Fórum témák
» Több friss téma |
A C2 kondiban folymatosan nőni kellene a feszültségnek, és 3,33V-nál vissza ugrani 1,66-ra.
Ha ott 4V van, akkor az IC nem tudja kisütni a kondit. Nézd meg hogy az 555 7-es lába csatlakozik-e a 2-es és 6-os lábhoz. Mérd meg az 555 5-ös lábának feszültségét, hogy ott a 3,33V meg van-e. És nézd meg hogy az 1-es lábon, valóban ott van-e a GND. (Vagy 1-8 között a táp.)
1-8 lábon 5,00V ott van!
A 6-7 sajnos nem volt rendesen összekötve (nem értem ,mert a nyákterven jól van, és mégsem volt kontaktus!? most átforrasztottam). kijavítottam. most már működik kisütés, azaz gyorsa vibrál a sárga LED. Na ez már alakul. Viszont a léptető (illetve a számláló) egyenlőre nem megy. A Q2 tranzisztor drain lába a pozitívon. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Az 555 5-ös lábán meg van a 3,33V. Viszont a kondin még mindig csak 2,64V a max.
Hello!
- A 2,46V-ot valószínűleg azért mérsz, mert a műszer integrálja (átlagolja) a jelet. És az jó is, ha az 555 gyorsan jár. - Ha gyorsan jár, akkor vagy túl nagy a kondi töltőárama, vagy kicsi a kondi kapacitása. A kondit lehet ellenőrizni, 22µF-nak kell lenni. A töltőáramot az áramgenerátor állítja be a bementi feszültség alapján. Ha 1,6A az áram, akkor a C1 kondin 320mV-ot kell mérni. Ugyan így az R3 ellenálláson is.. Ha az R3 tényleg 100kohm, akkor a töltőáram 0,32V/100k=3,2uA. - Ha Q2 Drain állandóan +tápon van, akkor vagy zárlatos, vagy lehet a gyors impulzusoktól nem tud kikapcsolni. Mert ott 1,6A esetén 22,5sec időnként kellene egy impulzusnak lenni. Vagy is a sárga Led 11 másodpercenként kellene hogy váltson. A számláló sem biztos, hogy tudja követni a gyors jeleket. Hiszen az egyszerű kontaktus miatt, a bementi jel szoftveből prellmentesítve lesz. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Tehát: lábakon mérve
C1=100nF és 190mV C2=22µF és 2,64V R3=100Kohm és 1,88V Izzó 1,6A Q2 kicserélte vadi újra a Sárga LED változatlanul gyors
- A C1-en a 190mV az kevés, de lehet, hogy a P1 poti nem jó helyen áll. Nem tudom mekkora a Shunt ellenállásod, meg kellene mérni rajta a feszültséget. Aztán a D1-en a feszültséget. Majd a P1 csúszkán a feszültséget a VCC ponthoz képest.
- De ha a C1-en 190mV van, akkor az R3-on is annyinak kellene lenni. Meg kellene mérni az U1a feszültségeit a VCC-hez képest. Mert vagy az 5-ös láb "nem ér el" a C1 kondira, vagy a 6-os az R3-ra, vagy a Fet Gate az 1-esre. A Fet valamiért ki van nyitva, ezért megy gyorsan az ütemadó.
Szia proli007!
Újabb méréseim: P1csuszka-Vcc=0,2V C1 Vcc=0,2V R3 Vcc=1,88V D1 LED Vcc=0,45V Vss=4,55V Ua1-5 Vcc=0,2V -6 Vcc=1,88V -7 Vcc=0,0V Vss=4,52V Q1 Gate-Drain =1,88V -Source=1,91V tehát átereszt! (rosszul van bekötve?)
Itt minden oké, csak éppen a Q1 Gate és a U1a 7-es lába össze lenne kötve. Te meg azt írod, hogy 7-es 0V, Gate meg 1,88V.
Bocs!
Elírtam nem Q1, ha nem Q2 mért adatai. Utólag javítottam de ezek szerint nem ment át.
A Q2-vel nem kell foglalkozni addig, míg a sárga nem villog rendesen. Téged a Q1 érdekel, és az U1a..
Megmértem a Q1:
Gate-Drain =1,89V -Source=1,38V Draine-Source=0,51V
A Gate és a Drain nem lehet azonos feszültségen. Mert a Drain tölti a kondit, a Gate-t meg az IC vezérli. Mindent a VCC-hez képest mérj a Fet-eknél.
Q1mérése Vcc-hez(U1_(8-as láb):
Drain=2,39V Gate=-0,02V Source=1,87V
Ha a Gate 0V akkor a Fet-nek zárva kellene lenni. A Source-nál nem lehetne feszültség.
Vagy halott, vagy nem jól van bekötve. BS250 a szegény?
A kánya vigye el!,
még van egy tartalékom_ kicserélem rögvest.
Most belefutottam a sötét alagútba.
Megtudom-e mérni hogy melyik a Gate ill Source láb. Ugyanis nem tudom ki a gyártó, azaz a hozzáférhető adatlapok alapján nem egyszerű kitalálni hogy ki-kicsoda (láb).
Elvileg ugyan úgy vannak bekötve, mint egy általános tranyó. Kollektor helyén a Drain, Bázis helyén a Gate, Emitter helyén a Source.
Tehát akkor multi mérővel kitudom mérni mint a normál tranzistor.
Nos.
Kivettem a rossznak vélt Q1 tranzisztort. Multival megmértem a jó (szűz) tranzisztort és ezután megmértem a rossznak véltet is. Az eredmény, az is JÓ. Ezek után a korábbi bekötéshez képest fordítva raktam be, és meglepetésemre a kezdeti állapot visszatért, azaz a sárga LED folyamatosan égett, semmi villogás. Ismét kivettem és visszafordítva újra betettem. Próba. Ismét újra vibrál a sárga LED . Most hogyan tovább? Murphy keményen dolgozik! Nagyon sokat foglalkoztál velem, a problémámmal. Igazán nagyon köszönöm a hozzámvaló türelmedet. Én nyugdíjas vagyok időm mint a tenger. előbb utóbb kimegyek a sötét alagútból. Gondolom holnap Te dolgozol. Az én problémám (időben) nem létkérdés. Nem akarlak tovább terhelni, hisz hétvége van. Üdvözlettel sita
Pedig itt addig nem lesz rend, míg az R3-on ugyan akkora feszültség nem lesz, mint a C1-en. Ez kb. -320mV. És ehhez képest a Gate avagy az U1a 7-es lába a GS küszöbfeszültségével nem nagyobb. Vagy is -1,3..-2,3V kell hogy legyen a VCC-hez képest De semmiképen nem nulla.
(Én is nyugdíjas vagyok, de nem ülhetek itt napestig a gép előtt. Meg illetlenség is igénybe veni ennyire a topikot egy más számára érdektelen dologgal..)
Kedves proli007!
Végre rend lett az akkumlátor-kapacításmérőnél! Minden tökéletesen működik. Kitartó türelmedet köszönöm. A "regeneráló-töltő" szerelését is befejeztem. Pöccre indult, úgy ahogy a leírásodban van. Ma délelőtt kalibráltam, és most a tesztjáratás megy, egy félig döglött savas-zselés akkumlátoron. Minden úgy működik ahogy kell. Két sikerélmény. Igazán jó érzés. Köszi mindkét kapcsolásodat, de segítséged nélkül nem ment volna! Üdv sita
Sziasztok!
Van-e valakinek tapasztalata Alphaline akkuval, lehet-e roncsolás mentesen desztillált vizet tölteni bele? Nincsenek lecsavarható kupakok, de pl. Varta akkunál láttam, hogy a fedél egyben lepattintható a 6 celláról; esetleg ez is ilyen? mod: valakinek! A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2015
Szia, Húzd le a papírcímkét és meglátod.
Szia!
Azzal kezdtem, írtam is, hogy: Idézet: „Nincsenek lecsavarható kupakok, de pl. Varta akkunál láttam, hogy a fedél egyben lepattintható a 6 celláról; esetleg ez is ilyen?” A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2015
Szia, Igen vannak olyan típusok, olyanok is amin "rejtve" van az ablak, le kell feszegetni, és alatta vannak a csavarok. Bocsi, de minden típust, minden évjáratot szerintem senki nem ismer, de előfordulhat. A legújabb típusok már általában, de nem minden gyártónál olyanok, hogy semmiképp ne lehessen szétszedni. Ha elpárolgott a víz, vegyél új akksit, ez az érdekük.
Sajnos van olyan akku, ahol csak roncsolással lehetne kinyitni a fedelet, pl. Global...nem tudom, hogy ez milyen. Ha megpróbálod lepattintani, akkor hamar kiderül. Esetleg egy szemüveg és munkásruha nem árt közben.
A mai akkuk már gondozásmentesek, a Ca összetvővel próbálják ezt elérni. Ha garancia idő alatt fogyott az elektrolitból, annak oka van. Ha látható a nyitás, esetleg garanciavesztést okozhat, ha garis nézd át a papírját! A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2015
Szia!
A címkét levettem, alatta semmi.A képen látható kis nyílás mintha csavarhúzónak lenne, de meg sem moccan, egyben van a címke alatti "téglalap kupak(?)". Eltörni nem akarom, 4 éves elmúlt, jól indít, csak töltés után 1,5 nappal 13,26V a kapocsfeszültség, ezért gondolom, hogy kéne víz bele. Abban bíztam, hátha valakinek sikerült már a vízpótlás...Lehet megkísérlem a szellőztető nyíláson át egy fecskendővel saccra...Köszönöm a válaszokat!
Szia,
Az még nem olyan rossz, az enyém már sajna 12V alá esik, most próbálom regenerálni. Az biztos, hogy a + sarok felől veszíti el leghamarabb a vizet, az kellene utánatölteni, ha nincsen más megoldás, én a helyedben megfúrnám, mint a tintasugaras patront, ha nincsen más megoldás, majd egy gumidugóval lezárnám. |
Bejelentkezés
Hirdetés |