Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Videoton RA 6363 és EA 6383 javítása
Lapozás: OK   65 / 123
(#) rozsdas111 hozzászólása Dec 29, 2014 /
 
A jobb oldali képen egy másik készülékben lévő VR47 látható. Az kissé nagyobb és jól látható a színkódja. Bocs a homályos képekért.
(#) gyuszo válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 29, 2014 / 2
 
VR47 = 4,7ohm 0,33W 10% ellenállás. Ha ez el tudott színeződni, akkor a vele sorba kötött kondenzátort VC48-at 150nF 100V is cserélni kell.
(#) ronin75 válasza gyuszo hozzászólására (») Dec 29, 2014 / 1
 
Vagy megnézni, hogy nem gerjed-e az erősítő.
(#) rozsdas111 hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Hallható gerjedést nem tapasztalok, viszont nem a hangszóró aljzat a némaság oka a bal oldalon.
Szemmel látható hibát nem tapasztalok, panelt megmozgattam, de kuka maradt. A jobb olda szépen szól. Búgás viszont van ha a gombokat meg érintem, elnémul a zene, de búgnak a hangszórók ( elég erősen).
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 30, 2014 / 2
 
Ezek az alkatrészek a nem hallható gerjedések miatt vannak. Jó lenne műszerrel méregetni, mert sajnos nem minden hiba szemmel látható. Illetve még a másik varázslás, a cseréljünk ki pár elektrolit kondenzátort, sem mindig visz előre.
A búgást tudod a hangerő szabályozóval állítani?
(#) djhans válasza ronin75 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Igen, ezekben a készülékekben a 30 éves koruk ellenére alig van hibás elkó. A bógást a némító áramkör hibája okozhatja.
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
A búgás erőssége a hangerő szabályozásával nem gyengül és nem erősödik. Ha nem érintem a gombokat akkor búgás nincs, és ha szól rajta valami zene akkor sincs más zaj vagy búgás, szépen szól.
(#) rozsdas111 hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Vettem egy kis multimétert. Sajnos a méréshatárok elég magasak, jó lett volna ha tud kisebb tartományokban is mérni, de azért használható. A kivett két darab hulla. Sajnos itthon nem találtam megfelelő értékű ellenállást. A mérésekkel kapcsolatban: miket mérjek először és valóban ki kell-e sütni a kondikat mielőtt méricskélni kezdek? Ha igen akkor hogyan?

dt830bm.jpg
    
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 30, 2014 / 1
 
Kapcsolási rajz
A kapcsolási rajzot megtalálod a legelső hozzászólásnál. Jó ez a műszer, alapmérésekhez ennél több nem kell.
Mérések: elsősorban, mivel az egyik oldalad jó, ezért tudsz mihez hasonlítani. A kapcsolási rajzon néhol találsz feszültség értékeket megadva, ezeket kéne ellenőrizni. Elsősorban a tápfeszültségeket, aztán haladhatsz mélyebbre. Bárhol mérhetsz, a jó oldal és a rossz oldalt összehasonlítva nagy különbségek nem lehetnek. A végfokmodul és a szabályozó modul is két azonos részből áll, össze kell hasonlítani.
(#) rozsdas111 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Ez a probléma megoldódott, volt egy kis kontakt hiba.
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Jéééé! És tényleg most nézem a szabályzó modul két félből áll. Szerencsére mindenhol jól láthatóak a színkódok is. elmolyolgatok vele egy darabig. Köszönöm.
Közben olvasgatom a régebbi hozzászólásokat is. Nagyon hasznos infókat találtam, mivel úgy látom a problémám nem egyedi. Szuper ez a fórum.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
(#) rozsdas111 hozzászólása Dec 31, 2014 /
 
Valahogy nem sikerül a kondenzátorok mérése.
A kapcsolási rajzot jól értelmezem? VC= kondenzátor
VR= ellenállás , VD= dióda ? A VC44 47 mikrofarad ( rajz szerint) és a műszer 200-mf tartományában nagy nehezen néha mutat 00.4 -e de ugrál rendesen és leginkább 00.1
Kipróbáltam más kondikkal is ( sajnos azok is régi darabok) azokat is nehezen méri vagy sehogy.
Az lehet a gond hogy öreg vsz. kiszáradt darabokat próbálok mérni? Ellenállást jól méri. Diódákat is méri azt hiszem rendesen, Viszont csak nem úszom meg a panel kiforrasztását mert nem férek hozzá rendesen az alsó darabokhoz.
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 31, 2014 / 2
 
Az általad mutatott műszer nem mér kondenzátort... Próbálj valahonnan szerezni egy biztos jó kondit és azzal leellenőrizni a műszert. Beforrasztva nem fogsz jó értékeket kapni semelyik alkatrésznél, mert az áramköri környezet meghamisítja a mért értéket. A panelt nem kell kiforrasztani, mert modul rendszerű a készülék, egy csatlakozó aljzatba van beleállítva a kártya.
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Dec 31, 2014 /
 
Akkor csak ki kell húzni abból a műanyag foglalatból? A panel lábai nincsenek leforrasztva?
A műszert meg jól benéztem.
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 31, 2014 / 2
 
Emlékeim szerint igen, csak ki kell húzni a foglalatból a kártyát.
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Dec 31, 2014 /
 
eddig nem találtam eltérést a jó és a néma panel közt. Az lehet hogy máshol van a némaság oka? Mondjuk nem ártana a kondikkal is tisztába lenni. Ha nem tudom mérni akkor csak a csere hozhat tuti megoldást?
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Dec 31, 2014 / 2
 
Igy kivéve a kártyát, csak "alkatrészszinten" tudsz méregetni. A jó az lenne, ha feszültség alatt mérnél, mert ott lényegesebb különbségeket lehet esetleg tapasztalni. Viszont jó lenne az elejéről indulni, hogy hol akad el a jeled. Melyik bemenet használata esetén szünik meg a hang? Megpróbálhatod kikerülni a szabályozó modult, ezzel le tudod szűkíteni a kört. Vagy megcserélheted a két végfok modult, hogy a hiba átmegy-e a másik oldalra.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Panel kihúzás nem jött össze. Ha nagyon próbálom akkor húzza fel az alaplapot.Úgy látom hogy a műanyag foglalat le van csavarozva, abban ül a panel és lehet hogy a panel lábai vannak forrasztva az alaplap hátulján? Az "elejétől indulni" alatt mit értesz?
(#) djhans válasza rozsdas111 hozzászólására (») Jan 1, 2015 / 1
 
Az alaplap alján a csatlakozósor közepén van egy csavar azt ki kell venni és csak utána jön ki. Ha nem volt még kihúzva akkor nehezen jön mert az érintkezők kicsit összegyógyulnak.
(#) rozsdas111 válasza djhans hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
A működő jobb oldali panelt betettem a bal oldalra és próba. Eredmény a biztosítékok fölött valahol kis elfüstölés. Szemmel látható kár nincs, a biztosítékokat nem néztem meg. Visszatettem a helyére ( jobb oldalra) és működik. Ezután a bal oldali panelt tettem be jobb oldalra, itt sem szól viszont búg. Igaz hogy a tranzisztorokat nem csavaroztam a helyükre. Most jobb oldal rendesen szakszerűen a helyén van, bal oldal kiszedve. Szól is a jobb oldal de az előző hozzászólásaimmal ellentétben ( vsz. előzőleg is volt gerjedés) a mély hangoknál gerjed csúnyán. Ez oka lehet a VR47 hiánya?
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Jan 1, 2015 / 2
 
Akkor ha jól értem a bal végfok moduloddal van a baj. Most kéne mérned a jobb oldali panelen feszültségeket és összehasonlítani a bal oldalival. A végtranzisztorok vissza csavarozása nélkül ne használd, mert megsülnek. Elsőnek mérd meg a tápegység pufferkondenzátorain a feszültséget.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Rakjam össze rendesen, kapcsoljam be és úgy mérjek rá arra a két nagy kék kondira. Barna vezeték, kék vezeték, fekete vezeték köti össze a kettőt? Tudsz részletes instrukciót adni?
A végfok panelt kiméregettem. Igaz csak a diódákat meg az ellenállásokat tudtam a műszer korlátoltsága miatt. Az adatok nagyjából rendben vannak, bár a végfokrajztól eltérő dolgok is vannak.
ahogy nézem 1-től 49 ig vannak benne cuccok VR-01 stb stb( ellenállások) VD-10, stb ( diódák),VC-18 stb ( konenzátorok).,VT-03 stb,( tranzisztorok.) jelöléssel.
Ami a rajztól eltér az a következő:VR-05 a rajzon 47K ohm a panelben pedig 82 K ohm-os van.( mindkét panelben) De mivel az egyikben működik így talán ez nem gond.
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Jan 1, 2015 / 2
 
A csatolt képen látható a két kondi. Elsősorban ezen kéne megmérni a tápfeszültséget, bekapcsolt állapotban, miközben hallgatod, hogy amikor "betorzít" a jó csatornád is, leesik-e a feszültség. (Biztosan lesz csökkenés, csak kérdés, hogy mennyi.)
Aztán a két végfok panelen kéne méregetned, összehasonlító jelleggel.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Merjem-e kérdezni? Ciki vagy sem de legyen. Milyen értére állítsam a kis műszerkémet , AC vagy DC és hogy melyik vezetékhez melyik mérőtüskét érintsem. Tudjátok hogy mezei vagyok! Gondolom előtte érdemes lenne valahogy pótolni a VR-47 ellenállásokat. A hallható torzítás azóta van mióta megpróbálkoztam a jobb és bal végfok cserével és keletkezett egy kis füst a táp hátsó környékén. Mindhárom biztosíték jó és más látható kár sincs, de most hallhatóan torzít a mély hangoknál.
(#) rozsdas111 hozzászólása Jan 2, 2015 /
 
Cserélhető-e : 4,7 mf 5% tűrés helyére -4,7 mf 1% tűrésűt ?
Azt is kérdezem hogy a képen látható helyett a másik képen látható felépítésű kondit rakhatom -e?
(#) doktor válasza rozsdas111 hozzászólására (») Jan 2, 2015 / 1
 
4,7 mf 1% tűrésűt
Igen, ez a pontosabb érték.

Igen, érdemes nagyobb feszültségértéküt, azonos kapacitásut beszereleni.
(#) kadarist válasza rozsdas111 hozzászólására (») Jan 2, 2015 / 2
 
Azért én azt az MM kondit csak akkor cserélném, ha tényleg kapacitásvesztett. Abban még van anyag.
(#) ronin75 válasza rozsdas111 hozzászólására (») Jan 2, 2015 / 2
 
DC 200V állásban legyen a műszered, mindegy hova érinted, egyik esetben + másik esetben - előjelet fog adni a műszered. A kondik lábaira kéne tenni a mérővezetékeket.
A kondicserénél ügyelj arra, hogy van + és - lába, polaritáshelyesen kell berakni, ahogy kiszedted a régit. De addig szerintem ne cserélgess amíg nem méregettél, az új alkatrészeket is ki tudod nyírni, amíg nincs meg a valós hiba.
(#) rozsdas111 válasza ronin75 hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Pufferkondik mérési eredménye: alacsony hangerőnél 67-68 között ugrál nagyobb hangerőnél 66-67 közt ugrál. Referenciakén szerencsére van egy másik kifogástalan készülék ami szintén ilyen eredményeket mutatott. Hogyan tovább? A kondicserét tehát megcsinálhatnám annak ellenére hogy más kialakításúak. Szempont még ami akadály lehet hogy az újak csak 30 V-osak. A boltban azt mondta a srác hogy a V-t érték inkább a tápegységeknél fontos, szerinte nem lesz gond. Igaz ez? A régiek 40 és 25 V-osak. A kondicserében csak azért gondolkodom mert régebbi hozzászólásokban azt írják hogy hasznos dolog a régieket frissre cserélni. Minden esetre ha az a véleményed akkor kivárom amíg zöld utat adsz. Tehát mi a következő lépés?
(#) rozsdas111 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Sajnos most még nem tudom hogy mi a helyzet ezekkel, bár hogy őszinte legyek eddig a jobb csatorna ami működött jól szólt. Csak mióta nekiálltam életre kelteni a bal oldalt azóta torzít a jobb. Most ott tartunk hogy méregetem a cuccot, de kapacitást nem tudok mérni eszköz híján.
Következő: »»   65 / 123
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem