Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Én már mérhető feszültség a rotor oldalán. ez 11.06V a fan coil o (DC12V 0.06A)., de fan coil a szokás kezdeni önmagában ez segítségre van szüksége egy hand.Is jó ez?
There is your problem. Try connecting the entire propeller to an oscillator and a PC power supply. That should give you the answer
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Ó, Istenem ... miért kellett aludni egész angol osztályok? Úgy érted, egy külső oszcillátor meghajtására BUZ10?
Nope... I'm suggesting another power supply at all. This time with more power... like a switching power supply...
Nem találom ezt a tápegységet holnapig. Én gyanús az én BUZ10. Megpróbálom helyette BUZ11-i, mert csak, hogy MOSFET most. Muszáj, hogy tegye R1 ellenállás = 10k között GND és kapu?
The number of turns are: 20 for stator, 25 for rotor. Use 0,3mm cu. diameter
My English is also terrible, and the translator is not working well with Hungarian language but I think that we are understanding each other.
Large current MOS-FETs have valuable Gate capacitance. The resistor from gate to source discharges the gate capacitance when the driver not present or not working. Trying or measuring the circuit without the controller and this resistor makes risk of destroying the MOS-FET. Puting a charge large enougth to produce Vth voltage on gate opens the FET and there is no DC current limiting device in the drain circuit.
A nagyáramú MOS-FET-ek jelentős kapukapacitással rendelkeznek. A kapu - forrás közötti ellenállás kisüti ezt a kapacitást. Az áramkör próbálása, mérése a kontroller és a G-S ellenállás nélkül könnyen tönkre teheti a MOS-FET -et. Ha elegendő töltés kerül a kapu elektródára, hogy ott a feszültség elérje a Vth értéket, a FET kinyit és a nyelőelektróda körében nincs egyenáramú áramkorlátozó elem. Mésicsak jobb volt a kétnyelvű hozzászólás. Az eredetit jobban lehet érteni, mint a Goooooooogle ferdítőt....
Sziasztok!
Újra elővettem az órámat amit építgetek egy ideje. PC venti bázissal (PIC16F88 ha jól emlékszem) kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem: gondolom nem normális az, hogy 12V tápnál több mind 2A az áramfelvétel propeller nélkül. Csökkenteni kéne a kitöltési tényezőt? Vagy más a hiba? Ja és a forgórészen lévő graetz felforrósodik pedig nincs is rajta terhelés.
Graetz milyen tipusú?Valami gyors kellene oda.Nem zárlatos?Köss le mindent a fogórészről úgy próbáld.
Elvileg vadi új. "DF08S139H" van ráírva, ha jól rémlik Patexati javasolta ezt a típust, de nem biztos. Nincs rajta semmi, csak ami rá van forrasztva, a híd, a dióda, meg a két kondi.
Kipróbáltam, hogy kivettem a forgórészt, csak az állótekercs maradt, akkor 1,1 A az áramfelvétel. Szerk: megnéztem a híd 800V 1A, de ha nincs rajta terhelés nem értem miért izzad annyira. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Zéner és terhelés nélkül 100 - 150V is előállhat.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
A zéner rajta van. Ez az "smd táp" névre hallgató cucc. De a bajom nem a feszültséggel van, hanem a 2A-val.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Forgórész nélkül mért áramfelvétel is sok forgó résszel nagyon sok
első körben csökkentsd a kitöltést a teljes áramfelvétel bázis rotor működés közben együttesen 1A körül kéne hogy legyen az áramfelvétel. a Fet nem meleg ?
Hát mivel az a ventilátor házában van ráadásul alulról a hűtőlemezre csavarozva, így nem nagyon tudom, hogy mennyire meleg a fet. Viszont eszembe jutott, hogy megmérjem az álló tekercs ellenállását. 0,4 ohm körül van, nem kevés ez egy picit? A forgórész 4 ohm körül van.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
nagyon kevés kb ugyan annyi kéne legyen Menetzárlat ?
bele mérted a Fet et is ? miért nem tudod meleg vagy sem?, Alulemez a hátulja és mi van rácsavarozva ?? A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Kivettem teljesen a helyéről, úgy mértem, mondjuk jóval vastagabb vezetékből van mint a forgórész.
Van másik hasonló tekercsem, megmérem este. A hűtőlemezt megfogva nem jelentősen meleg, de nem járattam sokáig.
Your stator coil is broken. The coil's res is about the 4Ω just like the rotor (approx.).
Sziasztok !
Elkészült az új motoros óra de egyik napról a másikra elment a kijelzés. Elméletileg a fototranya kollektora és a Gnd között kellene 5V körüli feszültségnek lennie ha jól tudom és mikor az infra led fölé ér akkor pedig 0V-nak. Mérem a feszültséget és nincs meg az 5V. Hol érdemes elkezdeni a javítást?
A fototranyával. Vedd ki és mérj a helyén. Megvan a +5V? Ha igen, műszer 2M-os ellenállás mérésre kapcs. majd negatív az emiterre, pozitív a kollektorra. Most fényt adsz és eltakarod a lencsét. Van változás?
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Márhogy hát! Mert lehet szakadt az ellenállás a nyák vagy zárlat vagy valami...
Helló srácok, én megpróbáltam, hogy leviszi propeller clock de nem sikerül. Próbáltam más tápegységek (12V 10A) -situation egy kicsit jobb, működik a fele másodperccel tovább. Megváltoztattam BUZ10 a IRFZ44-minden változtatás nélkül ... Én gyanúja annak, hogy a PIC dont kapcsolja be FET a Max teljesítmény Amikor bekapcsolom vele és tovább. Bárki épített bázist hatszögletű, hogy kapcsolja Base PIC a MAX azonnal, amikor be van kapcsolva?
A rotorban lévő ledek áramkorlátozó ellenállásait ha nagyobbra cseréled akkor kevesebb lesz az áramfelvétel..
Mennyi a teljes áramfelvétel ? 12V 10A akkor is elbírná ha 3-4W izzóval csináltad volna
Ha úgy érzed kevés az energia ne a bemeneti tápegységet okold A forgó trafó környékén keresgélj
I'd like to take a look on his power supply (schematics).
There's more. Which curious?
Van több is. Melyikre vagy kíváncsi? A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
My bad, but I want to see his power supply. Not yours. I'm really sorry xD
|
Bejelentkezés
Hirdetés |