Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Jó reggelt, ha már az előbb elfelejtettem. Lassan egy éve folyik a 3-as villamos vonal rekonstrukciója. Nekem meg most akadt a kezembe egy tavalyi felvétel, ami még a felújítás előtti vonalról készült - ha esetleg érdekel valakit... Bővebben: Link
Remélhetőleg a felújítás után a valóságban is ilyen gyors lesz. Akkor biztosan sokan járnak vele.
Nem sok reményt fűzök hozzá, mert a lámpaprogramokat nagyon elbaltázták azóta..
Lámpaprogram. Nálunk van a főúton 3 rendőrlámpa egymás után 100-100 méterre, és nincs zöldhullámba programozva. A háromból egy biztosan megállít, vagy mind a három is külön külön. Pedig össze lehetne hangolni, keresztutak áruházak kijáratai, amik simán igazodhatnának a főút zöldhullámhoz. 2014-ben ez azért már nagyon elmaradott, pedig kettőt csak 4 éve építettek.
Nálunk van egy nagy forgalmú út. Kb 2km. Az elején lámpa. Ha ott elindulok zöldnél a 7 lámpából a negyedik biztosan megfog, ha 60-nal megyek az ötödik, ha 70-nel akkor a rendőr. Erre utaznak.
Ez mindenhol így van. Amit megspórolnánk a folyamatos, egyenletes tempójú haladással, azt időnként lenyúlja a rendőrség. Így csak a környezetszennyezést csökkentheti az ember .
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2014
Nem messze tőlünk Gyöngyösön teljesen jó volt a 3 as út. Végig lehetett haladni un zöldhullám szinten. Azóta megjavították.
Van ennél jobb megoldás is. Spanyolországban, az NII es főúton ami négysávos, van egy falu, kb. 8 ház. A falu közepén egy, azaz egy forgalom irányító lámpa. Messziről zölden virít, mikor odaérsz, átvált pirosra. Biztos azért van, hogy használd a fizetős autópályát. (de nem akarok tippeket adni)
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2014
Mármint növelheti a környezetszennyezést. Nekem a másik nagy álmom a villogó zöld bevezetése. Remélem megérem, hogy kis hazánkban is bevezetik.
A gyalogosátkelőnél most is villog a zöld lámpa.
Van nálunk más is. Az előbb általam említett három lámpás kereszteződés közül az egyiknél a lámpák tartóoszlopát a főút melletti kerékpárút kellős közepébe tették. Kb. milliméter pontosan a közepére. Pedig 2 méterrel odébb már a kerékpárút melletti földterületre is lehetett volna, a lámpákat tartó drótkötelek irányába folytatólag. A lámpák helyzete ezzel nem változott volna. Csak így spóroltak pár méter lámpatartó drótkötelet. Most nem lehet szembejövő biciklissel elférni, csak lassítva, egymást súrolva. Ez pont olyan, mintha autóút haladási sáv közepén lenne a tartóoszlop. Akkor még kevesebb drótkötél kellene. Szerencsére ez nem jutott a tervezők eszébe.
Másik. Kisvárosunk talán legrövidebb, legkeskenyebb utcájában 4 fekvőrendőr van, szinte összeérnek. Élesebb kanyarban az utolsó. Ezen még biciklivel is könnyű esni, a kanyarban durva bukkanón. Itt enélkül sem lehetne gyorsan menni, de ide kellettek. Máshol hosszabb, szélesebb, gyorsabb utakon egy sincs, de ne is legyen. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2014
Ausztriában, mielőtt a zöld lámpa sárgára váltana, a zöld villog, jelezve ezzel azt, hogy hamarosan sárgára fog váltani. Tapasztalatom szerint sokkal, de sokkal kevesebb a sárgán való áthajtás, nem éri meglepetésként az autóst a váltás (ugye a sárgán való áthajtás egyébként is egy jogi szürke zóna). Most fejből nem tudom, de kb. négyszer villan fel a zöld az első kialvás után, az ötödikre már a sárga kezd el világítani. Természetesen ezek a villogó zöldek egységesek egész Ausztriában.
Tudom, hogy vannak visszaszámlálóval kiegészített lámpák, de masszív autósként (munkakör megkívánja) azt mondom, a villogó zöld sokkal jobb, nem kell felfogni, értelmezni a mutatott számokat, amik ugye minden kereszteződésben más-más értékről indulnak.
Lehet, hogy félreértelek? Mi növeli a környezetszennyezést? Az egyenletes haladás?
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2014
Az a rész válasz egy korábbi (kétértelmű?) hozzászólásra.
Ezt meg kell osztanom veletek!
Nem egész 2 éves kisfiú és a forrasztóállomás. Kérdés a szivacs láttán: "Apa, miért tetted bele ezt a kenyeret?" Nagyon aranyos volt, ahogy mondta.
Ne panaszkodjatok a zöld hullámra , a mi kis varosunkba most szereltek egy "intelligens" lámpa rendszert egy régebbi helyet, megpótolva 2 lámpával, azóta iszonyú dugok alakulnak ki. A 10 méterrel előbb levő hosszasan piros, míg a másik mar minden irányból el engedett, iszonyat menyi autó áll az útkereszteződésben és eregeti a füstöt az épen ott levő iskola udvarra . A régi, a jobbra forduló autókat nem tartotta fenn . A rohely az hogy így a mentők is beszorulnak ,eddig nem mert jobbra kell térjenek, Azt hitem csak nálunk van ilyen fejetlenség, persze nekünk mar nem feltűnő a sok baromság után ahogy átrendezték a varost .Ha eddig el jutottal A pontból B-be és az óra az autóba csak 3km-et számolt most tettek róla hogy legalább-8km legyen. Persze kis varos így nem szakember dolgozik a városrendezésen hanem rokon,testvér stb.
Nem szeretnem részletezni a tömbházak között az egy irányú utakat, 10 méter helyett 1000 métert kell pufogtass játszóterek mellet ,hogy kiérjél egy fő útra . Írjak 2 szót a járdákról , több olyan utca is van ahol 3-szór át kell menjél az úton hogy a járdán mehess , sok utcában a járdán nem fér el egy baba kocsi .
Ausztriában nem szürke zóna jogilag a sárgán való áthajtás, hanem büntetik. Ezt még szerencsére időben sikerült megtudnom, az első sárgán áthajtásom után hálisten' szólt apám, hogy mi a helyzet. Nekem szokatlan, és volt bennem egy kis feszültség emiatt. Itthon ha közeledek a zöldhöz nyomom neki, hogy ha sárgára is váltana, átérjek, de nem folyamatosan a lámpát nézem (szép is lenne..), így számomra nem annyira egyértelmű, és konkrét jelzés a villogó zöld.
Bár annak kifejezetten örülnék, ha itthon a jobbra zöld nyílnál bevezetnék a villogást, ugyan úgy, mint a zebrán lévő lámpáknál, mert ez, hogy csak elveszi, rettentő rossz megoldás. Ha két méterről látom meg akkor mást már nem tehetek, mint beletörődök, hogy piroson mentem át.
Ha már közlekedés, még egy bosszantó dolog. Biciklisek az út melletti kerékpárútról egy pillanat alatt lassítás nélkül fordulnak a zebrára, és mennek át az úton. A napokban majdnem elütöttem egy ilyen biciklist, és a hirtelen fékezéstől hátulról majdnem nekem jött egy autó. Nem az első eset. Derült égből villámcsapás szerűen tűnnek fel a zebrán nem gyalogos, hanem jó bicós tempóban. Megy az út mellett párhuzamosan, majd egy pillanat alatt a zebrán van az orrom előtt. A zebrán való gázolásnál pedig minden esetben az autós a vétkes. Mert kressz szerint úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy minden esetben meg tudjunk állni. De a zebrán való áthaladás szándékának előre jelzését, majd áthaladás sebességét nem szabályozza semmi.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
A gyalogátkelőn a gyalogosnak van elsőbbsége. Ott a kerékpáros sem közlekedhet, csak ha tolja.
Akkor szerencsére rosszul tudtam. Tehát én nem megyek dutyiba. Sajnos ezek a bicósok azt hiszik, hogy a zebrán védettek.
Ettől függetlenül a KRESZ azt is előírja, hogy olyan sebességgel kell a zebrát megközelíteni, hogy bármikor előtte meg tudj állni.
Sokszor én is átmegyek bicajjal. Dupla zebra. Egy a jobbra forduló sávnak, sziget, majd a 4 sávos út. Ha tolom, biztosan nem érek át a zöldben.
Na itt a baj. Gyakorlatban nem lehet azt, hogy minden zebránál szinte megállásig lassítunk. Ahhoz, hogy a zebránbicósok megússzák, ez kellene. Ráadásul sok zebra környéke jól be van bozótosítva, hogy ne lássuk az előtte álló gyalogost. Az önkormányzat nagyon szereti az ilyen helyeket, és a körforgalom zebráinak környékét zöldesíteni gyalogos magasságú növényekkel, hogy izgalmasabb legyen a dolog.
De gondolom megállsz zebra előtt, ha autós lát, átenged, utána nem veszélyes felülni.
Természetesen. Csak zöldnél indulok. Ha a lámpa nem működik akkor tolom.
Olyankor izgis, mikor nekem is zöld, meg a kanyarodó autónak is. Akkor tolom. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
Közlekedhet, csak elsőbbsége nincs az autósokkal szemben, míg a gyalogosnak van, azaz ha biciklis tolná a bicót, neki is lenne. Én sosem tolom, ha épp bicóval vagyok, de mindig megállok, és akkor megyek, ha lehet.
Egyáltalán azt nem értem, hogy lehetnek olyan bátrak, hogy kitekernek az autók elé. Én félnék attól, hogy elütnek. (Lehet csak azért, mert tudom a kreszt, és hogy nincs elsőbbségem?)
Szerintem nagyon sok biciklis nem ismeri a kreszt. Néha az az érzésem, hogy ők egy külön csoport, akikre más és persze rugalmas szabályok vonatkoznak. Tisztelet a kivételnek. Kedvencem, hogy a piros lámpa rájuk általában nem vonatkozik és ha van kerékpárút, akkor sem kötelesek rajta menni.
Az is érdekes, hogy biciklivel kresz tudás nélkül lehet az utakon, kereszteződésekben menni, ha nincs kerékpárút.
És egy részük megy is büszkén mindenen keresztül kasul, bármerről bárhova, sehova nem nézve, fülhallgatóval fül bedugva, vészfékezések csikorgásától nem zavartatva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |