Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
Ez engem is érdekelne! Hogyan célszerű kiönteni a fejet úgy, hogy a beleöntött kábel ne törjön el? Egyáltalán hogyan rögzítsem az árnyékolt kábelt a fejhez, hogy az ne szakadjon ki belőle?
felfogattam a kábelt úgy, ahogy a képen mutattam és nem veszített az érzékenységéből a gépezet.
Ha házilag csinálsz fejet, akkor szerintem lehet oda rakni vízálló csatlakozót. Csak úgy kell bemérni és beállítani, hogy az a csati legyen rádugva, amivel használni fogod. Szerintem... A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Megkérdezed az Attilát hogy milyen merevítőt tesz a kábelkivezetéshez, az a gumi az elég merev. Ha még szilóval is ki van nyomva, akkor akarattal kitépni sem egyszerű belőle a kábelt, a normál használatot éveken át bírnia kell.
A kábel inkább a problémás, mert abból nem nagyon lehet normálisat találni. Ami ilyen helyre kellene az a 4 eres, erenként árnyékolt, ebből is olyan ami kellően erős de nem merev (műanyagok már ki is estek), mint pl. az autóhifik kábelezéséhez használt erős, rugalmas gumi RCA kábel. Na ilyet sem olcsón sem drágán nem látni sehol, valamikor még a 80-as évek végén láttam utoljára. Akkoriban hangosításhoz, stb. használtak ilyeneket, bár ott is inkább a kéteres volt az elterjedtebb mikrofonkábelként.
Ráfaragtam az SMW-re a pinpointot.
Köszönöm!Sikerült megcsinálni a kapcsolási rajz alapján!!!A fej nem az eredetije, de 35-40cm-ről jelez egy kb 2kg-os vas tömböt
esetleg bontott vga kábel nem jöhet szóba?
Azt még nem bontottam szét, nem tudom milyen a belseje, de kívül az is elég merev.
A beöntött kábel védelmét a törésgátló szolgálja. Van belőle a föntebb is látható spirálos, és a szerszám és háztartási gépeken látható gumi törésgátló. Én a szerszámgépest jobban szeretem, mert hosszabb, és erősebb. De ez izlés kérdése.
Azok a kábelek, amiket nyugodtan rakhatsz a fejre, azok olyanok, hogy a belsejükben van egy madzaghoz, vagy mihez hasonló nagyon erős, szinte téphetetlen valami. Nem is tudom, hogy mi a pontos neve. Aki tudja, majd kiegészít. Ezt a valamit, ha beleöntöd a gyantába, alapból nagyon erősen fog tartani. Ehhez hozzájöhet az, hogy a kábel külső szigetelését megbilincselheted egy kábelkötegelővel, ami szintén belekerül a gyantába, és legvégső soron maguk az erek, és az árnyékoló harisnya is bele van öntve a gyantába. Ezt az egészet igazából csak erőszakosan lehet kitépni onnan. A problémát legtöbbször az okozza, hogy a hajtogatástól megtörik a kábel tőben. Ezt jó minőségű kábellel el lehet kerülni. Mint például a Quantum QMC-02, vagy a Peacock MK-2. Igaz, ezek nem olcsó kábelek, és előfordulhat, hogy 1-2 méteres rendelésnél inkább keresnek egy kellemes kifogást. Persze ezeknél a kábeleknél is elengedhetetlen a jó törésgátló. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
Anno hangosítással foglalkozó ismerőseimtől szereztem be kábelt. Némelyik zeneboltban is lehet kapni.
Most, hogy az LT is kegyvesztett lett nálad, az nem az IC hibája. Az LT1018 70mA Open kollektoros IC. Itt a dugaszolással nem érsz el semmit, ki kell cserélni a 22k ellenállásokat 2k2-4k7 re.
De ha rám hallgatsz a 393 nál is komoly javulás érhető el ha 10k teszel be. A jel egy picit kisebb lesz, de az nem baj, mert a CD4066 12v esetén a legkisebb maximuma 5.7v. A legnagyobb minimuma pedig 5.1 volt, ezért szépen funkcionál majd. Az OPA ellen semmi kifogásom, hogy milyent ajánlanék oda? Azt Te tudod a legjobban, hogy miért nem írom le. A 393 nak van egy 20mA változata, ami nagyon hasonlít az LT re, csak sokkal olcsóbb.
Tudom, nem az IC hibája hanem az enyém. De lényegtelen mert nagyjából a végére értem a projektnek.
Ha addig tekerem az érzékenységet hogy néha néha már megszólaljon a gép, akkor olyan 42-43 centiről szépen hozza az 1Ft-ot a levegőben, anélkül hogy az adójel meg lenne emelve. Ilyet a méregdrága gépektől sem soktól látni, tehát nekem kb. megfelel. Némi forrasztgatás után a pinpoint üzemmód is jól szuperál, tehát úgy működik az egész ahogy azt szerettem volna. Egyedül azt sajnálom, hogy a két hangszínre nem sikerült olyan megoldást találnom ami egyrészt egyszerű, másrészt semmit nem csökkent az érzékenységen. De ez legyen a legnagyobb baja... Befejezem az SMD-s nyáktervet, összerakom, bedobozolom és várom a tavaszt. ![]()
1 négyzet milliméteres 2,5-3 Ampert. Akkor ez kb. tizedannyit. A gond inkább a strapabírósággal lehet. Ha megnézed a bóti gépek kábeleit, láthatod, jól bírják a hajlítgatást és nem könnyű elszakítani. Némelyik vontatókötélnek is jó. 0,08 szerintem igen hitvány erre a célra.
Bravó ! Kíváncsian várom a tereptesztet.
Lenne egy fej ötletem, bár árnyékolás szempontjából lehet hogy nem a legjobb, adott egy harminc centis 8 mm vastag kerek lap, ez üvegszövetből és vagy más könnyebb szövetekből készülne az alsó felén pl. a második rétegben egy réteg szénszálas szövettel, ez lenne az árnyékolás, mivel a gyantát szinte teljesen kipréselném belőle, viszonylag könnyű is lenne, mindenféle fémes árnyékolást elhagynék a tekercsről és a kész tekercs a méretei alapján lenne belemarva a lapba.
A gyakorlatban ilyen felállásban működhetne?
Azt én is. Nem egyszerű róla videót csinálni mert állványom sincs, távolról még zoommal is nehezen látszik, közelről meg a működő kamera már zavarja a fejet.
Persze ez már olyan beállítás ami tényleg a maximum, itt már nem is mindig stabil, úgyhogy terepen ebből vissza kell venni. De még mindig jobb mintha a 25 centiből kellene visszavenni.
Az olcsó kínai gépek feje az mind hasonló megoldású. Fröccsöntenek műanyagból 2 magasabb peremű tányért, a belsejüket kifújják grafittal vagy hasonlóval, beleragasztják a tekercseket, majd a végén összefordítják és összeragasztják a két tányért.
Elvileg ezek is olyanok: 1 2 3. Hogy mennyire jó vagy sem egy nagyobb DD esetében nem tudom.
Köszönöm a "segítséget", nincsértelme itt lenni, törlöm magamat.
Én sem fogom megosztani a tapasztalataimat.
Ha visszaolvasok, úgy nézem, hogy minden kérdésedre kaptál választ. Ha ez nem elég, akkor hozzad el, és megpróbálok segíteni.
Ezt írtad még októberben:
Idézet: Innentől nem tudom milyen segítséget vársz. Ez az én szótáramban egyébként is valami hasonlót jelent hogy nem értek hozzá, azaz ha akarnék sem tudok segíteni. „jó akkor itt van néhány elméleti okostojás, maradjunk ennyiben.”
Ez egy nagyon szép gesztus. Gratulálok! Attila.
Találtam egy ilyen kábelt. Persze dublírozni kell.
Fejkábelnek
Ennek a dublírozott változatáról írtam néhány hozzászólással ezelőtt.
Peacock MK2 a neve.
Köszönöm. Feltettem két oszcillátor kapcsolási rajzot és szeretném tudni hogy melyik jó.
Áramkörszerkesztővel próbáltam megvalósítani a kapcsolási rajzot, de akvarc miatt nem tudtam. Illetve még egy kérdés: 75 ohmos, vagy 90 ohmos koaxkábelt lehet használni a fej és a doboz között? Találtam egy audiokábelt, de az csak 0,008 mm2 keresztmetszetű, szerintem nem bírná az ampert, ez is kérdés volt. Így a koaxkábelen gondolkodom. Köszönöm a segítséget. Akkor végre neki állnék megcsinálni a keresőtekercset és az oszcillátort. Kérdésem volt a tekercseléssel is, csak hogy szerintem rossz választ kaptam: a többsörös légmagos tekercselés: az első sor után a második sort visszafelé... Elnézést, hogy itt az alapdolgoknál már leragadtam, de amíg ezeket nem tisztázom, szerintem felesleges neki állni. Azén ötletem az, hogy műanyag dobozkat veszek különböző átmérővel: a nagyobb lesz kiívűl, akisebbbre meg tekercselek. Aztán közé öntöm a ragasztót. Valós induktív hídat szeretnék (3 tekercs), mert szerintem az előnye az, hogy a vevőegység tekercsét exrára tekercselhetem: pl. 500 menettel és nagy érzékenységet érnék el. Mivel az adóegységnek két tekercs lenne párhizanmosan - egyik elelntétes áramiránnyal, ezért dupla lenne az áramfogyasztása az igaz, de több primer tekercset helyeznék el. Persze ezek csak elvek egy kezdőtől....
Mindkettő működik, csináld meg a 2. oszcit,mert egyszerűbb. Ha a táp kettős, akkor a 8, 12-es láb -Ut-re megy. Tehát a kérdés: milyen frekit akarsz, a táp szimpla vagy Test, plusz, mínusz tipusú lesz ? Tekercselés: pl: 1,2,3,4,5,6,7 egymás mellé, majd a 8 a 6-os és a 7-es menet fölé és közé. Mindig egy irányba tekersz. Ha találsz kellően hajlékony, nem túl vastag, több belső szálas koaxkábelt akkor talán. Valamikor a CB-s haveromnál láttam olyat.
4060adatlap
Köszönöm.
3,2768 MH-es kvarcot szeretném és az leosztja 3,2 KHz; 6,4 KHZ; 12,8 Khz-ekre. Kapcsolóval választható lenne, hogy mekkora frekvenciát kap az L1 tekercs és külön L2 tekercs, esetleg még L3 tekercs. Arra lennék kiváncsi, hogy ha több tekercs (nem párhuzamos és nem soros kapcsolásban, hanem külön ármakörként) kapna azonos frekvenciát, akkor sokszorozodna-e mágneses térerősség. Mivel több primer tekercs lenne, ezért ott egymásra is hatnának és feszültéget indukálnának egymásban, tehát megsokszorozhatnám-e a mágneses térerősséget szinuszos torzítás nélkül... A tekercsek párhuzamos kapcsolását azért zártam ki, mert akkor az induktivitás feleződne, így a mágneses térerősség is ( ha jól gondolom). Tehát egy külön áramkörrel (tranzisztoros leválasztás) játszanám ki a párhuzamos és a soros kapcsolás hátrányait. Az adótekercsnél szerintem az a lényeg, hogy mekkora térerősséget úgymond látóteret lehet létrehozni. Az még nem világos, hogy az árnyékolás mindegyik tekercsen legyen-e
Ezt az 1 tekercs 2 tekercs témát már letisztáztuk. Az induktivitás nem feleződik, ha szoros csatolásban vannak egymással. Egyenértékű 1 db ugyanolyan de kétszer nagyobb keresztmetszetű huzalból készülttel. Ha két tekercset külön áramkörrel hajtod meg, az csak arra jó, hogy a tranzisztorok terhelése kisebb lesz. Elég 1 tekercs horribilis térerő keltéséhez, ha nagy áram folyik rajta. Ennek lesz majd egy korlátja, amit az offset és a drift fog behatárolni. Ha több átkapcsolható frekit akarsz, akkor több átkapcsolható fázistoló tag is kell.
Idézet: „Azén ötletem az, hogy műanyag dobozkat veszek különböző átmérővel: a nagyobb lesz kiívűl, akisebbbre meg tekercselek. Aztán közé öntöm a ragasztót.” A 3 tekercses IB fejét is ki kell egyenlíteni a tekercsek finom mozgatásával. Ha egy csévére tekered őket, akkor nem biztos, hogy a kiegyenlített térbe fog bekerülni a vevő. Ha nagy áramot akarsz a tekercsekben folyatni, akkor azokat feltétlenül rezonanciába kell hozni a meghajtó jellel. Tehát nem csak az órajelet kell kapcsolnod frekvencia váltáskor, hanem a végfok után lévő egyéb alkatrészeket is, amikkel rezonanciára hangoltad a tekercseket. Mindegyik tekercset árnyékoljad. Én azt tanácsolnám, hogy a gép összehozásáig tekerjed meg mind a 3 tekercset, a legnyugodtabb szívvel alkalmazva a vadtekercselés fogalmát. Majd ha megy a gép, és áthasaltál az összes buktatón, akkor ráérhet a szépítés, jobbítás.
Előerősítés. Előerősítésre milyen IC-ét, vagy áramkört tudok ajánlani?
Érdemes-e kettős erősítéstmegvalósítani? TL071, CA3130, CA3140, OP07 vagy más? A Rádiótechnika 2012/7-8 számának 352 oldalán találtam egy "szuperjelerősítőt", viszont hozzá tartozó több alkatrészt nem lehet beszerezni. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2015
Először is azt kellene tisztáznod, hogy milyen erősítővel akarod erősíteni a jelet. Invertálós, nem invertálós, differenciál, sávszűrős kell, vagy nem. Ha erre van válaszod, akkor tudod kiválasztani a megfelelő kapcsolást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |