Fórum témák
» Több friss téma |
Érdekes hiba - már az ablaktörlő motor esetében.
És ritka mint a fehér holló. Nekem egyszer teljesen behalt az ablaktörlőm, s már azon voltam - nincs mese, szervízbe kell vinni. Aztán csak úgy nagy véletlenül, de nézegettem a biztosíték-táblát (ami alul, a balc comb fölé esik a műszerfal alatt, abban a kis tárolóban) Az egyik szines-dobozos relé volt behalva abból a talán 4-5 darabból, amelyeket ott látni lehet. Kicseréltem egy régi dáciásra, és azóta jól működik. A régi relében meg huzalszakadás volt! Még álmomban sem gondoltam volna ...
Üdv
Rángató opel esete reload Az ünnepek alatt nem értem rá ezzel foglalkozni. A gázpedált kicseréltem a haveroméval neki is pont ilyen van benne mint az enyémben. Nem segített a problémámon. Érdekes módon amióta pedálcsere volt. Persze az enyém visszakerült.Azóta nem 1100-as fordulaton rángat hanem 1500-ason. A hőfokvisszajelző rendszer hibája kezd kikristályosodni.Már visszajelző lámpa is ég és hibakódot is kaptam. Szerelőnél csücsül az autó, kicserélik benne a vízhőfok mérő szirszart, bocs nemtudom mi a neve. A szerelő is kiolvasta a hűtésrendszer hibáját 0115-ös kód. Viszont volt alatta egy másik hibakód is 0300-as. Ami Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradását jelenti. Érdekes módon a szakszervízbe erröl a hibakódrol nekem nem tettek említést. Pedig rángató autót vittem nekik.... Mi okozhatja ezeket a gyujtáskimaradásokat. Lehet hogy itt van a macska elásva. Ja BUÉK. Üdv Laca
BUÉK Neked is!
Megint a rögeszmémmel jövök. Ha mész vele egy pár kilómétert, és utána újraindítod akkor is csinálja? Én a hidrotőke hibát sem tartanám lehetetlennek. Hasonló dolgot tud produkálni az is. Üdv: GM A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
Szia! Ennek a típusnak elég sok a gyárilag ismert javított hibája és ezek közül a tipikus ide vonatkozó rángatásos esetre a motorhőfok érzékelőt hozza ki kontakt hibásnak és aranyozott érintkezős hosszabb kábelűre cserélteti ki, ami után helyreáll a kocsi motorja.
Na, Kicserélték a hőfokérzékelőt mondjuk szerintem nem aranyozott érintkezős hosszabb kábelűre ahogy VIM írta. Túl későn olvastam a posztját. Nade most komolyan, létezik hogy külömbség legyen 2 vadiúj alkatrész között, az aranylábassal jó lesz az autó a másik vadi ujjal meg nem. Be***ás ha egy frissen kicserélt alkatrészt kell kicserélni egy mégfrissebre. Persze simán benne van a pakliba. Akkor viszont nagyon szivat engem ez az autó...Mostmár a hibalámpa nem világít de az autó ettöl nem lett jobb sajna.
Kiütötte a szerelő a hibakódokat. Azt mondja valszeg a gyujtótrafó lesz a ***. Járjak vele pár napig aztán gápre rakjuk és ha ismét 0300-as kódunk van, azaz Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás. Akkor 99 százalék hogy a trafó a ***. Kiváncsi vagyok. Remélem igaza van mert 28 rugó egy ilyen kütyü. A legolcsóbb utángyártott is. Kipróbálom amit irtál pár kilóméter után ujraindítás. Majd jelentkezek. Üdv Laca A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
Csak az a baj, hogy az égéskimaradás nem azt jelenti, hogy *** a trafó és nincs szikra. Égéskimaradás más okból is lehet. Ha nincs üzemanyag, ugye akkor sincs égés, ha nincs kompresszió, akkor sem. Tehát a vezérlő csak azt látja, hogy égés nem volt különböző hengerekben, azt nem, hogy ez mitől volt. Sajnos ilyen esetekben semmi mérés és vizsgálat nélkül cseréltetik a trafót és gyertyát, közben lehet semmi baja nincs. Lehet akár injektorhiba, kábelhiba, beégett, szoruló szelep, sőt ezeknél előforduló hiba a motorvezérlő hiba is.
Az a P0300 nem gyújtáskimaradást jelent, hanem égéskimaradást, nem mindegy. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
Hát akkor valszeg csak abban bízhatok, hogy minnél elöbb találjuk meg a hiba okát.
Itt visszaolvasgatva nem ritka a sokadik alkatrészcsere utáni hibaorvoslás. Majd imátkozom szorgalmasan..... És bízok a szerelő képességeiben. Üdv Laca
Pontosítsunk, a P0300 az égéskimaradás, nem feltétlen gyújtáskimaradás. Előszeretettel cserélgetik a szerelők a trafót ill. a gyújtógyertyát, általában teljesen fölöslegesen, mivel a hibának gyakran semmi köze a gyújtásrendszerhez. Lehet pl. a szelepekkel valami probléma (szorul, stb), de olvastam már olyat is, hogy egy meghibásodott kartergáz szelep okozott ilyen hibakódot. Ettől függetlenül lehet, hogy nálad tényleg a trafó a hibás, ezt a kis monológot inkább a P0300 -as kód kapcsán írtam le.
Az a gond, hogy előbb cserélgetnek, majd utána vakarják a fejüket, hogy mégsem jó mi lehet a gond. A tulaj meg mérges, mert feleslegesen költött egy vagyont a kocsira és mégsem jó. Tehát előbb inkább mérni kellene és kizárni a többi kizárható hibát. Kompressziót lehet mérni egyszerűen, injektorokat ki lehet venni, géppel megnézni, kábeleket ki lehet mérni. Ha mindezek jók, akkor lehet gyertyát, trafót cserélni. Ha ezután is vacakol, akkor vezérlő lesz a gyanús sajnos.
Ja ahogy mondod. Az a baj, hogy nemrég költöztem ide Sopronba, és nincs még mebízható jó szerelőm.
Sokat számít a lelkiismeretes jó szerelő. Ahol eddig éltem, volt kettő is de az 300 km-re van. Komolyan gondolkozok rajta hogy leviszem a verdát tavasszal egypár napra Kaposvárra, visszajövök vonattal, és járok addig motorral amíg meg nem gyógyul a beteg.
Sziasztok! Én is pont ezzel a problémával küzdöttem. Az enyém Z14XE motorkódú. Már majdnem mindent elkövettem(gyertyacsere, EGR szeleptisztítás, trafósor-csere, stb.) de semmi nem segített. Végső elkeseredettségemben elkezdtem Opel fórumokat olvasni ebben a témában. Sok okosságot össze lehet szedni onnan higgyétek el. Az én esetemben a megoldást az jelentette, hogy teletankoltam jófajta(Shell) 100-as benzint és öntöttem hozzá egy kis injektor tisztítót. Aztán irány ki a főútra és a fordulatot 5000 környékén tartva legalább 50 km "erőltetett" menet. Ez nekem 3. fokozat volt és 100 km/h környéke. Itt már azért van motorterhelés is és a sebességhatárt sem léptem át vészesen. A lényeg, hogy 5000 körül legyen a fordulat. Ezekre a motorokra jellemző, hogy nem igazán díjazzák a lassabb vezetési stílust, szeretik, ha forgatják őket. Valószínűleg valamelyik szeleped szorulhat a koromtól. Szerintem a P0300 kód után még lenni kellene még másik hibakódnak is ami utalna a henger számára.
Próbáld meg amit leírtam, hátha neked is bejön és ha netán mégsem, akkor is kevesebbet buksz mint egy feleslegesen cserélt trafóval.
Ha szelep van lekormolódva, akkor talán segíthet. Néha tényleg nem árt meghajtani hosszabb távon ezeket a gépeket.
5000rpm mindenképpen jó, ha szeret az ember hf tömítést cserélni pláne magas oktánszámnál. Óva intek efféle dologtól mindenkit, mert a hengerfej levétele nálam rutin, motort is cseréltem. Ezek nem bírják, meg kellene érteni.
Nekem bevált. Azóta se rángatás, se check-lámpa és a motor is pörgősebb lett. Nem kötelező jelleggel írtam, amit írtam csak mint lehetőség. Nem kötekedés képpen, de a gyári könyve ezt írja: tartós 6500-as fordulat megengedett. A legnagyobb nyomatékát 4000-nél képes leadni, a max teljesítményt pedig 6000-nél. Kicsit furcsállanám, ha az 5000-et nem bírná, ennyit még egy 30 éves Lada is bír.
Valóban meg kell őket néha hajtani, mert elképesztő mennyiségű korom rakódik le az EGR-ben és a szelepek környékén is. Ezzel csak egy probléma van, ha már van benne mondjuk több mint 100ezer km, és azalatt ezt senki nem tette meg vele, mert olyankor általában már van valamekkora váll a hengerfalon, ami kialakult egy bizonyos magasságon. Viszont ha alaposan megforgatod, akkor az egész mozgó rendszer magasabbra szeretne menni mint ahol a váll van, és ha nem tud akkor kész is a gyűrűtörés (század milliméterekről van szó).
Nálam öreg dízel motorban még a gyűrűk közti dugattyú peremből is kitört egy darab, akkor hívták rá fel a figyelmemet hogy ha új korától fogva nem volt hajtva az autó, akkor most öreg korára már ne akarjam, a fentebb említettek miatt.
Szia!
Én szinte biztosan állíthatom, hogy hidrotőke problémád van. Az enyémmel is ez a helyzet. Korábban írtam a fórumra hogy leeresztett az olajszűrőház, és lelökte a himbákat. Ki is lett cserélve 6 hidrotőke (a szerelő ezt mondta mikor a szelepszár szimmeringeket cserélte) Ez a hibajelenség, hogy hidegindításkor elmegy az erő, nekem már 2013-ban volt, de hidegen egy percig járatom 2000-res fordulaton, és utána rendesen megy egész nap. De most augusztusban bejött ez az olajszűrőház dolog, és nem volt olaj ami feltöltse a rendszert, és ez okozott mindenféle bajt. Ha kitavaszodik, és jobb idő lesz, kikeresem hogy melyik hidrotőkék rosszalkodnak, és kicserélem őket. Érdekes módon ennél a motornál nem lehet hallani ha lepuhul a tőke. Míg más autótípusnál kimondottan ketyeg hidegen a tőke, itt inkább az általad is leírt jelenség tapasztalható. Próbáld meg, járasd 2000-res fordulaton indítás után, és ha feltöltődik olajjal akkor már lesz erő a motorban. Remélem bejön, ha nem akkor meg nem tudom mi okozza. Mindenesetre trafót nem cserélnék egyből. Te is meg tudod nézni házilag, hogy van-e szikra minden hengernél. Kiveszed a trafósort, a gyertyákat, és felfordítva a motor tetejére teszed. A gyertyák menetes részére tekersz egy 70 cm-es 1 milis drótot, és letesteled az akku negatívra. Indítózol. Sötét garázsban gyönyörűen lehet látni a szikrákat. A tőkéket pedig úgy lehet ellenőrizni, hogy annál a hengernél ahol a sűrítés van, meg kell nyomkodni a himbákat csavarhúzóval a tőkék felett. Ha be tudod nyomni a tőkét, akkor le van puhulva. Bízom benne hogy megtalálod a hibát. * A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
Volna még néhány infó amit meg tudok mutatni ezzel kapcsolatban. A gyújtás kimaradásra a "HT lead(s)" megjegyzés az a nagyfeszültségű vezeték(ek)re utalna. Talán van abban valami ha erre utal többször is a hibakód. A gázpedált visszacserélted a sajátodra? Az értékeit minden esetre felrakom ha ki kellene mérni. A levegős részt sem ártana átnézni repedezett csövek után kutatva vagy még a tankszellőztetőt is meg lehet nézni (ütemesen "kattog"-e). Motorkódot nézve csak erről van több infóm a Z16XEP-ről nincs csak a hibakódokról és az ismertebb meghibásodásokról van leírásom.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
Nagyon rendesek vagytok srácok köszi a sok segítséget és jótanácsokat.
KevBan! Jól hangzik ez a motorpörgetés. Probáltam is egy picit 20 km-en keresztül 4000-es fordulattal, amikor hozzám került az autó. Mert tisztában voltam az autó előéletével. Konkrétan a sógoromé volt, újonnan vette és csakis ő vezette 9 évig. Nagyon, nagyon óvatosan vezet, mindig szakszervíz. Kézi mosás stb. Nagyon alapos ember, 160.000 kilométert elment 1 téli és 1 nyári gumigarnitúrával. Asszem ez elmond mindent. Szerintem egyszer se volt a motor 5000-es fordulatszám körül. Ezért is vettem meg az autót. De most hogy Levitamas és Ge Lee irja hogy baj is lehet belőle inkább nem terhelném túl a motort 5000-es fordulaton 50 km-en keresztül. Lustadick! Ezeket kipróbálom. Pár kilométer után ujraindítás. 2000-es fordulat indítás után. Viszont a trafósor és tőkék ellenörzését asszem szakemberre bízom. WIM! Igen az eredeti pedál visszakerült. Tehát úgy történt. Régi pedál rángat 1100 ford számon.Pedálcsere, haver pedáljával rángat 1500 fordszámon.Saját pedál vissza, és láss csodát továbbra is 1500 fordszámon rángat. Frankón nem értem mi történt. Köszi az értékeket.
Sziasztok!
A következő hibajelenség okát szeretném megtudni, ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék neki. Egy 1.6-os (74kW-os) Opel Astra F kombi 1998-as évjáratú gépkocsim van. A kocsi napi használatban volt, rendesen ment. Egy ideje a gyújtáskapcsolónál vettem észre hibát: csak úgy indított, hogy ha teljesen elfordítottam a kulcsot, akkor kicsit vissza kellett engedni. Gondoltam gyújtáskapcsoló hiba lehetett....Aztán kb. 3 hétig nem ment a kocsi, és azóta nem indul. Biztosan nem akkumulátor gond, mert az önindító hajt (a fent jelölt kulcsfordításos módszerrel persze). A szerelő megnézte, illetve próbálták kiolvasni a hibakódot, de nem sikerült neki. Azt mondják a benzinszivattyú sem indul, azt mondják valami elektronikai hiba lehet. Kb. 8 hónapa lett rajta trafó cserélve. Esetleg van valami ötlete valakinek itt a fórumon??? A válaszokat előre is köszönöm. zewa
Biztosítékok? Esetleg valamilyen kontakthiba?
Szia! Ha nincs tápszivattyú hang akkor az üza reléje nincs meghúzva, ami pedig a gyk.-ról kap feszültséget. AZ R6-os relének és az "1" biztosítéknak van fő szerepe ebben. Ha a gyk.-val voltak gondjaid akkor talán egy betétet kellene benne cserélni és azután megnézni, hogy fennáll-e még a hiba.
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy az 1.8 motor dupla-csöves leömlőjét rá lehet rakniaz 1,4es motorra és miben változna a motor fogyasztás dinamikusabb lesz esetleg.
Üdv!
Nekem egy Opel Astra H GTC 1.7/ 125 LE verdám van. A probléma, hogy amikor kettesbe rakom mindig kattogó hangot hallok a gázpedáltól, ez csak akkor jött elő amikor elindítottam az autót.Az elmúlt 2 hétben 3-4-szer történt amikor szintén kettesbe raktam, egyszerűen nem reagált a gázpedálra, hiába nyomtam nem pörgött a motor csak gurultam, ha feltettem volna hármasba tuti fulladás lett volna belőle. Ilyenkor félre álltam újraindítottam kicsit túráztattam és egyszer csak hirtelen mintha nem történt volna semmi pörgött a motor.A negyedik alkalomnál háromszor is újra kellett indítanom és többször túráztatni , mire el tudtam vele indulni.A check lámpa többször is világított majd magától megszűnt. A szelepet kitakarították a koromtól.Új aksit is kapott , mert az értéke nem volt jó. Egyenlőre nem tudják mi lehet a baj, több alkatrészre is mondták cserélni kell. Nem akarok úgy járni mindent kicseréltetnek aztán a végén mégse lesz jó.Valakinek esetleg volt hasonló problémája ??? Infót előre is köszönöm A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Üdv!
Milyen hibakódokat olvastak/olvastál ki?
Üdv!
Elsőnek mikor elvittem akkor az aksi problémáját írta ki... mert csinált olyat, hogy az összes jelzés a műszerfalon hirtelen kivillant és mondtam hogy a kettesbe rakás után csinált egyszer ilyet, hogy nem pörgött a motor. Ki lett cserélve az aksi , mert lehet ez is közre játszhat és ekkor tisztították még ki pluszba ezt a szelepet. De a probléma nem szűnt meg, gyakorlatilag ma vinném újra kód olvasásra persze ha felvennék a telefont később szerintem többet tudok mondani.
Halihó nektek!
Nekem több a problémám,Opel astra F-es 96-os 60le.Mindegy neki hideg vagy meleg a motor,nem midig indul és nehezen,mintha kihagyna a gyújtás,indításkor megfogja valami a motort leblokkol de azonnal pörgeti tovább.Következő:Menet közbe leáll,és kell neki 5-10 másodper mire visszaindul(100km/o-nál),de ha lassan megyek leáll (50km/o)újra kell indítani amit alig akar.Aztán,Menet közben kivillan a szerviz lámpa,de alapjáraton elalszik,ha túráztatom nem világit csak menet közben.Még nem olvastattam ki a kódot,de mihamarabb megteszem.Ha tudtok valamit írjatok.Köszönöm
Üzemanyagszűrő cserével kezdeném a hibakeresést.
Nem tudom, hogy Astra H -nál használható-e az Astra G -nél használható hibakód kiolvasási módszer, ha igen, akkor legalább ide a fórumra be tudod írni a hibakódokat, hátha valaki tud segíteni. (én anno levideóztam és úgy sikerült megszámolgatni a villogásokat )
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Mivel az már elektromos gázpedálos, így az a módszer működik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |