Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm, megpróbálom megkeresni.
És ha már itt vagyok: B.Ú.É.K. minden kedves fórumozónak! mod: valamiért nem jelentek meg nálam a további fórum üzenetek... szóval mindenkinek köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
Én folyamatosan 4500rpm-el járok, nincs is ilyen problémám. Általában hengerfejtömítés, de volt már motorcserém is mert átégett egy dugattyú. Mindegy hogyan használod, s..rból nem lehet várat építeni, ezek ilyenek.
Én újan vettem a Z14XEP-s astrát és 144e-el adtam el. Nem ette az olajat, csak a GM olaját. Castrol EDGE 0W-30 után GM 5W-30 került bele 2x, de mindig megette a cserék között az 1-1.5l-t. Majd kapott Eneos 5W-40-et, és megint 0 lett az olajfogyasztás. Az olajat az XE motorok ették legendásan, de az sem minden esetben, ha mindig le lett cserélve... Akinek eszi, annak az előélete nem lehet tiszta, jóval több km, vagy pedig rossz minőségű olajat tesz bele. A jó olajat is 12-15e km-enként illik lecserélni. És nem papásan vezetni, 300-400km-enként egy alapos kormolás 3000rpm felett... Én mondjuk havonta jártam vele minimum 1x pályán...
Amúgy megnyugtatlak, Astrát vettem mert meg voltam vele elégedve, csak egy 2.5 éves J-t.
Annak csak örülj, az enyém eszi (2-3dl/1000km!) és akinek hasonló van mindenki csak panaszkodik rá. Kipróbáltam 4 féle olajat is, de ugyanúgy eszi mindet.
Mindenki 3000 alatt jár vele mert akkor nem visít, meg alacsonyan marad a fogyasztás. Zömében én is, csak hetente egyszer le szoktam forgatni 6000-ig, és úgy megyek vele 1-2km-t. A konzol elektronikáját szét kellett faragnom hogy legalább a klíma meg a szélvédő fűtés működjön rajta, különben az sem menne mert a vezérlőből kijövő 12V-os szál valahol megadta magát, nagy eséllyel még a vezérlőben. Akinek ez jó vétel az vegyen belőle sokat... Nekem többet opel nem kell, a 18 éves dízel fiatommal sem volt több gond, csak megette az idő meg az a közel félmillió km a kasznit.
Z16Xe motoros Vectránk van. Most lépte át óra szerint a 200ezret, de valójában ki tudja mennyi lehet benne. Olajat egyáltalán nem eszi, két csere között a max szintről lecsökken a minimum közelébe, ami normális dolog. És ez sincs hajtva, fater használja nem épp sportos módon. EGR-el sem volt eddig semmi gond. Amelyik eszi az olajat, az nem kapott rendes olajat, meg ki tudja hogy bántak vele azelőtt. Plusz ki tudja mennyi a valós futása(nem az óra szerinti). Minden motort szét lehet hajtani úgy, hogy egye az olajat, ha nem kapja meg azt a minimális karbantartást, ami kell neki.
sziasztok
Van egy problémám hogy az autómon hengerfejet cseréltünk előtte ment húzott az autó most meg nem olyan mint volt lomhább előtte mérettem kompressziót valami 12,9 vagy 12,6 ot mértek most meg csak 9 et mértünk de az első hengernél ott 11 bar lehetséges ez a hengerfej cserétől ????? És még annyi hogy a régin nem volt egr szelep de ez viszont egr szelepes volt azt csak simán levakoltam.
Lehet, ha a szelepek nincsenek rendesen becsiszolva, vagy túl vastag a hengerfejtömítés. Miért kellett cserélni?
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
Ha már másik fej került fel, akkor illett volna legalább a szelepeket becsiszolni, illetve síkba maratni a fejet. De lehet hibás is a hengerfej.
Hali és BUÉK
írnátok egy kicsit bővebben a jelenség okáról? Én az F Astrámban kicseréltem a műszerfal izzókat LED-ekre és kb egy év után az összes kiégett. Arra fogtam, hogy az autóban előfordulhatnak a töltésszabályozás miatt feszültségimpulzusok, de ennél mélyebben nem foglalkoztam a dologgal. Gondolom a H7-esek is hasonló okok miatt égnek ki ilyen rövid idő után. Így van ez? Van rá módszer, hogy ne forduljon ez elő? Áramgenerátorosan hajtani minden egyes LED-et egyenként nehézkes lenne, mert nem mindenhol fér el egy mütyür áramgenerátor (olyan egyszerű áramkör, ami konstans árammal hajtja a LED-eket.) Amúgy a G Astrámban nekem is gyakran kell izzót cserélni (évente kb. 1x 10e km futás mellett), én a túlhajtott, "made in china" izzóra fogtam. Ha előtét ellenállást rakunk az izzó elé, nem fog számottevően gyengébben világítani? A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
A LED-hez mindenképpen kell valamilyen árambeállító előtét, mert anélkül hazárdjáték az üzemeltetésük.
És ezt hogy szokták megoldani autós világban? A LED-ek egyenként kapnak egy ilyen előtétet?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
Természetesen megoldják, legalább egy soros ellenállással.
A soros ellenállás az izzó helyett berakható ledeknél be van építve. Lehet, hogy nem megfelelően van méretezve, de azért nem a 12V-ot snúrban kapják ezek a fehér ledek, mert akkor nem 12 hónap hanem 3 perc lenne az élettartama.
Csak lehet az a gond, hogy 12V-ra méretezik az előtétet, üzem közben meg 14,5V körüli feszültség van, ami hosszú távon lehet káros a ledre.
Üdv!
Az autóm ablakmosó folyadék-nyomó szivattyúja hirtelen nagyon "csendes" lett. Azaz - egyáltalán nem szállít folyadékot, de még csak nem is forog. Van ennek valahol valami titkos olvadóbiztosítéka, vagy csak simán betojt volna a motor? Nem találtam sehol semmiféle utalást erre az Opel motoros-szivattyúra, nemhogy még külön az elektromos hálózati bekötésére. Ha valaki esetleg tudna valamit?
Nincs külön biztosítéka. Ha az ablaktörlő megy, de a motor nem, akkor valószínű, hogy motor hiba.
Azért mielőtt szivattyút cserélsz, mindenképp vizsgáld meg a kábelek és csatlakozók épségét, én is azt hittem, hogy tönkrement a hátsó ablaktörlő motorom, aztán kiderült, hogy csak a kábel sérült.
Emlékszek rá, hogy nyáron is szidtad, mikor személyesen beszéltünk. De hidd el, ha jó gazdája volt, akkor jó kocsi. Igaz én újan vettem, és vigyáztam rá. 60e-től LPG volt benne, de alkatrészre ami nem kopó nem költöttem 20e Ft-ot. (egy lambdaszonda - 9e-ért vettem gyárit, dobozában nem tudta aki eladja mennyit ér- , és két kartelgáz csövet )
Most is astrát vettem, egy J SportsTourer COSMO-t. Ehhez képest a G egyszerű kocsi. Itt az elektronika bírja, mert ha nem, akkor lesz gondom.
Ugyanígy jártam 2 éve. Aztán rájöttem hogy csak befagyott, mert megfeledkeztem róla és jóval nagyobb arányban volt a tartályban a nyári folyadék a télinél.
Az enyhébb idő beálltával újra működött az ablakmosóm.
Szia azért lett cserélve mert felfùjta a hűtő rendszert valahòl beledolgozott a hűtöbe amit felraktunk viszont ùjabb fej egy egr szelepes ami meg nekem volt az egy sima fej de akkor amit levettünk akkor elküldöm egy felùjìtàsra addig meg használom ezzel.
kösszi a segìtséget
Nem lehet, hogy csak hengerfejtömítés hiba volt? Az át tud égni és akkor ugyanúgy beledolgozik a rendszerbe. Az most tök mindegy, hogy egr-es, vagy nem, hiszen neked úgyis le van dugózva, semmibe nem szól bele. Ugyanolyan motorkódú autóból lett a hengerfej belerakva? Mert ugyanolyan lökettérfogatú motornál is voltak különböző motorkódok más kompresszióviszonnyal.
Nekem pár napja, talán hétfőn még a téli is beledermedt hajnalban, mert nem jött belőle semmi.
Igazad van, nekem is pontosan az lehetett a hibája! (az ablaktörlők mentek)
A nyári mosóra simán ráöntöttem a télit, de valahogy nem keveredett el rendesen. Aztán a hétközepi -10 C fok alaposan betett neki. Ma délelőtt meg bekapcsoltam (+1 fok volt) és máris szépen működött. Kicsit kijárattam, hisz minden bizonnyal a tartály alja és az elvezető csövek gyógyulhattak csupán be (na meg közben a szivattyú). Most -22 C fokos téli lé van benne. (a ráírása szerint) Itt akkora hideg talán már csak nem lesz!
Az már vicces, ha a téli ablakmosó begyógyul!
Nekem valami sárga Tescós van benne (még akciósan vettem 4 literest a tél kezdetén), s amire az van ráírva -22 C fokig. Remélem - mindez igaz ... Régebben mndig sima izopropil-alkoholt tettem bele. Volt a cégnél ... Az bezzeg sohase fagyott be, mert csak -90 foknál szeretett befagyni. Még ha csapvízzel "felesbe" van higítva, akkor se fagy -30 alatt. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Nekem is -20 fokos van benne, a nyárit kiöntöttem belőle vissza az üvegébe, így üres tartályba ment a téli és mégis beledermedt.
Na látod azt nem néztem meg hogy a motorkód egyezik vagy sem de a fogyasztásom is megnőtt meg az autó sem olyan dinamikus
Hengerfej felújításnál a műhelyben becsiszolják síkba húzzák szelepeket szelepvezetőket és a szikeringeket is ki cserélik hidrotőkét és himbákat nekem kell venni hozzá ? Egy teljes felújításról van szó csak a vezérműtengely marad.
Ezt a műhelytől kell megkérdezni, hogy pontosan mit csinálnak és mit kell neked beszerezni. Ha nincs gond a hidrotőkékkel, akkor elég kipucolni őket és mehetnek vissza.
Ha esetleg más motorkódúról származik a hengerfej, akkor lehet más kialakítású az égéstér, esetleg kisebb kompressziójú verzió és máris teljesen másképp viselkedik.
Akkor az nem igazán volt -20 fokig ellenálló.
Hisz az idén még sehol sem volt -20 fokos hideg! A háztartási fagyasztószekrény úgy nagyjából -18 fokot tud, be kell tenni oda egy kis üveggel. Aztán ha begyógyul, csak azt kell nézni, hány foknál kezd olvadozni. Meglepődve tapasztaltam, hogy például a nyári ablakomosó már -5 foknál darabosodik és zselés ... pedig van benne alkohol. ui. A -22 fokost viszont még nem néztem így meg. Megfogom ....
Sziasztok Fórumozók!
Ez az első hozzászólásom. Eddig csak hasznosítani tudtam az általatok közölteket. Megtanultam a hibakód kivillogtatását. F Astra 14Nz motorral. Az alapjárati motor hibakódját villogta ki. Kibontottam és nagyon meglepődtem, hogy igen erősen elszennyeződött a szelep és a környéke. A vastag olajsár rétegnek a kiváltó oka a levegőszűrőtől jövő gégecsőnek az elrepedése volt. Tömörtelenséget megszüntettem és alaposan kitakarítottam a szelepülés környékét majd a szervószelepet. A hiba ismételten jelentkezett egy idő után. Új alapjárati szervószelepet kapott. A hiba időnként újra jelentkezik időnként. Legutoljára kibontottam lehúztam a motorvezérlő elektronika csatlakozóit és kontakt sprével befújtam. Kíváncsi leszek elő fog e ismételten jönni a hiba. Egy igen ritka ablaktörlőmotor hiba: Az első ablaktörlő nem működik. A biztosítékot ellenőríztem, az jó. Ablaktörlő csatlakozójához eljut az áram (24 V 21 W-os próbalámpát használok gépjárműveknél). A gyújtást ráadva, a motor beindítása nélkül az ablaktörlő bekapcsolásakor halványodik a kontrollámpák fénye a nagyobb áramfelvétel miatt. Az ablaktörlőmotort szétszedve láttam, hogy az állórész mágnese el van törve, és a kitört mágnesdarab kiékeli a forgórészt. A forgórész rövidzárási árama miatt halványultak meg a kontrollámpák.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy ezek a motorok ilyenek. Nekem G Astra X14XE motorral 16 évesen 200 ezer km-el és egyszer sem volt még ilyen hibám. Cserében viszont van hajtva, nem nagyapás a vezetési stílusom. Tavaly igaz kinyomta a hf tömítést, de az EGR olyan tiszta volt, hogy nem hagyott olajfoltot a rongyon.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |