Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Bocsánat, valóban nem voltam elég pontos. 3 fázisú, AC 380V(400V) -os hálózati feszültségből kellene DC 24V. 1db 3TF2010-0BB4 típusú mágneskapcsoló, ledes/glimmes visszajelző lámpák ill. 1db fáziskiesés védelem üzemelne erről a tápegységről.
Ebben az esetben bármelyik tápot megcsinálhatod, mert van 230 AC voltod is, mint fázisfeszültség betápként...- gondolom, a csillagpont megvan, mint "0" volt.
Jó ide önrezgő, rezonáns pl. IR2153-mal vagy flyback... ez még stabil is... 30 watt nem téma. Kapcsrajzot találsz a fórumban bőven. Én mindenestre inkább egy sima stabilizátort csinálnék a jóval egyszerűbb kivitelezés miatt.. Egy kis disszipáció nem lehet gond a motor ( gondolom..) teljesítménye mellett. 24 voltos trafó, 40 watt legalább, 7824 + 1 tranyó az amper miatt, akár sorosan NPN), akár kerülővel (PNP). Természetesen ha nem kell annyira stabil, még egy darlingtonos sima áteresztő is elég. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2014
Sziasztok
Javítok egy kapunyitót (ezekbe is felütötte a fejét újabban a kapcsolóüzemű) A trafó primer tekercsét szétrágta az egér. Még nem néztem, hogy a többi rész (kondi, IC) jó-e. Az Ic Adatlapja: Bővebben: Link Pár kép a trafóról, mellékeltem. Az IC adatlapján található áramkörből próbálok kiindulni, de érdekes, hogy itt a primer tekercs 1 lábra több szál is megy, az adatlapján nem. Szerintem valahogy, ha szét tudnám szedni, és tudnám, hova hány menet (nem sok) akkor még menthető lenne. Szerintetek?
Szia!
Kár, hogy a trafó pontos méretét nem írtad be... szét kell szedned mindenhogyan persze.. A "vastagabb" drótok menetszámát számold meg, írd fel valahogy a menetirányt, mert az fontos lesz. Nézd meg, van-e tényleg segédtekercs vagy csak a szekunderhez kell. Példának berakok egy rajzocskát arról a trafóról, ami pl. nekem van, ez TNY266-tal ment segédtekercs (-táp) nélkül. Hasonlítsd össze a te méreteiddel.
Köszi. Reggel meg fogom nézni.
Üdv
Szia
Megvizsgáltam alaposan ezt a kis trafót, az IC adatlapjához hűen 3 tekercsből áll, a primer van legbelül, ez szerencsére megúszta, mert a szekunder vastag drótját már nem bírta átrágni az egér, úgy, hogy ez a kettő ok. Az Ic Vcc-jére menő tekercs (ic tápja) van elrágva, ezt kéne reprodukálni, de nem akarom szétkapni. Azért volt megtévesztő mert 3 párhuzamos szálból áll a tekercs, ami 12 menet, nem tudom, hogy van-e jelentősége, hogy 3 szálból kell álljon? Az IC drain és többi lábán nem érzékelek zárlatot, de még mindig nem tudhatom biztosra, hogy megúszta-e. Mindenesetre a primer oldali 5 amperes le volt vágva és az összes primer dióda zárlatba van. Félek, hogy fölöslegesen szórakozok ezzel a trafóval, ha az ic eleve döglött. Amúgy se értem minek raktak egy olyan áramkörbe kapcs üzemi tápot ahova egy sima 24 volt 6VA-es trafó is elegendő, lehet ez lesz a B-terv. Üdv
Oké... azt a pár sodrott menetet be is tudnád fűzni, de oda beraknék inkább 1 kicsit vastagabb szálat, annak úgyis mindegy, mert ott pár mA van csak ( segédtáp).
Kérdés csak az, hogy graetz csere után megvan-e még az IC... aztán jöhet a B-terv...
Ugyan olyan 1 tized vastag tekercsem van, úgyhogy 3 X 12 menet ment rá.
Nitrohígító hatására leváltak a ferrit magok, úgyhogy egyszerűsödött a helyzet. A diódák cseréje után minden a helyére került, a vezérlés rész le lett választva és jött az élesztés, úgy néz ki, minden oké. Viszont érdekes, hogy csak 21,5 V van a pufferen 5 wattos izzóval terhelve. Kérdés: a ferritmag közepén kb 1-2 mmm légrés van, ami aszimmetrikusan nem pont középre eskik, mikor szétszedtem ezt nem vettem észre, így nem biztos, hogy pont oda került, szerinted van jelentősége? Üdv
Nincs jelentősége, mert a primer ezeknél általában szét van tekercselve, kb. faltól-falig...
A szekunder puffert kérdezed? ( gondolom....) Biztos nem 1-2 mm a légrés... tolómérő kell oda neked, nem szemre... Azt nem írtad, a vas ugyanakkora-e... mert ebből 5-15 watt vehető ki és az meg a terheléstől is függ, miféle.. azt nem tudom, eredetiben mennyit evett róla a kapunyitó és hány volt az előírt szek. DC. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
A vas külső átmérőjét nézve 20 x 20 mm, a belsejét nem mértem.
A rendszer úgy gondolom stabilan működik, a stab 5 voltos ic-t el tudja látni és a reléket is tudja rendesen mozgatni, a legminimálisabb melegedése sincs 1 óra járatással. Szerintem ok a dolog, de ha mégsem, akkor még mindig ott a "B" terv. Köszi a segítséget. Üdv
Elég furcsán fogalmazol... "átmérő..."- amit becsatoltam rajzot, azon minden méret megvan..
Ahhoz kellett volna hasonlítanod, mm pontosan. Na mindegy, lényeg az, hogy működik rendesen a tápod. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
Sziasztok
Szerintetek az miért van, hogy idegesítően sípol egy táp (terhelve) valami ősrégi, még vez IC sincs benne, de működik. Üdv
Lehet, hogy extrém alacsony frekin megy, nincs kiöntve, stb.. és bizony hangfrekin rezonál.
Szekunder oldalon kicseréltem egy kondit picit nagyobb értékűre (nem elko) és megszűnt a sípolás
Ügyes vagy... a táp ugyanúgy működik, gondolom..
Sziasztok.
Van egy 1,5A-es változtatható kimenő feszültségű tápegységem ami nem működik. Előre ennyit sikerült találni benne, hogy a 230V oldalon a dióda hídnál az egyik dióda zárlatos. Ez lehet az ok, hogy nem működik, és esetleg ennek köszönhetően más része is meghobásodhatott Előre is köszönöm a segítséget. üdv PIXI
Első lépésben válaszd le a pufferkondi és az elektronika között a fóliát, aztán meglátod, jó-e az a rész.
Mérj rá a félvezetőkre és ha rendben találod mindet, egy 100 wattos izzón keresztül ( 230 betáp ) csinálj egy próbát pl. 5 wattos terheléssel.
Nem kell semmilyen fóliát átvágni, ha a kapcsoló elem zárlatos, (MOS-Fet, nagyfesz.tranzisztor, iC, sajnos egyre több féle dolog jelenik meg.) a zárlat rajta van a puffer kondin is. A dióda zárlata a 230 V-on csak másodlagos. Van még egy rossz hírem. a zárlattül gyakran a vezérlő részbe is minden szét szokott égni.
Ja, hát aki egyszerre cserél minden elképzelhetőt, az természetesen nem nyúl bele ilyen közelítő megoldásokkal.
A "rossz híred" valszín igaz, de akkor is lépésenként kell ( illik...) felderíteni a hibát. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Idézet: -Az a sok "minden" manapság már csak 1 db IC szokott lenni. Bár igazad lehet nem tudom, milyen tápról van itt szó éppen. „aki egyszerre cserél minden elképzelhetőt”
Nem én írtam be, hogy minden szét szokott égni, stb...
Én se tudom, hogy konkrétan milyen...
Ez egy somogyis MW 3R15, és van belőle kettő is, mindegyiket túlterhelték, de akkor a leírtak alapján nem fogok vele szórakozni, mert nem éri meg, annyira nem nagy érték.
Ahogy kinéz, tuti nem érdemes...ha ezzel kezded...
Bocsi, csak melóból írtam és nem tudtam a típust. De gondoltam megkérdezem hátha valami egyszerű baja van.
Gőzöm nincs, miért kezdett sípolni, a kondenzátorok jók, kis megpótlással abbahagyta, le lett tesztelve, minden frankó.
Alapvetően a kapcsoló tranyó volt zárlatos és a diódák, nem pont olyan értékű tranyót tettem bele, lehet, hogy innen ered a sípolása. A meghibásodás oka is megvan, nem használt lágyindítót, volt, hogy bekapcsolás után levágta a biztosítékot, érdekes, hogy a helye megvan az PTC-nek, de betyár módon gyárilag áthidalták. A lágyindító, csak a kondi miatt van ezekbe, vagy a kapcsoló fet/tranyó miatt is? Üdv
Leginkább a puffer kondik töltődése miatt - közvetve pedig a FET miatt is, mert a szekunder kör kezdetben üres kondiját ugyebár már az táplálja...
Sziasztok!
Remélem jó topikot sikerült választanom, de elnézést ha mégsem! Egy egyszerű 12V-os adapterrel lenne problémám, konkrétan az hogy nem működik. Sajnos sikerült kicsit túlterhelnem, olyan 2.3~2.5 A-rel, miközben 2A amit tud papíron. Ezért olyan 10-15 másodperc működés után meghalt. Sajnos elszámoltam a rákötött ledsor fogyasztását. Szétszedtem és észrevettem hogy az egyik kondenzátor forrasztása megadta magát, ezt kijavítottam, de nem oldotta meg a hibát. Megmértem a kondenzátorokat és a tekercseket is megnéztem, de nem hibásak. Mit tehetnék hogy újra működjön? Elképzelhető hogy az IC adta meg magát benne? Szerettem volna megcsinálni, mert szépen működött eddig, hatásfoka is jó volt (80+, ahogy mértem) és a feszültséget is egész jól tartotta. Itt van róla két kép még forrasztás előttről. Bejelöltem hogy hol adta meg magát az egyik forrasztás: A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2014
Át lettem irányítva, ezért átmásolom a válaszomat a másik témából.
fecameca kérdezte: Azt nem írod pont, a bemeneti 1 A biztosíték nem égett ki? A pufferkondin a 310 Volt mérhető? Válaszom: Sajnos nem a biztosíték adta meg magát. Néztem a kondit és 314V-ot mértem rajta. Ami fura volt számomra, hogy amikor hozzáérintettem a multiméter érintkezőit akkor egy nagyon picit szikrázott. Kb 0.1 mm-es volt, mikor összeértek. Nem tudom számíthat e ez. Nem szoktam ekkora feszültséget mérni, szóval lehet ez természetes
Szia
A primer oldalon látok egy biztosítékot, az oké? Sajnos a primer elko tönkremenetele (hiánya) tud kapcsoló végfok zárlatot okozni. Meg kéne nézni, hogy van-e zárlat az ic-be, az ic adatlapját töltsd le és ott szokott lenni egy általános kapcsolási rajz, abból ki lehet indulni. Szerintem egy egyszerű túlterheléstől nem kéne elszállnia, de mint írtam, a primer elko tud ilyet okozni (legalábbis amikkel találkoztam) Üdv
Igen a biztosíték az rendben van. Jó lett volna ha az adja meg magát :\
Az IC-n ez a felirat: IRON 2604A Y3FT3A Kerestem korábban de nem találtam hozzá rajzot. A kondikat, amiket tudtam, azokat megnéztem. A multiméterem 200µF-ig mér és C10 valamint C9 470µF-osak, úgyhogy ezekre annyit írta a kis műszerem, hogy több mint 200 |
Bejelentkezés
Hirdetés |