 2-3 menetet pont tőben a vasmag szélénél így a motor tönkrement aztán elvitte újratekercseltetni s a szakember előre jelezte neki, hogy ne fűzzön hozzá sok reményt, mert szinte semmi erő nem lesz benne a javítás után (ez már a motor második újratekercselése volt ) megtekercselték elhozta bekötötték ahogy volt és tényleg nem volt (nincs) benne fele erő sem a mester erre azt válaszolta, hogy azért is mert sokszor lett már tekercselve ez a motor egy fűrészgépen volt és nagyon szépen lehetett vele dolgozni mert a kellő erőt is szolgáltatta a munkához, de most egy fűnyírót sem bírna meghajtani annyi lenne a kérdésem, hogy ez tényleg a motor hibája, vagy a mester tolt el valamit csak a motorra kente? Válaszotokat előre is köszönöm.
Mekk-mester volt! Gáz, mert jó pénzért sz..t csinált, viheted egy igazihoz. Ha szerencséd van, csak elkötötte, ha nincs, akkor jó pénzért újratekertetés.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
12 ezret kért érte akkor szerintetek nem lehetséges olyan, amit ő mondott, hogy a többszöri tekercselés miatt nincs benne erő? Megmondom őszintén, hogy sajnálom mert nagyon jó kis egyfázisú motor volt amíg bele nem kellett nyúlni de kétlem, hogy egy motor amelyik 8.5 A-t vesz fel ilyen harmat gyenge lenne és ha elkötötte azt hogyan tudják helyesen bekötni? (mármint gondolom bent a motorban van a helytelen bekötés, nem pedig kívül)
230V-on 8.5A-t vesz fel, és harmatgyenge? Ott valami nagyon el van ... belső kötés hiba.
Akkor gondolom a belsejében nem igazán lehet bojgatni a kötés a lakkozás miatt sem annyira gyenge, hogy menet közben simán megfogom kesztűben még erőt sem kell kifejteni.
Egy motor, ha azt újra kell tekercselni, nem lesz rosszabb mint előtte volt. Tulajdonképpen pont olyan lesz, mert éppen az eredetivel azonos tekercselrendezés fog bele kerülni. Akkor lehet egy kis probléma, ha a hibás motor szélsőséges mértékben megmelegszik, mert ilyenkor a vasmag tulajdonságai romolhatnak. Viszont ez a hiba nagyon ritka, a motorok általában zárlatosak lesznek, aztán mindig leverik a biztosítékot.
FONTOS! 750W-os, egyfázisú motorral nem lehet semmilyen fűrészt üzembiztosan hajtani. Szalagfűrész szóba se jöhet, körfűrészből pedig illik legalább 200-250mm tárcsában gondolkozni, amihez már erő kell. Ha az ellenkezőjét mondtak neked, akkor becsaptak. (Nekem van több fűrészem. Köztük egyfázisú körfűrész is, amin 1,1kW-os indítókondis motor van, és bizony gond nélkül le tudom lassítani akár egy 50-es padló szeletelésével is ha kicsit jobban nyomon neki. A másik fűrészemen -ami tulajdonképpen egy vízszintes tengelyű marógép-, 2,2kW-os 3 fázisú, fixen deltába kötött motor van, ami szinte ideális. Ez a gép úgy indul be, hogy a motor olyan erővel gyorsítja a munka-tengelyt, hogy azon megnyikkan az ékszíj -amiből kettő is van-. Ez a gép már simán bírja a 7000 körüli fordulatot is.)
Vissza a tekercselőhöz, vissza a pénzt!
Ezen én is gondolkodtam, hogy ha ugyanolyan tekercs keresztmetszettel ugyanannyi menettel tekercselik meg akkor ugyanolyannak kellene pennie mint az előt. Nem melegszik (csak a normális hőfokig) nagyon csendes járása van bekapcsoláskor rögtön felpörög nem csapja le a biztosítékot sem szerintetek mitévő legyek? Nézessem meg valami hozzáértőbb emberrel vagy egyáltalán érdemes e újratekercseltetni?
Ebben igazad van, hogy vissza kellene , hogy adja de ez kb2 éve volt tekercselve aztán az előző gazdája beletörődött, hogy ez van nem hinnék, hogy ennyi idő múltán azt mondaná "mek mester" ,hogy visszaadja az árát
Mint alább írtam! És, vagy ki tudja javítani, vagy másik (igazi) tekercselő.
Akkor már ezzel is okosabb még annyi kérésem lenne, hogy ha mindenképp tekercselést ajánlanak, akkor van e olyan lehetőség, hogy a gyárinál "erősebbre" tekercselik?
Nagyon minimális, mert úgy van méretezve (gyártva), hogy egy adott teljesítmény fér csak bele. 3~on persze erősebb lenne.
Ez gyárilag 230 Voltról üzemel 3 fázisom meg sajnos nincs mert akkor hidd el hogy nem bajlódnék ilyesmin megérdeklődtem az egyik ismerőstől, mert a közelbe van egy cég aki ezzel foglalkozik kiloWattonként 10.000 forintért tekercselnek azt mondta tehát ez nem esett volna még ennyibe sem az előző vazdája fizetett 12 ezret és még nem is lett jó de inkább adtam volna 15 ezret csak használható legyen és akkor tudtam volna, hogy miért fizettem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |