Fórum témák
» Több friss téma |
100 nF -os kondenzátorok cseréljenek helyet a 330 nF -osokkal, 10 µF -os kondik pedig nem kellenek. Ha a gitáreffektek egyszerűen 9 V-ról mennek egyenként 100 mA-es terhelőárammal, akkor elég csak a kapcsolás egyik fele. 800 mA-t kibír egy 7809 -es, elegendő hűtéssel.
Köszönöm!
Én nem tudom, hogy az enyém milyen, mert csak egy kis fekete dobozka az egész, kiöntve valami fekete műgyanta-trutyival, és kijön belőle 4 szál drót.
Abból két szál - gondolom a tápfesz (piros és fekete) - és az van ráírva - 12V - "red +" - "blac -" s akkor a másik 2 szál lenne a kimeneti akármi ... ahol mennyi jönne ki? Több ezer volt? Akkor ez valami diódás sokszorozó lenne, mint pl. a tranzisztoros TV sorkimenője, vagy a mindenféle elektromos rovarirtó szerkezetek hasonló elektronikája? Tehát lehet ez egy levegőt ionizáló elektronikus szerkentyű? A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Nem tudom, te nem tudod használni a keresődet?Le van írva minden azon az oldalon, ahol árulják.
Idézet: Biztosan autóba való levegő ionizátor, azért 12 Voltos. A 220 Voltosokat meg például a hajszárítókba rakják. „ Features:1) DC Negative ion generator 2) Input voltage: DC 12 ~ 24V 3) Output voltage: -2500 ~ -5500V4) N-ion density: ≥3 x 106pc/cm3 5) Rating: <1W 6) Insulation resistor: external uter case ≥40MΩ (500V DC) 7) Can be installed in air-conditioner, air-purifier, humidifier, hair-dryer, etc.” Idézet: „A 220 Voltosokat meg például a hajszárítókba rakják.” Olyat még nem láttam...
Fiuk, lanyok, sziasztok!
Belefutottam egy kis problemaba, ami nem megy a nagyfejembe. Adott egy mennyezeti lampa, ami 12agu, es az izzo benne 12V 30W. Gondoltam kicserelem LED-re a vilagitoeszkozeit. A csere elott mar csak 3 "regi" vilagitott, igy gondoltam merek egy szep nyerstapfeszultseget. NA itt jott a dobbenet! A 3db 12V30W-os izzo terhelessel a kapocsfeszultseg 6.xx VAC volt. Mondom itt valami nem egyenes. Mertem meg kettot. 2db izzo 4.xx VAC, az 1db pedig csak 1.8VAC feszultseget merhettem. Az izzok parhuzamosan vannak kapcsolva a kepen piros korben jelolt szigeteles alatt. A trafo szekundere all 2db kivezetesbol. lasd a zold ovalokat a kepen. A szekunder vezeteke a barnakozositessel, van osszekapcsolva valami sodronyszeru vezetekkel. Na kerem, az mi a bánat lehet? Lehet az produkalja a fent nevezett jelenseget? -- emelkedo teljesitmenyre emelkedik a kapocsfeszultseg is -- Ha mind a 12 agba a LED-eket tettem be, csak villant egyet es sotetben maradtak. A kepen amit lattok az 2db 30W-os HALOGEN + 10db LED produlcioja. Hogy tudnam megoldani hogy MIND a 12 LED legyen? A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Szia !
A dolog bonyolultabb. Ez nem csak egyszerű transformer, kapcsoló üzemű a szentem. A mérés azért hamis mert 50-100 KHz kapcsolófrekvencia megzavarja a digit műszert. Itt többet látsz.
Szia!
Na, latszik, hogy őskövület vagyok , erre nem gondoltam. Azzal tisztaban lennék, hogy a mai elekrtronikus eszkozeink kapcsolouzemu tappal dolgoznak, de hogy mar a lampak is Tehat akkor marad a jo öreg -hagyomanyos- trafo egy feszultseg stabilizatorral. avagy egy kapcsolouzemu 12V-os A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Azért nem lehetetlen a dolog, csak meg kellene ismerni a lelki világát. Mégis csak egy tápegységről van szó. A kapcsolási rajza sokat segítene.
Sajna nem nalam mukodik -ott meg nincs korlatlan net, se a szereleshez szukseges szerszamok - , es nem tudom mikor kerulok ismet kozel hozza . Rajzom nincs hozza, csak a darab, s mint lathato nem igazan vonhato ki hosszabb idore a mukodesbol.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Szerintem a hiba onnan ered hogy a kapcsolóüzemű táp szekunder oldala nincs egyenirányítva, a halogének nem igénylik. Meg kell oldani az AC 11,5 V DC legyen , szűrni is kell
és azután megfelelő előtéttel jó lesz a LED-es lámpákhoz.
Azért gyanúsnak kellett volna lenni, hogy rá van írva, halogen lamp only.
Ez egy AC/AC átalakító, akár trafó is lehetne, De az is rá van írva, hogy elektronikus transformer (átalakító), nem transzformátor. Mivel a halogén izzónak mindegy hogy egyen, vagy váltóáramot kap, az átalakító kimenetén valamilyen nagyfrekvenciás (40 - 100 kHz körüli) 12 V eff értékű váltakozó feszültség van. Ezt egyszerű multiméterrel mérni nem tudod, sem a frekvencia, sem a nem színuszos feszültség miatt. Ha LED -et kapcsolsz rá közvetlenül, akkor a tönkremenetelnek két oka is van. Az egyik, hogy a LED -ek zárófeszültsége 5 V körül van, a másik, hogy a LED áramát korlátozni kell. A halogén izzóhoz készült táp belső ellenállása nagyon kicsi, ezért a LED -en zárlati áram fog folyni. Ez volt a villanás, eddíg bírta a LED a többszörös túlterhelést.
@gerenk: a kepen lathato darabokat tettem be, es teljesen mind1 neki, hogy igy vagy ugy lett beteve.-habar az eladoi oldalon 12VDC van irva- De egy imat meger a dolog, hogy Greatz-zel es egy kondival meg nezzuk
@pucuka: Idézet: „...Ez volt a villanás, eddíg bírta a LED a többszörös túlterhelést....” Senki ne irta, hogy tonkre ment , ugyanazon ledeket lathatod a legelso hsz kozepso abrajan mukodni. Idézet: „..Azért gyanúsnak kellett volna lenni, hogy rá van írva, halogen lamp only..” NA igen, de azt csak akko rlattam mikor leszedtem a burkolatot a meresek utan. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
A csatolt képen jól látható a felirat :
SEC:11,5 V ~ 80 - 250 W. Az is lehet, hogy a benne levő inverter csak bizonyos terhelés felett működő képes. A LED lámpa messze nem ad ekkora terhelést, bár nem tudom, hogy egynek egynek mekkora a felvett teljesítménye, de nem gondolom, hogy 5 W -nál több lenne. De ha az összes eléri a 80 W -ot, működnie kellene, egyenirányítás után. Arra azért figyelj, hogy Shottky egyenirányítók legyenek, mint a számítógép tápokban. Ahogy látom, az áramkorlát benne van, lehet, hogy az egyenirányító diódák is vannak benne, de szinte biztos, hogy nem alkalmasak a nagyfreki egyenirányítására, mert azok csak a fordított polaritás problémára vannak benne. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
szia!
Idézet: „..Az is lehet, hogy a benne levő inverter csak bizonyos terhelés felett működő képes...” Ez igen valoszinu, mint emlitettem is 10+2 felallasban mukodik a dolog. -ekkor kb 90W a felvett teljesitmeny- Idézet: S ha nem történik meg az egyeniranyitas, akkor az okozhatja a LEDek halalalat?„..hogy az egyenirányító diódák is vannak benne, de szinte biztos, hogy nem alkalmasak a nagyfreki egyenirányítására, ..” Nagyon szepen koszonom minden valaszolonak, hogy sikerult megfejteni az anomaliat. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Helló!
Van egy trafóm, aminek 2 db 50V tekercse van. A trafó kb 200W ha ezt egyenirányítom, és pufferelem szerintem kapok egy 60V körüli feszt. Ezt a trafót egy 2x 100W erősítőbe szeretném aminek +- 40 V kell. meg lehet ezt oldani valahogy, hogy a kb 60V -ból 40V legyen? Esetleg valami zener diódával, vagy valami stabilizátor ic-vel? előre is köszönöm!
Szia! Ha a 2020-as LG trafójáról van szó, akkor a mellékelt rajz alapján add meg TR701 feszültségeit!
igen arról van szó! hogy találtad ki?
amiket tud: 68V 50V 50V 16V 35V ezeket mértem!
Ezeket a biztosítékokon mértem, nem a trafó lábait! (4DB van belőle, közvetlenül a lábak után, egy kis nyák-on) De szerintem ebből kapcsolóüzemű táp lesz!
Akkor ez egy helytelen mérés volt! Keresd ki a trafó 3-as lábát, azaz a GND-t és ahhoz képest mérj!
Rendben! Holnap megpróbálom lemérni, majd jelentkezek!
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Nem nagy jártasságom van az elektronikában sajnos, de azért meg tudok bütykölni egy két dolgot Szóval a következőt szeretném kérdezni. Van egy jó kis erős trafóm 21-22 voltot es 6 Ah ad le. A váltóáramra raktam egy egyenirányitót. Sajnos azt hogy azt hogy hány ampert ad le azt nem tudtam igy fogtam a multimétert és ezzel néztem meg, a pluszt a pluszra a negativot a negativra . Igy kell e azt nem tudom . Akkumlátor töltésre szeretném használni amik maximum 3 Ah órásak. 18V os aksit és későbbiekben 14V -os akkut szeretnék töteni vele. Tudom hogy egy DC-DC konverter megoldaná de készen amit lehet venni az csak 5Ah ig jó.
Hello!
- Egy trafó feszültséget ad le amit Volt-ban mérünk, és a maximális terhelőáramát a teljesítménye szabja meg. (Ha csak egy szekunder feszültsége van.) Az "Ah", pedig kapacitás, ami az aksinak van. - Áramot a terheléssel sorosan mérünk, különben zárlatot csinálunk. Tehát a töltő és az aksi közé kell bekötni, nem az egyenirányítóra. - A 21..22V bőven elegendő lesz még a 18V-os aksi részére is. Mikor a trafó váltófeszültségét méred, a feszültség effektív értékét látod. ennél a csúcsértéke 1,42-szer több. Így fog áram folyni a 18V-os aksi esetén is. - A töltőáram korlátozásához köss a töltő és az aksi közé egy 12..24V-os izzót. És az izzó teljesítményét, a töltőáram mérésével állapítsd meg. Az izzót leginkább csak kísérletezés útján tudod kiválasztani. - A töltőáram ne legyen több az aksi kapacitásának ötödénél. Tehát pld. 3Ah aksi esetén 0,6A és a töltésidő 6..7-óra, teljesen lemerült aksi esetén. - Semmi DC-DC konverter nem kell, trafó-egyenirányító-izzó-aksi. És már töltheted is.
Köszi a segitséget. Ki is próbáltam , addig jutottam hogy egy 12V 10W os égővel 3-3,5A lett. aztán kiégett, holnap megpróbálom két 10W-ossal hátha ...
És a 14 V-osra ötlet ? Az viszont Litiumos sajnos... A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2015
Hello!
10W-os izzóval nem lehetett 3..3,5A. Mert 10W/12V=0,83A. Négyszer akkora áram folyna, egyből ki is ég. (Na meg a feszültség ahhoz mekkora feszültség kell?) És vélhetően nem az aksival kötötted sorba, hanem rá az egyenirányítóra. - A Lithium aksit nem lehet így tölteni, annak feszültség védelem kell, mert felrobban..
Sziasztok!
Remélem jó here írom, a hozzászólásomat, ha nem akkor kélek irányítsatok megfelelő topicba. Adott egy FLIR A65 thermokamera. FLIR A65 A rendszer üzemel egy M12-es 12 pólusú csatlakozóval melynek tudom a lábkiosztását, és az első és 2 lábra kell adni a tápot, hogy a kamera feléledjen. A leírás azt mondja, hogy Idézet: lehet tápolni.„External power operation: 12/24 VDC, < 2.5 W absolute max” Mivel teljesen homály vagyok a témában így egy egyszerű kérdésem lenne. Más leírásban azt olvastam, hogy az egyes lábakra max 300 mA-t lehet adni. Ennek a kamerának a leírásában meg nincsen meg határozva, hogy hány mA-t lehet egy lábra kötni, így teljesen bizonytalan vagyok hogy milyen táp egységgel lehetne meghajtatni. A leírás még említ ilyet: Idézet: „Voltage: Allowed range 10–30 VDC” Egy másik lábon meg ezt említi: Idézet: „Digital output: 1× opto-isolated, 2–40 VDC, max 185 mA” Említ még ilyet: Idézet: „Digital I/O, isolation voltage: 500 VRMS” Valakinek valamilyen ötlete, hogy konkrétan milyen tápot kéne vennem ehhez az eszközhöz? A segítséget előre is köszönöm.
Többször le van írva, olyan tápot kell használnod, amelynek a feszültsége 10 V, és 30 V között van, és 2,5 W leadására képes.
Ha ez teljesül, akkor a számára szükséges áramot fel tudja venni a tápegységből. Áramot semilyen lábra nem tudsz adni, az majd a rákapcsolt feszültségtől fog függeni. Az opto kimenetét max 185 mA -el terhelheted, amit egy 2 - 40 V közötti külső tápról tudz a terhelésen keresztül rákötni. Ebből számítható ohm törvényével a minimális terhelő ellenállás. (nyilván valamilyen nyitott kollektoros kimenete van) A szigetelési fszültséggel csak annyiban kell foglalkoznod, hogy a készülék, és a optóval leválasztott kimeneti terhelés között legfeljebb 500 V lehet a különbség.
Köszönöm a segítséget.
Most még nagyobb lett bennem a káosz. Ha mondjuk veszek egy ilyen át alakítót: DC05-12S/1W akkor ezek szerint nem csak az első 2 lábára kell küldenem a feszültséget? Vagy esetleg induljak ez a PoE vonalon és próbáljam feléleszteni hálózaton keresztül. PoE injector Vagy valami más ötlet?
Azt írta, hogy 2,5 W amit linkeltél, az karcsú lesz, mert az csak 1 W -ot tud. 12 V -nál 200 mA lesz, azt PoE módon küldve kicsit sok lesz, a vékony dróton nagy lesz a veszteség.
Akkor te mit javasolsz, hogy alakítsam ki?
A PoE módot csak alternatíva ként javasoltam. Mivel abszolúte nem vagyok járatos a témában így szívesen veszem minden segítséget, hogy életre tudjam hívni a dolgot. Mit javasolsz, akkor hogy tápoljam meg, hogy feléledjen? Nem akarom, hogy tönkre menyen a dolog, félek, hogy túl terhelném a dolgot, és szét menne az egész. |
Bejelentkezés
Hirdetés |