Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sok riga típus járt már nállam de egyiken sem láttam ilyen gyujtást. A tirisztoros is egy nagy aluminium dobozban végződött,ott volt fent az elektronika és nem lent beöntve az állórész alaplapjába. De ha rosszul mondom (mert még nem találkoztam ilyen rigával akkor elnézést!)
én tajga láncfűrész gyújtásra gondolok vagy druzsba az valami ilyesmi...... a kérdés már csak az hogy meddig lehet vajon ezt forgatni meddig ad jó szikrát... ezt nem tudom de levillogom stroboszkóppal ha átalakítom
Tajga van itthon valószínű azé,a druzsbában még megszakítós van nekem.
Esetleg szaljut csónakmotor.
Egy kérdésem volna a témával kapcsolatban: böngésztem ebben a témában egy gyujtás kapcsolást 2 ütemű motorhoz,amit meg is építettem,csak annyi kérdésem van hogy a rajzon BT152 tirisztort ír,én viszont BT151 800R -t helyeztem a kész kapcsolásba. Ez okoz bármilyen problémát? Még anynit hogy a kondenzátor méretét 1,5µF ra választottam és 400V-osra. A dióda helyett amit ír bele 2db 1N4007-et raktam párhuzamosan.
Megfelel a BT151.
és ennek a gyújtásnak mi ad jelet? vagy hogy működik?
Ott van a képen: 500menetes jeladótekercs. A 4500menetes generátortekercs feltölti az 1.5µF kondenzátort, és amikor a lendkerékmágnes továbbfordulva pozitív irányú impulzust indukál a jeladótekercsbe, akkor a tirisztort nyitva kisül a kondenzátor a gyújtótranszformátor primer tekercsén keresztül. A szekunder telkercsben nagyfeszültségű impulzus keletkezik,ez a gyújtógyertya szikraközén átívelve képezi a gyújtószikrát.
A legnagyobb kérdés leginkább számomra az hogy a 1,5µF -os kondenzátor elegendő lessz-e ahoz hogy megfelelő méretű szikrát produkáljon vele a motor.
És persze kíváncsi lennék hogy ehez leginkább milyen trafó szükséges, és hogyan lehet beállítani? (Megszakítós helyére kerül fel). A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
A kondenzátor miatt kellene a legkevésbé aggódnod..
A tekercsek, a lendkerék, az alaplap az mind új, zsír gyári? A trafónak tökéletesen megfelel egy robogótrafó, pl Yamaha jog.
A lendkerék jawa babettáról adoptált,a tekercseket jómagam gyártottam,alaplap is saját készítés,de még a jeladó helye nem lett elkészítve. Mivel a Romet Kadet főtengelye nem viselte el a gyári gyujtást ezért gondoltam hogy váltok tirisztorosra a könyebb lendkerék és a megbízhatóság miatt.
Akkor a fényképen levő alkatrészekből semmi nem az aminek látszik...
Nincs miről beszélni amíg nem ismerem, látom a ténylegesen felhasználni szándékozott alkatrészeidet.
Sziasztok.
Zoli vagyok,és a segítségeteket kérném.Vettem egy Derbi Vamos 50 kőbcm-es motort,de nincs rajta szikra. Lehet,hogy hülyén hangzik,de nem tudom hogy milyen fajta gyújtása van,mert nem találok rajta jeladót sem a főtengelyen,sem a lendkeréken.Elképzelhető hogy a másik oldalon van?Nem tudom a műkődési elvét.Az ind. tekercsről lejőn két vezeték,az egyik testen van,a másik pedig megy kétfelé: az egyik fele kőzvetlen a trafóra, a másik fele a gyújtáskapcsolóra megy. A trafónak két érintkezője van aminek az egyik részére az imént emlitett vezeték,a másikra meg a váztest csatlakozik. Hol van a tirisztor,hol a kondi? Lehet hogy béna vagyok hozzá,és kinevettek,de hát már annyira felhúzott,hogy szégyen, nem szégyen rászántam magam hogy beirok.Bocs az itt-ott előforduló ő-ért de nem jó a billentyüm. Segitségeteket előre is kőszőnőm.
Benne a trafóban.
Ebben a pdf-ben a 36-40. oldalon megtalálod a gyújtás huzalozását .. A jeladót külön ne keresd, az az egyszem tekercs látja el azt a funkciót is. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
Szia Max
Kőszi a pdf.-et. Sokat segített,mert igy hogy már megvannak a gyári adatok ősszetudtam hasonlitani az enyémmel.Nem tudom hogy kell-e bele valami,mert egy kicsit eltérnek az értékek. Az enyémen az ind.tekercsen hidegen207-et mérek 238 helyett. A trafón pedig 4,57-et 5-6 helyett. Irjál már be légyszi hogy érdemes-e kinlódni,vagy kell bele valamit venni.
Ha abszolút nincs szikrád,vagy alig látható, akkor legtöbbször a tekercs menetzárlatos,így azt cserélni kell, esetleg újratekerni.
A tekercs ellenőrzéséhez dobd össze a skiccen látható elektronikát. A trafó a próba idejére valamilyen robogó, vagy segédmotoré legyen. Azt a 39 ohm-ot ne építsd be egyenlőre, csak ha huzamosabb ideig akarod működtetni. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
Sziasztok! Gondolom már 10000x volt ez a kérdés/probléma, de remélem megértitek, hogy nem akarok több 100 hsz-t visszaolvasni! Kérlek ne haragudjatok, amennyiben tudjátok a választ elég csak hsz-t belinkelni. Elég nagy a problémám, de le kell szögeznem, hogy hót' hülye vagyok az elektronikához.. :/
Szóval a problémám: Van egy 125 köbcentis 2000-es évjáratú, Aprilia RX-em(ugyan az a blokk mint RS, ROTAX122). Motoroztam vele, és egyszer csak leállt.. tologattam nagyon sokat, majd vártam vele kb 10 percet megint beindult, ám hagytam alapjáraton és leállt. Nem volt szikra(nem a gyertya!). Hazatoltam, és bizonyos időközönként megint volt szikra, de csak 3-4 mp-ig. Leszedtem a pipát, és egyből a dróttal próbáltam.. azzal sincs. Megmozgattam minden vezetéket, kicseréltem a trafó kábelét semmi. Egyszer átjött haverom aki vágja ezt az elektronikát egy kicsit, és kimértük az alaplapból kijövő 2 vezetéket(fűtetlen műhelyben kb 4-5°C) és ezt kaptuk ami a képen van.. leszedtük a trafót is másik testet is tettünk rá.. nemvolt jó.. széthúztam az összes vezetéket mindenhol ahol csak tudtam, szétvágtammindent ami utban volt, visszadugdostam, megfújkodtam, megdörzsöltem.. de ugy nem próbáltuk ki.. hülyeségből mondtam már utolsó végvárként hogy próbáljuk ki simson trafóval.. Pont volt itthon 12V-os simsonnak a trafója vagy 20 darab, egyiket rákötöttük a testre, másikat a kábeléra, lendkereket megpörgettem és marha nagyot adott. Utána rátettük a saját trafóját és azzal is jó volt! Utána elmentem vele egy kört jó hidegbe, és otthagyott. Tolhattam haza. Tegnap megint szétszedtem, nagyon nem csináltam vele semmit sem, és egyszer csak megint adott szikrát.. hagytam 40 percet alapjáraton dögyörögni szépen ment, másnap(ma) gombnyomásra indult szépen tarotta alapjárao, menni akrtam el vele, ám egyszer csak leállt. Azóta megint semmi szikra. Tanácstalan vagyok, ám tudom vannak itt nálam sokkal de sokkal okosabb emberek is! Nem sokat ovlasgattam, de aenyit igen, ott kdierült, hogy rendes, segítőkészek vagytok, azért is írtam ide! Bármit meghallgatok! Egyik srác ezt írta egy msáik fórumon: Idézet: „"A gyújtótrafó nem csak tekercset tartalmaz, hanem félvezető alkatrészeket, nekem is ez volt a problémám vele. Van amikor add szikrát és van amikor nem adott szikrát, főleg akkor amikor hidegen el akartam indítani, mert akkor kevés volt a gyújtótrafó teljesítménye. Ez a hibajelenség egy kezdődő hiba aminek a vége hogy be fog szarni végleg a trafó .Nekem is ez volt a problémám vele, akkor cseréltem ki amikor végleg nem adott szikrát. A hibajelenség ezeknél a motoroknál elég gyakori mondhatnám típushiba."” REMÉLEM TUDTOK SEGÍTENI!! Már belebetegszek, hogy nemjó! De fölöslegesen nem akarok kidobni 5000Ft-ot(trafó), hátha nem is az a baja.. :/ Rajzok: Gyújtási rajz! KÉP1(ellenálások) Alaplap kimérve: LINK A trafót(ha jól mértük) nem akarok hülyeséget mondani de azthiszem 0,1 volt talán, de lehet nem is jól mértük(hogyan kéne? 1 saru van rajta meg a test, gyertyakábel semi más) Elnézést a regényért, de próbáltam részletesen leírni! KÖSZÖNÖM MINDENKINEK ELŐRE IS!!
Szia.
Mivel ez akkus gyújtás, így az alaplapon könyebb ellenőrizni a lehetséges hibaforrásokat. Konkrétan a jeladótekercs kontakthibája jöhet még szóba. Ha leszeded az oldaldeknit, és a lendkeréktől odaférsz a fekete műanyaggal burkolt jeladótekercshez, érdemes kézzel, esetleg egy segédeszközzel, (csavarhúzó,fadarab, stb) megmozgatni a tartókonzolon. A tekercs egyik kivezetése a csévetest belső részén található, éa a működés közti rezgéstől kontakthibássá válhat, ami a gyújtásproblémáidat okozhatja. A mozgatás közben érdemes az ellenállásmérőt rajra hagyni,így lehet indikálni a kontakthibát. Ha nem változik számottevően, akkor a jeladótekercs érintkezése jó, és marad az elektronika cseréje.
Köszönöm a gyors válaszodat! Akkor tehát mindenképpen ilyen hibákra gondoljak? ( Trafó akkor kilőve? És a trafót hogyan tudnám kimérni? Ugye van rajta 1 saru semmi több. Ilyen:
KÉP
A másik kivezetés a felfogató fül, tehát a saru és a felfogató közt mérj, ha a primerre vagy kíváncsi.
A trafó primer tekercse nagyon kicsi ellenállású, a szekunder ahogy az egyik linkeden is látható elég tág határok közt van megadva 4-8 k ohm közti érték. A legjobb, ha kölcsönkérsz egy cseredarabot próbára. De hogy elkedvenítselek, ezek ritkán hibásodnak meg a gyújtás többi eleméhez képest. Az elektronikára menő csatlakozásokat már azt írtad átnézted, tehát azok elvileg jók. Még a sztender kapcsolóról (a rajzon a 7-es érintkező) nem esett szó, az is okozhat gyújtáskihagyásokat, ha nem megfelelő a kontaktus.
Köszönöm, megint, és még egyszer elnézést kérek, ha hülyeségeket kérdezek és ilyenek, de amint írtam nem nagyon értek az elektronikához..
Sztender kapcsolóm pedig nincs, vagyis szerintem a motoron nincsen alapból. Arra gondoltam, mivel ez a blokk van RS-hez is, ott biztosan van. De mivel az elektronika ugyan az , gondolom a kábelnak attól még mennie kell valahova. Ha megtalálom a kábelt akkor mit csináljak vele? Szigeteljem? Esetleg Komárom-Esztergom megyében nincs valaki, aki tudna nekem segíteni ebben? A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Ha nincs sztenderkapcsoló gyárilag, akkor kábel sincs, az elektronikán pedig ki van hagyva a csatlakozási pontja, nem kell vele csinálnod semmit.
Értem. Összeszedtem az információimat, nekiállok akkor először is megbizergálni a jeladót, fujok mindenhova kontaktsprét, majd kiméregetek mindent. Utóbbival annyi a problémám, hogy ugye adott az a 2 rajz, amit tegnap is linkeltem:
1 2 Első kérdés: az alaplapnál az a 3 téglalap(3db Y) , azok mik akarnak lenni?? Tekercsek? Ha tekercsek akkor honann tudom, hogy melyiket mérjem? Másik kérdés: Ugye 3 y van a rajzon, de a táblázat csak Y-Y -t ír. Akkor mindegy melyik 2 őt mérem ugye? CDI-t most akkor én kitudom mérni?? Mert olvasgattam és sokak azt állítják, hogy nemtudom, mert sok benne az elektronika. Köszönöm előre is
A három Y sárga vezetéket jelent, háromfázisú töltőtekercsek kivezetései, most számodra érdektelen, nincs köze első körben a gyújtáshoz.
A WY-LY közt kell mérned a jeladótekercs ellenállását. Azután mérj a WY, és a test között, majd az LY és test között, kíváncsi leszek az eredményére. A cd-t műszerrel nem tudod kimérni, de ki lehet próbálni, ha a jeladót tudod egy külső mágnessel gerjeszteni.
Nah.. nekiestem.. kiméregettem, habárt nekem nem nagyon mondanak sokat ezek a számok(remélem jól csináltam)
Az eredmények: WY-LY: 1. eredmény 2. eredmény(jeladó kitekerve, egyből a forrasztásra) WY-test és LY-test közötti ellenálás minden esetben 1-et mutatott, akármire tekergettem. Trafó(saru és test közötti ellenállás) összevissza ugrált: 1. kép 2. kép 3. kép A BY - test között 0.004 Ω volt azthiszem. Illetve tudom, hogy nem lehet, de mivel valamilyen értékeket adot gondoltam megosztom Rajzon a-b között Rajzon c-e közötti Rajzon f-g közötti Már rengeteg embert megkérdeztem, és mindenki mást mondott, hogy mi lehet a baja.. Remélem az itteni emberek segítőkészsége és szaktudása segít megoldani/rájönni a problémára. Mondanak nektek valamit ezek az adatok? Ui. Most megint egyszer csak adott szikrát, sokáig, egészen addig, amíg betoltuk és pöffent egyet, onnantól semmi. Azt vettem észre, hogy mindig addig ad szikrát, amíg le nem áll, ha egyszer leállt, utána semmi... A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Nekem ebből egy dolog biztos: elemet kell cserélned a műszerben
A trafónál a 2-es képen a műszernek a csúszósaru és a test között csak néhány tized!!! ohm ellenállást kell mutatnia, ha jó a trafó. A műszert állítsd 200 ohm-os méréshatárra, a két mérőzsinórt érintsd össze, olvasd le az eredményt, (ami nem lehet csak néhány tized és nem ingadozó érték), és ezután mérj a csúszósaru és a test között. A gyújtást ki lehet próbálni úgy, hogy a "kicsavart jeladóhoz egy csavarhúzót érintesz ütemesen, és minél gyorsabban. Ráadott gyújtásnál, ilyenkor szikrának kell létrejönnie. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Az elemet azt énis észrevettem, hogy már csere érett
Kimentem, 200 ra állítottam, összeérintettem 000-t írt ki. Majd rátettem egyiket a csúszósarura, a másikat a testre, így 002-t írt. A csavarhúzós ötletet köszi, de azt majd csak holnap próbálom ki! A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |