Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   162 / 206
(#) CRU3L hozzászólása Szept 7, 2014 /
 
Sziasztok!
Valaki kötötte már be magának a gyújtást MZ TS 150-en?
(#) AstorDJ hozzászólása Szept 16, 2014 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, fűnyíró gyújtás ügyben. Adott egy 2T öreg Suzuki motor. Nincs szikra.
Valamikor a 80'-as évekből származik a gép, esély szinte 0 alkatrészt szerezni. Szóval valakinek sikerült már szétszedni ilyen műgyantás modult? Valakinek esetleg van működő kapcsolási rajza?

Gyújtás modul

A enyém is ilyen, jobb oldali, a szürke.

Adott a modul, egy állandó mágnes a lendítő kerékben ami elhalad előtte és így jön létre a szikra.
A modulból két kivezetés, egy a gyújtó kábel egy a leállító vezeték, ami egy kapcsolón keresztül testre zár és ennyi. Több alkatrész nincs.
Annyit sikerült kiderítenem, a gyújtó kábel és test között 6-8 kohm körüli értéknek kellene lennie.
Ez stimmel, 7,9 kohm. Feszültséget mérve 60-70 voltig megy föl, rántáskor. Kézzel is néztem, épphogy "érezni".
(Akit "csípett" már meg gyújtás, az tudja, hogy értem. )
A műgyantás, sajnos oldószerre nem reagál, csak hőre. Akkor picit könnyebb kaparni, de sok hőt nem lehet bevinni, mert égnek az alkatrészek is...
Egy ellenállás és dióda biztos van benne, addig jutottam, de rengeteg idő volt.


Segítséget előre is köszönöm!

Üdv, Astor
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
(#) doni8 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Végre nekiláttam a méregetésnek. A következőket tapasztaltam: a gyújtásalap rúgásra (illetve tekerésre, mert pedálos indítású, mint a babetta) lead, olyan 30-50 V-ot, attól függően, hogy mennyire tekerem meg. CDI kimenetén ugyanezzel a megoldással nekiálltam mérni, ott ugyanezt az értéket mérem, de csak ha nincs bekötve a gyújtótrafó. Ha bekötöm, akkor nincs feszültség. Ez mire utal? Menetzárlatos a trafó? A trafó kimenetén szikra nincs, mérni nem mértem, mert szerintem kevés lenne a műszerem méréshatára.
Üdv!
(#) dB_Thunder válasza doni8 hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
CDI kimenetét ne mért így, ott csak oszcilloszkóppal lehetne kiértékelhető mérést csinálni!
Az alaplap CDI nélkül mit ad? Én keveslem az 50 voltot is!
(#) zosza18 válasza AstorDJ hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Szia!
A bal oldali nem jó hozzá? Nekem olyan van rajta. Elviekben ugyanaz volna.
(#) doni8 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 20, 2014 /
 
CDI nélkül se ad többet a gyújtásalap. Talán 5-10 Volttal több olyankor, de 50 fölé úgy se megy.
Nincs nagyságrendi eltérés, inkább csak az eltérő fordulatszám miatt lehetett más-más mérés.
CDI-t és trafót lehet külön ellenőrizni? Hallottam olyat, hogy hálózati feszültségre kötik, ami egy üzemi fordulatszámnak felel meg. De részleteket nem tudok, ész nélkül meg nem fogok kísérletezgetni ilyennel.
(#) dB_Thunder válasza doni8 hozzászólására (») Szept 20, 2014 /
 
Lehet olyat is, az 50Hz az 3000fordulat.
Nem veszélytelen a dolog a hálózati fesz miatt, ezért maximális körültekintéssel kell eljárni! Elválasztó trafó illene, nélküle el kell szigetelned magadat a földtől és minden földelt tárgytól!!
Fogsz egy 40-60 wattos izzót és bekötöd sorba a cdivel a 230ra. Lehetőleg úgy hogy a fázis ne a közös pontra essen. A trafót is be kell kötni.
A jeladó tekercsre adva pár voltot, szikrát kellene adnia.
(#) dodikafy hozzászólása Szept 22, 2014 /
 
Sziasztok tudna valaki segíteni ? van egy suzuki RM 125 ös motorom hidegen egy rugásra indul, de ha bemelegszik megáll. ha gyertyát cserélek ujjra indul, de zt csinálja kb fél óránként. Mi baja lehet?
(#) AstorDJ válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 25, 2014 /
 
Szia!

Ezt a képet neten találtam, sajnos ez az egy volt elfogadható minőség.
Maga a kinézet miatt szúrtam be a linket.
Igen, igazad van, elviekben jó lenne a bal oldali is, mindkét modullal szerelték a motort.
De sajna, mint írtam, a kép csak illusztráció...
Esetleg tartalék/eladó modulod van?
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2014
(#) zosza18 válasza AstorDJ hozzászólására (») Szept 25, 2014 /
 
Abból van nekem kettő is. Kell egy?
(#) doni8 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Elválasztó trafót nem sikerült szereznem, úgyhogy nekiláttam nélküle. Működik rendesen, de gyengének találom a szikrát, inkább csak hallani, de alig-alig látni, bár nem tudom milyennek kell lennie, még sosem láttam ilyet ezelőtt. Gyertya és kábel nélkül, a trafó kimenetére csak egy vezetéket dugva, olyan 2mm-t még "átugrik", de nagyobbat már nem.
Lehet, hogy szikrám van, csak nem vettem észre? Visszarakom az elektronikát a motorra, aztán rárúgok sötétbe hátha.. már nem tudom mire gondoljak.
Egyébként az izzót miért kell bekötni? Nem bírta túl sokáig
(#) VIM válasza doni8 hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Szia! Véletlenül tévedtem ide és átolvastam a problémádat de nem találtam a motortípust amivel "harcolsz". Simson?
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Nem Kinetic Magnum és jeladó nélküli CDI-s gyújtás van benne.
(#) VIM válasza doni8 hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Néztem ITT egy-két kapcsolást róla (nem biztos, hogy magnumé). Nincs szikra vagy túl gyenge amit ad?
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Igen, ilyen a kapcsolás, (kivéve a világítás része, de az most nem is érdekes).
Most a CDI-t és a trafót bekötöttem hálózati feszre a fent leírtak alapján, van szikra, bár szerintem gyenge. De mondom nem tudom milyennek kell lennie, de ilyen centis ívre számítottam... Tolok fel egy fényképet róla.
Ha gyenge, ha nem, azért szerintem a motornak be kéne indulnia vele. Ha ekkora szikrát ad a gyújtásalap rúgásra, akkor azt tényleg lehet csak én nem vettem eddig észre. Fél lábon állva, hajolva, egyik kézzel gyertyát a blokkhoz, másikkal fogom a motort és közben rugdosom Erős fényben nem is látszik a szikra, még az se mindegy milyen színű a háttér mögötte... Szóval amint tudom megnézem, hogy a motoron végül van-e szikra.

szikra.jpg
    
(#) dB_Thunder válasza doni8 hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Lókaka ez, nem szikra! Egy rendes CDI akár 2 centis szikrát is ad!
Idézet:
„Egyébként az izzót miért kell bekötni?”

Mert a gyújtás pillanatában a a tirisztor rövidre zárja a bemenetet, ez egy töltőtekercsnél nem gáz de, a hálózat nagy zárlati áramát nem bírná a cucc...
Mi lett az izzóval?
(#) VIM válasza doni8 hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
A gyertyát elnézve kissé dús lehet a "keverék" vagy a hidegindító nem működik megfelelően de lehet helytelen hőértékű gyertya is. Az ív lehetne egy kicsit nagyobb is de szerintem akku nélkül így is be kellene indulnia ekkora szikrával is. A saru hézagot vedd le a lehető legkisebbre ha tudod még állítani abba az irányba. Fogj egy A4-s lapot és abból egy csíkot tegyél a saruk közé és úgy húzd meg őket a pozíciójukban, majd kézzel fordítsd ki közülük a papírt és próba. Ennél a megoldásnál fontos a légrés minimálisra csökkentése.
(#) doni8 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Ahaaa, így már értem.
Az izzó villogott amikor bekötöttem és ezt annyira nem értékelte. Nem kellett 5 perc és már ki is égett. Jó már öreg izzó volt, de nem voltam benne biztos, hogy energiatakarékos is jó, más meg nem volt kéznél
Akkor ez most egyértelműen CDI hiba, vagy még mindig lehet a gyújtótrafó?
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Egy próbát mindenképp megér ez a minimális hézag. Egyébként most az előírt 1,5 vagy 2 mm-re van belőve, hirtelen nem tudom fejből. A többi az rendben van szerintem, a karbit is már milliószor kitakarítottam, állítani meg csak az alapjáratot lehet rajta. Kipróbálom, aztán jelentkezem.
(#) VIM válasza doni8 hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
NEM a gyújtási szögről beszélek (felső holtpont előtt 1.5-2 mm), hanem a tekercssaru és a mágnes közötti résről! Az nem lehet 2mm, az túl nagy távolság volna az erővonalaknak. Még egy villanymotorban is kisebb a légrés a forgó és állórész között.
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Akkor félreértettelek, de amúgy a gyertya hézagra gondoltam, ami szintén nincs 2mm csak 0,5mm. Gyárilag ennyit írnak, én meg nem állogattam, csak rá ellenőriztem. Gyújtásidőpontját nem is lehet állítani ezen a motoron. (Igazából szinte semmit se, minden fixen van)
Most már tudom mire gondolsz, de szerintem azon se tudok állítani. Még nem csináltam lenkerék lehúzót, csak fényképről néztem, de a tekercs felfogadásánál nem lehet mozgatni.
A főtengelyt fogom csapágyazni, az talán segít rajta. Nincs látható kotyogása, csak érzésre mintha, ez már növelheti akár a légrést, de még nem álltam neki szórakozni vele, mert úgy néz ki máshol lesz a gubanc, ami miatt nem indul be.
(#) dB_Thunder válasza doni8 hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Idézet:
„Akkor ez most egyértelműen CDI hiba, vagy még mindig lehet a gyújtótrafó?”

A CDI annyira egyszerű, hogy szinte csak megy- nem megy állapotok állhatnak fent.
A trafót biztos cserélném.
(#) VIM válasza doni8 hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Addig szét ne szedd a blokkot amíg meg nem győződtél a keverékképzési problémáról! A csapágyprobléma nem befolyásolja a gyújtást ebben az esetben (nincs megszakító). Ha viszont a szimmeringnél olajos a felület akkor elszökhet a keverékképzés. Először a gyertyát tisztítsd meg benzinben, majd szárítsd meg és akkor próbáld ki ha nincs másik új gyertya kéznél. Az állítási lehetőség majd akkor látszik ha levetted a "lendkereket". Ha esetleg az ék elnyíródott volna már akkor sem fog beindulni de erről csak akkor tudsz meggyőződni ha lehúzod a mágnest.
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Először ismerős is a gyújtótrafóra tippelt, csak tipp alapján nem akartam cserélgetni, mert amúgy is sokban van már nekem a motor. Rá lehet valahogy ellenőrizni a trafóra vagy fölösleges? Ellenállás mérésnél jónak tűnik, de ugye terhelés alatt már nem biztos, hogy jó.
Valahol olvastam olyat, hogy akksitöltőt kell rakosgatni a bemenetére és akkor majd csak úgy szórja a villámot. Hát ez nem sikerült nekem, de erről se találtam túl sok infót, hogy pontosan miként kell ezt csinálni.
Továbbá találtam ezt a videót, de nem teljesen értem, hogy mi hova van kötve és ez megint nem az a kategória ahol kísérletezgetnem kéne.
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Még nem fogom széthúzni, várok vele. Ha beindul, akkor üveggyertyával meg tudom nézni, hogy megfelelő-e a keverék. De gyertyát megtisztítom, rosszat nem csinálok vele. Szimeringnél tisztának tűnik, arra már ránéztem korábban.
(#) dB_Thunder válasza doni8 hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Szerezzél egy biztosan jó gyújtótrafkát !
A videón kertigépek trafóját izgatjá, a CDI-t nem lehet úgy....
Akksitöltő csak tizenpárvolt, CDI meg 300 környéke.....nem nagyon fog megilletődni a CDI trafka az akksitöltő molesztálásától. Kalapácsos gyújtáshoz való trafót lehet csak kaksitöltőről izgatni...
elnézést nagyon fáradt vagyok
(#) VIM válasza doni8 hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
EZEN az oldalon is találsz rövid leírást a "K" betűnél a motorodhoz de számos fórum foglalkozik ezzel a "szikra" problémával és annak megoldásával is. A test nagyon fontos a tekercsek és a gyújtótrafó szempontjából. Fémtiszta felületeknek kell lennie, mert különben elmarad a kívánt siker. Ha mégsem leszel megelégedve a gyújtással, csak akkor javasolt egy új (állítólag a piros színű bevált) gyújtótekercs beépítése. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2014
(#) doni8 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
Értem. Tudom egy kicsit nagy fába vágtam a fejszémet. Megpróbálok szerezni egy trafót kölcsönbe, legrosszabb estbe veszek egyet, aztán meglátjuk.
Mindenesetre köszönöm az eddigi segítséget, még mindenképp jelentkezek ha jutottam valamire.
(#) doni8 válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
Köszi a tippet! Nagyon kevés infót találni a motorról, a gyújtásáról meg főleg! Elkezdtem átnyálazni az oldalt, remélem itt találok hasznos infókat. Majd meglátjuk mire jutok. Köszönöm neked is a segítséget!
(#) AstorDJ válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 29, 2014 /
 
Naná, ha működik, akkor érdekel a dolog!
Nem kínlódok az építéssel. (Bár mostanra kb az egyharmadát kifaragtam a műgyantának.)
Írj üzit, megbeszéljük a részleteket.
Köszönöm !
Következő: »»   162 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem