Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   100 / 157
(#) kadarist válasza feccus hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Ehhez nem elektronika kell, hanem egy motor, amit szíjjal összekötsz a generátorral. Az akkumulátort a B+ és a generátor test közé kell kötni.
(#) feccus válasza kadarist hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Valahogy így kéne?

DSC_1587.jpg
    
(#) Ricsi89 válasza feccus hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
A rádugós sarura meg kell egy 5W-os izzó az akku pozitív felé.
(#) feccus válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Akkor az izzó egyik oldala a generátor üres sarujára(D+ feliratú) a másik pedig az akku pozitívjára? Akku hiányában szabályozható labortáp gondolom nem jó?
(#) potyo válasza feccus hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Nem jó a labortáp, mert nem a generátort kell megtáplálni, hanem terhelést kell adni neki, hiszen csak úgy van értelme a kipróbálásnak. Már persze először fel kell gerjednie, ehhez az akkutól kap némi segítséget, de utána az akkut kell töltenie.

Amúgy az akku pluszt jó helyre rajzoltad, de az akku mínuszt a generátor egyik felfogatási pontjára kell kötni. Ahová te rajzoltad az akku mínuszt, azt nem tudom, micsoda, lehet, hogy oda is jó lenne. De a felfogató csavar helye az biztosan jó.

A motor feliratú rajz alatt nem tudom, mit értesz.
(#) levaitamas válasza potyo hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Idézet:
„A motor feliratú rajz alatt nem tudom, mit értesz.”
Gondolom a szíjtárcsa meghatását.
(#) feccus válasza potyo hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Ahova a mínuszt rajzoltam ott van nekem a negatív jel,a motor rajznál pedig a szíj meghajtás lenne. az izzót jó helyre gondoltam az előbbiekben? Tehát akkor elviekben: kell egy motor arról egy ékszíjjal meghajtom a generátort plusz az izzóval és az akkuval terhelést adok neki,ami majd áramot fejleszt és visszatölti az akkuba.
(#) kadarist válasza feccus hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Az izzóval előgerjesztést adsz és egyben az lesz a töltésjelző lámpád is, tehát ha van töltés, akkor nem világít. Magyarázat.
(#) Ricsi89 válasza feccus hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Igen így kell bekötni az izzót. Akku mindenképpen kell.
(#) feccus hozzászólása Jan 22, 2015 /
 
Köszönöm a segítségeteket, sajnos nincs aksim és autóm se így nem nagyon fogom megtudni hogy működik-e.
(#) fongab válasza feccus hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Szia
Arra azért figyelj, hogy ha nem a helyén felfogatva próbálod, akkor terhelve, kiszedheti a kezedből, a generátort.
üdv.
(#) Chipmunk1960 válasza feccus hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Ha 12v-ot adsz a gerjesztő kimenetre, és érzed, hogy a forgórészt nem bírod megtekerni, akkor nagy valószínűséggel jó. A többit, csak padon lehet kimérni.
(#) SzervízMacska válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Anno' valóban padon, konkrétan satupadon teszteltük. A "bikázó" kocsin lévő akkuval, csak a kontroll lámpa volt szemben a falra felszerelve. Rögzítést a satu, meghajtást egy fúrógép biztosította. Csak a feszültséget mértük, annyi viszont pontosan kiderült, hogy jó-e a generátor...
(#) feccus válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Nekem nincs rá szükségem és el szeretném adni,de így próba nélkül nem tudom.
(#) Chipmunk1960 válasza feccus hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Olyan nekem is van, most 34V-ot ad le Szgk-ba sok, Tgk-ba kevés... Az eredeti Mitsubishi fesz-szabályzó kiment, a kínai ennyit tud....
(#) peti78 hozzászólása Jan 29, 2015 /
 
Sziasztok! Még új vagyok itt,tanácsért fordulnék hozzátok.Van egy régi motorom és szeretném átalakítani dinamósról generátorosra. Sajnos a jelenlegi 6volt-45watt elég kevés,és megbízhatatlan.Technikailag megoldható,csak az a kérdés,hogy a kiszemelt generátor 50 amperes(Suzuki Swift) és hány amperes akkumulátort kellene vennem hozzá amit nem töltene túl.
(#) zolika60 válasza peti78 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Semmilyen 12V-os akkumulátort nem tölt túl. A töltési feszültséghez szabályoz.
(#) peti78 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Köszi. Akkor egy 12volt/14 amperes simán elég?
(#) Chipmunk1960 válasza peti78 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
A generátornak bőven, ha a motornak is. Azt kapsz u.n" zselés"gyakorlatilag egy "papír-zsebkendőben" van az elektrolit felitatva, a lemezek között így mindig éri az ólomlemezt. kivitelben is, azt pedig fektetve is be lehet szerelni, ahogyan a hely adja.
(#) peti78 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Köszönöm a segítséget.Azt nem tudtam,hogy fektetve is lehet használni,a zselés akut.Így megoldódott minden problémám.Nagyon sokat segíttettetek.Még egyszer köszönöm.
(#) Chipmunk1960 válasza peti78 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Szívesen, az UPS-ekben is így van elhelyezve, ahol a hely úgy kívánja, ott kb 4-5 év az élettartamuk.
(#) SzervízMacska válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Azért azt ne keverjük, ott puffer üzemben töltödik folyamatosan, alacsonyabb töltési végfeszültséggel. Legfőbb kérdés, hogy önindítós-e az a motorkerékpár, mert akkor az indítóáramra kell az akkut méretezni.
(#) peti78 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Nincs önindító,se irányjelző. Csak a világítás,kürt,gyújtás,féklámpa.A világítás miatt szeretném cserélni,mert az a 45wattos dinamó nagyon kevés.Ha rákapcsolom a világítást nagyon gyenge a fény.Generátornál tudnák már halogén izzót is használni.
(#) zolika60 válasza peti78 hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
A foncsor fogja bírni a halogén nagyobb hőfokát?
(#) ferci válasza peti78 hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
A töltési végfeszt nézd meg az akku oldalán, ha fel van tünteve.. nem mindegy !
(#) peti78 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Igen, mert ezen motor új típusából kapna foncsort.Méretileg pont passzol,és ebbe már halogén izzó van.Egyébként egy Ural M-72-es motorról van szó.
(#) Chipmunk1960 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Eddig 6V /45w-os volt, ebből gondoltam, hogy az karcsú lehet egy önindítóhoz.
(#) mineral hozzászólása Feb 10, 2015 /
 
Sziasztok!

Tegnap egy kigyorsításnál kigyulladt a töltés jelző lámpám. Itthon rámértem az akkumulátorra járó motornál és 11,4 Voltot mértem. Kiszedtem a fesszabályzót. BOSCH BR14-M1-V14 (F00M145239) van benne.
Bővebben: Link

Gondoltam, hogy szénkefét cserélek rajta de nem tűnik bonthatónak. Csinált már valaki kefecserét ilyen szabályzón?
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
(#) Chipmunk1960 válasza mineral hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Szia, Nem sok kép mutatja a hátulját, de szerintem le lehet pattintani a fedőlapot, s máris forrasztható.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza mineral hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Miért akarod kicserélni a keféket ???
Következő: »»   100 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem