Fórum témák
» Több friss téma |
LM2592HV-adj kell a 45 volt bemenő miatt..
Szia!
40 pár Volt DC az adott bemeneti fesz. és 15 vagy 24V kellene kimenet kellene stabilan. Az adatlapon az van amit írtam, hogy 35V különbség lehet, csak nem tudom, ezt hogyan értsem.
A bemenő és a kimenő fesz között annyi lehet, mert különben vagy átüt a kimenő tranyó az IC-ben, ill túldisszipálódik.
24 volt kimenőnél a "közte" fesz csak 16...18 volt, tehát az kedvezőbb, de 15 voltos kimenőnél is határon belül vagy.. gond csak a disszipáció, a "közte" fesz szorozva az árammal.. A 40 pár volt kritikus egyébként, ha kapcsüzemmel csinálod ( step-down), mert a gyengébbek pont 45 volt max fesszel dolgoznak. ezért javasoltam a 2592-t.
24V is jó nekem még amúgy. Azért ragaszkodnék az LM-hez mert az van itthon 4 darab.
Akkor semmi gond... tedd rá nagy hűtőbordára és 500 mA x 18 volt= 9 watt max disszipálódik rajta. A beállítást úgy csináld, ahogy már leírtam.
Kisebb borda is elég, ha beáldozol egy kis ventilátort ( előtétezve, ha nincs 24 voltos..) és lefújja a meleget.
Rendben, akkor megnyugodtam, hogy ez így járható út, csak biztosra akartam menni.
Köszönöm Neked!!!
Annyit megjegyzek, hogy működni fog, de a rövidzárlat és a hővédelmet nem veheted számításba, mert a rövidzárlat is úgy működik, hogy a kimenő feszültséget leszabályozza 0V környékére, ilyenkor nagy lesz a feszültség különbség, és átüt, esetleg szakadásba megy a tranzisztor, legrosszabb esetben meg fog jelenni a max. tápfeszültség a kimeneten. A hővédelem is hasonlóképpen működik. Nem kell ide 3A-es LM350, bőven elég egy LM317 is. Te döntöd el, hogy mennyire kockáztatsz. Esetleg egy próbát tegyél, mit csinál a stabilizátor rövidzárlatnál 40V-nál. Ha többször rövidre zárod, és nem megy tönkre, akkor bírni fogja. Én a hővédelmet is szoktam tesztelni, borda nélkül meghajtom, hogy 5-8W-ot kelljen disszipálnia, és figyelem, hogyan reagál a kimenet. Eddig még mindig jól viselkedett, de én 30V-nál kisebb feszültségről hajtottam LM317-et.
Sziasztok az lenne a gondom,hogy trafó lead nekem 2x 30v ot ! és szeretnék 2x24voltot kapni mivel tudnám pontosan stabilizálni? előre is köszönöm...
Szia!
1., ez áramtól is függ, mennyi kell. 2., mivel a puffer ezek szerint 40 volt felett lenne, direktben nem okés a 7824, 7924... Kellene eléjük egy áteresztő, hasonló áramterhelhetőséggel, ami bír azért 45-50 voltot is és kiadna max. 30....32-t, az már okés a stab-IC-k számára. Azt nem értem, áramot miért nem írsz be...24 volt terhelése lehet 200 mA is és 2 amper is. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
hát nekem a trafó 290w 50Hz 2x30V nem vagyok még anyira ott a szakmába de erősítőt akarok csinálni és oda nekem 250-300 w 2x24v os trafó ra lenne szükségem és hallotam róla hogy valamivel le lehet stabilizálni a feszültséget.... tudnál pontos képet vagy rajzot küldeni,hogy miröl is lehet szó vagy hol lehet olyat kapni esetleg csinálni.
Ezt felejtsd el, maximum kapcsolóüzeművel, de ha már van ekkora feszültséged, használd ki és építs olyan erősítőt, ami bíjra ezt a tápfeszt.
Rajzot találnál itt a fórumban, de úgysem tudnád megcsinálni... a pozitívot mégcsak hagyján, de ha középkivezetéses a trafód, akkor bajban lennél a negatív kapcsüzemmel.
Analóggal meg külön ventiblokkot kéne csinálnod... meg lehet oldani, csak fűtőmű lenne belőle... kb. 2 x 100 watt meleg kb/sacc max kivezérlésnél.. Válassz olyan erősítőt inkább, ami 2 x 40..45 V DC-t kér.
csak az a baj,hogy nekem az erősítő már kész (2x100w) az előerősítő és a táp is kész csak a trafó gondokat akarnám megoldani hát amit itt leirtatok sokat nem értek belőle az az igazság de nem lehetne megvenni készen ezt a stabilizátort lényegében itt csak 2x6V kéne levenni nekem a többi rendbe van ...
Nem tudsz letekerni a trafó szekunderból?
Vagy csináld azt, hogy saccold meg vhogy a voltonkénti menetszámot ( felfűzöl 10-20 menetet..), aztán ha van kis hely, hozzáteszel kívül annyi menetet a primerhez, hogy lecsökkenjen a szekundered.. igaz, ez kb. nem semmi lenne, de nem kellene elektronika... Milyen a trafó? Hiper, lemezes vagy toroid? A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
aha értem ha nagyon muszáj le lehet tekerni belőle ha könyebb megoldás nincs
Azzal persze az a gond, hogy az alsó 30 volthoz nem férsz hozzá, csak ha leszeded a felsőt..
max. visszatekered újraszigetelve, helyed marad így ... 2 x 6 voltnyi drót lejönne... A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
Megoldottam a problémát. Működött az a változat is amit beszéltünk, de inkább biztonságosabbnak ítéltem a zeneres áteresztős kapcsolást. Mivel nem volt szükségem nagy áramra, így egy BD139-el megoldottam és nem is fűt. Köszönöm azért a segítségeket!
Sziasztok!
Az alábbi 7segm kijelzős ampermérő szeretném megépíteni. A kérdésem a következő : helyesen van-e megadva az ICL7660 konverter bekötése? ugyan is nem értem hogy az 5-ös lábra kötött elkó bekötése, polaritása helyese ? valóban "-" feszültséget kapok? nem szeretném ha az ICL7107 tönkremenne. Eőre is köszönöm a segítségeteket.
Igen, ez az IC valóban negatív feszültséget állít elő a testhez képest. De nyugodtan írd szegmensnek, nem kell angolosan.
Hello! Igen, az ábrádon helytelenül van jelölve a -5V-nál a 10µF polaritása.
Köszönöm a megnyugtató gyors választ!
További kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek. sita
Sziasztok! Hogyan lehetne legegyszerűbben egy mondjuk 12 de jobb lenne 12.2-3v-os stabilizátort csinálni, de 5A-rel szeretném terhelni. A bejövő feszültség max 14V. Előre is köszi!
Szia!
3A nem lenne elég? Bővebben: Link
hát jobb lenne 5
Na jó, mutatok egy 7,5A-es beállítható stabilizátort. Bővebben: Link.
Sziasztok.
Összeköthetnék két L7805CV fesz. stabilizátort, ha igen hogyan? Mert majdnem 3A-re lenne szükségem és egyenként 1.5A-t tudnak. Ebből van itthon és tudom hogy 6.4V-on már működnek. (sajnos a bemenő feszt nem tudom növelni)
Nem egészséges; 'fejeld' meg 1 tranzisztorral.
Találtam egy kapcsolási rajzot Link de ebbe BD246-os tranzisztor van ami 600Ft lenne esetleg olcsóbb? vagy jó lenne a BD240-es is hozzá?
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2015
A tantál kondik helyett lehetne 100nF-os kerámia kondit betenni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |