Fórum témák
» Több friss téma |
A 30-asok azok általában 15 körül már ugranak. Elvégre biztonsági tényező is van a világon.
Igazából szabvány szerint nem kapcsolhat le a FI 1/2 hibaáramnál, ugye ezt mérjük is. Viszont jellemző a 20-25mA körüli érték.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2014
Igen, azt jelenti. Rendben van az a fi relé.
Igazad van. Csak tesztelni nem tudja.
Ahogy ötfelezős írta, a 30mA ebben az esetben az abszolút maximumot adja meg. Tehát a gyártó garantálja, hogy ennél a hibaáramnál biztos a leoldás, de a valóságban ennél kisebb esetében működnek. Ki lehet próbálni ellenállás változtatgatásával, hogy pontosan mikor old le.
Idézet: „8,2 k Ω / 2W -ost ha veszel hozzá, az tökéletes.” Visszatérnék a témára egy gondolat erejéig. Mi történik az ellenállással, ha a FI relé nem old le, tehát hibás , ami ebből kifolyólag csak most derült ki? Gondolok a relébe beépített ellenállásra is. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2014
Számold ki, de elkezd melegedni. 230V és 8200 ohm, az 28mA és ez 6,5W. Szóval el fog égni idővel. A fi relében lévő is szerintem elég, ha benyomva tartod a gombját, de nem szedtem még szét ilyen relét, nem tudom, mi van benne pontosan, de szinte biztos, hogy nem tartós üzemre tervezik, a műanyag burkolatban nem is tudna hűlni, szerintem az is elégne idővel, de ilyen csak szándékos esetben történhet, ha belegondolsz (rossz a relé és nyomva is tartod a gombot, szerintem erre nem kell felkészíteni a relét).
A fi relében lévő ellenállás csak addig érintkezik, amíg a gombot nyomod, így nincs veszélyben (gondolom fél óráig senki nem tartja nyomva a teszt gombot ha nem old le).
A dugvillába épített változatot illetően azt mivel te építed, ismered a korlátait. Néhány másodpercre hagyod bedugva a konnektorba, az alatt úgyis kiderül, hogy rendben van-e a hálózatrész, vagy nincs rendben. Számok nyelvén 230*230/8200 = 6,45W-ot fog disszipálni az ellenállás egy olyan szituációban amikor nem old le a fi relé, azonban ezt a túlterhelést 5-10 másodpercig simán elviseli. Azért nem írtam nagyobb teljesítményű ellenállást, mert egy 5W, vagy 10W nem hiszem, hogy beférne a dugvillába. De még ha be is férne, ez a környezet akkor sem alkalmas arra, hogy tartósan 6,5W disszipációt elviseljen. Ez csak egy tesztelés célját szolgáló (szerintem hasznos) eszköz, ami arra való, hogy néhány másodpercig legyen csatlakoztatva.
Ha nem old le... A leégéstől kissé eltekintve...
Válasszuk azért ketté a beépített próbagombot és a dugvillába az egyik végét védővezetőhöz kapcsolt ellenállást. Ha a próbagombra nem működik az ÁVK, akkor az ÁVK nem jó. De lehet, hogy csak a próbagomb áramkörét tekintve nem jó. Ha a dugóba bekötött ellenállásra nem old le, akkor három eset is lehetséges: 1. Az ÁVK nem jó. 2. A védővezető szakadt. 3. A kettő együtt, akár. A védővezető szakadás esetén a szakadás helyétől függően veszélyes. Az ellenállásos dugó benthagyása a szakadás helyéig a védővezetővel érintkezésben levő testekre (bedugott készülékek) kiadja a fázist, ezzel az ellenállással korlátozva. A 30 mA-es ÁVK, ha jó, akkor ezen készülékek megérintése esetén le fog vágni, és az illető nagy valószínűséggel túléli az áramütést. VAgy ha az illető minősített gumiszőnyegre rakott bevizsgált üveglap felett lebeg, akkor áramütést sem érez, de az ÁVK nem is kapcsol ki.
Én két különböző (de Kínai...) ÁVK-val jártam úgy, hogy nem működött a teszt gomb, viszont műszerrel ki tudtam oldani. Inkább visszavittem szó nélkül cserélték mindkettőt. A dolog érdekessége, hogy az egyik a beépítéskor még jó volt, rá vagy 3 hétre ki akarta próbálni a tulaj és akkor már nem oldott le a teszt gombra.
A legutóbbi esetben pedig a csavarok meghúzása után nem lehettet felkapcsolni...
Gondolom, nem 30m kábelt adtak hozzá gyárilag..... Mert a hossz sem mindegy. Ajánlom az Androidos szoftvereket amik korrektül kiszámolják a vezetékhossz, feszültségesés, terhelőáram paramétereket - pillanatok alatt.
Idézet: „Gondolom, nem 30m kábelt adtak hozzá gyárilag.....” A kérdező két kérdést tett fel, és én csak az egyikre válaszoltam. A kérdés egyike az volt, hogy az a kérdezett készülék 1 fázissal üzemeltethető-e.. Válaszom arra irányult, hogy igen, hiszen gyárilag is így képezték ki. Azt mindenki tudja, hogy az ilyen berendezéseket max. 1,5 méteres vagy rövidebb kábellel szerelik. Az, hogy a lakás (társasház) villamos hálózata azt elbírja-e az más dolog, értelemszerűen tehát a válaszom nem arra vonatkozott!
Épp most szedtem szét egy FI relét 25A-es 30mA-es érzékenységű. A benne levő ellenállás, 4,7kohm 2W . Fel is volt szerelve egy helyre elég sokáig.
Nincs megégve az ellenállás . Igaz, nem tudható, vajon a teszt gomb hányszor lehetett megnyomva. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2014
Igen, az FI Schultschalter 25.4.030 N30 típus. 1985.évben készült.
Szinte már múzeumi darab. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2014
Szétszedve, kicsit kitakarítva kipróbáltam működésbe lép a kioldó tekercse.
Ebből a típusból sok fel lett szerelve az országban főleg 1984-1986 között., sok helyen a mai napig is működik. De ezeket sem árt rendszeresen ellenőrizni.
Egy augusztusi hozzászólásomhoz tennék kiegészítést. A kérdéses számítógép és monitor már az USA-ban van és kifogástalanul működnek, persze nem a saját tápkábelükkel hanem átalakító helyett új tápkábel lett véve hozzájuk. Pont ugyanilyen hibátlanul működnek a mobiltelefonok töltői, azokhoz viszont egyszerű átalakító lett véve. Szóval amely elektronikai terméken feltümtetik hogy 110-240V az garantáltan működik olyan helyen ahol csak 110V-os a hálózati feszültség.
Lenne egy kérdésem a szakikhoz. Adott egy 6kW-os hőtárolós kályha, melynek a fémháza és a fűtőbetétei (6db) között lehúzott saruknál, 1-2 MOhm közötti értékeket mérek, melyek lassan másznak felfele. (digimultival mérve) Kérdésem, hogy ez normális dolog? Szakadásnak kellene lenni, vagy mindegyik betét hibás lenne egyszerre?
![]() A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2014
Normális. Mérd meg analóg műszerrel, azzal szinte biztos hogy nem annyi lesz. Nálunk akkoriban amikor ilyennel fűtöttünk (70-80 filléres éjszakai) volt hogy szétégett a fűtőszál, de akkor sem tudtam mérni semmit a test fele.
De ez csak a fűtőszál, és a köpeny közti szigetelés rezisztenciája lehet, hiszen nincs más anyag a felépítésében. Ennek pedig totálisan szigetelnie kellene.
Hello! Lehet valahol beporosodott, és/vagy a samott felvet nedvességet. Fel kéne fűteni, kihűteni. Esetleg kitakarítani a bakatollat. Aztán láthatod javult, vagy romlott a helyzet..
Szerintem miután a saruk környékét letisztítottad, javulni fog a helyzet. Következő lépés egy szigetelés vizsgálat . Ha az 500-1000V feszültséggel sem mutat jelentős átvezetést, aggodalomra szerintem nincs ok. A digit multi szokott ilyeneket mutatni, ez lehet hiba előre jelzés, de szerintem itt csak vaklárma, csak egy apró kosz a kivezetéseken, vagy bárhol.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2014
Arra esetleg nem gondoltál, hogy az a fűtőszál disszipálódott és azt méred ki ?
Mint egy kerámia fémréteg ellenállás ? De én is csak egyszerű szennyeződésre gondolok. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2014
Szia! Lehet, hogy szilit ellenállású az anyaga 5. oldal.
![]()
Ezen a képen látszik a bejövő Nulla is.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2014
Ezt a 4 db dupla sorkapcsot nem lehetne 1 db-al helyettesiteni?
pl.: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |