Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Sziasztok !
Bocsánat, hogy beleszólok a beszélgetésbe. Víz gáz szerelvény boltokba kapható, inox bordázott cső ( GEBO ). Pár üzletben pontos méretre is vágják, valamint a peremezést is megcsinálják a hollandikhoz. Az enyémen is ilyen cső van, és jól bírja a rezgést. 16 bar nyomást bír. Én annyival, vagyok könnyebb hejzetben, hogy van hozzá peremezőm. Teszek fel majd képet.
Az enyém ilyenre sikerült.
Hát én nagyon nem ilyen csőre gondoltam,ez nekem nem jön be,főleg hogy inox, illés Oszkár amúgy réz csövet emlitett!!Nekem nem tetszik ez a cső,minden képp réz cső jó nekem mert az jó hővezető,és nekem az a lényeg hogy a forró komprimált levegő hőjét leadja környezetének mire a tartályba lép.
Amúgy jó a kompresszorod.
Valami ilyesmire gondoltam rézből.(Ez egy autó olajhűtője)
Nincs értelme a csőben kihűteni a levegőt. Majd lehűl a tartályban.
Erről beszéltem van belőle ill. létezik 15 mm 18mm 22mm 32mm de a 22mm nagyon megfelel amúgy ezt is forgalmazzák némelyik Épület gépészeti üzletben.Már nagyobbakban,de ha kapok a cimborámtól akkor számithattok rá
Csak egy ötlet volt. Nem kell forrasztani, és hajlékony. Nem tudom mennyi a különbség a két cső hővezető képessége között. De gondolom ilyen rövid szakaszon elenyésző a különbség.
Ha nincs értelme hűteni akkor a föntebbi képemen amit kiraktam azokon miért van utóhűtő?Pedig a mostani gyárak nem arról hiresek hogy felesleges dolgokat (plusz kiadás) tesznek egy ilyen dologra,sokszor még azt is ami kellene rá lespórolják!!
Értem én és köszi,látom a jó szándékot,de én inkább forrasztgatok.
Mert nem akarják, hogy a könnyen hozzáférhető cső forró legyen. Egyéb okát nem látom. Talán még, hogy kitűnjenek a sok hasonló termék gyártója közül. Kell valami ami megkülönbözteti a terméket a konkurenciától.
Nem viccből teszik rá,mert a meleg levegő tágabb és nem valósak az értékek melegen mert ha 50 fokos nagy nyomást szabadon engedsz automatikusan lehűl és ha kimegy a kompriből 10 bár 50 fokos meleg levegő a hirtelen nyomás csökkenéstől lehűl és zsugorodik és a tényleges nyomás lehet,hogy csak 8,5 bár és rágodsz miért nem hasznos a pneumatika ,mert nincs meg a teljesitmény ,de ha szobahőmérséklettől nem túl távol van a hőfok kisebb a faj hő káros tematika
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
A nyomást a tartályon mérik. Azt pedig nem tudja felmelegíteni. Több órás üzem után is csak a cső forrósodik fel, a tartály még csak nem is langyos. Tehát nem befolyásolja a nyomásmérést.
Ha a nyomás felszabadul mindig lehűlés van nem mindegy mennyiből
kkornel gratulálok katonás a küllem, sokáig legyen jó!
De,melegedik a tartályban lévő levegő is és vele együtt a tartály is!!Idézek egy kompresszor tulajdonost.
"Ezen felül hiába hűtöd csak a hengerfejet, a levegő attól még melegszik. Huzamosabb használatnál nálam a tartály is 40-50 fokos"
"Kell valami ami megkülönbözteti a terméket a konkurenciától."Na viszont ebbe látok valamit!
Ez nem tudom melyik kompresszorra vonatkozik. Elég kicsi lehet a tartálya. Én ilyet még nem láttam. A nyomócső feltud melegedni 70-80, talán még 100C°-ra is, de a tartály felülete és térfogata ennek sokszorosa. Az én kompresszorom tartálya egész napos használat mellett is a környezet hőmérséklete körül van. Egyébként most a hideg műhelyben kifejezetten jól jönne.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Ilyen lett a félig-meddig végleges szerkezetem. Viszont ami még mindig macerás, hogy miként oldjam meg az automatizálását a motornak, mert ez a nyomógombos megoldás nagyon nem frankó. Meg akkor még a 16-os automatát is néha lecsapja, szóval passz. Lehet fel kéne rakatnom egy nagyobb automatát valamikor mert ez így nem állapot és még a nyomáskapcsolót se tudom használni rajt.
Vagy szerezzek rá egy kisebb teljesítményű motort kisebb szíjtárcsával amit elbír mind az automata mind pedig a nyomáskapcsoló? Ahogy bekapcsoltam elég fürgén termeli ez a 2 hengeres csepel a levegőt a tartályba, kb 5-10 másodperc alatt ugrik 3-ról 4 bar-ra a nyomás, szóval lehet még túl gyors is a meghajtás. Mit gondoltok? Mivel járok jobban?
Nézd,én próbáltam segiteni inditó relével (nem kellett).
Szerintem egyszerűbb és olcsóbb biztit cserélni! Kezd kompresszor kinézete lenni A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Lehet az lesz a vége, így mégis csak olcsóbb mint egy másik kisebb egyfázisút szerezni valahonnan, meg ahhoz is kell ugyan így indító automata. Rákérdezek az Eonnál milyen költségekkel jár egy biztosíték csere. Utána beszélhetünk erről az indító reléről is, de szerintem így nem lenne értelme annak se.
Kíváncsi leszek rá ez a rézcsöves megoldás meddig bírja, mondjuk amennyit nekem kell talán nagyon sokáig Van még mit beszereznem hozzá, pl egy biztonsági szelep, addig így nem is akarom használni amíg az nincs meg. max egy 10-bar-ost attól szerintem amúgy se vinné feljebb a motor, lehet még addig se. Egy pécsi boltot találtam ahol van állítható, de persze, hogy ilyenkor egyik ismerősöm se megy arrafelé nekem meg azért elég messze lenne, a futár meg 3* annyiért hozza ki mint amennyibe kerül az egész cucc
A nyomáskapcsoló tehermentesítő szelepét kösd bele a nyomócsőbe, hogy a kompresszor terheletlenül induljon.
A szépen lehomokolt rába sűritőm ma összerakásra került (félig) de kiderült az egyik hajtókar eléggé kivan a főtengelyen!
Már a hengert is ráraktam miközbe észre vettem. pedig mikor kiderült hogy a hajtókarokba (fölül) bronzpersejt kell cserélni akkor átmozgattam a hajtókarokat hogy nem-e alul a tűgörgős része is kivan de nem éreztem. Most igy szépen kiadja ahogy félig öszze lett rakva. A dugattyú lefele mozgásba van,megállok és megnyomom kézzel a dugattyút és érezni hogy tudok még egy adagot nyomni rajta,meg is mértem kiváncsiságból hogy mennyi,hát sok,0,36mm! A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
Akkor szedd szépen szét. Valószínűleg nem csak a görgőkkel, hanem a tengellyel és vagy a hajtókarral is baj van. Ebben az esetben egy gépműhely segíthet.
Mivel így nincs akkora hőkülömbség a tartály levegője és a befúlyt levegő között, mem lehet, hogy így kevesebb kondenzvíz képződik a tartályba?
A pára már a beszívásnál a levegőben van, tehát akkor legfeljebb már a csőben kicsapódik. Nincs jelentősége, mert innen is a tartályba jut.
Igen valószinű az lesz belőle,azért irtam le egyépként hogy más esetleg nehogy igy járjon!
Köbzoli csak érzékeltettem hogy mérges vagyok és elkalapálom saját fejem!Elnézést!
Srácok!
Végre egy kicsit jobban tudtam tesztelni a vasat és jönnek is elő a gondok rendesen. A motorral nem lesz gond, bírja addig amíg a nyomáskapcsoló, szép gyorsan is termel a kicsike, azért jó ha van ekkora fordulat a kompresszornak, viszont ebből kifolyólag elég jól melegszik is, ez mennyire okoz gondot szerintetek? Csináljak egy ventillátor lapát félét az ékszíjtárcsára, hogy egy kicsit hűtse magát menet közben? Másik dolog... elég szépen fröcsköli ki magából nagyobb nyomáson az olajat, ezt mibe lehetne belevezetni? Én egy fékolaj tartályra gondoltam, ez megfelelő lehet? A harmadik dolog, hogy valszeg igazatok lesz a kompresszor és a tartály közötti részt valamilyen spirálos rézcsővel kellene kicserélnem mert annyi a forrasztási pont, hogy simán szétrázhatja magát valamelyiknél én meg nem akarok ilyennel is szívni ha nem muszáj. Mekkora keresztmetszetű csövet rakjak rá? lehet kisebb átmérőben (kisebb és több karikát tudnék így, de a keresztmetszet így csökkenne és a kompresszor jobban melegszik ettől ?!) Válaszokat előre is köszönöm nektek!
Rézcsőből 22 de a félcolos vas a elmegy ha nincs más de létezik 20mm vascső is igaz nem szabványos,de ha a szijtárcsára ventit teszel akkor csak védőburkolattal ,mert manikűrőzni is tud rendesen.
Szerintetek a termelést nagyban befolyásolja (negativ irányban) ha beragadt visszacsapó szeleppel és kb 80cm hosszú flexibilis csövön próbáltam ki a Rába sűritőm?
Gondolok itt a kis keresztmetszetű flexi csőre ami még rádásul kb 80cm hosszú volt és közbe a visszacsapó szelepem kicsit megakadt beakadt és nem fogta meg rendesen a tartályba lévő nyomást. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |