Fórum témák
» Több friss téma |
Elöször Te tegyél fel pár képet légyszives. Illetve próbáld ki azt amit Zoszka is leírt.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
A hibaelhárító gomb két másodpercenként 1-szer villog és a 90 ˚C-LED illetve a 45 ˚C-LED is
villog (2. + 5. LED). -- >Lekapcsolt a nyomásdoboz. (Presszosztát)
Akkor lehúzott presszosztátnál is el kéne indulnia a szivattyúnak és a ventilátornak, a venti sajnos nem indul, az pedig jó. Holnap kiveszem a panelt és megnézem a relék körüli részeket, ill. a reléket. A késleltetett nyomásdoboz zárásra sem enged se gázt se gyújtást, pedig kapcsol.
Köszi a tanácsokat.
Junkers OW23-.... de lehet, hogy ez is segít. Köszönöm.
Ez az... Az OW annó projekt készülék volt. Üzleti fogás, egyébként OW23-1=ZW23-1
Ha így jobb akkor itt van az is, de tök ua A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
Köszönöm Zoli! Ha megjavítottam akkor visszaírok. Beretta Ciao nál találkoztam hasonlóval, venti relé defektes lett.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
Még valami.... Ha a gázszelep tekercsei rosszak (zárlat, szakadás), akkor is megáll a második pontnál a logika és nem fog tovább menni, ugyanerre a hibára áll ki. (Bár ez nem publikus... )
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
Kösz, reggel megnézem. Arra nem mértem rá sajnos.
Sziasztok!
Van egy folyamatosan visszatérő probléma a kazánunkkal, és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Típusa FÉG C-25H, a hibajelenség meg az, hogy fűtési időszak elején, valamint néha közben is egyszer csak ERC hibaüzenettel letilt. A hiba teljesen véletlenszerűen jön elő. Néha szerelő kijön, valamit csinál vele, aztán egy darabig jó. Az ERC hibaüzenet az előre menő vízhőfok érzékelő termisztor-ra utal. Ez elvileg egy Honeywell T7335 típusú termisztor. Elképzelhető hogy ez ment tönkre és egyszerűen csak cseréljem ki? Vagy a kazánnak van egy ilyen jellegű típushibája? Aki esetleg jobban otthon van ezekkel a készülékekkel kapcsolatban, szívesen venném a tanácsait. Köszönöm és üdv: spgabor
Szia! Nézd meg mégegyszer. Mert hasonló a kettő ERC és a ERG kiírás. Az ERC az a NTC re vonatkozik. Cseréld ki. Ez egy piros, fekete lemez klipszes (lemezrugós) Ebből van hasonló más tipusú kazánhoz is. A FÉG csak az eredetit javasolja, de az nagyon drága.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
Egy kicsi hővezetőpasztát tegyél a tiszta rézcső és az érzékelő közé.
Szia!
ERC volt, az biztos. Mindig ez szokott előjönni. Először a kontakt hibára is gondoltam, mert a szerelő, ha hozzányúl, egy darabig jó. De ez így nem megfelelő, mert az nem normális, hogy 1-2 havonta előjön a hiba. Ha az eredetit javasolja a fég, akkor baj, ha valamilyen utángyártottat teszek bele? Amúgy az arany ár mit jelent?
Szia! Venti relé behúzótekercse volt megszakadva. Köszönöm Neked a ötleteket, és a manuált is.
Szia! Nem egyszerű. Még nincs megoldva sajnos. Van a nagy átlátszó tetejű relé, ami a motoros váltószelep felé is zár, vagy nyit. Alapból amerre zárt benne a kontakt, az sem vezetett. Nem tudom, hogy ez a relé mit zár és mihez kell a nyitás. Váltószelepet kapcsolja az egyik érintkező.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
A másik is a váltóhoz megy. Alap állapot melegvíz.
Szia! A 3 nappal ezelötti viharban ment tönkre a kazán, a telefontőltöjükkel együtt. A hibajel megmaradt. Ventilátor nem indul sajnos. Ha a bekapcsolás után 5mp re a presszosztátba beleszívok, akkor a gyújtás és a gázszelep is nyit, láng begyullad. Elfogyott a türelmem. Ha a gázszelep két tekercséből bármelyik is rossz lenne, akkor nem indult volna el. Igaz?
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
szevasztok!....komoly gondom akadt, ha volna valaki az ittlévők közt, kérem segítsen ! DEMRÁD típusu gázcirkóm van, ami megfolyósodott, belenéztem honnan jön és közvetlen a bejövő víz utáni szelep felett a biztonsági lefuvató szelep csöpögött,...kiszereltem, hogy majd veszek 1-et, de nem kaptam, kihívtam 1 szerelőt és mondtam, mi történt és kértem, hogy karbantartást is végezzen...az általam kiszerelt szelepet visszatette, mondván az jó és porszívóval kiszívta a porokat itt-ott, majd a tágulási tartályból leengedett sok vizet és feltöltötte másfél atm. levegővel !
..kipróbáltuk és jó lett a cirkó fűtött ! kb 4 óra múlva komoly folyással megadta magát a cirkó, ömlött a víz alóla !...másnap kijött a szerelő kicserélt 1 tömítést, hajszárítónkkal megszárította a vezérlő panelt és viszzaszerelve a helyére beüzemelte a cirkót...nem indult el....mondván ez az én hibám, miért szereltem ki a lefúvató szelepet, kiszáradtak a tömítések, és most a panel 50 ezer ft-ba kerül !....itt állok most megfürödve télvíz idején!....valóban a tömítés száradt ki?..... nem az volt a hiba, hogy 1.5 atm-val töltötte fel a rendszert a szerelő és nem bírta a tömítés ezt a nagy nyomást? kérek valaki hozzáértőt...mondja meg a véleményét....mi lehetett az oka, hogy a vezérlőpanel hibás lett?én voltam a hibás? vagy a szerelő tévedett? ...nagyon megköszönném egy gázszerelő véleményét ! tisztelettel: Drazin A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
Szia
Nem vagyok készülék szerelö de gépész az vagyok. A probléma ot kezdödik hogy az álltalad fellelt hibát nem jaította hanem csak pö..ölt, az hogy a tágulásiból kiengedte a vizet az arra utal hogy kilyukadt a tágulásitartályban a lufi. Ennek tükrében tisztán látható hogy a biztonságiszelep azért fujt le mert nem tudott tágulni a víz a rendszerben és azért csöpögött. Ilyen nincs hogy 4 óra elteltével kiszárad egy tömités, konkrétan arrol van szó hogy megint felmelegedett a viz és a nyomást elengedte egy csatlakozás, ezálltal történ a szerencsétlenség hogy pont a paneledbe folyt és kivégezte. Remélem kértél számlát a szerelötöl mert akkor azonnal a fogyasztovédelemhez tudsz fordulni illetve elsökörben a szerelöt kérdezd meg hogy szeretne e a továbbiakban a fogyasztovédelemmel társalogni, ganítom hogy nem és készségesebb lesz. Üdv Kovács
Tegnap kaptam egy infot hasonlo problémával, a megfejtés az az volt hogy magában a turboban viz volt és nem volt vákum.
Nem olvastad végig... A turbó nem kap feszkót a vezérléstől...
Melyik végén engedte ki a vizet a tágulási tartályból? Merthogy nem mindegy! Kivette?
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
A készülékek tágulási tartálya nem lufis, hanem membrános.
Szia Drazin! A biztonsági szelep lehet, tömszelencés (O gyűrűs ) vagy menetes. Nem igazán érdekes. Az egyik apróbb baj, ha levegővel magassabb nyomást pumpál bele, majdnem olyan mint ha vizzel lenne teli, azaz nincs benne már legő. Ugyan úgy a fűtőviz hőfokának emelkedésével a fűtőköri nyomás emelkedni fog. A 2.5 - 3 báros szelep nyitni fog. A viz egy része távozik. Én sem szoktam biztonságiszelepet cserélni mindenáron. Tudnod kéne, hogy hol engedte el a vizet. Én nem fognám a tulajra, pláne ha elötte én tettem össze. A szerelő hordjon a ládájában már pár darab O gyűrüt, illetve ilyen, olyan tömítést 1 kg ot.
De végül is azt mondom, hogy az 1.5 bár előfeszítés tömités szakadást nem csinál. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
Nem fogod tudni bebizonyítani, hogy a tömitésnél vagy a biztonsági szelepen keresztül ment ki a viz, ami elérte a vezérlőt.
Legtöbb esetben akkor kap vizet a panel, ha a kezelőfelület le van nyitva. Nem csukta vissza a szerelő?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |