Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
Egyáltalán nem biztos, hogy az IC7 fokozat okozza ezt a problémát, hiszen fölötte van az IC6
ami érzékenyebb egy ilyen fújásra. Próbáld meg szívószállal lokalizálni a kényes pontot, vagy pákával, hogy hő, vagy nedvesség okozza-e a hibát? Remélem a kondik fóliás típusok az ellenállások pedig 1% tűrésűek. még az is lehet, hogy a maratás után nem lett rendesen lemosva a nyák, 2M2 bemeneti ell. erre nagyon kényes. Azonnal elvégeztem ezt a tesztet, de az IC7 kimenetén semmi mocorgás nincs, pedig sokáig fújtam. Arra nem gondolok, hogy valamelyik IC bemenete a levegőbe "lóg".
A nyákot háromszor is átmostam, alaposan. Nekem a fóliakondik tűnnek gyanúsnak, SMD-vel kellet volna inkább csinálnom. Ha megfogom az IC7 kondijait, ennél durvább elmászás is van, pusztán a kezem melegétől. Most nincs nálam X7R hogy beletegyem, de azzal tuti nem mászna el ennyire, de lehet hogy semennyire.
Azért jók ezek a fokozatok, tanulni belőle, hogy milyet ne csináljunk legközelebb. Pedig ettől eltekintve tényleg jobb lenne, mert ez nem himbálózik össze vissza mint a műveleti erősítők.
Most egy kicsit nehéz helyzetben vagy, mert ezt nem lesz könnyű kikeresni. Kondira nem gondolok, mert a fólia kondi megfelelő. Az X7R kerámiáról lebeszéllek, mert az csak főleg hidegítésre való. Ez
a szkóp jel nem elmászás, inkább belengésnek tűnik, esetleg táp hiba. A VT3 Tr nálam BC517 darlington. A 2SC 4204 bétája igen magas 600-3500 körüli. A gyártó cég is darlingtont ajánl. Sajnos a himbálódzás minden típusú keresőre jellemző ha az érzékenysége eléri a 25-30cm/1Ft-ot. A műveleti erősítő előnye, hogy egyáltalán nem kényes a tápra, de itt a táp szerves része az erősítésnek, és ezt a TL431 párhuzamos 50pp táp IC tudja is.
Sziasztok!
SMW fémkeresővel kapcsolatban lenne kérdésem.Panelszinten működik, a dobozba szerelés előtt vagyok. A Phase poti szerepe nem tiszta. Előlapra kell ezt kirakni, vagy maradhat trimmer? A jelalak változik ha csavargatom viszont működésben nem tapasztalok változást. Mi a szerepe ennek a potinak?
Szia!
Az a poti maradhat trimmer, és a diszkrimináció "erősségét" tudod vele állítani bizonyos határok között. Tehát beállíthatod vele, hogy a disc poti szélső állása mellett csak vasszűrésed legyen, vagy esetleg az üdítős doboz nyitófülét is szűrje.
Összeraktam még egy Megatront és egy PRO-t. A megatron szinte ugyan azt tudja 1-2cm eltéréssel, de az adójel mindkettőnél (második megatron és PRO) csak 24Vpp, mert nem volt kedvem a tranzisztorokat válogatni. Mindkét megatronnál MC8 bemenete 2.V körül van 1-2 század eltéréssel.
A fázistolók az eredeti értékekkel szinte tökéletesen működnek. A fújkálásról előbb írtál volna, akkor a másik két készüléket biztosan kétoldalas nyákra csinálom (a tele oldalt testre kötöm) amiről a MD4U-n is írnak, de eddig nem tudtam miért. Valszeg a panel párásodása miatt van a nagy impedancia miatt, mert hőlégfúvóval nem tudok semmiféle változást (hideg meleg levegő nem zavarja) kicsikarni belőle, de lehelgetéssel elmászik a Megatron lefele azaz az alaphang kezd elmenni, a PRO felfele.
Ha a fázistoló jó a rajz szerint az elég érdekes, mert válogatott kondikat tettem oda és még így is legalább 30 fokkal arrébb volt, letekert trimmer esetén is.
Az 1,95V és 2,05V-ig nekem is sikerült eljutni az IC-k csereberéjével. Aztán mikor másnap bekapcsoltam, az egyik már újra 1,75V-on volt. Ezeket alapból kétoldalas nyákra illene csinálni telefölddel, SMD-ben. Noha leírták hogy az X7R nem jó ide, bizony jó, mert már kipróbáltam. Az SMW erősítőiben az összes fóliakondit kicseréltem X7R-re, és semmi nem változott. Egészen 22µF-ig kapható a 1206-os, tehát egyetlen elkót kell csak a gépbe rakni. A teleföld sokat javít a gép zavarérzékenységén. A Cobra dobozának belseje pl. ki van fújva grafit spray-vel, egyből el is kezd cincogni ha kiemeled a nyákot a dobozból. Ha teleföldes a nyák akkor nem szükséges árnyékolni a dobozt. Nekem pl. a megatronnál elég ha csak megfogom a nyák szélét ahol fólia sincs, és már látszik a zavar növekedése az alapjelen.
Megcsináltam kétoldalasra a megatront, viszont már belekeveredtem és nem tudom melyik a helyes réteg, itt helyesen vannak?:
Jónak tűnik. Viszont ezen maradt egy hiba amit nem vettem észre csak utólag. A C23-24-25-26 mérete túl nagy, azok is 5mm-es lábtávolságúak, nem pedig 7,6mm. Bár én ha most kezdeném akkor kipróbálnám úgy, hogy az összes fóliakondit SMD-re cserélném (az ellenállásokat meg alapból). Azok rétegekből állnak, és nem egy jó hosszú, feltekert fóliacsík párból, ergo kisebb induktivitásuk van, meg kisebb az a felület amin keresztül a környezet zavarait összeszedik.
Az IGSL-emben csak néhány kondi lett SMD, de szépen teszik a dolgukat.
Lecseréltem a kondikat kisebbre, most az ellenállásokat csinálom, viszont nem találok réteg összejelölő pontokat sehol sem, ezek hol vannak? (Sprint layout 6.0)
Ezek a fólia kondik nem tekercseltek, hanem fémezett poliészter anyagúak. A lapkák úgy vannak egymásra rakva, hogy az egyik fémes vége jobbra a másik balra lóg ki. A végén mindkét oldalát fémszórással látják el, és arra forrasztják a kivezetéseket. Így gyakorlatilag
nincs induktivitásuk. Ugyancsak így készül a nagyobb értékű kerámia kondi is, csak ott nem kell jobbra balra tologatni, mert párhuzamosan vannak kapcsolva. Vegyetek elő egy kondenzátort és egy csípőfogót, és csípjétek le a kivezetés melletti oldalt. A felhasználásukról döntsetek ti, rátok bízom. Ezt a kondi technikát a Siemens kezdte gyártani kb 30-35 éve, de ők nem tették műanyag házba, a kondi oldalán jól lehet látni hogyan állították be köszörüléssel a kívánt kapacitás értéket.
A fémezett poliészter az így néz ki (lásd kép). A fóliakondi nevében is benne van hogy hogy készül. A youtube-on végig tudod nézni a teljes gyártási folyamatot, attól kezdve ahogy hatalmas hengerekről feltekercselik, egészen addig amíg préselik, beleteszik a kis műanyag házába és kiöntik, stb, stb.
Nem mondtam hogy X7R-t kell használni, csak arra reagáltam miszerint nem jó. Nekem volt az SMW-ben, van az IGSL-ben, de van erősítőben mint csatoló, meg több száz W-os pwm végfokban is mint hidegítő, viszacsatoló, stb.
Persze hogy (látom), ez az a Siemens kondi amiről írtam. Ugyan ilyenek a tokozott kondik is,
fémezett poliészterek. Akkor hol van az a "hosszú feltekercselt csík", amivel nullára írtad a fólia kondikat? Kisérlet képen tegyél be egy X7R kondit a TX oszciba, és hajszárítózd meg fínoman, egyből felmegy 1 KHz-et a frekid, mert én kipróbáltam.
Pl. itt. A kis műanyag téglatestek amiket megvesz az ember a boltban fehér, sárga, piros, zöld, kék színekben, MKT vagy MKS típusban, azok mind fóliakondik, bontottam már szét ilyet. Nem mondom hogy a fémezett poliésztert nem tokozhatják így, de az elég ritka, a nagykereknél leginkább fólia van.
Kíváncsiságból megnéztem pár piros (wima), fehér és fényes kék kondit, mindegyik tekercselt fólia, egy kivétel volt, a matt kékben párhuzamos lapkák vannak, több darabot is megnéztem belőle.
Igen! ígérem, hogy ez az utolsó hozzászólásom a kondenzátorokhoz. A Wima kondi valóban tekercselve van, de ott is fémszórás van mind a két oldalán. Vagyis két fémezett fóliát tekercseltek fel, és mindegyik fólia csíknak csak az egyik fele forrasztható. Ha nem lenne fémszórás mihez forrasztanák a kivezetést? Ezek a kondik impulzus tűrésűek, vagyis kicsi az
ESR értékük. Egy 4u7 Wima 132mOhm, egy 4u7 kerámia pedig 35mOhm és ez a lényeg. Soha nem gondoltam volna, hogy ez az egyszerű technológia ekkora teret kap a fórumon.
Igazából eszembe sem jutott hogy belenézzek mi van benne, de kíváncsi lettem.
Visszatérve a megatronra, mégsem cserélem le az összes ellenállást smd-re, csak kis részét, hétfőn már meg kellene rendelnem hogy péntekig ideérjen (a vezeték nélküli cibola panelt is most rendelem), így nem sok időm maradt, a feliratokat kicserélem még a tényleges értékekre, kb. ez a mostani végleges állapot, bal oldalon lent a C8 mellé raktam egy smd állítható kondit is.
Örülök, hogy SMD-t is használsz. A későbbiekben azt ajánlom, hogy 1.6 négyzetes forrpontot használj ha 2mm SMD használsz és tedd egy raszterra. A furatot pedig hagyd meg. Így ha szükséges, hagyományos ell. is tudsz használni. Az SMD-t egy ferde csőrű anatómiai csipesszel könnyedén feltudod forrasztani a helyére.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
Üdv az uraknak.
Budapesten,vagy környékén keresek valakit aki tudna segiteni gép épitésben.Azaz csak az elektronikájánál vagyok elakadva a többit megoldom. Big project: a jelet amit a gép hang formájában bocsátana ki vibrációra invitálni egy pl régi mobil vibramotoron keresztül,a nyélbe,markolatba épitve pl. A találást csak ez jelezné,nincs képernyő,egyetlenegy előre beállitott pogram,egy ki-be gomb. A többi részletet megbeszéljük,a szavakon ne lovagoljunk kérem. Előre is köszi!
A gép már adott, vagy azt is építeni kell? A hang végfok jelét egy tranyóval vagy fettel rákapcsolod a motorra, a hangszórót meg lekötöd. Ennyi.
Köszönöm válaszod!
A gép még nincs,de épithető is akár.Van pár olcsó ami a célnak megfelelne 20-30 körül kérdés hogy jobb vagy olcsóbb vagy egyszerűbb stb..Igazából a házat,nyelet,barkács dolgot stb megoldom ha kell. Mindenképpen apró tárgyra,kb-15-20cm-es fejjel szeretném. Az elektronikához nem értek tehát olyan dolog mint tranyó az még megvan,de a fet az már idegen szó.No ilyen láma vok hozzá ![]() Ehhez keresek segitséget aki a'forrasztást'megoldja,beállit egyetlen vasra meg sem mukkanó programot és 5 gombja sem kell,hogy legyen csak egy ki-be.
Végül is megcsináltam smd-re és meghagytam a sima furatokat is, ilyen lett.
Mi a cél? A 20-30 az olcsó, de nem jó (mi számít jónak?), 30-ból akkor jó ha az ember maga építi, gyáriban az legalább 70-80.
Örülök neki, mert így a vonalakat is raszteron lehet vezetni. Most ezt a rajzot nem tudom kinyitni, ha tudod küldd el jpg be. Az ilyen kis panelt mindig dupla méretbe nyomtasd ki,
mert úgy könnyebb eligazodni rajta.
Két hibát találtam már rajta, túl közel van egymáshoz a forrszem, holnap még átnézem az egészet és kijavítom.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2014
Én ic. lábaknál, meg hasonló közelségű -1 raszter- helyeken a téglalap ívelt sarokkal alakú forrszemet használok. Máris nincsenek olyan közel.
Köszi, ez eszembe sem jutott, átszerkesztettem, így már mindegyik ívelt lett.
A 2mm SMD forrszemének 2.54 mm kell lenni, most a felén van, (nagym6 is erre célzott). A fólia kondik lábaitól töröld ki az SMD forrszemeket, mert kerámia esetén az a meglepetés fog érni, hogy este jó, reggel pedig cicereg, mert reggelre nagyobb lesz az erősítés. A kerámia SMD igaz hogy 10%-os de a melegre erősen csökken a kapacitása.
Már az ár is árulkodó, hogy a kerámia 3x négyszer olcsóbb mint a fólia. Most várom a szokásos kritikát!
Nem értem ennek a "hibrid" áramkörnek a logikai miértjét. Egy hagyományos alkatrészekből felépített panel olyan, amilyen. Szép hosszú vezetékek, szép nagy alkatrészek hosszú alkatrészlábak. Minden sugároz és veszi a környezet (áramköri és távolabbi) zajokat.
Tiszta SMD konstrukcióban a fenti áramkör kb két gyufásdoboznyi területen elfér. A hátoldalán természetesen telifölddel. Ha kell, akár minden IC tápja milliméterekre a táp lábtól hidegíthető. Ennek értelmét látnám. De most csak a bőség zavara van. Olyan alkatrészt építesz be, ami éppen a kezedbe akad. Minden elfér a szép hosszú (és még külön meghosszabbított) vezetékek valamelyik részén. Persze lehet, hogy ez a negatív véleményem abból fakad, hogy nem szeretem az univerzális dolgokat. Ami mindenhová jó - az sehová sem tökéletes... Egyébként pedig bocs' az off-ért
Kár lenne erre bármilyen kritikát írni. Az a helyzet, hogy az IGSL-em pont úgy működik este is mint reggel, vagy akár éjszaka. A fólia ugyanúgy 5-10%-ot szór egyébként, épp ezért én mindig válogatom ezt is, meg azt is. Akkora hőmérséklet különbség nincs a dobozban, hogy arra annyit elmásszon az X7R, mert ugye nem hajszárítóval a kezében lenget az ember.
De tegyél be ide egy erősítőt a szimulátorból, amiben megváltoztatod néhány %-al a kondi értékét, hogy mennyit változik az erősítés. Megmondom. Semennyit. Eleve sávhatárolt, ami változik az a sávszélesség, ami meg nyugodtan változhat ha megnézed az átvitelét (a DC szint változását erősíti). Egyetlen helyen okozhat gondot a kondi, mégpedig az oszcillátorban. Azt meg eleve érdemes olyanra készíteni ahol a fej nem frekvenciameghatározó elem, mert ilyenkor bizony a föld közelsége is elhúzza a frekit, ezt nemrég néztem meg. És kvarc vezéreltre, akkor biztos hogy nincs gond a kondi miatt. Ha megnézel egy egyszerű Silver Star-t abban is kvarcos az oszci, pedig az a komoly gépektől még elég messze van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |