Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   189 / 345
(#) zoli75 válasza ferci hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Labortápról adok neki, így meg tudom oldani az áramkorlátot is. Mekkora áramkorlát szükséges? Ha jól értem akkor így áramerősséget mérjek, igaz? Mi a helyzett azzal, hogy nem szimetrikus a kommutátor (17-7 cikkelyre osztott), így van egy kis idő mikor azonos fél van táplálva vagy nem?
(#) ferci válasza zoli75 hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Váltóáram kellene, mert akkor az esetleges menetzárlat is jobban kijön.. egyenáram inkább csak azakadásvizsgálatra jó.
Ehhez a nem szimmetrikushoz nem tudok hozzászólni, ilyennel még nem találkoztam.
Ami képet feltettél, abból ez nem látszik..
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
(#) erbe válasza zoli75 hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Idézet:
„A kommutátor 24 részből áll, de elég érdekesen van elosztva, mert 7-17 arányban van.”

Ezt honnan vetted? A szénkefék szemben vannak, tehát a kommutátor elosztása 180-180 fok.
Az akadozás-rángatás 90 %-ban menetzárlat, 10%-ban szakadás. Ha azt írod, hogy tisztítás után egy darabig jó volt, akkor a szakadás átmenetileg helyrejött. Ennek okát viszont neked kell kiderítened, mert nem sok Gyurcsók van köztünk (távgyógyító).
Ha egymás melletti vagy 1; 3 osztásban méred a kollektorszeletek ellenállását, a hirtelen ellenállásugrás kimutatja a hibajelet. Jobb az 1-3, mert nagyobb feszültségeken sorbakötnek két réteget.
(#) zoli75 válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
7 résznek van ellenállása egymáshoz képest, valamint a 17 résznek szintén egymáshoz képest és a 7 és 17 rész közt van végtelen ellenállás érték.
(#) erbe válasza zoli75 hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Ez azt jelenti, hogy két szakadás is van a forgórészben.
(#) zoli75 válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Tehát újra kell tekercseltetni? Bocsi, de a villanymotorokban nem igazán vagyok otthon?
(#) erbe válasza zoli75 hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Nézd át nagyítóval a kollektoroknál a tekercsek szálait! Kettő is eltörött tőben, ahol összepréselték a kollektorszelet réz anyagával. Óvatosan letisztogatva oda lehet forrasztani. Nem örök megoldás, de jó esetben akár éveket is kibírhat.
Jobb, mint a menetzárlat, mert annál a tekercselés az egyetlen megoldás.
(#) zoli75 válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2015 /
 
Köszönöm, holnap végignézem.
(#) zoli75 válasza erbe hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Megnéztem, valóban volt elvált tekercsszál, visszaforrasztottam, de valószínű csak tekercselés segítene rajta. A szénkefék kivezetésére rátettem a műszert ellenállás mérésben és van egy elég nagy rész forgatás közben ahol az ellenállás végtelen nagy (szakadás van).
(#) laacika válasza pont hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Jól megválasztott üzemi kondi esetén azért nem csak 700w os lenne,szerintem azért 1 kw-os teljesitménynek lenni kellene minimum.
(#) erbe válasza zoli75 hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Találsz ott még leszakadt tekercsvéget.
(#) zoli75 válasza erbe hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
5-6 leszakadtat találtam, de visszaforrasztás után is volt szakadás. Egy kommutátor szeletet összekötöttem a mellette lévővel, így van ellenállás a teljes körbeforgatás alatt.
(#) erbe válasza zoli75 hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Idézet:
„Egy kommutátor szeletet összekötöttem a mellette lévővel,”

Akkor ott alaposabban meg kell nézned mind a 4 véget.
(#) zoli75 válasza erbe hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Mi történik, ha így hagyom összekötve, mert ott a végek jól be vannak forrasztva, de mégis szakadás van.
(#) sun hozzászólása Jan 17, 2015 /
 
Sziasztok segítséget kérnék a képen látható villanymotor 220 v-os bekötéséhez,
milyen kondi kell mekkora és mit hova kell kötni.
Előre is köszönöm.

P1170087.JPG
    
(#) granpa válasza sun hozzászólására (») Jan 17, 2015 /
 
Szétnéztél már a téma képei közt? Néhány(tucat)szor előfordul.
(#) Robi85 válasza cc2vts hozzászólására (») Jan 17, 2015 /
 
No kipróbáltuk a mocit egy barátomnál. Van neki otthon 3 fázis. Nagyon jól üzemel. Így nem kínlódok az 1 fázisról való üzemeltetéssel hanem inkább eladom vagy elcserélem egy ugyanekkora 1 fázisúra. Még a szétszedés visszavan, de lehet, hogy a holnapi nap folyamán sort kerítek rá.
(#) sun hozzászólása Jan 17, 2015 /
 
Végignéztem a 192 oldalt majd kiugrik a szemem de nem találtam ilyen motorhoz 220-as bekötést.
Kérlek ha tudnál egy linket megköszönném.
(#) proli007 válasza sun hozzászólására (») Jan 17, 2015 /
 
Hello! Gyanítom, hogy rossz helyen és rosszul kerestél.. Ez megfelel?
(#) sun hozzászólása Jan 18, 2015 /
 
Helló azt hittem a linkelt motor mivel nem teljesen ugyan az mint az enyém,
esetleg más kötés vagy más értékű kondi kell hozzá?
Köszönöm a segítséget remélem így már menni fog.
(#) Banglades hozzászólása Jan 19, 2015 /
 
Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni ennek a relés biztonsági kapcsoló bekötésében?(Betonkeverő)
Egy nyomógombos kivitel,nincs külön ki-be kapcsolója.Balról jobbra a kivezetések:1=fázis,2=0,3=fázis,4=0.Áram alá helyezve és fogyasztót rákötve (a gomb nyomása közben) a 1-2 re kötve behúz a relé,3-4-re kötve átfolyik az áram a fogyasztóra.
Teljesen kezdő vagyok,légyszi segítsetek!Köszönöm!

kapcs.jpg
    
(#) Robi85 válasza cc2vts hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Üdv.

Sikerült szétszednem a motort. Jól megizzasztott. Nagyon szép a tekercselés. Van egy kis mocsok benne, de hát nem mai gyerek már. Íme a méretek:

Vasmag hossza: 78mm
Forgórész átmérő: 89.50 (vagy 89.63)mm

Pár képet is készítettem róla.
(#) adamka0523 hozzászólása Jan 22, 2015 /
 
Sziasztok!
Adott egy Evig 4kw motor ami át lett tekerve kicsivel több mint 2 kw-ra és egy fázisra. Ezt a motort én egy kompresszoron szeretném használni, de ha lehet akkor automatikus indulna egy nyomáskapcsoló zárására. Egyik ismerőssel beszéltem erről, de ő nem igazán ajánlja ezeket a MIHA reléket, mert sokszor bekrepálnak és leégetik a segédfázist a motoron. Mi a véleményetek erről? Hogyan tudtam esetleg még kiváltani a nyomógombos indítást? Esetleg egy állítható időkapcsolóval ami kb 1 másodpercig ad impulzust egy relének ami behúzza az indító kondit majd elenged?
Válaszokat előre is nagyon köszönöm!!
(#) cc2vts válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
A régi OZF és MA típusú motorokon szereplő MIHA indítóreléket nem teheted rá erre a motorra, mivel azok speciálisan adott típusú motorhoz voltak gyártva.

(Ugyebár nem mindegy, hogy a relé milyen áramra húz meg és enged el, ebből adódóan készültek a relék más keresztmetszettel és menetszámmal.)

Kompresszor esetében a nyomógombos indítás ugye nem játszik, mivel gyakran felügyelet nélkül megy, és nincs ott mellette mindig egy ember, aki a nyomáskapcsoló ejtésekor/motor indulásakor a nyomógombot megnyomná.

Két eshetőség van:

1.) Kísérletezéssel egy meglévő relét szét lehetne vágni, a relé tekercsét újratekerni az adott motorhoz. Ez sajnos tényleg csak kísérletezéssel megy, ugyanis úgy kell az őj relét legyártani, hogy a motor indulásakor biztosan meghúzzon, viszont névleges terhelés maximumáig semmiképpen se. Általában második, harmadik próbálkozásra az ember elszokta már találni. Nem sok menet van a relén (8-15), kézzel simán hajtható, csak ugyebár kísérletezni kell vele.

2.) A második megoldás amit te írtál gyakorlatilag. Nyomáskapcsoló működésekor működtetni egy időkapcsolós megoldást. A meghúzási idő annyi legyen, hogy a motor biztosan eltudjon indulni. Amire még figyelni kell, hogy a motor megállításakor tehermentesíteni kell a dugattyú felett lévő teret. (Kompresszornak le kell pisszenie)
(#) cc2vts válasza Robi85 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Ezzel a vasmérettel készült:

-VZ 21/2-es motor = 1.5 kW, 2800/min
-VZ 21/4-es motor = 1.5 kW, 1400/min

Régi, KGST szabvány szerint készült motorról van szó, tehát 2 kW lehet a teljesítménye. A 2.2 kW-osak már jóval nagyobb vasmérettel készültek.
(#) adamka0523 válasza cc2vts hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Másik topikba igencsak ajánlgatták ezeket a miha reléket, de ismerős nagyon el vette a kedvem tőle. Nem szívesen tekertetném megint újra a mocit.
Tehermentesítő szelep van, be is van kötve, működik is ezzel nem lesz gond, mindenképp üresbe szeretném indítani a motort, ami amúgy nagyon szépen és könnyen indul gombbal.

És ilyen időkapcsolós megoldásra hol kezdjek el kutakodni? Létezik ilyen megoldás, hogy feszültségre ad egy kimenetén 1 sec-ig majd elenged?
(#) Robi85 válasza cc2vts hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Köszi szépen a segítséget. Ma hoztam bele 2db új Koyo csapágyat mert ha már szétszedtem akkor kicserélem már azokat is. Volt egy kis csörgő hangja a réginek. Lepucolom ezt a ronda festést róla aztán kap egy fekete festék réteget és annyi is. Amúgy mennyit érhet ez a motor?
(#) makrai attila hozzászólása Jan 24, 2015 /
 
Sziasztok.
Van egy nagyapám korabeli tengeri daráló,amelynek a motorjából kijön 3 vezeték.
fázis-nulla-segédfázis.A betáp rendesen fázis-nulla, viszont a segédfázist egy nyomógombbal megszakították. Simán bekapcsolva nem indul,viszont ha egy pillanatra benyomom a segéd gombot elindul de csak lasan szinte vánszorogva.Viszont ha rajta tartom a kezem a gombon megy mint az őrűlt ,úgy kell visszafogni.Mi ennek az értelme? Tud valaki erre megfelelő választ?Én úgy tudom,hogy a segédfázis az indítás pillanatában kimozditja a motort és úgy is marad nem szakad meg.Vagy talán tévedek?
köszi ha válaszol valaki.
(#) pucuka válasza makrai attila hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Addíg van szükség a segédfázisra, amíg a motort a fordulatszáma átviszi a billenő nyomatékon. Attól kezdve már tud önállóan gyorsulni, a névleges fordulatra, és már nincs szükség a segédfázisra. Addíg kell a gombot nyomva tartani. Automatikusan áramrelével szokták megoldani.
(#) ferci válasza makrai attila hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Amikor csak bekapcsolod, legalább morog a motor, áramot vesz fel?
Ha már megy rendesen és elengeded a gombot, akkor mi van?
A sima kézi indítás nem biztonságos, mert ha vmiért lefullad és nincs ott senki, leéghet a főfázis egyéb védelem híján.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
Következő: »»   189 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem