Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1610 / 2500
(#) Buvarruha válasza zoka hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Ez közel sem a biztos megoldás, ez nem javítja ki a panel hibáit. Embör csak kösd át, 2 perc alatt megvan és problema megoldva.
(#) Doncso válasza Buvarruha hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Szerintem, egy jó nyákterv és megfelelő huzalozás esetén egyik erősitőnek sincs szüksége stabilizátorra. Én is úgy érzem, hogy itt nem a stab hiánya probléma.
(#) Buvarruha válasza Doncso hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Egyetértünk, a stabilizátor csak tüneti kezelés lenne, a panel betegségét nem oldaná meg, ahogy a dokik mondanák.
(#) zoka válasza Buvarruha hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Azért én mégis csak találtam itthon egy tranzisztort, amivel megturbóztam a stabilizátort, megpróbáltam még a tranzisztor nélkül az 1A stabilizátor a 12V 50W halogén izzót elég lassan izzította be, aztán kipróbáltam a tranzisztoros bővítés után, pillanatok alatt beizzítja, 3,6A-t mutat a műszer ilyenkor.

Lényeg az, hogy most csend van, nekem ez így elég lesz addig, amíg nincs másik erősítőm, utána megy a "kukába" az egész. Így is nagyot szól szobában ez a 8-10W bőven elég 100Hz fölött, de persze a trükk a dologban a párhuzamos-híd 7293 erősítőm, ami azért megkínálja a mélyeket rendesen.
(#) Phoenix82 válasza reloop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Szia

Megmértem a feszültségeket:

Föld és IC503 1-es láb 16.2V
Föld és IC503 4-es láb 14.8V
R516 másik végén szintén 14.8V földhöz képest.
TR502 BE 10mV
TR501 BE 26mV
R516 értéke jó,de nem mérhető rajta feszültség.
(#) reloop válasza Phoenix82 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Az opto tranyói ezek szerint zárva kell legyek. TR410 C-E feszültségét hozd le 4 P/N átmenetnyire. Ez a tranyó volt cserélve?
(#) Buvarruha válasza zoka hozzászólására (») Nov 12, 2014 / 1
 
Reménytelen vagy. Kösd már át azt amit javasoltam és semmi nem fog melegedni és búgni sem az ég szerelmére már. Te is mi a francnak kérdezel, ha teszel a válaszra?
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
(#) Doncso válasza Buvarruha hozzászólására (») Nov 12, 2014 / 1
 
Ilyen ez a filmes szakma.... én sokszor már fel se veszem. Körmölök egy órát.....és semmi...néha kezdelek érteni...
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
(#) Phoenix82 válasza reloop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Nem még semmi sem volt cserélve.
Közben a végfokrészben kivettem minden tranzisztor és mindegyik jó,az összes ellenállás,kondenzátor egyforma a másik csatornával.
C450-en is az a feszültség van nem?
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
(#) Phoenix82 válasza Phoenix82 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
TR410 jó és C450 is.
(#) Phoenix82 válasza Phoenix82 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Azóta rosszabb megégeti a BE ellenállásokat.
(#) reloop válasza Phoenix82 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
A TR410 körét rendbe kell rakni sürgősen. Az ellenállások ellenőrzésén ezek szerint túl vagy, a rajtuk eső feszültségből ki tudod számolni a rajtuk folyó áramot, R438-VR404 közös pontjára készíts összegzést. TR410 bázisáramát R442-ről tudod megállapítani, a két párhuzamos dióda nem hiszem, hogy kinyitna, a kollektoráramot pedig R432 és/vagy R434 méréséből kapod. Ez utóbbi különbözete érdekes lehet a félrehúzás kiderítése szempontjából.
Szóval egy ésszerű bétát kéne a TR410-en találni, akkor mehet a potis utánállítás. Ha nem viselkedik normát tranzisztorként akkor érdemes oda egy másik tranyót bepróbálni.
(#) Buvarruha válasza Doncso hozzászólására (») Nov 12, 2014 / 1
 
De most nincs igazam? Olyan egyszerűen megoldható lenne a problémája, telejesen egyértelmű, hogy a nyák rosz, egymástól függetlenül ketten is ugyanazt a hibát megtaláltuk és lerajzoltuk a megoldását, ezek után eléggé nyílvánvalónak kellene lennie egy laikus számára is, hogy az a probléma. De nem, felteszi a krédést, nem foglakozik a válasszal, csak meg a saját feje után és szívatja saját magát, miközben maximum 5perc alatt megcsinálhatná és minden jó lenne. Sírni tudnék ilyenkor, hogy hova tart az emberiség....
(#) Phoenix82 válasza reloop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Az az érdekes ,hogy miután kicseréltem a megégett ellenállásokat mind két nyitófeszültség jó lett 0.45V.
Utána átforraszt egy pár helyen ahol rosszabb volt ,TR410-nél is és C450-et is.
Most megint egyből felugrik mindkét nyitófeszültség.
TR410-et és C450-et ki fogom cserélni.
(#) Phoenix82 válasza reloop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Most kipróbáltam,többször ki-be kapcsolgattam ,és hol jó hol nem.
Van mikor mindkét BE fesz. 0.45V,és van mikor mindkettő 3.9V,és olyan is hogy csak egyik.
Valami hol működik,hol nem.
(#) reloop válasza Phoenix82 hozzászólására (») Nov 12, 2014 / 1
 
Az érintkezési/alkatrész hibát egyszerűn ki kell mérni, ahogy leírtam. Magától nem fog meggyógyulni
(#) reloop válasza zoka hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
A 4-es lábra kötött kondinak nem mindegy honnan kap testet.
Előbb a NYÁK-ot kellene rendbehozni!
Nem is az a pici búgás itt a lényeg, azt szeretném/szeretnénk ha megismernéd a kondenzátoros tápszűrés huzalozási (vezetősáv-kialakítási) szabályát. Ezt a témát amúgy is folyamatosan kell sulykolni az amatőr áramkörépítőknek
(#) zoli75 hozzászólása Nov 12, 2014 /
 
Üdv! Találkoztál már olyannal valaki, hogy egy készülék dokumentumában(SGD) egy alkatrész (mosfet) más lábkiosztással van feltüntetve mint az alkatrész adatlapján(GDS, ami a neten fellelhető)? Ha pedig megnézem a kapcsolási rajzot és a paneltervet akkor az egy harmadik lábkiosztást eredményezne (GSD). Ez egy yamaha rx-397erősítő, elszált belőle a 2sk3850, azért néztem meg az adatlapokat és akkor döbbentem rá erre. A készenléti trafó szekunder oldalán pedig a 10,1V helyett 13V-t lehet mérni, van valakinek ötlete, hogy miért?
(#) zoka válasza reloop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Meg fogom próbálni amit javasoltatok, de majd ha eljön az ideje.
Ahhoz hogy az általatok javasolt módosításokat megoldjam, ki kellene szerelni a modult, le a bordáról, de annak idején olyan gány módon szereltem össze, hogy nem férni hozzá, szét kellene vágni a vezetékeket és újrahuzalozni. Persze néhány óra alatt megvan, de még ennyi időt és pénzt sem szánok olyan projektre, amit fél év múlva semmire sem fogok használni. Jelenleg megfelel az elvárásaimnak ezzel a "tüneti kezeléssel" és ezt fél óra alatt összedobtam és nekem most ez a lényeg, így teljesen megfelel a célra. Most ennek az erősítőnek az utódjára koncentrálok...
Remélem nincs harag
(#) reloop válasza zoka hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Ugyan már
(#) Buvarruha válasza zoka hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Így értem már, de kezdhetted volna ezzel.
(#) Doncso válasza Buvarruha hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
De, most igazad van.
(#) bandisk96 hozzászólása Nov 12, 2014 /
 
Sziasztok!
Lenne nálam egy DIMARSON DM-R400 házimozi erősítő!
A kérdésem az, hogy sajnos hiányzik két ellenállás, az egyik megégett, sajnos nem tudom leolvasni már róla az értékét, illetve mellette egy ki van vágva!
Nos szükségem lenne vagy a trafójának a rajzára vagy ha valakinek van ilyen erősítője, lefotózná?!
Köszönöm!
(#) pigcop válasza reloop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Szia!

Kimértem az egyenirányító hidat, ahogy írtad. A - és a közvetlenül mellette lévő láb esetében 0,3-0,4 ohmot mértem, a többinél kiloohmos értéket kaptam.
(#) reloop válasza pigcop hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Akkor forraszd ki, és úgy is végezd el a mérést. Ha fennáll a lábak közötti zárlat, és az üresen maradt forrszemeknél nincs direkt átvezetés, akkor tégy be másik diódahidat.
(#) wolfi hozzászólása Nov 13, 2014 /
 
Sziasztok!
Párhete már nekifogtam javítani egy Harman Kardon PM635 erősítőt.
Két probléma van vele egyik, hogy a koppanás gátlóból kifolyólag nem mindig akar indulni azonnal, a másik, hogy ha indul is az egyik csatorna nagyon halkan indul, aztán közbe nagyjából egy szintre kerülnek. Az elején azt gondoltam, hogy a két dolog össze függ, most a koppanás gátló inaktívvá tettem, de az egyik csatorna most is halkan megy.
Azóta tudok most már AC mV-is mérni, tehát elkezdtem mérni, a lényeg az hogy rájöttem, hogy a bemenő jel(100Hz test jel) a BALANCE kimenetnél még egyforma, de a VOLUME kimenetnél már nem.
Amit még észrevettem, hogy a VOLUME halk állapotban nagy a különbség, és ahogy hangosítom fokozatosan egyre kisebb a feszültség különbség, maximumon majdnem mondhatni egyforma.
A LOUDNESS ki be kapcsolásától független a jelenség.
Tehát vagy a potenciométer lesz, vagy a körülötte levő ellenállások vagy kondikból valamelyik.
A potenciométert ki is mérném, de nem értem, hogy működik ez a csatornánként 4 lábú potenciométer.

volume.JPG
    
(#) Phoenix82 válasza reloop hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Arra gondoltam ,hogy akkor kiszámolom az áramokat a jó és a rossz állapotában is és összehasonlítom.
Az összegzést úgy érted ,hogy az ott folyó összes áram és feszültség?

Egyébként leginkább tranzisztor okozhat ilyen hibát,hogy egyik bekapcsolásnál jó és mondjuk kettővel később már nem ,aztán megint jó?
(#) pigcop válasza reloop hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Köszönöm, akkor jó eséllyel megvan a hiba?
(#) reloop válasza Phoenix82 hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Lehet, hogy a végtranzisztorok nélkül képes gerjedni és ezért méred a szokatlan feszültséget.
(#) Phoenix82 válasza reloop hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Próbáljam meg kicserélni a végtranzisztorokat?
Van itthon egy 2SA1302,2SC3281 tranzisztorpár ami utángyártott,és csak próbálgatni van.
Következő: »»   1610 / 2500
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem