Fórum témák
» Több friss téma |
Bővebben: Link
Ilyen készülékeket már raktunk irodába. Nagy hatótávjuk van, és mülödnek rendesen.
Köszönöm, ez is jó megoldásnak tűnik, a vezetékeket nem szeretném elvezetni, mert az nem igazán kivitelezhető. Most találtam egy ilyen eszközt, szerintem ez is jó lenne, csak egy hátránya van, hogy ehhez kell egy külön tápegység, a hely mondjuk meglenne hozzá. Szerintetek jó lenne ez világítás távvezérléshez? Aztán majd meglátom, melyik lenne a legcélszerűbb és persze a leggazdaságosabb.
Bővebben: Link
EBAY-on ilyesmiket fillérekből veszel. Berakod egy vezeték kötő dobozba aztán nem is néz ki ***. Nekem az udvari világítás megy így távirányítósan. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Ismer valaki olyan távkapcsolót, ami egy kapcsolt kábelt helyettesít?
Azaz adott egy világítási hálózat, ahol egyszerre kellene bekapcsolódni a lámpáknak. De néhány lámpához hiányzik a kábel a falban, és nem is pótolható egykönnyen. Kellene egy olyan helyettesítő rádiós átvitelű kapcsoló, ami áll egy adó, és néhány vevő egységből. Mindegyik tulajdonképpen egy kis doboz, ami könnyen elrakható a kapcsoló mögé (vagy a lámpa dobozba), vagy egy szerelő dobozba. Az adó megkapja az egyik kapcsolt lámpától a 230V-ot, és ezt az információt átviszi a vevőkbe, amik a jel hatására kiadják a 230V-ot. A lámpák helyén a fix 230V persze megvan. Lenne ötlete valakinek? Amit találtam, azoknál az adó rész mind elemes, nyomógombos volt. Idézet: „Amit találtam, azoknál az adó rész mind elemes, nyomógombos volt.” Ha folyamatos nyomásra is mennek, akkor a nyomógomb helyett beköthetsz egy optocsatolót, amit a 230 V-al működtetsz ( ha így nem jó, akkor kell még egy monostabil multivibrátor is ! ) ! Idézet: „Ha folyamatos nyomásra is mennek...” Szinte biztos, hogy nem. Meg nem szeretnék fusizni sem. Kell lennie ilyesminek, csak éppen nem találtam rá. És ha horror az ára, akkor marad a vésés, és az újrafestés. Ha már egy nagyságrendű az ár, akkor sokkal jobb a 100% biztonságú kábel. Az Ebay-en elképesztően olcsón (1-3 eFt) vannak a nyomógombos megoldások.
A gombnyomásossal sincs baj, cseréld le az összes vezérlését az új nyomógombosra. Bár egy rádióvevő modullal több kell. Azt néztem már a nevesebb kapcsológyártók is készítenek ilyet , nem csak a con**-nak van.
Sziasztok! Az alábbi kapcsolóval kapcsolatban kérnék segítséget. A falban 4 vezeték van egy kék, egy barna, és 2 fekete. A Barna a fázis a kék a nulla. A kapcsoló egy lámpát kapcsol és vele együtt egy borotválkozó konnektort. Kimérve lekapcsolva semmit nem kapcsol össze, felkapcsolva Az L és háromszög összekapcsolódik. Nem jó a kapcsoló, vagy hogy kéne ennek működnie? A "B" mi?
Köszönöm a segítséget!
Ez egy Prodax gyártmányú egy pólusú kapcsoló. A B pontok, egy-egy önálló sorkapocs pont. nem kapcsoló funkció, csupán vezeték toldáshoz használható. Ha a két fekete vezeték a "fogyasztó", akkor a barna fázis a L pontra, egyik fekete a háromszög ponthoz, a kéket és a másik feketét az egyik B csavar alá köttendő mint toldás.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2015
Köszönöm a gyors segítséget!
Szia!
Első körben ezt találtam, de biztosan vannak még ilyen rendszerek. Ha a vevők darabszámával tudnál spórolni esetleg megfontolandó a vésés helyett.
Köszönöm. Valami ilyesmire gondoltam. Elmélyedek a dologban (elfér-e, összesen mennyibe kerül, stb).
Sziasztok! Van egy kis gondom: nem tudom, hogy az jó-e, ha a hálózati csatlkozóról vegyem le a földpotenciált, és kössem a dobozra. Bármilyen megoldás érdekel, még ha használhatatlan is.
Előre is köszönöm a válaszokat. Üdvözlet: morfi17
Szia!
Minek kell neked a földpotenciál? Érintésvédelmet akarsz létesíteni?
Én meg azt kérdezném, milyen dobozra?
Sziasztok!
A következő jelenségre szeretnék választ kapni a Tisztelt Fórumozóktól: Adott egy panel lakás, TN-C érintésvédelmi rendszer, kiegészítve egy 30 mA érzékenységű áramvédő kapcsolóval. Ennek helyes működését időnként ellenőrzöm egy kapcsolással (230 V 7 W E14 izzó a fázis és védővezető (érintkező) közé kapcsolva, minden esetben jól működik. Ma egy lámpa felszerelésekor (vezetékelés) kiindulási helyzet: A kapcsoló előtti kismegszakítóval áramtalanítottam a kötődobozt, és a kapcsoló dobozt, tehát fázis itt nem volt, sőt még a kapcsoló sem volt felszerelve. A kapcsoló fölötti kötődobozban rákötöttem az új vezetékeket (3x1,5 mm2 MBCu) a fázis, nulla, ill. a védővezetőkre, (nincs elkötve, vagy felcserélve vezeték). Hosszú volt a kábel, egy fogóval elvágtam. Ekkor a FÍ relé leoldott. Ha az üzemi nulla vezetőt és a védővezetőt összeérintem, szintén leold a FÍ relé. Kérem, aki nálam képzettebb ebben a témában, segítsen ezt megérteni. Köszönöm!
Helló!
Ennek így kell lennie, mivel ilyenkor nem csak a nullán folyik el az áram, vissza a fí relén át, hanem egy része a föld felé. Mivel a nulla össze van kötve ugye a földdel még a relé előtt, ha utána ismét összekötöd, akkor áramosztás törvénye szerint arányosan fog megoszlani a visszafolyó áram. Ha ez több mint a küszöbértéke a fí nek, akkor le kell oldania. Egyébként, van az eszközön (legtöbb esetben) egy teszt gomb, az kb ugyanazt csinálja, mint te az izzóval, csak az ellenállással, és a bejövő nulla és kimenő fázis közé.
Én arra tudnék gondolni, hogy valamilyen nagyobb fogyasztó megemelte a munkanulla potenciálját, amikor a csípőfogón keresztül összeért a védőföld és a nulla akkor valamilyen szintű áram indult meg a nullvezetőn. Mivel a fázisvezetőn viszont nem folyt semmi ezért felbillent az egyensúly és leoldott az áramvédő-kapcsoló. De, hogy ki tud-e alakulni akkora áram ami a 30mA-es ÁVK-t leoldásra kényszeríti azt így nem tudom. Annyi biztos, hogy valamilyen úton módon a nullvezetőn áramnak kellett folyni ahhoz, hogy lekapcsoljon az ÁVK. Mást nem tudok elképzelni (így késő este pláne), de még ez is hihetetlen, hiszen az ÁVK előtt közösítve vannak, nem nőhetett ennyire meg a potenciál.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2015
Kapacitív és/vagy induktív módon a nulla és/vagy föld összeszed annyi feszültséget, hogy a nulla és föld érintkezésekor a Fi-relé leoldhat, a jelenség teljesen normálisnak mondható.
A fázis megszakítása a kismegszakítóval azért zavarhat meg, mert csak erre az ágra gondolsz, és nem rendszerben gondolkozol.
Tulajdonképpen rákötötted a nullát, és a védővezetőt a lakás hálózatára.
A FI relé azt figyeli, hogy a fázisvezető(kö)n folyó áram és a nullavezetőn folyó áram értéke egyforma-e. Ha ez az egyensúly eltolódik, esetedben több mint 30mA-rel, akkor a relé leold.
Nálad az történt, hogy összeérintve a nulla és a védővezetéket, a lakásban lévő egyéb fogyasztókból visszafelé folyó áram egy része már nem a nullavezetőn, hanem a védővezetőn jelent meg (a FI relé megkerülésével), ezért a FI relénél hibaáramot okozott. A jelenség szempontjából közömbös, hogy a lámpa előtti kismegszakító le volt kapcsolva. A nulla és védővezető továbbra is galvanikus kapcsolatban maradt a lakás többi fogyasztóival. Üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2015
Idézet: Azt azért tegyük hozzá, a teszt gomb csak a FI-t ellenőrzi, de ha pl konnektor érintkezői közt (fázis-föld) folyatunk 30ma-t akkor az egész addigi hálózatot, többek közt a földelő vezetéket is, aminek egyébkénti esetleges meghibásodása nem jár azonnal jelentkező hibával. Nem is értem miért nem árulnak teszt hálózati csatlakozókat. „Egyébként, van az eszközön (legtöbb esetben) egy teszt gomb, az kb ugyanazt csinálja, mint te az izzóval, csak az ellenállással, és a bejövő nulla és kimenő fázis közé.” Idézet: „Nem is értem miért nem árulnak teszt hálózati csatlakozókat.” Szerintem a 2x15 W-os próbalámpa erre megfelelő, beleértve a védett eszközök ellenőrzését is.
Még híre-hamva sem volt a 30 mA-es kioldóáramúaknak, mikor már a villanyszerelők sokat szidták a FI relék anyukáját, ha sötét pincében nyugis szerelés közben (elvégre fázis lekapcsolva) összeérintették a nullát a védővezetővel.
A profinak. A laikusnak azért a hálózati csatlakozó jobb lenne.
Egyébként árulnak olyant, ami mér, bár nem vág le). Ezek persze a bedugott készülék védővezetőjének folytonosságát nem mérik, arra valóban a próbalámpa lenne jó, sajnos.
Köszönöm a segítőszándékú hozzászólásokat, ezekből is tanultam.
Hasonló elgondolásaim voltak, melyben megerősítettetek. (Az eredeti hozzászólásomban említett FÍ relé vizsgáló összeállítást azért valósítottam meg, mert a dugaszoló aljzathoz csatlakoztatva az aktuális aljzat és lakás elosztó tábla közti védővezető állapotáról is ad információt. A Fí relén található teszt gomb ezt nem teszi.) Ismételten köszönöm a hozzászólásaitokat.
Kérdés ÉV/EPH témában:Egy kb. 20 éve szerelt alelosztóba 4 eres,árnyékolaltlan kb. 75-ös kábel érkezik a tőle kb. 15m-re lévő szekrényből(épület főelosztójából)Az alelosztóban ismét nulláztak ,mert a kábel csak 4-eres.A kábel védővezetőjét a nullasínre csatlakoztatták és innen kötötték át a földsínre. Nekem ez nem tetszik.Szerintem a főelosztótól 5-eres vezeték kellene menjen,hogy ne legyen tiltott nullázás.És ha jól tudom akkor előbb a földsínre kell kötni a védővezetőt nem a nullsínre.Vagy a 20 éves szerelésnél alkalmazott módszert el kell fogadnom?
10 négyzet felett mintha lehetne közösen húzni; valahol valamit olvastam
10 mm2 réz és 16mm2 alu vezeték és fölött lehet PEN, ha még korábban nem választották szét. Mikor szétválasztják az "alelosztóban" akkor a földelő sínt földelő szondára kell kötni. És a rendje szerint a földelésnek a földelő sínre illik először menni, mert cél a földelés folytonossága.
A berendezésnek a létesítéskor érvényes szabványnak kell megfelelnie, amíg nem nyúlnak bele.
Hogy a főelosztóban kialakítottak nullázást, ide meg PEN jön, az nem ellentmondás. Az a nullázás az arra az épületre vonatkozik. Mint írták praktikus volt egy földelést lebökni. Ez volt, mikor kötelező volt, volt, mikor nem. Attól is függve, hogy szolgáltatói csatlakozás volt az épületé, vagy belső. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |