Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   181 / 340
(#) Lali24 válasza attika hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
A fojtószelep háznak a levettem a tetejét, ahol a motor van és a motor adja a kattogást, olyan mint ha rángatózna.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
(#) attika válasza Lali24 hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
fojtószelep nincs elkokszosodva?
(#) Lali24 válasza attika hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Nincs. Már kitisztítítottam, de ugyan azt csinálja
(#) VIM válasza Lali24 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Szia! Ha minden igaz lennie kell egy szívócső léghőmérséklet szenzornak, (a motor jobb oldalán a motorhőfok érzékelőtől kicsit balra) annak szokott az értéke megnyúlni és ki kellene cserélni. Ez nem azonos a légtömegmérővel, mert az a légszűrő legelején található bal oldalon. Az értéke 0fokon 5-6kohm, 80fokon már csak 250ohm körüli az értéke.
(#) Csaba 36 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Köszönöm a segítséget. Ma meglett a hiba oka. A relén belül van egy másik relé ami kapcsolja a bal oldalt meg a vissza jelző égőt. Na most ennek a relének rosszul rakták össze a gyárban a testelését. Szétszedtem megigazítottam és most tökéletesen működik. Hát megizzasztott de elkészült hál istennek ! Köszi mégegyszer!
(#) barany165 válasza Lali24 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Szia! Valószínüleg csak diagnosztikai úton fog menni, mert szét lett húzva a csatlakozó, kézzel megmozgatva a folytószelep, ezáltal a szabályzó motor. Tehát ha koromtalanítunk akkor is ez a szitu, hogy illeszteni kell. De a megfelelö forumon erről több van, ez itt kissé off.
Üdv!
(#) vhr hozzászólása Feb 15, 2015 /
 
Sziasztok! Van egy Honda civicem ami gyárilag h4 izzóval van el látva gyári fényszóróban. Vettem bele egy utángyártott fényszórót ami már úgy van megoldva, hogy külön van a tompított és a távolsági fényszóró (h1). A gyári kapcsolással ez úgy néz ki, hogy mindig ki kapcsolja az egyik izzót. Úgy szeretném megoldani, hogy mind a kettő izzó világítson amikor rá adom a távolságit

Azt figyeltem meg szinte az összes japán autó így van megcsinálva egy kar vezérli az összes izzót.
1. fordítás: helyzetjelző
2. fordítás: tompított
3. fel húzom a kart: távolsági (ilyenkor ha nem patintom át akkor világít mind a kettő)

Nem tudom erre létezike megoldás Köszi.
(#) zolika60 válasza vhr hozzászólására (») Feb 20, 2015 /
 
Természetesen megoldható, de kérdés, hogy a lámpa bírja-e, hogy kétszeres teljesítménnyel van fűtve. Valamint a műszaki vizsgán is gondokat fog okozni.
(#) zosza18 hozzászólása Feb 20, 2015 /
 
Üdv!

Adott egy amerikai Infinity G35, aminek a féklámpa és az irányjelző LED-es lámpa pirosan világít.
A fék és az irányjelzés ugyan az, csak irányjelzéskor villog a lámpa. Mivel pirosan villog az irányjelző így ezt nagyon szeretik a hatóságok. Ezt kellene Nekem valahogy megoldani, hogy külön válasszam a két jelet(fék/index) és ki tudjam cserélni a LED-ek felét sárgára, hogy ne büntessék meg a gazdáját. Elviekben pesten csinálnak ilyet, de 25 darabja a lámpa átalakításnak.
Ebben szeretném kérni a segítségeteket. Előre is Köszönöm!
(#) vhr válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Elég nagy fényszóról van szó szerintem a hő nem jelent problémát Normálisan tartalmazza az Eu jelzést elméletileg műszakin se lesz gond. http://civicshop.hu/images/hd6017.jpg
Van ötleted, hogy lehetne megoldani?
(#) bbb válasza vhr hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Szia!

Egy sima kapcsolórelé meg két egyenirányító dióda elég hozzá. A relére rákötöd az akkutól kihúzott vezetéked, meg az izzót, az eredeti kapcsolótól pedig bekötöd a két diódát. Amikor kapcsolod a fényeket, akkor behúz a relé és világít amit mögé kötöttél... Persze mindezt mindkét oldalon meg kell csinálni.
Ezt annakidején egy parkolóban összeraktam az egyik pajtásnak, aki szintén ezzel a problémával jött elő
És műszakin nem jelent gondot, hiszen gyárilag is így van megoldva a legtöbb autónál.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2015

h4-2h1.PNG
    
(#) AZoli válasza bbb hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Sziasztok!
Azért egy biztosíték legyen az akku + ágba.
(#) vhr válasza bbb hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Nagyon köszönöm a segítséget!! ) A relé pontos nevét szeretném még megkérdezni nehogy mást vegyek
(#) SzervízMacska válasza bbb hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Szia! A két dióda teljesen fölösleges, már amennyiben a motortérben, közvetlenül a lámpáknál tervezzük a beavatkozást. Ugyanígy a két relé sem kell, hiszen a leggagyibb autósrelé is megbirkózik a két izzó áramával. Lényeges viszont a relé főáramkörébe (mint már előttem is írták) lengőbiztosítót tenni, közvetlen az akku bekötési ponthoz.

Lehetne a bajuszkapcsolónál is támadni. HA A FELTÉTELEK ADOTTAK, akár egyetlen diódával is megoldható itt a feladat.

De talán nem véletlen, hogy ennyit késett a válasz... Egy ilyen bonyolultságú kérdés feltevője borítékolhatóan nincs tisztában a korrekt megvalósítás mikéntjével sem. Amiből kifolyólag egészséges járműtűz tud kialakulni.
(#) Fülöp Ferenc 49 hozzászólása Feb 22, 2015 /
 
Kedves kollégák a segitségetekre szorulok , és javaslatotokra áhitozok. Van egy 24 voltos gépkocsi és 12 voltos utánfutót szeretnének vontatni , ehhez kérnék javaslatot , hogy lehetne megoldani a külömbséget , nem akarják az égőket cserélni mert többszőr kel a futó a 12 voltos gépkocsihoz is . Tudom szálanként kellene megoldani a csökkentést , a legtöbbet a 2 féklámpa égője eszi kb 5A.
gondoltam szálanként (funkcionként ) a 7812-es ICre , vagy valamilyen hasonló megoldásra . ha menne a dolog akkor tennék egy 12 voltos aljzatot a 24v mellé. ez a terv . Minden javaslatot hálásan fogadok. Tisztelletem.
(#) zolika60 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
A 7812 ilyen áramokra kevés. A legegyszerűbb megoldás, ha egy plusz dobozkában minden égőre beteszel sorosan egy ugyanolyan 12V-ost. A Dobozt elég a 24V-os használat esetén hurcolni.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Köszönöm , jó ötlet , valoszinű ez a leg egyszerűbb megoldás.
(#) zoszka válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Ha van 12v is a kocsiban, akkor 24 voltos relékkel lehet a 12 kapcsolni a kimenetekre. Ez 5 relé + a 12 voltos fesz.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza zoszka hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Köszi , fontolgatom a lehetőségeket.
(#) potyo válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Milyen gépkocsi ez, hogy 24V-os?

Én is az izzós dolgot javasoltam volna egyébként.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza potyo hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Egy Fiat katonai 8 Tonnás terepjáró.
Én is az égős megoldás felé hajlok , egy fémdobozban .Hő stb.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
(#) cog hozzászólása Feb 22, 2015 1 /
 
Sziasztok. Vw golf5 be szeretnem a tolatolampara rakotni a tolatoradart. Vezetekcsapolot hasznalnek h ne kelljen forrasztani. A gond h nem tudom melyik vezetek melyik, gyujtasra tettem s lukvercbe de a fazisceruza nm mutat semmit a multimeter meg ugyanazt mindket helyen (mndjuk lehet h rosszul hasznaltam). Ideiglenesen egy szivargyujtora kotottem ra ami tokeletesen mukodik. Elore is koszi.
(#) zolika60 válasza cog hozzászólására (») Feb 23, 2015 /
 
A barna a test a fekete-szürke, (ha jól emlékszem) a tolató lámpa. A fázisceruza a villanyszerelőknek való eszköz. Autónál próbalámpa van.
(#) maior tunde hozzászólása Feb 23, 2015 /
 
opel combo turboproblemarol szeretnek tudni vagy ha lenne valakinek egy biztositek tabla rajza magyarul nagy segitseg lenne
(#) VIM válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 23, 2015 /
 
Szia! Ha mégis meggondolnád magad, egy adaptert lehetne építeni 12V-os zenerekkel és a hozzájuk való előtétekkel és a kimeneteket diódás kicsatolással elválasztani egymástól (4-4db zener/egyenirányító dióda). Persze ez csak egy ötlet a megvalósításhoz.
(#) kissi válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2015 /
 
Szerintem ez nem jó ötlet... a zeneres stabilizálásnak az az elve, hogy a terhelésen átfolyó áramot vagy a terhelés vagy a zener viszi el...ez ilyen jelentős áramnál kb. 2 -4 A nem járható út, igen izmos és drága zener kellene hozzá hatalmas hűtéssel vagy áteresztő tranzisztor, de az is nagyon melegedne ! Lehetne PWM-et is csinálni, de a legjobb és legegyszerűbb megoldás a dupla izzó szerintem !
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2015 /
 
Köszönöm a reagálásodat , minden ötlettel elöbbre jutok , köszi
(#) Aquagen hozzászólása Feb 23, 2015 /
 
Sziasztok,

Van egy Nissan Almera gépkocsim, most vettem 1-2 napja.
A középső konzol tetején van a multifunkciós kijelző.
Olyan mint ez:

Minta

Nekem sajnos nem ilyen szépen világít, hanem halványan, azaz kis napsütés mellett is már gondot okoz bármilyen információ leolvasása.
Az előző tulajdonos kicserélte a gyári ledeket, de a régit nem tette el, így nincs mintám. Azt mondja, sima egyszerű "púpos" ledek vannak benne, azaz nem SMD vagy egyéb. Meg tudná mondani nekem valaki, hogy milyen típusú led lehet benne? Nem szeretném 2x szétszedni, hogy kivegyek egy mintát.

A másik kérdés: ha jól tudom (javítsatok ki), de 2 fajta led létezik. Van olyan ami egy pontba világít és van olyan amelyik szórt fényt ad. Melyiket hogy szokták jelölni? Csakhogy vásárlásnál nehogy mellé nyúljak.

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Baxi hozzászólása Feb 24, 2015 /
 
Hi Mesterek!
Lenne egy kérdésem. Egy cimborám régi Audijában (1998, A4, 1,6 benzin, AHL) megadta magát a fűtő ventilátor azaz nem működik a levegő keringtetés. Nem tudom hogy mi lehet a bünös. Két opció van vagy a vezérlő panelja vagy a ventilátor a rossz. A venti a tápot megkapja , de megy rá még 3 darab vezeték ami a vezérlőből jön. Valami bekötés a ventilátorroll nincs e valakinek vagy valami ötlet hogy hogyan lehetne lepróbálni? Mert ahogy nézegettem a teljesítmény elektronika az a ventin/ben van.
Válaszokat segítséget előre is köszönöm!

DSC_0046.JPG
    
(#) Baxi válasza Baxi hozzászólására (») Feb 24, 2015 /
 
sikerült. Pozitív tápot adtam a "segéd" érintkezőknek egy potin keresztül. Szépen lehet állítani a fényerőt, mert egy izzót raktam a motor helyére . Szóval a vezérlő a halott . Ez a rosszabik opció árban
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2015
Következő: »»   181 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem