Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „hogy juttassam be a rendszerbe...” Én ezt csináltam annakidején: 1. Leengedtem a túlnyomást a kazánnál. 2. A rendszer legmagasabb pontján a légtelenítőt kivettem (nálam az emeleti fürdőszoba törülközőszárítója). 3. Leengedtem még a rendszerból kb. két liter vizet a kazánnál. 4. Egy tölcsérrel beleöntöttem a szert a törülközőszárítónál. 5. A légtelenítőt visszaraktam. 6. Feltöltöttem a rendszert az előírt nyomásra. 7. A kazán szivattyúja majd szépen körbeviszi és elosztja a vegyszert. A rendszer átmosásáról, tisztításáról már írtak ebben a fórumban részletesen. A tisztítóvegyszert ugyanígy kell bejuttatni, ha nincs profi szerkezeted. Az egész ingyen van ha te csinálod, kivéve a vegyszerek árát (nem olcsó). De az ilyesmit nem télen, a fűtési idényben kell csinálni.
Na tessék, jobb mint a slag....már csak akkor van baj, ha nincs törölközőszárító mint nálam (padló és falfűtés van)
Nekem szerencsére a sógorom víz és fűtésszerelő és van neki ilyen szerkezet. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Köszönöm a segítségeteket!!!
Nekem is van törülközőszárítóm, az lesz a magas pont. Már csak egy aggodalmam maradt,hogy a kazánban nem rakodik-e le a feloldott iszap, vízkő? /szivattyú stb/ A váltószelep miatt kezdem el, mert fél állásban van,és megbolondítja a kazánt. Majd visszanézem a már leírtakat, ezek szerint átsiklottam felette. Még egyszer köszönöm,zsoika és Gombszem. Ha még valami eszetekbe jut, nagyon szívesen veszem.
Akkor egy hétig keringeted a rendszert,/vegyszerrel/ majd leereszt és friss vízzel feltölt?!
Most kell csinálnom, mert a szelep nem vált át, és nem a termosztát vezérli./fűt akkor is mikor melegvízet készít./fél állásban van. Esetleg tudsz vegyszert ajánlani? Elég sokfélét találtam a neten. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
Sajnos elfelejtettem a nevét. Szerelvény boltban vettem, kb 6000 Ft volt (1-1,5 liter)
Először a pucolót kell belerakni, futtatni, leereszteni. Aztán jön a korrózió gátló. Ha kemény vízzel töltöd fel a rendszert, megint lehet bajod. Mindezektől függetlenül lehet, hogy nem úszod meg a szétszedést (háromjáratú szelep és környéke), mert a levált vízkő darabok el tudnak akadni. Én is így jártam. Az sem árt, ha van a visszatérő ágban egy szűrő. Ha mágnes csapdás, az még jobb. Én lágy vízzel töltöttem fel a rendszert, de nekem van vízlágyító a házban.
Köszönöm a választ.
Ma szétszedtem a váltókapcsolót, de nem találtam benne vízkövet sem/egy kicsit feketés víz jött ki/ Szóval semmi extra. Összeraktam, a hiba megmaradt. Elment a kedvem a tisztítástól, pedig hétvégén terveztem. Esetleg nem tudod, hogy lehet kimérni a váltókapcsolón lévő elektromos motort? Másra már nem tudok gondolni. Na jó, tanácstalan vagyok, ebből szerelő lesz amitől tartok, mert mindenki az átverésről ír. Még egyszer kösz az eddigi segítséget is!
Kedves Fórumozók!
Van egy kb 20 éves Beretta Idra Exclusive 20i kombi kazánom, ami eddig elfogadhatóan működött, (néhány aprósággal volt eddig javítva, tömszelence stb.). Pár napja beintett: a kijelzője nem ad ugyan hibaüzenetet, de mikor be kellene kapcsolnia sem mem szikrázik, sem nem indul el a gyújtóláng akár melegvizet, akár fűtést kellene produkálnia (a keringtető az utóbbi esetben megindul). Aki volt, hogy korábban szerelte (hivatásos, bár nem Beretta a specialitása) nem találta a baj okát, jobb híján a vezérlő panel hibáját tippeli. De "nem biztos?!". Használt panelt nem találtam a net-en, az új ára elég borsos, és ha mégsem az a hibás nem veszik vissza. Van-e valakinek valami ötlete tippje, első körben mit csinálna? Előre isköszönöm a javaslatokat, üdvözlettel, P.
Bizony, nekem is van szennyfogó szűrőm a visszatérő ágban (mert csak műanyag csövem van meg réz). Anyuméknak csak kazán lett cserélva a vascsövek maradtak.....nekik iszapleválasztó szűrő kellett.
Szia! Panelhiba lehetséges! Egyszer amikor még albérletben laktam egy Beretta kazánnak is ez volt a baja és panelhibás volt. Berettás szakszervizest kellene hívnod, mert neki jó eséllyel van cserealkatrésze. Kicseréli a panelt és kiderül az volt e a baj(csak nem fizetteti ki az új panelt ha nem az a baja!?).
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Sziasztok! nekem lenne egy westen240-es fi kombi kazánom.és és csöpög a kazán de rendesen müködik kb milyen alkatrész lehet a hibás és kb mennyibe kerül!
Rossz az autóm. Passat b5. Kb milyen alkatrész kell bele és mennyibe fog kerülni a javítása? Kb ilyen kérdést tettél fel.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Szia! Szerintem kezdd újra! Ez egy elektronikai fórum. Ha csöpög, itt nem nagyon fogsz szakikat találni, max. ha ráz. Persze leeht, hogy tudnak okosat mondani. Hogy ezt kiderítsd, keresd meg a megfelelő fórumot. (Ha jól emlékszem, van konkrét Westen topik is.) Ha megtaláltad, akkor tedd fel újra a kérdésedet, de egy kicsit részletesebben! Pontosan mi csöpög, és kb. honnan.
Nekem is volt ilyen csöpögésem. Szerencsém volt, a töltő csap alá került valami szutyi, ami miatt nem zárt megfelelően, ezért túltöltött és a biztonsági szelep elengedte a fölösleget. Ezt könnyedén ellenőrizheted a nyomásmérőn. Ha 3-4 bar körüli a nyomás, akkor szinte biztos, hogy ez a baj. Remélem, ilyen bagatell apróság lesz nálad az ok! zoszka: gabesz71 kulturáltan kérdezett, nem illik ilyen stílusban leoltani!
Szia! Mély meghajlással... igenis tantóbácsi.
Ez ugyan egy elektronikai fórum, de ez a topik nem kizárólag elektronikai. Általános működési hibákat tárgyal, tehát akár ide is beillene a kérdés. Van olyan topik is, ami csak elektronikai hibákkal foglalkozik. Bár tény, hogy van westen topik is, ahol általában ezzel a típussal foglalkoznak. Idézet: „... nekem is van szennyfogó szűrőm ...” Ugyanez van nekem is. Mivel a mágnescsapdás kivitel igen drága, ebbe építettem bele 2 éve egy Neodym mágnes rudat (1200 Ft). Tökéletesen működik, évente egyszer kipucolom, és kész.
Szia! Már volt róla szó és nagy valószínűséggel EZ lesz a hiba megoldása.
Köszönöm a mágnesrudas 5letet! Kipróbálom én is!
Vigyázz a mágnes elhelyezésével, nehogy közel legyen az órához és kimutassanak valamit, amit nem is csináltál !
A mágnes típusa: D10x40 N48 M Diametriálisan mágnesezett Neodym henger mágnes (ha érdekel hol vettem > pü)
Mivel rozsdásodhat, így fontos, hogy egy műanyag burokba rakva kerüljön a helyére. Én egy rézlemezből készült gyűrűt forrasztottam a tisztító dugóba, az tartja a mágnest. Bevált.
Persze jöhet a pü!
kissi: Az óra a fsz-en van a kazán meg az emeleten
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni egy Saunier Duval Semia F24 kombikazán hibájának megállapításában esetleg a javításában. A hiba a következő: Melegvizet megengedem folyik a melegvíz ahogy kell, de mikor elzárom azonnal letilt es pirosan villog a visszajelző led. Van amikor melegvíz folyasztása közben is letilt de ebben nem vettem észre szabályszerűséget hogy mikor áll meg a kazán. 1 éve volt vezérlő panel cserélve benne. Elektronikában jártas vagyok de a kazánok javításában nem ezért bármilyen segítséget megköszönök.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémámban. 2011-ben vásároltam egy SAUNIER DUVAL SD 30 KLOM tip. kazánt. A fűtési rendszerem radiátoros. Az elmúlt időszakban jól működött, azonban ezen a télen több alkalommal megállt és a hibakódként az F1-et írta ki. A szerelő az ionizálo elektródát megcsiszolta, majd sejtelmesen utalt arra, hogy a következő lépés a vezérlő egység (tip: Honeywell) cseréje lesz. Az F1 hibakód rezetelése után a kazán mindig egyszerre indult! A fali termosztát tipusa Honeywell CM67. Azt tapasztaltam, hogy a termosztát "kézi" kapcsolásakor a kazán a beállított szobahőmérsékletet folyamatosan tartja. Abban az esetben amikor a termosztátot "automatikus" állásba átkapcsolom több alkalommal előfordult a kazán kikapcsolása és az F1-es kód kijelzése. Tisztelettel kérem segítsetek ennek a hibának a megszüntetésében. Köszönöm: Bandi 47.
A kazánban levő honeywell vezérlőnek mi a típusa?
Üdv.
Szüleimnek is ugyan ilyen kazánja van. 3 éve hasonló gonddal küzdöttek.Az istenért nem akart indúlni szezon kezdetkor.F1-re futott mindig. Kihívták a szervizest megcsinálta a szokásos karbantartást stb.. Majd egy huszárvágással megfordította a dugvillát a konektorba és láss csodát azóta is megy a kazán. Én addig utána néztem itt a forumon csak nem volt időm jelezni feléjük, hogy nagy valószínűséggel nem fázis helyesen lett visszadugva a kazán a nyári melléképület rekonstrukció után.
Bocsánat, ha valakit zavar, hogy magammal beszélgetek, azért irogatok mégis, hogy ha egyszer megoldódik a probléma, akkor másnak is elérhető legyen a megoldás.
Szóval további megfigyelés: a hiba nagy valószínűséggel reprodukálható, ha a HMV NTC a beállított hőmérsékletnél kevesebbet mér és a melegvizes csapot csak egy kicsi időre nyitom meg (szumma 1-2 másodpercig). Ez alapján az áramlásmérőre gyanakszom. Robbantott ábra szerint egy rugó ellenében dolgozik az áramlásmérő kapcsolója, ha jól értelmeztem. Azt gyanítom, hogy a rugó nem funkcionál rendesen. Megnézni, majd a fűtési szeon után fogom, addig meg nem nyitjuk/zárjuk kis időre a melegvizet. (érdekes, hogy a 2-es módszerrel a hiba mintha nem jött volna elő már egy hete) A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
Hello! Igen, van olyan kazán ami fázisérzékeny...nekem ezért kétsarkú kapcsoló (fázist és nullát is megszakítja) van leválsztónak nem dugvilla!
Jó észrevétel! Köszi, már el is felejtettem, hogy van ilyen. Most viszont azon gondolkodom, hogy anyuméknál a hibakód "F05 Differenciál nyomáskapcsoló hiba: Abban az esetben, ha a frisslevegő-ellátás akadályokba ütközik (pl.: az osztott, illetve a koncentrikus csővezeték dugulása vagy a külső védőrács elszennyeződése miatt), valamint alacsony a hálózati feszültség (< 165 V) mellett, az F05 hibakód jelenik meg a képernyőn" lehet e ezzel összefüggésben, mert oda dugvilát raktam.
Sziasztok!
Egy megoldatlan dologban kérnék egy kis segítséget. Jelenleg van egy Beretta Junior 24 CSI turbós kombi készülékem, amely 2014 májusa óta üzemel. Kb. egy 3 hónapja produkált egy olyan hibát, amely abból állt, hogy a fűtésnél és a meleg víznél elindult a gyújtási folyamat, azonban a két zöld visszajelző villogva jelezte, hogy vár még valamire, de nem indult be. Kihívtam a szerelőt, aki a presszosztátba szívott bele, amitől elindult. Ez egy darabig üzemelt, majd ismét ezt a hibát produkálta, burkolat le, majd beleszív és működik tovább, ismét egy darabig. A presszosztát ki lett cserélve, gyári HUBA-ra, ami ment ismét egy darabig, majd ugyan azt a hibát produkálta. A venturi csövet megnéztem, nincs eltömődve, nincs benne folyadék. A ventilátor tökéletesen üzemel, a kéményrendszere hibátlan (kéményes is megnézte). Ami a tapasztalat, az az, hogy akkor produkálja a hibákat, amikor több napos esős, párás idő van. Száraz időben semmi baja. Valami oknál fogva letapad a presszosztát, de nem tudom, hogy mi lehet ennek az oka. Az elektromos részével nincs gond, hiszen hallani, azt amikor a presszosztát kikapcsol, vagy ha bekapcsol, de a hiba fellépésekor nem kapcsol be. Arra gondoltam, hogy nem-e lehet az, hogy a párás levegőtől lecsapódik a pára a presszosztát falán és emiatt a membrán csúszó része korrodál. De viszont ha ez a gond akkor minden második kazán megállna párás, esős időben. Köszi előre is.
A presszosztáthoz vezető csövek megfelelően csatlakoznak a csőcsonkokra? A csövek nem szelelnek-e valahol?
Szeretnék minden Junkers Euroline ZW 23-as cirkó használónak 1 jó tippet adni, a lényeget a végén írom le. 1 év vettünk 1 családi házat ahol ez a készülék van felszerelve. gőzerővel hőszigeteltem a házat ( Nikecell, üveggyapot) nem változott semmit a fűtési költségem. A hiba oka egyszerű, gondoltam hogy kitakaritom a cirkót és kisavazom. Meglepetésemre minden pöpec volt. aztán amikor burkolat nélkül elindítottam a cirkót akkor jött a meglepi.... 30%-os terheléssel elindult de nem kapcsolt át 100%-os teljesítményre. Ha melegvizet igényeltem akkor hiba nélkül szabályozott. A titok nyitja a vezérlésben lapult... le volt korlátozva.Most jön az a rész amit a hozzászólás elején akartam megírni. Az emisszió menűből lehet állítani a fűtési teljesítményt. KÉREK mindenkit aki kipróbálja az csak a saját felelőségére tegye. Mert ez a hőcserélő rovására megy (a gázszámla ha nincs meg a megfelelő teljesítmény)!!!
Készülék kikapcsolva és a fűtés hőmérséglet minimumon. Bekapcs elött a hibatörlő folyamatosan nyomva tartva majd feltekerni a fűtést max-ra majd minimumra. ekkor az összes led világít. a használati melegvíz állítóval beállítani a kívánt teljesítményt. Majd 2-3 sec-ig nyomni a hibatörlő gombot amíg villanással nem jelzi a mentést. "parasztreset" és onnantól kezdve 4 perc után a fűtés átkapcsol a beállított terhelésre. Én eredetileg Gázkészülékszerelő vagyok de 7 éve nem foglalkozok vele mert nem éri meg a sok "SÁMÁN" miatt akik panelt cserélnek 80-ért de egy poti 600 ft vagy relé miatt ami filléres dolog vagy csak szimplán barkóbáznak. Remélem pár embernek segíteni tudtam.(csak ésszel az állítgatással)
Ahogy néztem, nem szelelnek. A presszosztát felőli oldalon a csövön van egy T idom, amin - ahogy láttam a csőre nem csatlakozó részét - van egy apró furat.
Sziasztok! Adva vagyon egy 2 éves Buderus Logamax GB012-25K típusú kondenzációs kazán, ami felfűtéskor furcsa szörcsögő, szivárgás szerű hangot ad 45 és 55 fok között. Miután eléri a beállított előremeneti hőmérsékletet (55 fokot), a jelenség megszűnik.
A fűtési rendszert már átmosta fernox-al egy szaki, igaz a hőcserélő vízkőmentesítését nem csinálta meg, mivel nem talált "bypass"-t, így nem tudott közvetlenül rácsatlakozni kizárólag a hőcserélőre. Van tippetek? A tágulási tartály 0,8-n van, a kazán tartja a nyomást, sehol nem látható szivárgási nyom. Nem tudom, hogy van e köze a dologhoz, de ősszel jó pár cserebogár maradványt szedett ki porszívóval a szerelő a kazán és a kéménycső találkozásából. Előre is köszönöm a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |