Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Tamás,
elakadásjelzőre a bal oldal folyamatosan megy, a hibás jobb oldal hol megy-hol nemm egy. Időközben arra jöttem még rá, hogy kb fél óra folyamatos elakadásjelző működtetés után működni kezd a jobb oldal is. Ekkor kikapcsoltam az elakadásjelzőt és az irányjelző is működött. Gondolom ez azzal lehet összefüggésbe. hogy valami alkatrész felmelegedett.
Szia BarnaPili,
én is erre gondoltam elsőre, ezen az úton indultam el. Sajnos olyant tapasztalok, hogy amikor kihagy, az egész jobb oldal kihagy (elöl, hátul, oldalt). Ez igaz mind irányjelző, mind elakadásjelző esetén. Hogy kizárjam az izzó hibát, megcseréltem a két oldal izzóit (csak első, hátsó). A bal oldal továbbra is működik, a jobb oldal változatlanul hibás a csere után.
Próba képpen cseréld fel a két index relét.
Milyen kettőt? Egy van. Szerintem ez az elakadásjelző kapcsoló hibája.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2014
Nálam kettő van, sárgák.
Sziasztok,
köszönöm fiúk! Este hazaérek és megnézem mit találok. Üdv Oldmann
Neked is kettő van csak egy tokban. Jobb felső sarokban lévő nagy sárga relé, így néz ki belül:
Bővebben: Link Mielőtt szétszedi a kocsit ki kellene venni a relét és kötni rá 12V-ot és két izzót, rögtön kiderülne hogy a relé-e a gond (egyébként valószínűleg igen). A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2014
Nekem biztosan nem, mert Opelem sincs. Valószínűleg mellényúltam a válasszal, mert sosem láttam olyan autót amiben külön relé van oldalanként. Ami valljuk be értelmetlen is.
Nem értelmetlen. Ez nem indexrelé, csak két sima 4 lábas relé. A villogást a multitimer állítja elő, ami figyeli az irányjelző áramát és aszerint vezérli a két oldal reléjét. Az irányjelző kar is csak vezérlést ad a multitimernek, hogy melyik oldali relét kell vezérleni, nem a kar kapcsolja a két oldalt, mint a hagyományos rendszerben.
Köszi! Nekem 98-as Astrám van és pontosan azért javasoltam a relé kivételét, mert be kellene határolni a hibát. A relék inkább hajlamosak pusztulni mint a vezérlő és azokat kivenni nem nagy kaland.
Több kütyü több hibalehetőség, mint látjuk is.
Szia
Most olvasom a problémád, milyen márkájú akkumulátort vettél? Én Perionnal jártam hasonló módon...
Persze több hibalehetőség, de minél fejlettebb a technika, annál több ilyen dologgal találkozhatunk. És ez csak egy apróság a sok közül. De legalább ez cserélhető és nem a központi elektronikában van az irányjelző relé beleintegrálva, úgy hogy csak komplett modullal cserélhető.
Üdv mindenkinek.
Opel astra caravan G 2004-es 101 lóerős benzines masina. Induláskor kétszer egymás után visszaesik drasztikusan a fordulatszám egyenletes gázadás mellett. Tehát mikor engedem fel a kuplungot, visszazuhan a fordulatszám, ez rendben is lenne terhelés éri a motort visszesik,utána picit felpörög és megint visszaesik. Lefulladással küzdök majdnem minden elinduláskor.Indokolatlanul nagy gázzal és hosszú kuplungcsusztatással el lehet vele indulni rendesen.Persze ilyenkor majdnem csikorognak a kerekek. Valami vezérlés bibi lehet?Vagy az elektromos gázpedál? Találkozott valaki már ilyennel? Elöre is köszi.
Légtömegmérős, vagy map-os? Azok tudnak ilyet játszani. Viszont annak menet közben nagyobb kigyorsításoknál is jelentkeznie kellene.
Elektronikus gázpedál potija is tud ilyet okozni szerintem, de annak is lennének jelei menetben is.
Szia!
Azt nem tudom hogy légtömegmérős vagy map-os.Nemis nagyon tudom mit jelent ez Hogy tudjuk ezt kideriteni? Menet közben is produkál hibát.Egyenletes nagyon enyhe gázadáskor kb 1100-as fordulatnál elkezd rángatni ugrál mint 1 kecske. Bologatunk a kocsiba. Ha ezen a fordulatszámon maradok nem hagyja abba.Ha egy picit de tényleg csak egy nagyon picit jobban nyomom a gázt, abbahagyja. Ezt bármikor tudom produkálni egyesbe és kettesbe is.
Esetleg a motorkódot is leírhatnád, akkor én is szétnézek az Autodata progiban.
A leírásod alapján gázpedál potméter hibára gondolnék, de várjuk meg az okosabbak mit mondanak.
Gázpedál potija lesz nagy valószínűséggel. Szét kéne szedni, és megfújni kontakt sprével, utána vagy 50-szer leállított motor mellett megjáratni 0-tól teljes gázig a pedált. Ha utána is jelentkezik, akkor nyomozunk tovább.
Húú de jók vagytok. Nem is gondoltam volna, hogy szerelni is lehet az ilyet.
Mennyire bonyolult ennek a műveletnek a végrehajtása? Nincs kimondottan két balkezem, de nem vagyok szerelő. Tönkre tudok tenni benne valamit? Emelőre kell tenni az autót, vagy hozzáférek az utastérböl is? Bocs a làma kérdésekért de a szakmai felkészültségem kimerül kb az olajcserénél
Utastérből kell kiszerelni a gázpedált. Egy pár anyát kell kitekerni, meg a csatlakozóját lehúzni, ezután kijön a pedál. Majd kivenni a csavarokat az oldaláról és meg is látod a belsejét.
Szia Ricsi!
Kiszedtem és szétszedtem a gázpedált. Wd 40-el befújom a nyomtatott áramkört az jó úgy? Letöröljem esetleg elötte vagy utána valamivel? Papírzsepivel fülpiszkával esetleg valami mással. Kicsit bátortalanul nyúlok hozzá, mert ha elcseszem 80 rugó egy ilyen pedál.
hát én azért nem fújkálnám le kontakt szprével az egész áramkört!
Maximum csak a potmétert, ami a gázpedállal van valami mechanikus kapcsolatban!
A WD40 lehet hogy végleg tönkre fogja tenni. Nézd meg előbb hogy milyen állapotban van, és alkohollal (lehetőleg izopropillal) tisztítsd mással ne. Ha olyan mint az EGR (poti szerű) és el van kopva akkor úgy sem lehet csinálni vele semmit, cserélni kell.
Az hogy hangzik ha fülpiszkára fújok wd40-et és átkenegetem vele azt a négy kis ívelt, szerintem grafit anyagú érzékelőt. Ami kontaktusba van a pedállal?Kép mellékelve.
Ja most láttam a hozzászólásod.Akkor wd 40 felejtős?
Hol kapok ilyen izopropilt? A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2014
Na, szereztem 98%-os alkoholt azzal megtisztítottam az érzékelőket.
Visszaszereltem, sajnos nem segített. Kicsit tesztelgettem üresben alapjáraton. Hideg motornál látványosan produkálja a hülyeségeket. Tehát üresben hideg motor. Indítás után ford szám 1100.Ha megnyomom a gázpedált a forulatszám felszalad 1200-ra és a nyomva tartott gázpedálnál azonnal vissza is esik a 800-ra és egésszen addig marad 800-on amig a gázt nyomom. Ha lelépek a gázrol visszamegy 1100-ra a fordulatszám. Furi nyomom a gázt és kevésbé pörög.Na erre varjon valaki gombot. Meleg motornál is ugyanezt műveli de úgy nem ennyire látványosan zuhan vissza a fordulatszám. Mivel alapjáraton 800-at pörög a meleg motor.
De annál a cserénél Te csakis a potira gondoltál, ugye?
Nem ám az egész elektronikára ...
A motor alapjáraton nem 800-at pörög, hanem amennyire azt műszeresen beállítják.
Persze általában 750-850 közé szokták állítani, tehát - az adat lehetne akár helyes is! Én azonban nem alkohollan pucováltam volna, hanem tisztabenzinnel (orvosi sebbenzinnel - ami többniyre patikákban kapható), majd leszáradása után Ruwidó kontakt-pasztával kell bekenni a képen látható "szén-íveket". Persze csak ha valóban az a baja, s már nagyon"kopottasnak" látszódó. (amint azt a képen látni - valami belső részét magának a szerkezetnek) A másik oldalán viszont mi van? Valami IC lenne - vagy egyéb elektromos okosság? |
Bejelentkezés
Hirdetés |