Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK centrifuga
 
Témaindító: mrx23, idő: Dec 25, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) mrx23 hozzászólása Dec 25, 2007 /
 
Hi mindenkinek!

Csinált-e már valaki centrifugát nyákhoz hogy a Positiv 20 egyenletesen elterüljön rajta?
Nem találtam képeket sehol erről, ha esetleg valakinek van légyszi csatolja.
Csak annyit tudok róla hogy 90-110es fordulat felelne meg.
Miben van ilyen motor ami megfelelne, és áttételt honnan lehet beszerezni? Hogyan lehet felfüggeszteni a nyákot a tengelyre?

Köszi
(#) levii válasza mrx23 hozzászólására (») Dec 25, 2007 / 4
 
Hello!
Én egy magnóból bontott motor használnék.
Áttétel nem kel szerintem. Ha rákötöd egy szabályozható dugasztápra akkor szabályzót se kell építeni. A felfüggesztést pedig úgy oldanám meg hogy a motor tengelyére tennék egy széles szíjtárcsát vagy valami tárcsát és ahhoz rögziteném a nyákot. Ilyen motort egyébként lehet venni újonnan is kb 1000 forintért
(#) proba válasza mrx23 hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Régi lemezjátszó motortuninggal ?
(#) mrx23 válasza proba hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Találtam egy kismotort itthon, arra próbálok valamit tervezni. Köszi.
(#) borvendeg hozzászólása Jan 27, 2008 /
 
hello
Ez a téma engem is érdekelne de nem tom elképzelni a centrifugális erőmiatt nem pont a nyák szélére megy a positiv20 egy centrifugában?
(#) quite válasza mrx23 hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Hali!

Most komolyan! Honnan jött ez az ötlet?

Csak gondolj bele! Elkezded a nyákot pörgetni. Értelemszerűen, a motor tengelyénél a legkisebb a szögsebesség, kifelé haladva pedig nől, vagyis a tengelynél kisebb a forgási sebesség, míg attól kifelé haladva nől.

Lesz olyan P20 bevonatod ezután, ami középen vastagabb, mint a széleken.
Tehát a levilágításnál már el is buktad a várt előnyt.
Sőt, még a ráfordított időnél is, amit a nyák rögzítésére szántál.

Ezzel csak időt és pénzt pazarolsz!

Nincs más hátra, meg kell tanulni szépen egyenletesen fújni a P20-at, hogy az egész NYÁK felületén mindenhol egyforma vastag felület alakuljon ki.
(#) quite válasza borvendeg hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Miközben pont erről írtam ,aközben te már meg is előztél!

Erről van szó! BUTASÁG!!!
(#) kaqkk válasza quite hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Valamikor a rádiótechnikában volt egy cikk erről kipróbáltam nekem érdekes módon a nyák közepén vékonyodott el a lakk és a szélén fölgyülemlett de lehet hogy a fordulatszám csökkentésével ez is kiküszöbölhető szerintem érdemes lehet a nyákot vízszintes tengely körül forgatni !! (Ha kisérleteztek vele,valaki kipróbálja ) tegyen föl leírást a tapasztalatokról.
(#) quite válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Igen, ez a másik lehetőség, de ekkor valóban már a magasabb fordulat miatt szabályosan "lerepül" a nyákról a P20. Szerintem a P20 árát tekintve ez igencsak nagy pocsékolás.

Sokkal hatásosabb, és persze egyszerűbb is csak simán lefújni a nyákot, nem is kell hozzá sok gyakorlat.
Ráadásul még P20-al is lehet spórolni, nem is keveset!

De ha valaki szeret kisérletezni az nem baj.
(#) cua válasza mrx23 hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 

ha józan paraszti ésszel nézzük, akkor a nyák 'rezgetésével' éred el a kívánt hatást, nem pedig a forgatásával

regards,
(#) kaqkk válasza quite hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Na én ezért használok gyárilag lakkozott lemezt! útálok és nem is tudok festeni !Még spraj- vel sem!
(#) kaqkk válasza cua hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Látod ezért jó hogy enyi okos ember beszélget itt!
Nekem az életben nem jutott volna ez az eszembe!
Abszolút igazad van!
(#) lewi hozzászólása Jan 27, 2008 /
 
lenne egy kérdésem:
tudom nem ide vág, de megkérdem, hogy mi előnye van ennek a p20 as lakkal való maratásnak, a sima lézernyomtatós vasalós technikával szemben?
igaz még nem próbáltam egyiket se, de pár nap múlva szeretném kipróbálni a vasalósat..
miért jobb ez, és miért szenvednek vele olyan sokat?
elmondaná valaki az előnyét, mert még kezdő vagyok, és én még igazán csak a lakkfilccel szoktam szórakozni, úgy, hogy leragasztom a nyákot maszkolószallaggal, alkoholossal felrajzolomrá a kívánt mintát, majd sniccerrel kivágom, és a kivágott részt leszedem, majd átsatírozom az egészet a lakkfilccel, és ezek után leszedem a maradék ragasztót, és utána be a savba...
tudom ez a technika elég időrabló lenne egy 20*20 as táblán, ezért is szeretnék most új technikákat kipróbálni

kérlek titeket ezt magyarázzátok már el. köszi

ja és egy ötlet, ha télleg a rezgés segít neki, akkor egyszerű amegoldás: veszel egy fa lapot, és egy nagyobb alumíniumlapot olyan 5*5 ös et (cm) és a fa lapra sziluplaszttal raksz 3 pöttyöt, hogy az alu lapot tartsa a levegőben, és ha megszáradt a 3 pötty, akkor utána ugyan úgy sziu val ráragasztod az alulapot, majd a lapra ráerősítesz egy olyan mort, aminek a végén egy ilyen kis félkör alakú cucc van a végén, és ha elindítod a motort, akkor elkezd vibrálni, és ez által megrezgeti az alu lapot, és ha erre teszed majd rá a lefújt nyákot, akkor ez rezgeti, és segít a lakk egyenletes eloszlásában.
ezt az ötletet lehet alapulvenni, és fejlesztgetni. én egy nokia telefonból kiszedett rezgő micsodára gondolnék.
nekem van egy, mert megkértem anyut, hogy hozzon egy rossz nokiát a munkahelyéről amit leselejteztek, és hozott.. tök ingyé, és még örültek is, hogy megszabadultak tőle

lewi
(#) cua válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 

amióta annó rájöttem, hogy lehet gyárilag lakkozott lemezt kapni, azóta csak olyat használok az utolsó palack p20 be is döglött szépen, de nem nagyon bántam

regards,

(#) Ferkógyerek válasza lewi hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Pedig működik a pörgetés!
Néhány éve láttam talán a Discoveryn.
Az Infineon laborját mutatták ahol új fotorezisztekkel kísérleteztek és a lakkot ilyen módszerrel terítették a hordozón.
Gondolom azért ott már tudnak valamit és nem a padlót lakkozták
Egyébként szerintem fölösleges otthon ilyenekkel bíbelődni. Ha nem spray formában árulnák hanem csak üvegben akkor lehetne rajta gondolkodni.
Nekem mindíg tökéletesen terül. A lényeg hogy megfelelően legyen tisztítva a nyák és a fújás után 5-10 percet állni hagyom egy vízszintes helyen mielőtt a szárítóba tenném.
A lakk vastagsága is túl van misztifikálva a felesleg úgyis kihúzódik a nyák szélére.
(#) mrx23 válasza cua hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Tényleg van benne valami hogy nincs sok értelme
Talán a rezegtetést megpróbálom, habár ahhoz annyit kell ráfújni hogy lehessen mit rezegtetni rajta.

Nekem az a bajom a p20-al hogy kis lyukak lesznek benne, peddig létrejött előtte a nyákon a teljesen egyenletes vízréteg. Azt is kipróbáltam hogy kicsit lehűtöm a nyákot hogy ne párologjon el olyan gyorsan a oldó anyag a lakkból. Ez segített egy kicsit.
Jó pár nyákot fújtam, egyenletesen közepes sebességgel S alakban ahogy az megvan írva.
De valami mindig van. A végén úgyis kiszoktam alk.filccel javítani, meg ragasztó szalaggal maszkolni.
Cramolin márkájú p20-t használok (200ml és Made in Germany
(#) kaqkk válasza lewi hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Mi akik a fotó eljárás hívei vagyunk állítjuk csak így lehet tökéletes nyákot készíteni(Vékony vezetősávok)
De a vasalós technika használói is ugyanezt állítják két külömböző technika a saját híveivel és ellenzőivel mindenki úgy dolgozik ahogy neki legelösször sikerült vitatkothatánk mejik a jobb nagy valószinűséggel a fotó eljárás de a mi céljainknak a vasalós technika is tökéletesen megfelel.Szerintem az igazság az hogy aki régebben kezdte az ráált a fotó eljárásra mert akkoriban nem ismerték a vaslós eljárárst ez egy új találmány.
Én amióta rátaláltam a gyárilag lakkozott panelra erre esküszöm(de ez csak az én magán véleményem senkit nem akarok rábeszélni vagy lebeszélni róla)
(#) kaqkk válasza mrx23 hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
A kis jukak azért kerülnek a panelra mert túl gyorsan szárad próbáld meg hideg panelra fújni(hűtőbe tedd a panelt 1 órára fújás elött fújás után hagyd 10 percet "pihenni" és csak utánna tedd a szárítóba.Én annnó hajszárítót használtam kb. 10-16 percet szárítotttam
(#) Ferkógyerek válasza mrx23 hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
A kis lyukak pedig a nem megfelelő tisztításra vezethetők vissza. Vagy esetleg a p20 minősége lehet a ludas, de akkor az elég gáz.
Én Kontakt Chemie gyártmányút használok (Made in EU amúgy Belga) a HQ-nál veszem és még 2-3 év elteltével hűtőben tárolva is tökéletes a minősége.
Amikor kezdtem, előre lakkozott nyákot próbáltam de nagyon rossz tapasztalataim voltak vele egy sem sikerült. Aztán megpróbáltam a p20-at és pár próbálkozás után sikerült azóta is ezt használom és mindíg tökéletes a nyák.
(#) cua válasza Ferkógyerek hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 

lám, ez is olyan mint a pap vagy papné
nekem majd minden nyákom sikerült a gyárilag lakkozottal, az elején volt 1-2 próba, ami nem jól sült el (világitási idő).
mondjuk én csak erősen 'prototípus' esetben csinálok házilag nyákot, ha végleges változatban kell vagy smd/furatgalván, akkor megcsináltatom.

regards,
(#) Libus hozzászólása Jan 27, 2008 /
 
Én annak idején vasalóval szárítottam a P20-at.
Fogtam egy nagy h?tôbordát leraktam az asztalra, rá egy kb A4-es 1mm-es alu lemezt, középre a letisztított nyákot, a lemez négy sarkára egy kb 10-15 mm magas fém távtartót (régi literes Colás üveg kupakja)
Befújtam a panelt P20-al, jobbról balra, majd balról jobbra szépen lefelé végig. Rögtön utánna rá mégegy alu lemez, pont mint az alsó. Lefedtem alufóliával, hogy ne kapjon fényt és a por se szálljon bele. Az egész tetejére pedig a vasalót, egészen alacsony 80 fok körüli hômérséklettel.
30 perc alatt kész a tökéletes fotóérzékeny panel....
(#) Libus hozzászólása Jan 27, 2008 /
 
A centrifugán már én is gondolkodtam, de szerintem csak túl vékony réteget lehet így felvinni, ráadásul a panelt mindig pontosan középre kell tudni helyezni, ami hát nem a legegyszerűbb....


Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem