Fórum témák
» Több friss téma |
Ha már törölted a PIC-et, akkor nem fogod tudni visszaolvasni azt, amit egyszer annó beletöltöttél. Lehet, hogy az a HEX fájl amit készítettél csak 22 kB-os, de kiolvasáskor a nem használt területen 0x3FFF fog megjelenni, nem pedig a semmi vagy nulla. Egy teljesen üres PIC-et kiolvasva sem nullák vagy a semmi jön vissza, hanem Hp41C által is leírt 0x3FFF.
Hozzá kell tenni, hogy kontrollerenként változhat, hogy az üres terület mivel van "feltöltve", ezt az adatlap többnyire tartalmazza. Továbbá, a gyárból kikerült kontrollerek általában nullákkal vannak teleírva. Ha egy ilyenre ráengeded a "Blank Check" parancsot, akkor azt fogja válaszolni a program, hogy a kontroller nem üres.
Tenyleg kivancsi lennek, hogy miert csinalsz egy ciklust es tologatod a biteket jobbra-balra, ahelyett, hogy negy MOVFF utasitassal megoldanad az egeszet.
A törlés után persze, hogy nem tudom kiolvasni a korábbi tartalmat. Kezdő vagyok, nem hüle..
A gondom az, hogy a feltöltött és a visszaolvasott hex fájl nem egyezik meg. És NEM csak azért mert kiolvasáskor a teljes memóriatartalmat kapom vissza a 0x3FF-kel bővített formában, hanem sorok cserélődnek ki másra és tűnnek el. Mellékeltem az előbb a betöltött és utána kiolvasott, exportált fájlt. Vannak sorok amik megtalálhatók az exportban is, de nem mind, és vannak olyanok, amelyek nem a forrásból származnak. (látszólag) A feltöltött hex fájl amúgy egy assemblyben megírt led soros futófény, működik. Az eredeti kérdés továbbra is áll: Hogyan lehet a PIC-be töltött hex. fájlt eredeti formájában visszanyerni? (Különben honnan a bánatból tudhatnám, hogy az adott PIC-kel mit csináltam régebben, hol hagytam abba, stb. Próbapanelom van, amiben csereberélem a PIC-et az ép futó projektnek megfelelően, pl. LCD, hétszegmenses, futófény, stb . Összedugom a "hardvert" beleteszem a hozzátartozó PIC-et, és jó lenne tudni, mi van benne. Hangsúlyozom saját bütykölések, nem a NASA titkos projektjét akarom visszafejteni:nono