Fórum témák
» Több friss téma |
Hát az a baj h élőben sem nagyon lehet megkülönböztetni,látszólag ugyan akkorák. A dobozban leírás nincsen,az a baj hogy az eladó akitől vettem,ő sem tudta életre kelteni,mondván h nincs hozzá fojtója..tehát nem vagyok azzal sem előrébb... Viszont most nézem,a kivezető huzaloknál 2 picit vastagabb mint a másik 2 és pont átlósan,ahogy kell.Tehát szerintem megvannak.Megpróbálok keresni hozzá 120 Wos HGL fojtót akkor...Egyébként a HGOK rövidítés mit jelent?
Köszi, de ez nekem elég messze van ,így marad drága megoldás.
Szereztem énis szkennert fénycsöves levilágítóhoz. Egyelőre csak 2 cső lesz, később majd esetleg bővítem 4 re. Próbáltam 4 cső esetén modellezni a fényeloszlást photoshoppal. Elsőre az tűnt logikusnak, hogy elosztom az szélességet 5 részre, és a választó vonalakra rakom a csöveket. De aztán filóztam, hogy két cső között összeadődik a fényerő, de a széleken csak 1 cső van, nincs ami besegítene neki a másik oldalról. (ábra teteje) A modellezést blur al csináltam, nemtudom persze ez mennyire fedi le a valóságot, de jól gondolom szerintetek, hogy nagyobb távot kell hagyni a fénycsövek között hogy a teljes felületen egyenletes legyen a megvilágítás ?
Én úgy gondolom, hogy nincs túlzottan jelentősége az egyenetlenségnek, hiszen az a fontos, hogy hol NE érje fény a nyákot. Ahol meg éri, ott nem gond, hogy itt-ott picit túl van világítva, hiszen pont az a lényege, hogy sokkot kap az UV-től az érzékeny réteg és a lúg leoldja.
Idézet: „sokkot kap az UV-től” Hihi, ez nagyon jó
Buék, ebbe a topicba is!
Olvasgattam a témát, de a 10. oldal felé elfáradt a szemem. Vettem két UV ledet, sima 5 mm-es (300 Ft/db). Sajnos csak Wolfos TN120-as fotolakkom van (nem P20), de azt mondta a hölgyike, aki adta, hogy viszik ezt is mint a cukrot, és mondták sokan, hogy semmi baj azzal sem, csak kicsit tovább kell világítani. Na hát én úgy ahogy felhordtam a lakkot a nyákra (szűz kéz) sztem elmegy... És elkezdtem világítani a ledekkel. A zöldes árnyalatű lakknak elvileg kékesre kell változnia ahol érte az UV. Hát valóban olyasmi, de halovány. Persze azért beletettem a lúgba, de semmi, pedig sokat vártam vele, meg ráztam, meg lötyköltem, meg stb. Szerintetek mi a baj? Kicsi a ledek teljesítmény? Egyébként a ledeket csak ideiglenes megoldásként vettem, hogy lássam már működés közben a fotolakkot... Dehát nem nagyon láttam... Majd tervezem valami komolyabb UV cucc vásárlását, csak hát az is pénz. Egyébként tudjátok, van a PC-be szerelhető dekorációs célú UV fénycső. Az jó lenne levilágításra? A válaszokat köszi előre is, remélem nem volt sok kérdés...
Bújjék beléd is!
A két UV LED szerintem kevés. A Wolf-os lakkal nekem egyáltalán nincsenek jó tapasztalataim, sajnos. A P20 az, ami bevált, szinte elronthatatlan. Az, hogy miért nem hívódott elő a rajz, sok minden miatt lehet: Vastag volt a lakk, kevés a levilágítás erőssége, ~ ideje, nem megfelelő hullámhosszú UV fény, gyenge előhívó, hideg, túl gyors szárítás, és még vagy 1000 tényező közrejátszhatott... A PC-be való dekor UV csövek szerintem (de csak szerintem!) nem erre valók, bár ki lehetne próbálni, nem tudom. A legobb megoldás a BLB fénycsövekkel való levilágítás, vagy a HGLi/HMLi lámpás fotózás. (Ha ez a része érdekel, keress rá a fórumban, rengeteg helyen, és sokszor kitárgyaltuk a témát.) Sok sikert a fotózáshoz!
Szia!
Hát igen, én is a gyengus ledekre gondolok. De most csak Wolfos van, p20 nem is lesz egy darabig (vagy egyáltalán nem) Akkor ilyen BLB csövet hol tudnék venni (úgy értem, hogy hol, hogy milyen boltba keressem)? És mennyiért? Köszi szépen.
Az átlag alakú, típusú, kinézetű sima 5mm-es LED-ekkel egyáltalán nem fogsz pozitív eredményre jutni...
Jelen topik lényegében azzal kezdődött, hogy eSDi vett a ChipCAD-nél teljesítmény LED-eket, amik UV-tartományban világítanak (szép kékeslilás fénnyel). Ezzel világította meg a lakkozott NYÁK-ot, és sikeresen levizsgázott ez a típusú LED. Abszolut sokszoros fényerőt képvisel a sima, mezei 5mm-es LED fényéhez képest! Tehát annál alább nem szabad menni, ez a minimum megvilágítási igény LED-es részről! Az 5mm-esek felejtősek sajnos...
Aham... Értem, hát sajnos akkor ez van.
De legalább már megtudom nézni, hogy hamis e az ezres vagy sem. Akkor majd be kell szereznem valami normális UV-s fényforrást.
Nagyobb világításechnikai, illetve elektromos boltokban kapható.
A gugiban keress rá, sok ilyen van, de az árak változóak elég széles palettán, szóval érdemes körbenézni előbb, hol olcsóbb. (Mondjuk így sem pénztárcakímélő éppen a megvásárlása, mert pl. Még1MbR Miki készített egy selejt szkennerből levilágítót, abba 4 cső kellett (8-8W-osak), aminek darabja 1500-2500 között van, üzlettől függően. És akkor még hozzá jön a többi encsem-bencsem, mint foglalat, folytó, stb.) Ha messze laksz a "nagyfalutól" (főváros), akkor lehet, hogy csomagküldéssel jársz a legjobban. (Azt hiszem, a HQVideo-ban láttam a legolcsóbban legutóbb.)
Hi!
Én egyszer próbáltam 5 mm-es UV LEDdel levilágítani (P20), de a 45 perces expozíciós idő kissé elgondolkodtatott. Mondjuk ellenállással állítottam be az áramot, és mint később kiderült, csak 15 mA ment át rajta, de akkor sem tűnik nyerőnek az ötlet. A már sokszor említett CREE UV diódán 200-250 mA-t hajthatsz át, és nem kerül 10* annyiba, mint a huzallábas 20 mA-es csodák. A PC-be szerelhető UV cucc UV-A tartományban dolgozik, elvileg jónak kell lennie. Azért is jobb a drágább LEDet megvenni, mert van adatlapja, amiből sokminden kiderül. A hullámhossza 400 nm környékén van, ez pont a P20 fotolakk érzékenységének a maximuma. De UV LEDből sokfélét gyártanak, van 200 nm-es is, ez nem a legnyerőbb a levilágításra... Eddig kvarclámpával világítottam a NYÁKot, csak tűzforró lett a levilágítás végére, és köztudott, hogy 70 fok C felett károsodhat a lakk. Idézet: „De legalább már megtudom nézni, hogy hamis e az ezres vagy sem.” Sajnos a közeli UV nem a legjobb pénzvizsgálatra, a vízszintes sorszám (sárgán fluoreszkál) és a fluoreszcens alapnyomat nem igazán reagál rá. De természetesen ezeket leszámítva alkalmas pénzvizsgálatra...
Szia!
Mert azért gondolkodtam a PC-s fénycsöveken, mert elég ocsó (kb. 1500 Ft) két 20 cm-es fénycső és persze egyből mehet a 12 V-ra, szóval kompakt kis dolog. De nekem most még erre sincs felesleges keretem, úgyhogy sztem valakitől kerítek valami komolyabb UV cuccot, hogy megnézzem, hogy egyáltalán működik e a Wolfos lakk... :lookaround:
Én 7 candela-s 5mm-es UV ledekből építettem levilágítót.7cm tácolságból 10 perc a világítási idő,3mm vastag ablaküveggel van lefogva a fólia.Valahol a ki mit épített topic-ban találhattok róla képeket.
A ki mit épített -ben kb291old 2db cree ledel készült levilágító 10 perces idővel működik és tökély!
Kb3ezerből!
Bocs azt elfelejtettem írni az előbb, hogy nem 2-3 LED-ből készült,hanem 54-ből.Igen jól működik.Eddig 3 panelt csináltam vele. 0,4mm-es volt a legvékonyabb vonal. Ez alapján készült: Bővebben: Link
hellosztok!
lenne nekem egy kérdésem, Itt ez a kapcsolás , előreláthatólag ilyen csővek lesznek a készűlő levilágítómban, pontosan 3db, ezeket valahogy bele lehetne-e kombinálni a fenti 2-es kapcsolásba, pont van itthon 1db 18/20w -os fojtóm, de ha lehet, akkor hány kondi kell elé? 2-3? köszi
Udv.
A kondik csak fázisjavítók, nem szükséges beépítened. Két csőnél többet nem láttam még sorbakötve!!
Ahogy nézem, kb. egy árban van a 8W-os cső is. Én lehet, hogy akkor már inkább olyanokat vennék, hisz A4-es mérethez passzol hosszúságban... jól be lehet építeni egy rossz szkennerbe.
Hali
oké, akkor 12v -osra csinálom meg, mert úgy is van itthon egy nagyon egyszerű kapcsolásom, meg az egy fokkal biztonságosabb is. még1MbR csak az a baj hogy van itthon egy nagyon szuper kis dobozom, abba terveztem beletenni ha nem találok rossz szkennert, esetleg nem tudsz valahol? mert most az a ~6cm számít ( kb ekkora a külömbség a két cső között) egyébként a Vate... és a Teszv.... -t már végigböngésztem.
Itt van pár vaterás például:
http://www.vatera.hu/szkenner_hibas_50313968.html http://www.vatera.hu/primax_d600_scanner_elviheto_50523305.html http://www.vatera.hu/szkenner_akar_1_ft_ert_50484072.html http://www.vatera.hu/szkenner_48760862.html A szkenner doboz azért is jó (sok más mellett), mert az üvege kevésbé szűri meg az UV fényt.
Használd az URL gombot! Irgumburgum!
Köszi
amiket én találtam azok össze- vissza karcolt, szétvágott, törött üveges, vagy hiányzott a tápja. ezek jók
még 1 kérdésem lenne:
úgylátszik lessz egy jó kis szkennerem hogy a jobb megoldás, telerakni fixen mondjuk 4 csővel, vagy az alapból benne lévő cső helyére tenni egyet, és azt nagyon lassan ide-oda mozgatni, ez lehet hogy jobb lenne, mert olcsóbb , a nyák méretétől függően pedig lehetne állítani, hogy egy 10cm-esnél ne menjen teljesen végig, pazarolva az időt
Háááát, kérdés olcsóbb lesz e a mozgatós verzió?
Én biztosan nem vacakolnék vele Nekem a szkenneres, fix csöves bevált. Még majd összerakok hozzá valami primitív időzítőt, ami egy fix idő eltelte után szépen lekapcsolja, akkor nem kell ott állni mellette.
Végülis igazad van....
már csak azt nem tudom, hogy 4db 8w-os csőt hogy használjam, van valami módszer aminél nem kellenek fojtók (nemigen fére bele)? akkor elég lessz egy 555 az időzítéshez, csak majd még ki kell kísérleteznem hogy meddig kell bennehagynom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |