Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Akkor mire véljem azt az "össze-vissza" ugrálást az előző mérésnél?
Hát én nemtudom.. Nemlehet, hogy azért mert 20k ohm on volt? És egyébként mit szólsz a mérési adatokhoz?? A trafónál például milyennek számít?
A trafó primer tekercse jó, a szekundert meg nem látom, hogy mérted volna. Azt lecsavart gyertyapipával kell végrehajtani, az egyik zsinór a kábelba dugva, a másik a csúszósarura csatlakoztatva.
Nah, kimértem a szekunder tekercset(saru+gyertyakábel) 200 ohm on. De hiába mértem, a műszer 1-et mutatott. Kiszedtem a kábelt is, és úgy nyomtam bele, de így sem változott semmit.
Jól értem, hogy azért nem mért ellenállást, mert nem jó a tekercs(=a trafó a bibi)?
A trafó szekunder tekercsére a 4.3-8.1k ohm ellenállásadat a jellemző, ezért a szekunder tekercset a 20k ohm-os méréshatárba kell vizsgálni.
Ja, rendben. Kimértem, 20k-n így 5,8 k Ω-ot mutatott. Gondolom akkor ez is jó..
Akkor:
jeladó: (wy-ly) jó. trafó: jó Akkor mit tudok még csinálni?
Ráadod a gyújtást és macerálod a jeladót a csavarhúzóval. Ha a jeladó vasmagja mágneses, akkor biztosan fog szikra keletkezni. Ha megvagy a próbával, írom a többit.
Szia! Kimentem rögtön azután mikor írtad. Ugye írtam, hogy néha ad szikrát 3-4 mp-ig. Amikor Du kimentem alapból nem adott, így csavarhúzóval is próbáltam de úgy sem.
Viszont kimentem most is, és most alapból tekertem lendkereket adott szikrát, kitekertem jeladót, ott ütögettem a mágnest úgy is adott! Viszont ahogy láttam elég lilás volt, és gyenge(habár színtévesztő vagyok sajnos ).
Akkor most már csak huzamosabb ideig kell a jeladót "inzultálnod"valami alkalmas eszközzel, de előtte kérj kölcsön egy csere trafót. Ha a szikra kihagy, megszűnik, akkor kell trafót cserélni. Ha a cseredarabbal sem működik, akkor egyértelmű az elektronika hiba. Nyilván ha hányja a szikrát, akkor a trafó a bűnös...
A jeladót legjobb egy játék villanymotor tengelyére erősített vaslemezdarabbal (mint egy kétágú propeller) hergelni, így egészen nagy fordulatszámot is lehet imitálni. Persze akármilyen megoldás is jó lehet, tág tere nyílik a képzelőerődnek. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Ejj... :/ Az a baj, hogy nem tudok senkitől trafót kölcsönkérni.. 12V-os simson trafó van itthon(mikor adott a gyárival szikrát, akkor a simsonéval is).. csak venni tudok maximum.. De akkor nincs más választásom úgy látszik. Azért szerettem volna kiméréses módszerrel és a segítségetekkel kideríteni..
Egy srác egy fórumon, akinek detto ugyan ez volt a baja(igaz rotax 123, tehát más gyújtás), tehát neki is néha adott néha nem, akkor is csak kis ideig, vett bele új trafót(abba egybe van CDI-vel) ugy sem lett jó neki, majd ezt írta:
Idézet: „köszi hogy annó foglalkoztatok a témával, azaz nekem volt gyújtás problémám a rotax 123 as blokkon, a gond megoldódott ma, kézhezkaptam az új gyújtótekercset, és úgy látszik az volt a gond, mert ma már fordultam vele 1-2 kört szóval még egyszer nagyon köszi szépen a segítséget!” Nem okoskodni akarok, csak gondoltam lehet, hogy hasznos. Idézet: „ Nem okoskodni akarok, csak gondoltam lehet, hogy hasznos.” Mármint kinek? Neked nemigen, ha valóban olyan gyújtásod van mint amit belinkeltél, mert az akkuról álítja elő a párszázvoltos feszültséget, nem pedig külön tekercsről. Az amit beidéztél valóban sokszor probléma, sőt döntő hányadban gerjesztőtekercsbaj az ok. De mint írtam, ez nem az az eset. Viszont a simson trafót nyugodtan használhatod, nem kell másik trafót venni azért. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Jelentem, simson trafóval is ugyan ezt csinálja!! Ez már hihetetlen..
Tehát akkor trafó, alaplap, jeladó kimérve jó.. már csak az akksi és a CDI maradt, gondolom akksi kilőve megint, maradt a CDI. Okozhatja az a hibát?
Igen mostmár nagyon nagy a valószínűsége a cdi hibának. Tudom, zsebbenyúlós a dolog de nem fogod tudni kikerülni. Ha van a közeledben olyan emberke aki rendelkezik némi mazo hajlammal, és látott már elektronikus inverteres gyújtást, akkor beszéld rá, körültekintően szedje szét, és ha szerencséd van, akkor csak forrasztáshibát kell orvosolni. De minden lehetséges, a kiöntött panel letisztítása nagyon időtrabló, nagy körültekintéssel végzendő feladat, és nem biztos a siker sem...
Amit én javítottam annak az invertertrafó egyik kivezetése volt kontakthibás, az helyre is jött az átforrasztás után. Mindenesetre mégegyszer tisztogasd át a cdi csatlakozóját, és biztos ami fix alapon kösd ki a stop gombot is,(ha van utólag betéve) hátha az okoz időnként slusszt. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2015
Sziasztok!
Szeretnék egy kis tanácsot kérni. 250-es ETZ-re gondoltam építek egy üzembiztos gyújtást. Jelenleg gyári 251-es HALL jeladós tranzisztoros gyújtása van ideiglenes próbapanelen összeforrasztgatott kivitelben. (5-6 éve ) Az elképzelésem egy DC-CDI lenne, mindenféle csicsa meg előgyújtás szabályzás nélkül. Végig nézegettem a fórumon szóba jövő terveket és Ezt találtam szimpatikusnak. Az érdekelne, hogy valaki ezt már építette e meg közületek, vagy esetleg más jó ötlet ami elkerülte a figyelmemet? Előre is köszönöm a választ! Peti A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2015
Nah.. megvan a probléma(REMÉLEM!) de le sem merem írni olyan faszság.. és az én faszságom.. A probléma a TEST kábel volt. De természetesen az volt az első, hogy néztem szakadásvizsgálatot, meg befújtam az egészet.. DE a saru mögött a blokknál tiszta szutyok-retek volt megpucoltam, visszatettem egyből nagyon erős szikra lett.. kicsit aggódtam, hogy megint az lesz, hogy egy ideig jó de nem. Ma elmentem vele 20km-t és még csak meg sem torpant. Pedig volt hegymászás, patak, városi flangálás minden. Tehát szerintem kijelenthetem, hogy jó(lekopogom).
Szóval köszönöm mindenkinek a segítséget! Főleg neked Mex, hogy kibírtad a sok tudatlanságom ellenére is és végig segítettél! Ha egyszer Komárom felé veszed az irányt, mindenképpen szólj, és vendégem vagy egy jó hideg sörre(vagy kettőre ).
Őrülök, hogy csak ennyi volt a gond! Mindenesetre a hibakeresésben szereztél egy kis gyakorlatot.
Sziasztok!
Szereztem egy Ducati energia gyújtást Malaguti f12 volt. Olvastam hogy vannak fojtott CDI-k Azokon van valamilyen jelölés? Vagy csak menet közben derűl ki hogy melyik tipus is. Köszönöm előre a választ. István
Üdvözlök mindenkit a fórumon. Nekem is van egy ilyen gyújtásom, a jeladója nem jó. Meg lehet-e tekercselni? Valaki javított már ilyen tekercset?
Javítottam már ilyen lapos jeladótekercset, de eléggé macerás. A tekercs kezdete a csévetest alsó részén van kivezetve egy rugólemez érintkezőre, ami a vasmag felé biztosítja a kontaktust. Általában ez a lemez tud a folyamatos rezgéstől deformálódni, elkoszolódni -> végeredményben kihagyó gyújtást okoz. Persze más gond is lehet, egyszerűen megszakadt a tekercskivezetés, szintén a rezgés miatt. A kiöntött jeladót le kell húzni a lágyvas magról, (előtte a lágyvasba lecsúszás ellen belepréselt biztosító kitüremkedést le kell munkálni), majd nagyon óvatosan a kiöntött tekercstest védőburkolatát el lehet távolítani. Ha sikerült, akkor láthatóvá válik a tekercshuzal menetiránya. Ezt mindenképp be kell tartani az újratekert csévénél is, különben nem jó helyre kerül a gyújtási időpont. A huzal átmérője, és menetszáma lehetőleg egyezzen meg az eredetivel, de kis eltérés megengedett.
Szia. Köszönöm szépen a segítséget akkor nekilátok a tekercselésnek.
Csak még egy tanács: Ha nem sikerül kétséget kizáróan megállapítanod a menetirányt, akkor mindkét kivezetést (kezdetet, és véget) egyaránt hozd ki sokszálas sodrott, hajlékony vezetékkel. Ezután a próbakor valamelyiket testeled, indítasz, ha jó örülsz...
Ha kapkod, csörög, visszarúg, stb, akkor megcseréled a két kivezetést, és máris jó lesz. Jó munkát!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Yamaha DT egyfázisú gyújtás állórészem, ehhez van egy Yamah RD 3 fázisú fesszabályozóm és egy Yamaha RD CDI vezérlőm. A motor egyébként egy Yamaha RD.... Közben szereztem egy Yamaha TZR 1 fázisú fesszabályozót. Az a probléma, hogy vagy gyújtásom van , vagy töltésem van, de együtt a kettő nem sikerül.... Akinek van tapasztalata a témában kérem segítsen. Az az első kérdés , hogy lehet e egyfázisú generátorral 3 fázisú fesszabályozót használni? A másik kérdés, hogy hogyan kell bekötni a gyújtást, ha kicseréltem a szabályozót egyfázisúra? Ha a színek nem látszanak jól, abban tudok segíteni. Üdv.: Ádám A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2015
Üdv! Nekem is egy RD-m van én a cdi-vel és a karburátorral szívok! Lehet tudnánk egymásnak segíteni persze ha 3 fázisú RD-d van……írj privátot nekem hát ha valamit össze hozunk…..
Sziasztok.Kawasaki GPZ 400-nak kéne az ic ignitor-ba menő kábelek sorrendje.Válaszotokat előre is köszönöm.
Hali, elvileg a piros keretes részben van a PDF fájl, amit megnyithatsz/letölthetsz, ott szerepel a bekötés. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2015
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék készíteni egy 6V-os elektronikus gyújtást Pannónia T5-ös paripára. A jeladó maga a megszakító lenne, hogy ne kelljen bántani a motort. Kapna egy jó kis gyújtótrafót is és akkuról üzemelne. A kérdésem az volna, hogy milyen tipusút ajánlatok nekem hozzá? Én az ETZ-n gondolkodtam, hogy kicsit alakítani kéne rajta és hajrá, de más véleménye is érdekelne. Előre is Köszönöm!
Szia! EZ a lehetőség esetleg ... A lényege a tranzisztor kapcsolási "sebessége", lezárása hirtelen megy végbe és intenzív lesz az önindukció keltette feszültség nagysága. A megszakító tehermentesítve lesz a trafó áramától és a zárásszögre is kevésbé lesz érzékeny. A megépítése nem igényel panelt, össze lehet állítani a BU-s tranzisztor lábaira az egészet, ami hűtőbordán van, kellően mereven tarja az egészet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |