Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Üdv!
Szerintem nézd át az ajtóba vezető kábeleket.valamelyik el van törve (valószinűleg egy testkábel) a harmonika alakú elefánt ormányban vannak elhelyezve. Az "öreg octaviák 90%-ában el van törve valamelyik kábel.A mikrokapcsolónak nincs köze az elektromos ablakhoz,sem a tükörfűtéshez,az a belső világítást,és a tápszivattyút("AC") kapcsolja.Az igaz hogy a zárás nyitás onnan akkor nem működik,ha rossz a kapcsoló,de a többi elektromos dolognak amit említettél,nem ad jelet.
A belső világítás sem megy arról az ajtóról, a tápszivattyú,az viszont igen.
Nekem is volt ilyen problémám. Nálam attól volt hogy a termosztát nyitott állapotban maradt nyitva nyáron normálisan működött az autó csak mikor kezdett lehűlni az idő akkor jött elő a probléma.
Na, éppen azért nézd át a kábeleket,tuti hogy egy eltört.
mégpedig egy negatív, ami mind a három funkcióhoz csatlakozik,tartozik.
Helo.
Esetleg a főtengely/veztengely jeladókat és csatlakozóikat nézd át. Nem mondanám hogy szakember vagyok, de remélem hasznos lesz a tippem. Meg kéne nézni, hogy amikor nem indul megy e a gyújtás vagy a befecskendezés.
Sziasztok.
Tudnátok segíteni, hogy mit jelent, és hogy kell értelmezni az alábbi hibakódokat !? P1293 Jellegmezős termosztát Pozitív zárlat. P1290 Hűtőközeg-hőfokszenzor a hűtő kimeneténél. A jel túl magas. Köszönettel.
A neten leírja.... Mivel túlmelegedett a hűtőközeg (P1290) Ezért kiolvadt a termosztátban a biztonsági "dugó" (P1293) viasznak hívja és ezért nincs termosztatikus hőmérséklet szabályzás, nyitott lett a keringés a hűtő felé. (Pozitív zárlat) Télen gond lesz a hőntartással, melegedéssel és károsítja a motort is, ha hidegen jár állandóan.... 110C fokon olvad ki. Az hogy miért melegedett túl az más kérdés.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Szia Zoszka.
A motorelektronika állandóan járatja a klímaventilátort is. Autóvillamossági szerelő mindent kimért, és nem találja a hibát. Ezek szerint a termosztát Pozitív zárlat / viaszdugó / miatt van a ventilátorok állandó járatása ?? Komplett termosztátok kell cserélni, vagy javítható ?? Köszönettel.
Valószínű a hiba miatt járatja a ventiket.... Majdnem biztos, hogy termosztát csere, mivel ez a dugó a táguló test és a jeladó között van, de egy tömb. A túlmelegedés okát is meg kéne találni.... Valami Ilyesmi (ez VW, de az Octavia is hasonló lehet):
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Három hete elszállt a hőmérséklet jeladóm / termosztátházba 4 vezetékes /
emiatt vészüzembe ment a motor / mindkét ventilátor 2-es fokozaton / Jeladó ki lett cserélve . 1-2 napig semmi, utána kigyulladt a sárga motor kontrol lámpa. azóta is világít. Eszerint gyanítható, hogy a jeladóval együtt a termosztát dugó is elszállt. Két szervizbe is voltam, szétszedtek mindent és a hiba ugyanúgy megmaradt !! Köszönöm a segitséget
A diagnosztika tudja, hogy a motor nem melegedhet egyszerre a hűtővel, így következtet a hibára (Pozitív zárlat). De ezt ti is megtudjátok nézni, hideg motorindítás, majd nézni a hűtő hőfokát, ha langyulva melegszik a motorral együtt akkor a termosztát tuti rossz. 76 fok körül kell nyitnia, ami azt jelenti, hogy hirtelen felforrósodik a hűtő...
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Helló, és mi volt a megoldás?
Eszerint, ha hidegen beindítom a motort és kézzel fogom a hűtőbe menő
gumicsövet, ha lassan melegszik a motorral együtt a termosztát a rossz !!
Az attól függ hogy a motor, vagy a hűtő felőli oldalra néz e a tágulótest. Ne a csövet nézd, hanem a hűtőt.
Termosztát csere hűtőfolyadékkal együtt. A folyadék csere lehet csak akkor kell ha a termosztát oxidálódva. Én 2x is cseréltem mert először nem cseréltem a folyadékot és párnap alatt az új termosztátot is tönkretette.
zoszka szerintem nálad is ez a hiba. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Köszi a segítséget.Akkor nálam is csere.
T. Zoszka.
Ahogy írtad, hideg motorral indítva figyeltem a hűtőt. A hűtő hideg, motor melegszik. A hőfokmérő már majdnem elérte a 90 fokot amikor a hűtő elkezdett langyosodni. Ahogy nézegettem a csak egy érzékelő, a termosztátba levő 4 vezetékes mér hőmérsékletet. Ezt nemrég cseréltem utána nemsokkal jelentkeztek a hibák. Az autóvillamoságis srác kimérte, jó, de nem lehet ez a hiba oka? Amikor cserélni kellet ugrált a mutató most meg áll 90-en mint a bot
A műszered becsapós.... Ugyanis bár a motorod mondjuk még csak 60 fokos a műszered már rég a 90et mutatja, hogy ne az legyen, hogy megijedsz és rohansz a szervizbe, vagy nem mersz elindulni. Diagnosztikával kéne nézni, az ad pontos értéket. A gond, ha jól értem hogy mindig vissza jön a hiba. És mindig ez a 2 hiba. Esetleg nézd meg a motor testelését az sok diag hibát tud előidézni. Elvileg a 4 vezetékből csak 2 méri a hőmérsékletet, hacsak nem aktív a szonda, amit nem tartok valószínűnek. Motorfüggő. Motorkód alapján ki lehet keresni, hogy mi is az a 4 vezeték pontosan.
Sziasztok!
Olyan problémában kérném a segítségeteket,1.6 benzin 8 szelep AEE 2002' hidegen ingadozik az alapjárat,le is áll,nagy gáznál nagy fehér füst,rángat is.Melegen valamennyire helyre áll.A fojtószelepet kitisztítottam,2 éve ez megoldotta a problémát most sajnos nem.A segítséget előre is köszi.
Sziasztok,
Előre elnézést kérek az OFF-ért, lehet, hogy nem elektromos probléma, de mostmár teljesen tanácstalan vagyok. A történet a következő: Skoda Octavia, 2000 évjárat, 1,6 benzin, AEE motorkód. A termosztátházam elrepedt, így vettem egy új házat, termosztáttal, jeladóval együtt. Kicseréltük, és nagy meglepetésemre a víz nem hajlandó melegedni. Pontosabban álló helyzetben illetve városban oké, de ahogy rámegyek az M0-ra és nyomom neki 80-100-al, szemmel láthatóan megy le a vízhőfok óra. Gondoltam a termosztát rossz, egyfolytában nyitva van. Kicseréltem a régire (a repedtből kiszedtem a termosztát betétet), azzal nem volt melegedési probléma előtte. A tünet maradt, a víz nem melegszik. Gondoltam talán az új ház rossz, talán valami öntési hiba. Vettem másik házat, termosztáttal és új jeladóval. A hiba maradt. A rendszert leengedtem, feltöltöttem sima desztvízzel, többször is leengedtem, majd vissza a fagyálló, de semmi változás. Megint beszereztem egy új termosztátot, lecseréltem, de semmi változás. Úgy gondolom nem az a megoldás, ha letakarom a hűtő elejét, hiszen kint még +25 fok van! Mi lesz, ha bejön a -10??? Megfagy a család? Ismétlem magam, városban vagy sportosabb vezetésnél (értsd 3000-4000 fordulaton) jobb a helyzet. A reggeli munkába menetkor, amikor bőven pólós idő van, gyakorlatilag fekvő vízhőfok órával megyek dolgozni... Miért? Mi lehet a baj? Több mindenre gondoltam, hengerfej tömités, hengerfej, hűtő, légzsák (azaz a vízrendszerben megragadt buborék valahol), de ezen hibák mindegyikétől inkább túlmelegednie kellene, nem pont fordítva. Eddig mégha télen is elindultam otthonról (Pestlőrinc), mentem 3 km-t, rámentem az M0-ra és bőven bemelegedett a víz. Most nem hogy 3, de 20 km alatt sem. Sőt, Budapest-Gárdony-Budapest vonalat (azaz 2x100km) gyakorlatilag 1/3 vízhőfok állással mentem végig. Ennek megfelelően a fogyasztásom is több lett. A meleg levegőt néztem a fűtésnél, azaz ha a visszajelző szerint is hűl a vizem, a valóságban is langyosabb. A tanácsokat előre is köszönöm, és mégegyszer bocsi az OFFért, de már nem tudok kihez fordulni. A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2014
Nem ilyen fajta van benne? Katt ide.
Mert erről már volt szó. Tudom, hogy új de azért a "fészket" érdemes lenne megnézni, mármint a termosztát házat, ahol a termosztát a házba belemegy. Nem lötyög-e benne. A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2014
De igen, ilyen van benne. Nem, nem lötyög benne. Arra is gondoltam, hogy csak nincs a helyén a betét, de 2x is házastól lett cserélve, azaz gyári összeszerelt állapotban.
Lehet, hogy találtam valamit.
Nézd meg ezt az oldalt: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au.mycat?NextPg&t=KQAjSOoAI...k9/Q== Ahogy látszik, ez az AEE motorkódé. Namost a hűtőre menő 2 cső nálam pont fordítva van, azaz a termosztátról jövő cs (22-es) nekem a hűtő alsó csövére megy, nem a felsőre! De megcserélni nem tudom őket, mert a két cső egy pontos össze van "ragasztva". Ha valakinek AEE motoros a kocsija, megnézné nekem ezt a két csövet, hogy nála hogy van? Esetleg egy fényképet is tudna csinálni? Előre is köszönöm. Update: feltöltöttem külön is a képet, hátha nem tudod megnyitni. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
Szia!
Idézet: .... nem hengerfejes véletlenül? A fehér "füst" az víz jelenlétére utal. „nagy gáznál nagy fehér füst”
Sziasztok! Volna egy újkeletű meghibásodásom de nem tudom mit is kellene tennem a probléma felszámolásához, mert a tárolóban két hiba is beíródott még a tavasszal (4. hónapban) és most jött elő ismételten, köztes időben tünetmentes volt a motor. Akkor a fojtószelep ki lett tisztítva és a felfogatási pontok meg lettek húzva , mert lazának találtam az olajfilm képződés miatt a házon (gondoltam falsot szív a motor ezen a részen). Hát valami mégsem kerek de a kód leírásánál sem tudom igazán értelmezni a fordítóval lefordított szöveget. Ez a "lefúvatószelep" elnevezés mit takarhat és ok okozati összefüggésben van-e egymással a két hibakód? Az egészhez még hozzá tartozik, hogy már régóta magas a CO-ja a motornak és senki sem tudja, hogy miért. A vízhőfokmérő jeladója új vagy annak mondható, mert kb három éves benne. Nem tudom mire vélni a dolgot, főleg amikor a szerelők sem mondanak semmit. A tárolót azt ki tudom olvastatni a cimbivel ami már így is több a semminél. Ha tudna valaki segíteni, hozzátenni az általam ismertekhez, talán megoldhatnám a mostani helyzetet. A MAP szenzor beszerzésén gondolkodom de a csőcsatlakozások jobban szemügyre vételezésén sem vagyok még túl és azok esetleges kitisztításán vagy cseréjén sem. Minden ötlet jól jönne.
Szia! Nem tudom megnyitni a linkedet, mert valamit nem jól csináltál de szerintem a termosztátházon van megcserélve a két cső, vagy nem?
Helló.küldöm a kèpet.
Szia.elvileg nem hengerfejes.hidegen indítás után az első gáznál van a füst,utána már nincs csak az alapjárat alacsony,mikor fölmelegszik a motor naggyából beáll az alapjárat,de még mindig alacsonyabb a kelleténél.Lehethogy be kellene tanítani a fojtószelepet tisztítás után,csak nem tudom hogy kell.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |