Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Én nem irtam olyat hogy autó vizpumpánál vagy generátornál használják,én azt irtam hogy autó vezérlésnél (vezérműszij).
Bizony hogy nem nyúlnak a fogas vagy bordás szijak,mert ha igy lenne akkor a vezérmű szijat is utánna kellene húzni időnként,de nem kell csak ahogy zolika60 is irja be kell tartani felszereléskor a feszességet és a csere periódust,akkor nem lehet baj.
Nekem is azt mondják 50000 nél ráérek cserélni a vezérmű szijat de én 30000-nél nem igen megyek vele,pedig az én autóm hivtalosan veterán 1971-es dolf 1 szivó diesel .de ezzel ha valahol lerobbanok meg lehet csinálni de az egyik ismerősöm már vagy 6x hazahúztam mert a komputer letiltott,és egyszer 200 Km,-t. ezek nem a melósok zsebéhez valók
Háát! Látom,nem juttok közös nevezőre!,valahol illésoszkárnak is igaza van,mert az a technológia arra készült,de azt már átlépte a mechanikai tudomány! Sőt,ezt a fogashajtást már a '80 as években is a legjobb megoldásnak gondoltuk,csak még a petrolkémia nem tudott ilyen poly xxx anyagokkal előrukkolni! Ma már álom egy hajtásrendszert tervezni,legyártani
Ezzel teljesen egyet értek!!
Tegnapi szerzeményem,egy nagyon jó állapotú 2,2Kw-os Imi motor (világosabb szinű) ami a Rába kompresszort fogja hajtani! Csak hogy egy kicsit témánál maradjunk! A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
Egy 15 gyerekes nnevelőszülőnek akarok hütőkompresszort csinálni több biciklit, használnak, ne kelljen kézzel pumpálni. Én a kerékpárszervizembe 10 évig ilyet használtam. egy hütőgépszerelőtől vásároltam nagyobb teljesitményüt,ma is jó. Most egy kisebbet vettem valakitől, mondom majd ebből kialakitom. Aztán elkezdtem aggodalmaskodni,mi van ha rajta felejtik a szelepen a csatlakozót?-, ha minden passzol akkor fölrobban a gumi, aztán jól van,valahogy teszek a csőre egy nyomáskapcsolót, ha jól be van beállitva a gumirobbanás elmarad , aztán mi van ha nem kapcsol ki a nyomáskapcsoló?-, tehát legyen rajta egy mechanikus biztonsági szelep is, aztán legyen egy sipoló vagy zümmögő hang figyelefelkeltésnek, mivel ennek az üzemi zaja minimális,- ami szintén a biztonság irányába visz, aztán az érintésvédelem is legyen megoldva nehogy, egy gyerek bekotorásszon a kapocsléchez a 220-ba. Itt tartok most szüneteltetem a projektet, tartály nélkül szretném megoldani a nyomáskapcsolót és a mechanikus biztosági kapcsolót nem tudom sikerül-e? A 220 v-os rész betakarása szintén izgalmasnak igérkezik, tehát szabványokat kéne ismerni pontosan. Ha valaki ezen problémákkal már találkozott, kérem szoljon hozzá. Üdvözlet mindenkinek.
Hali! Tartály nélkül elég bajos,minimum egy 2-5 literes puffer kell,de ha sok a bicaj akkor 10! Nyomáskapcsoló mindenképp kell,egy olcsó,használt hidroforos is megteszi,3 bár a maximuma, egy regulátor is kéne,fúvató pisztoly órával,6 mm műanyag tömlő pár méter,visszacsapó szelepet tudsz csinálni egy tömlőszelepből is.
Senkinek nem tetszet a motorom,holnap hozom el a kompresszort (lehomokoltattam) hátha az nagyobb sikert arat!
Szép, az adattáblájáról csinálhattál volna egy közelit...
Parancsolj.Köszi.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
Van 3 fázisod, vagy 240V-ról fogod működtetni? Azért érdekel, mert nekem is volt 220V-ra tekert motorom, ugyanekkora, de nem bírta csak 1 üzemi kondival megforgatni a Zil kompit. A kistesója 750W vitte indító-kondival, de kint felejtettem az udvaron, beázott, nem vettem észre, leégett.
Srácok!
Megtörtént a nyomáspróba, úgy csináltam, hogy teleengedtem vízzel majd a maradékot egy rég hűtő kompresszorával levegővel kipótoltam. Az eredmény az lett, hogy nézem a tartállyal kapott nyomásmérőt, 7-8 bar között megállt, mondom olyan nem létezik, hogy ennél tovább nem bírja nyomni a kompresszor, mikor a másik nyomásmérő már 18 körül mutatott. Megkocogtatom a tartály nyomásmérőjét, egyből felugrott kb 18-19 bar-ra (16 bar-ig van skálázva!) gyorsan kompresszor ki, feles nyomás leenged.. hát megállt bennem az ütő akkor, de bírta. Az egyik könyöknél engedett egy kicsit, de oda tudom, hogy kevés teflonszalag ment, azért. De ez amúgy is csak ideiglenesen került fel rá. Utána még 2 szer felnyomtam 16-ig, de semmi gond nem volt vele, így már nyugodtan fogom használni 11-bar ig szerintem. A tartály és a kompresszor közé 22mm-es rézcső fog kerülni lágyforrasztással, remélem az is bírni fogja majd. Megjött hozzá a nyomáskapcsoló is, légszárító/szűrő/víztelenítő, szinte minden könyök, 1/4 csatlakozó, motortartót is megcsináltam frankón spanolhatóra ahogy kell. Viszont ami kérdés még mindig van részemről, hogy nem lenne érdemes átöblítenem egy kis olajjal a tartályt, hogy ne rohassza tovább a belsejét a kondenzvíz? Felesleget leengedném természetesen. Mit gondoltok?
Lehet butaság, de nem lehetne befesteni belül?
Mondjuk jól felhigitott festéket beleönteni, majd görgetni/rázogatni és a felesleget kiönteni?
Rozsdára festék? Olyan kell ami távol tartja a vizet szerintem. De passz, talán valaki még ad ötleteket.
Azt nem mondom,hogy fordítsd ki és drótkefézd le
Esetleg ahogyan a motorbicikli tankot szokták? Sörét vagy mosott kavics és azzal rázogatni (leveri a laza rozsdát). Evipass utána ami visszaalakítja amit lehet. Vagy Hammerite,amit eleve úgy hirdetnek hogy közvetlenül a rozsdára? De mondom ez csak ötlet...
Is,is.Tehát 3 fázisom van de 400V-om nincs! Freki váltóról fog menni (3x230V),igy azt a teljesitményt fogja tudni mint ami rá van irva.
Ha az a gond hogy rozsdás a tartály belselye akkor tenni kell bel sódert,homokot,meg vizet és rázogatni guritgatni,majd párszor meleg vizzel kiöbliteni,ha tökéletes és száraz akkor jöhet a festés!!
Én nekem volt itthon 2 doboz alvázvédőm és mondom már úgyse igen kell igy jól meghigitottam és beleöntöttem a tartályba és mozgattam guritgattam,belevilágitottam és mindenhol szép fekete lett igy a full rozsdátlan 4mm vastag autó gáz tartály szerintem bőven tovább él engem!!
Csak a kép furcsa, vagy valóban homokszórva van a henger palástja is? Mert akkor előbb gépműhely.
A henger alsó és fölső része nem lett,mint ahogy a furat sem!csak a forgattyús ház fölső része,az meg nem baj,tömités sokat elvisz.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
Had adjak egy tanácsot ,ha nem gond,ha még nincs meg a rézcsöved akkor olyan vegyél ami lágy és lehet hajlitani,és hosszabbat vegyél és hajts két három karikát 8-15 cm között de minél nagyobb annál jobb és úgy kösd be.ez azért szükséges mert a rezgést átveszi mert a rezgéstől hamar elrepedhet.ill .eltörhet,munka közben ez egy kicsit macerás,.bocsi ez csak egy tanács ,de te mérd fül fontos -e neked vagy sem.
hát ez nagyon jó. Megvan már a rézcső, mezei vörösréz 1mm-es fallal 22mm átmérővel. Nincs semmilyen csőhajlítóm se, hogy bármit is hajlítsak rá, úgyhogy ezt most passzolom.
Bocsi nem kötözködni akartam de ez a vascsőnél is ajánlott
De itt is láttam fent képet, amin szintén ilyen "merev megoldással" lett megcsinálva a csövezés. akkor ez most hogy is van?
Ha komoly műhely kompresszoron általában van.nekem már tört le fényezés közben,azután nekem mindig van olyan de én olyant rakok fel ami a hűtőházban van bordásat.amig nincs gond addig nem gond nem baleset veszélyes csak ha eltörik kellemetlen,de soha sem akkor törik el ha nem dolgozol vele.!
Bizony hogy jó dolog amit illesoszkár mond,pontosan én is igy fogom most csinálni,de szerintem itt nem csak egy előnyt lehet megemliteni (hogy a rezgéseket elviszi a csőspirál) hanem hogy a komprimált meleg levegő kicsit visszahűlik a csőspirálba és úgy megy a artályba!!!!A képen láthatjátok az /utánhűtőt/ és ez is azt a feladatot látja el,mert mi mást!
De a képen is az iv valahol rezgéscsillapitó.de ha egy két spirál az még jobb de ha van klimás ismerősőtök akkor azok sokat dolgoznak bordás rézcsővel a hűtőházakban sokszor szinte hulladék van akkora ami nektek elég,sajnos egy hónapja ajándékoztam el valakinek egy 2 m-es db-ot 22 réz cső és élivel fodrozott horgany lemezből volt a borda rajta ,komprihoz adtam oda.de ha Pestre megyek és találkozom a Klimás barátommal hozok tőle egy pár db-ot
A yulo 5310 reagálását köszönöm kicsit okoskodok nincs olyan csőre szerelhető nyomkapcsoló s vele sorba mechanikus biztonsági lefujó? Mert a tartályt akkor kihagyhatom, s a biztonság is meglenne. Nyomásmérő óra is fontos, ami szintén a biztonságot növelné.Remélem befejezem az épitést. Régen a kerékpárszervizembe csináltam csináltattam kompresszort ifa kompresszorból egyfázisu meghajtás 16 amperes automata, nagyméretü kb 38cm-es tárcsa a kompresszoron, a motoron 8cm-es tárcsa, motor teljesitmény 1100w 1400 fordulat, visszacsapó szeleppel, nyomáskapcsolóval kb 4-5 bart csinált, volt egy biztonsági lefujó is rajta, az is müködött, plusz mérőóra,15 évig megbizhatóan üzemelt. Tudom ez nem adok veszek de lehet valakinek kell én nem használom. Minden jót a forumozoknak.
De van, kb 6000 kompletten,ha előrébb lapozol megtalálod! De hűtőkomprira nem jó tartály nélkül,mert az nem kapcsolgat ki-be,egy bekapcs utána 5 perc szünet!
Egyre jobban érdekel engem ez a cső Oszkár!!Neten nem találtam semmi hasonlót,meg birnád mutatni?Nekem is tudnál szerezni belőle?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |