Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ehhez nem elektronika kell, hanem egy motor, amit szíjjal összekötsz a generátorral. Az akkumulátort a B+ és a generátor test közé kell kötni.
A rádugós sarura meg kell egy 5W-os izzó az akku pozitív felé.
Akkor az izzó egyik oldala a generátor üres sarujára(D+ feliratú) a másik pedig az akku pozitívjára? Akku hiányában szabályozható labortáp gondolom nem jó?
Nem jó a labortáp, mert nem a generátort kell megtáplálni, hanem terhelést kell adni neki, hiszen csak úgy van értelme a kipróbálásnak. Már persze először fel kell gerjednie, ehhez az akkutól kap némi segítséget, de utána az akkut kell töltenie.
Amúgy az akku pluszt jó helyre rajzoltad, de az akku mínuszt a generátor egyik felfogatási pontjára kell kötni. Ahová te rajzoltad az akku mínuszt, azt nem tudom, micsoda, lehet, hogy oda is jó lenne. De a felfogató csavar helye az biztosan jó. A motor feliratú rajz alatt nem tudom, mit értesz.
Idézet: Gondolom a szíjtárcsa meghatását.„A motor feliratú rajz alatt nem tudom, mit értesz.” ![]()
Ahova a mínuszt rajzoltam ott van nekem a negatív jel,a motor rajznál pedig a szíj meghajtás lenne. az izzót jó helyre gondoltam az előbbiekben? Tehát akkor elviekben: kell egy motor arról egy ékszíjjal meghajtom a generátort plusz az izzóval és az akkuval terhelést adok neki,ami majd áramot fejleszt és visszatölti az akkuba.
Az izzóval előgerjesztést adsz és egyben az lesz a töltésjelző lámpád is, tehát ha van töltés, akkor nem világít. Magyarázat.
Igen így kell bekötni az izzót. Akku mindenképpen kell.
Köszönöm a segítségeteket, sajnos nincs aksim és autóm se így nem nagyon fogom megtudni hogy működik-e.
Szia
Arra azért figyelj, hogy ha nem a helyén felfogatva próbálod, akkor terhelve, kiszedheti a kezedből, a generátort. üdv.
Ha 12v-ot adsz a gerjesztő kimenetre, és érzed, hogy a forgórészt nem bírod megtekerni, akkor nagy valószínűséggel jó. A többit, csak padon lehet kimérni.
Anno' valóban padon, konkrétan satupadon teszteltük. A "bikázó" kocsin lévő akkuval, csak a kontroll lámpa volt szemben a falra felszerelve. Rögzítést a satu, meghajtást egy fúrógép biztosította. Csak a feszültséget mértük, annyi viszont pontosan kiderült, hogy jó-e a generátor...
Nekem nincs rá szükségem és el szeretném adni,de így próba nélkül nem tudom.
Olyan nekem is van, most 34V-ot ad le
![]()
Sziasztok! Még új vagyok itt,tanácsért fordulnék hozzátok.Van egy régi motorom és szeretném átalakítani dinamósról generátorosra. Sajnos a jelenlegi 6volt-45watt elég kevés,és megbízhatatlan.Technikailag megoldható,csak az a kérdés,hogy a kiszemelt generátor 50 amperes(Suzuki Swift) és hány amperes akkumulátort kellene vennem hozzá amit nem töltene túl.
Semmilyen 12V-os akkumulátort nem tölt túl. A töltési feszültséghez szabályoz.
Köszi. Akkor egy 12volt/14 amperes simán elég?
A generátornak bőven, ha a motornak is. Azt kapsz u.n" zselés"gyakorlatilag egy "papír-zsebkendőben" van az elektrolit felitatva, a lemezek között így mindig éri az ólomlemezt. kivitelben is, azt pedig fektetve is be lehet szerelni, ahogyan a hely adja.
Köszönöm a segítséget.Azt nem tudtam,hogy fektetve is lehet használni,a zselés akut.Így megoldódott minden problémám.Nagyon sokat segíttettetek.Még egyszer köszönöm.
Szívesen, az UPS-ekben is így van elhelyezve, ahol a hely úgy kívánja, ott kb 4-5 év az élettartamuk.
Azért azt ne keverjük, ott puffer üzemben töltödik folyamatosan, alacsonyabb töltési végfeszültséggel. Legfőbb kérdés, hogy önindítós-e az a motorkerékpár, mert akkor az indítóáramra kell az akkut méretezni.
Nincs önindító,se irányjelző. Csak a világítás,kürt,gyújtás,féklámpa.A világítás miatt szeretném cserélni,mert az a 45wattos dinamó nagyon kevés.Ha rákapcsolom a világítást nagyon gyenge a fény.Generátornál tudnák már halogén izzót is használni.
A foncsor fogja bírni a halogén nagyobb hőfokát?
A töltési végfeszt nézd meg az akku oldalán, ha fel van tünteve.. nem mindegy !
Igen, mert ezen motor új típusából kapna foncsort.Méretileg pont passzol,és ebbe már halogén izzó van.Egyébként egy Ural M-72-es motorról van szó.
Eddig 6V /45w-os volt, ebből gondoltam, hogy az karcsú lehet egy önindítóhoz.
Sziasztok!
Tegnap egy kigyorsításnál kigyulladt a töltés jelző lámpám. Itthon rámértem az akkumulátorra járó motornál és 11,4 Voltot mértem. Kiszedtem a fesszabályzót. BOSCH BR14-M1-V14 (F00M145239) van benne. Bővebben: Link Gondoltam, hogy szénkefét cserélek rajta de nem tűnik bonthatónak. Csinált már valaki kefecserét ilyen szabályzón? A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
Szia, Nem sok kép mutatja a hátulját, de szerintem le lehet pattintani a fedőlapot, s máris forrasztható.
Miért akarod kicserélni a keféket ???
|
Bejelentkezés
Hirdetés |