Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hegesztőgép javítása
 
Témaindító: Szentgyörgyi Lajos, idő: Nov 25, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 28
(#) zaza99 válasza Ge Lee hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Nincs közép kivezetése a tekercsnek. 2,2,2,2 dióda párhuzamosan van kötve és úgy van belőle híd építve. Ha 35A-osak a diódák akkor 70A tud a híd csak ha jól gondolom. Az még közelébe sincs 160A-nak.
(#) mpisti válasza zaza99 hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
A diódánkénti 35A 100% Bi-vel értendő megfelelő nagyságú hűtőfelülettel. Nézd meg, hogy a gép adattábláján a 160A hány % Bi-re vonatkozik. Szerintem talán 8-10% maximum. Ezt viszont a dióda vígan kibirja.
(#) hunhorvath válasza mpisti hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
Az a balsors ért hogy egy Einhell bt gw 170 típusú géppel hozott össze a sors. A masina látszólag 0 km-es, de baja azért van. Gondja hogy fog egy ívet és elakad, visszaég a huzal, vagy csak nagyon rövidet hegeszt elvétve néha. Próbáltam átnézni mi akasztja meg, de nem látok döntő problémát azon kívül hogy hihetetlen gagyi. Az előtoló hangos és terhelés nélkül akadozik. Mivel hegesztő áramról hajtja a motort de a szabályzás is onnan kap tápot ahogy kivettem így minden csak nem stabil.
A görgő elcsúszott kezdetben, ezt próbáltam helyre hozni addig sikerült hogy ha teljesen beszorítom össze is tudja gyűrni a huzalt, a probléma megmaradt. Észre vettem hogy valamiért piros borítású huzalvezető van benne, pedig ez egy kis szutyok és amúgy is csak 0,6-os huzal van rajta. Viszont kicserélni problémás mert nem a szokásos, hanem a pisztoly gáztömbjébe becsavarozott fajta, pedig ez sem segít az ügyön!
Amúgy hegesztőáram van, a terhelésnek használt kantál huzal fokozatnak megfelelően felizzik. Dunsztom sincs hova nyúljak! Küzdött már valaki hasonlóval?
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2014
(#) mpisti válasza hunhorvath hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
Nehéz korrekt választ adni a kérdésedre. Ezeknek a gépeknek a leggyengébb pontja a huzaltovábbítás, emiatt aztán hiába csinálod meg az áramforrás részét frankóra, a végeredményt erősen lerontja a huzaltovábbítás. Kompromisszumkényszer lesz mindenféle megoldás, de a jelenlegi állapotúnál lehet jobb a gép. Első lépcsőben a fojtótekercsről a záróvasat az "E" részről emeld fel kb. 6-7mm-t egy megfelelő műanyag betét beiktatásával. Másodjára egy 5A-es graetz-kocka segítségével a huzaltolást válaszd le a hegesztőáramról, így a hegesztődiódákon eső feszültség illetve a hegesztőáramkör ingadozásai kevésbé zavarják a huzaltolást, de ami a legfontosabb, ha kondit teszel a hegesztőegyenirányító után, a feszültségemelkedés nem hat vissza a tolásszabályzó áramkörre. A harmadik lépés, amire az imént utaltam, egy megfelelő nagyságú puffer az egyenirányítóra. Lehet hogy akár 22000µF 63V-os kondi is elég lesz, ezt kísérletileg kell megállapítani. Kondiban csak csavaros kivezetésű jöhet számításba, a drótos felejtős ide. De 0,6mm-nél vastagabb huz6allal ne akarj hegeszteni, nem fogja tudni a toló eltolni. Végül a munkakábel. Ha az eredeti kábelt hagyod a gépen, akkor kissé át kell alakítani, hogy a 160A-es Binzel pisztoly spirálja belemenjen ,és az áramátadó fúvókáig érjen. Akkor sokkal könnyebben fogja tudni tolni a huzaltoló. Dióhéjban ennyi. Az átalakításba mindenképpen vonjál bele szakembert, nehogy áramütés érjen a munka hevében.
(#) hunhorvath hozzászólása Szept 2, 2014 /
 
Tudom hogy nem hegesztő, de van valakinek kapcsolási rajza Viszék BHKV 200 Ti akkutöltőhöz? A szerkezet működik, terheléssel le is ad áramot, de gondolnám én hogy le kellene szabályozni a töltőfeszültségét, na ezt nem teszi, vagy túl sokat várok tőle?! Köszönöm a tanácsokat előre is!
(#) mpisti válasza hunhorvath hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Mit értesz azon,hogy le kellene szabályozni a feszültségét?
(#) hunhorvath válasza mpisti hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Gondolom én, hogy ha eléri a 12V-os akku töltése a 14,4V-ot akkor nem emeli tovább a feszültséget, mert hogy az nem tesz jót neki. Butaságot beszélek?
(#) Szikramuves hozzászólása Szept 11, 2014 /
 
Jó napot minden olvasónak!

Szert tettem egy ASIST AEIW160 típusú gépre. Nem működött mert állítólag leesett, de tovább használták pedig valami zörgött benne aztán egyszer jött a pukk.
Benne az egyik buffer elko tényleg kiszakadt. Ezt ellenőriztem jó még vissza is forrasztottam viszont van egy alkatrész mellette ami elrobbant csak a lábai maradtak. Panel felirat szerint R2 alkatrész tehát ellenállás lehet viszont nem értem mire volt jó. Ez az ellenállás a bejövő fojtótekercs után köti össze a két oldalt még a töltő ellenállás előtt. Úgy vélném hogy ott kondinak kéne lenni. Ismeri valaki a gépet, vagy van neki hasonló amiben megnézné nekem mi van ott? Ki is rajzoltam a magam módján miről van szó.
Köszönöm a figyelmet!
(#) mpisti válasza Szikramuves hozzászólására (») Szept 11, 2014 /
 
Az R2 alkatrész az az ellenállás ami látható. A mellette levő alkatrész kondi volt, ha be volt forrasztva. Az érték e nagy valószínűséggel 100nF 275V AC X2 típusú.
(#) Phile80 válasza Szikramuves hozzászólására (») Szept 11, 2014 /
 
R2 értéke 1M.
(#) Szikramuves válasza mpisti hozzászólására (») Szept 12, 2014 /
 
Elnézést kérek, én is csak utólag jöttem rá hogy rossz a kép! Nem látszik jól de a hiányzó alkatrész az R2. A képen helyén levő nagy ellenállás az R3 de éppen takarja a feliratot. A hiányzó alkatrésznek ott kellett lennie mert a lábcsonkokat én szedtem ki. Bocsánat hogy nem voltam informatív!
(#) Szikramuves válasza Phile80 hozzászólására (») Szept 12, 2014 /
 
Köszönöm, de azt is meg tudná mondani hogy annak mi szerepe? Mert amit mpisti úr mondott azt el tudom képzelni, láttam már olyan megoldást, de ellenállást még nem!
(#) Phile80 válasza Szikramuves hozzászólására (») Szept 12, 2014 /
 
Az EMC filter része. Kapcsolási rajza szerint 1M van ott, de sokszor találok ott egy MYG 14 391 varisztort.
(#) Szikramuves válasza Phile80 hozzászólására (») Szept 12, 2014 /
 
Nagy disznóság lenne elkérnem azt a rajzot? Cserébe tudok kínál sokfélét, kézikönyvet, szervizkönyvet, amit eddig összegyűjtöttem, nem tudom mi az ami érdekes lehet!
(#) zosza18 hozzászólása Szept 17, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám adódott, hogy van a mellékletben szereplő hegesztőgép nálam, típus szerint Eurotronic TIG 1611 DC (i) és az vele a gond, hogy Avi módban 40A-nél már elcseppen a hegye, 80A-nél meg már a kerámia is elfolyik. Mivel nem vagyok annyira jártas a hegesztőgépek terén, így segítséghez fordulok, hogy merre keresgéljek a probléma feltárásában. Még nem szedtem szét a gépet, először tájékozódok, majd ha sikerül segítséget kapnom ez ügyben, akkor nekilátok.
Előre is Köszönöm!
(#) staci123 válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 17, 2014 /
 
Szevasztok,
cseréld fel a test és munkakábel polaritását!
(#) zosza18 válasza staci123 hozzászólására (») Szept 17, 2014 /
 
Uhh mert hogy kel lennie a kábeleknek bedugva?
Meg se kérdeztem a gazdáját, hogyan használta, de elektródás módban jó volt, csak Aviban kínlódott a leírtak alapján.
(#) mpisti válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 17, 2014 /
 
A test a pozitív, az AWI kábel a negatív.
(#) zosza18 válasza mpisti hozzászólására (») Szept 17, 2014 /
 
Köszönöm Nektek! Holnap megkérdezem, hogy mit hova dugott. Eszembe se jutott, hogy lehet fordítva kötötte be. Ezért is informálódok, mielőtt belenyúlok a javába.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2014
(#) tozso72 hozzászólása Szept 22, 2014 /
 
Hetra 130/180-hoz kellene kapcsolási rajz. Sajnos a kapcsolót szétszedtem és nem vagyok biztos abban hogy nem fordítottam el a belsejét. Van benne egy leégett ellenállás aminek nem tudom az értékét. Köszönöm előre is a segítséget!!!
(#) zosza18 válasza mpisti hozzászólására (») Szept 22, 2014 /
 
Sajnos a megoldás nem ez volt. Bárhogy van bedugva a munkakábel, mindig jelen van a hiba. kis áramon lehet vele hegeszteni, de a hegy nem lehet hegyes, mert egyből elolvasztja. Ha tompa a hegy, akkor jó, de vékony varratot nem tud vele húzni.
(#) staci123 válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 22, 2014 /
 
Miből készíted a hegyet?
(#) mpisti válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 22, 2014 /
 
A hegy nem lehet hegyes. A kihegyezett volfram csúcsát le kell csiszolni laposra úgy,hogy kb.1-1,1mm átmérőjű lapos felületet kapjál. Ez a 2,4mm-es volframra érvényes adat, a vastagabbnál a lapos felület arányosan nagyobb ármérőjű. Váltóáramnál a volframnak a vége félgömb alakú nem pedig lapos, és nagyobb a gömbszelet alapátmérője. Ha mindegy a polaritás akkor ott más baj is van.
(#) zosza18 válasza staci123 hozzászólására (») Szept 22, 2014 /
 
Én semmiből, a gazdája 3.2-es wolfram hegyet rakott bele. A polaritas mindegy, szóval gond van.
(#) Pixi hozzászólása Szept 29, 2014 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám lenne az Einhell porbeles huzalos hegesztőmmel, hogy az előtolás is a fő traforól kapja a tápot, így azt vettem észre, hogy az előtolás lassul hegesztés közben, és ha netán nem húz ívet hanem kis időre zárlat lép fel akkor meg is áll, így kis fokozaton nem lehet vele hegeszteni, mert löködve tolja a huzalt. Le szeretném választnai külön trafóra, de amivel próbáltam 24V trafó, az kevésnek bizonyult, és lassú volt maxra álíltva az előtolás. Esetleg el kell hogy bírja a 36 voltot is az előtoló motor elektronikája? Még nem mértem meg a fő tekercsnél hány voltot ad le.
Előre is köszönöm a segítséget.
üdv
PIXI
(#) zolika60 válasza Pixi hozzászólására (») Szept 29, 2014 /
 
Mérd meg, az a biztos. Lehet nem a 24V kevés, hanem a trafó teljesítménye.
(#) Pixi válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 29, 2014 /
 
Ezért akarom kipróbálni külső táppal. Amivel próbáltam 24V trafó, azt egy CO hegesztőből bontottam, abban volt előtoló motor. De ugye az kevés volt, lassú volt az előtolás.
(#) hunhorvath válasza Pixi hozzászólására (») Okt 1, 2014 /
 
Üdv!

Hasonló feladatot kaptam nem régen. Szintén egy születésétől fogva ócska einhell hegesztő volt. Nekem akkor mpisti ezeket tanácsolta: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1651929.html#1651929
Ugyan nem volt időm kipróbálni a tippet, de nem hiszem hogy van más módja a javításnak. Egy próbát megérhet! Majd tájékoztass az eredményről, mert engem is érdekel!
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2014
(#) hunhorvath válasza zosza18 hozzászólására (») Okt 1, 2014 /
 
Üdv!

Az nem lehetséges hogy a diódák szálltak el és nagyfrekvenciás váltóáram jön ki a gépből? Awi-nál az ív csendes és nyugodt egyenáramon, ha nem így van az baj.

A hegesztőgép javításban ugyan süti vagyok de a hegesztéshez értek. Én speciel nem szeretem a csonka kúp végű volfrámot. Tudom hogy ez mostanában népszerű, de nekem nem vált be. Ennél a megoldásnál az ív a csonkítás élén táncol körbe egy forgó ív csatornát hoz létre ami viszonylag jól irányítható, de csúcshatása sokkal kisebb ezért könnyebben téved el az ív és húz át az elektróda másik részéről. Ez főleg akkor jelentkezik ha rossz technikával köszörüljük meg a véget.
Sokan úgy csinálják hogy kihegyezik majd tompítják. Ezzel kis sorját hagynak a tompítás peremén. Az égő ív imádja ezt a sorját és szeret ott megállni nem jön létre a forgás.
A jobb technika ha először tompára köszörüljük hogy merőlegesen tartjuk a korongra a volfrámot, majd kihegyezzük úgy hogy az elektróda fölfelé néz és csúcsa felől fut bele a korong. Addig forgatjuk amíg létre nem jön a kívánt kúp vagy akinek mégis inkább ezt használja a csonka kúp.
A kúp lehet egészen hegyes is, ilyenkor kevesebb áramot bír de határozottabb szűk ívet ad és mélyebb beolvadást, vagy tompább és szélesebben olvaszt de sekélyebben olvad be, de legalább bírja a terhelést. Ha vékony anyaggal dolgozom 0.6-1.0 akkor érdemes tompábbra hagyni, kevésbé lyukad az anyag.
Váltóáramú hegesztésnél meg nyugodtan lehet tompább hegyet csinálni, mert helyes beállítások mellet is létre jön a félgömb. Kivéve olyan gépen ahol aszimmetrikus AC-t lehet beállítani vagy nagyon kicsire vettük a balanszot. A jó félgömb egy hajszállal lehet nagyobb mint az elektróda átmérője, színe fényes, fém tiszta vagy kékes, ha szürke, matt, repedt, fröcsekes, aszimmetrikus, túl nagy golyó akkor valami nincs jól beállítva.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2014
(#) Pixi válasza hunhorvath hozzászólására (») Okt 1, 2014 /
 
Hali,

Köszönöm a tippet, majd megnézem mi is a helyzet vele. Amúgy lehet nem így van, de nekem nem rémlik hogy lenne benne egyenirányítás. Hétvégén majd szétszedem újra és átnézem mit is lehet. Nomeg a mási, hogy hol van egyenirányítva a motornak a fesz, mert lehet egy nagy kondival az egyenirányítás után kiküszöbölhető lenne az akadozás.
Következő: »»   14 / 28
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem