Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sziasztok!
Valaki kötötte már be magának a gyújtást MZ TS 150-en?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, fűnyíró gyújtás ügyben. Adott egy 2T öreg Suzuki motor. Nincs szikra. Valamikor a 80'-as évekből származik a gép, esély szinte 0 alkatrészt szerezni. Szóval valakinek sikerült már szétszedni ilyen műgyantás modult? Valakinek esetleg van működő kapcsolási rajza? Gyújtás modul A enyém is ilyen, jobb oldali, a szürke. Adott a modul, egy állandó mágnes a lendítő kerékben ami elhalad előtte és így jön létre a szikra. A modulból két kivezetés, egy a gyújtó kábel egy a leállító vezeték, ami egy kapcsolón keresztül testre zár és ennyi. Több alkatrész nincs. Annyit sikerült kiderítenem, a gyújtó kábel és test között 6-8 kohm körüli értéknek kellene lennie. Ez stimmel, 7,9 kohm. Feszültséget mérve 60-70 voltig megy föl, rántáskor. Kézzel is néztem, épphogy "érezni". (Akit "csípett" már meg gyújtás, az tudja, hogy értem. ) A műgyantás, sajnos oldószerre nem reagál, csak hőre. Akkor picit könnyebb kaparni, de sok hőt nem lehet bevinni, mert égnek az alkatrészek is... Egy ellenállás és dióda biztos van benne, addig jutottam, de rengeteg idő volt. Segítséget előre is köszönöm! Üdv, Astor A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
Végre nekiláttam a méregetésnek. A következőket tapasztaltam: a gyújtásalap rúgásra (illetve tekerésre, mert pedálos indítású, mint a babetta) lead, olyan 30-50 V-ot, attól függően, hogy mennyire tekerem meg. CDI kimenetén ugyanezzel a megoldással nekiálltam mérni, ott ugyanezt az értéket mérem, de csak ha nincs bekötve a gyújtótrafó. Ha bekötöm, akkor nincs feszültség. Ez mire utal? Menetzárlatos a trafó? A trafó kimenetén szikra nincs, mérni nem mértem, mert szerintem kevés lenne a műszerem méréshatára.
Üdv!
CDI kimenetét ne mért így, ott csak oszcilloszkóppal lehetne kiértékelhető mérést csinálni!
Az alaplap CDI nélkül mit ad? Én keveslem az 50 voltot is!
Szia!
A bal oldali nem jó hozzá? Nekem olyan van rajta. Elviekben ugyanaz volna.
CDI nélkül se ad többet a gyújtásalap. Talán 5-10 Volttal több olyankor, de 50 fölé úgy se megy.
Nincs nagyságrendi eltérés, inkább csak az eltérő fordulatszám miatt lehetett más-más mérés. CDI-t és trafót lehet külön ellenőrizni? Hallottam olyat, hogy hálózati feszültségre kötik, ami egy üzemi fordulatszámnak felel meg. De részleteket nem tudok, ész nélkül meg nem fogok kísérletezgetni ilyennel.
Lehet olyat is, az 50Hz az 3000fordulat.
Nem veszélytelen a dolog a hálózati fesz miatt, ezért maximális körültekintéssel kell eljárni! Elválasztó trafó illene, nélküle el kell szigetelned magadat a földtől és minden földelt tárgytól!! Fogsz egy 40-60 wattos izzót és bekötöd sorba a cdivel a 230ra. Lehetőleg úgy hogy a fázis ne a közös pontra essen. A trafót is be kell kötni. A jeladó tekercsre adva pár voltot, szikrát kellene adnia.
Sziasztok tudna valaki segíteni ? van egy suzuki RM 125 ös motorom hidegen egy rugásra indul, de ha bemelegszik megáll. ha gyertyát cserélek ujjra indul, de zt csinálja kb fél óránként. Mi baja lehet?
Szia!
Ezt a képet neten találtam, sajnos ez az egy volt elfogadható minőség. Maga a kinézet miatt szúrtam be a linket. Igen, igazad van, elviekben jó lenne a bal oldali is, mindkét modullal szerelték a motort. De sajna, mint írtam, a kép csak illusztráció... Esetleg tartalék/eladó modulod van? A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2014
Elválasztó trafót nem sikerült szereznem, úgyhogy nekiláttam nélküle. Működik rendesen, de gyengének találom a szikrát, inkább csak hallani, de alig-alig látni, bár nem tudom milyennek kell lennie, még sosem láttam ilyet ezelőtt. Gyertya és kábel nélkül, a trafó kimenetére csak egy vezetéket dugva, olyan 2mm-t még "átugrik", de nagyobbat már nem.
Lehet, hogy szikrám van, csak nem vettem észre? Visszarakom az elektronikát a motorra, aztán rárúgok sötétbe hátha.. már nem tudom mire gondoljak. Egyébként az izzót miért kell bekötni? Nem bírta túl sokáig
Szia! Véletlenül tévedtem ide és átolvastam a problémádat de nem találtam a motortípust amivel "harcolsz". Simson?
Nem Kinetic Magnum és jeladó nélküli CDI-s gyújtás van benne.
Néztem ITT egy-két kapcsolást róla (nem biztos, hogy magnumé). Nincs szikra vagy túl gyenge amit ad?
Igen, ilyen a kapcsolás, (kivéve a világítás része, de az most nem is érdekes).
Most a CDI-t és a trafót bekötöttem hálózati feszre a fent leírtak alapján, van szikra, bár szerintem gyenge. De mondom nem tudom milyennek kell lennie, de ilyen centis ívre számítottam... Tolok fel egy fényképet róla. Ha gyenge, ha nem, azért szerintem a motornak be kéne indulnia vele. Ha ekkora szikrát ad a gyújtásalap rúgásra, akkor azt tényleg lehet csak én nem vettem eddig észre. Fél lábon állva, hajolva, egyik kézzel gyertyát a blokkhoz, másikkal fogom a motort és közben rugdosom Erős fényben nem is látszik a szikra, még az se mindegy milyen színű a háttér mögötte... Szóval amint tudom megnézem, hogy a motoron végül van-e szikra.
Lókaka ez, nem szikra! Egy rendes CDI akár 2 centis szikrát is ad!
Idézet: „Egyébként az izzót miért kell bekötni?” Mert a gyújtás pillanatában a a tirisztor rövidre zárja a bemenetet, ez egy töltőtekercsnél nem gáz de, a hálózat nagy zárlati áramát nem bírná a cucc... Mi lett az izzóval?
A gyertyát elnézve kissé dús lehet a "keverék" vagy a hidegindító nem működik megfelelően de lehet helytelen hőértékű gyertya is. Az ív lehetne egy kicsit nagyobb is de szerintem akku nélkül így is be kellene indulnia ekkora szikrával is. A saru hézagot vedd le a lehető legkisebbre ha tudod még állítani abba az irányba. Fogj egy A4-s lapot és abból egy csíkot tegyél a saruk közé és úgy húzd meg őket a pozíciójukban, majd kézzel fordítsd ki közülük a papírt és próba. Ennél a megoldásnál fontos a légrés minimálisra csökkentése.
Ahaaa, így már értem.
Az izzó villogott amikor bekötöttem és ezt annyira nem értékelte. Nem kellett 5 perc és már ki is égett. Jó már öreg izzó volt, de nem voltam benne biztos, hogy energiatakarékos is jó, más meg nem volt kéznél Akkor ez most egyértelműen CDI hiba, vagy még mindig lehet a gyújtótrafó?
Egy próbát mindenképp megér ez a minimális hézag. Egyébként most az előírt 1,5 vagy 2 mm-re van belőve, hirtelen nem tudom fejből. A többi az rendben van szerintem, a karbit is már milliószor kitakarítottam, állítani meg csak az alapjáratot lehet rajta. Kipróbálom, aztán jelentkezem.
NEM a gyújtási szögről beszélek (felső holtpont előtt 1.5-2 mm), hanem a tekercssaru és a mágnes közötti résről! Az nem lehet 2mm, az túl nagy távolság volna az erővonalaknak. Még egy villanymotorban is kisebb a légrés a forgó és állórész között.
Akkor félreértettelek, de amúgy a gyertya hézagra gondoltam, ami szintén nincs 2mm csak 0,5mm. Gyárilag ennyit írnak, én meg nem állogattam, csak rá ellenőriztem. Gyújtásidőpontját nem is lehet állítani ezen a motoron. (Igazából szinte semmit se, minden fixen van)
Most már tudom mire gondolsz, de szerintem azon se tudok állítani. Még nem csináltam lenkerék lehúzót, csak fényképről néztem, de a tekercs felfogadásánál nem lehet mozgatni. A főtengelyt fogom csapágyazni, az talán segít rajta. Nincs látható kotyogása, csak érzésre mintha, ez már növelheti akár a légrést, de még nem álltam neki szórakozni vele, mert úgy néz ki máshol lesz a gubanc, ami miatt nem indul be.
Idézet: „Akkor ez most egyértelműen CDI hiba, vagy még mindig lehet a gyújtótrafó?” A CDI annyira egyszerű, hogy szinte csak megy- nem megy állapotok állhatnak fent. A trafót biztos cserélném.
Addig szét ne szedd a blokkot amíg meg nem győződtél a keverékképzési problémáról! A csapágyprobléma nem befolyásolja a gyújtást ebben az esetben (nincs megszakító). Ha viszont a szimmeringnél olajos a felület akkor elszökhet a keverékképzés. Először a gyertyát tisztítsd meg benzinben, majd szárítsd meg és akkor próbáld ki ha nincs másik új gyertya kéznél. Az állítási lehetőség majd akkor látszik ha levetted a "lendkereket". Ha esetleg az ék elnyíródott volna már akkor sem fog beindulni de erről csak akkor tudsz meggyőződni ha lehúzod a mágnest.
Először ismerős is a gyújtótrafóra tippelt, csak tipp alapján nem akartam cserélgetni, mert amúgy is sokban van már nekem a motor. Rá lehet valahogy ellenőrizni a trafóra vagy fölösleges? Ellenállás mérésnél jónak tűnik, de ugye terhelés alatt már nem biztos, hogy jó.
Valahol olvastam olyat, hogy akksitöltőt kell rakosgatni a bemenetére és akkor majd csak úgy szórja a villámot. Hát ez nem sikerült nekem, de erről se találtam túl sok infót, hogy pontosan miként kell ezt csinálni. Továbbá találtam ezt a videót, de nem teljesen értem, hogy mi hova van kötve és ez megint nem az a kategória ahol kísérletezgetnem kéne.
Még nem fogom széthúzni, várok vele. Ha beindul, akkor üveggyertyával meg tudom nézni, hogy megfelelő-e a keverék. De gyertyát megtisztítom, rosszat nem csinálok vele. Szimeringnél tisztának tűnik, arra már ránéztem korábban.
Szerezzél egy biztosan jó gyújtótrafkát !
A videón kertigépek trafóját izgatjá, a CDI-t nem lehet úgy.... Akksitöltő csak tizenpárvolt, CDI meg 300 környéke.....nem nagyon fog megilletődni a CDI trafka az akksitöltő molesztálásától. Kalapácsos gyújtáshoz való trafót lehet csak kaksitöltőről izgatni... elnézést nagyon fáradt vagyok
EZEN az oldalon is találsz rövid leírást a "K" betűnél a motorodhoz de számos fórum foglalkozik ezzel a "szikra" problémával és annak megoldásával is. A test nagyon fontos a tekercsek és a gyújtótrafó szempontjából. Fémtiszta felületeknek kell lennie, mert különben elmarad a kívánt siker. Ha mégsem leszel megelégedve a gyújtással, csak akkor javasolt egy új (állítólag a piros színű bevált) gyújtótekercs beépítése. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2014
Értem. Tudom egy kicsit nagy fába vágtam a fejszémet. Megpróbálok szerezni egy trafót kölcsönbe, legrosszabb estbe veszek egyet, aztán meglátjuk.
Mindenesetre köszönöm az eddigi segítséget, még mindenképp jelentkezek ha jutottam valamire.
Köszi a tippet! Nagyon kevés infót találni a motorról, a gyújtásáról meg főleg! Elkezdtem átnyálazni az oldalt, remélem itt találok hasznos infókat. Majd meglátjuk mire jutok. Köszönöm neked is a segítséget!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |