Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Hát annak a rajznak meg ennek a nyáknak nem sok köze van egymáshoz. De a nyákot elnézve is vannak hibák, a 494 kimenetének (9-es és 10-es láb) emitter ellenállásai a nyákon 10k illetve 1k. Ennek mindkettőnek pár száz ohmnak kellene lenni.
Snubbert egyáltalán nem látok a trafó primerjén, pedig az nagyon fontos (általában soros 22ohm/2W-4n7). Ha van szkópod tedd rá az egyik FET D-S-re és nézd meg a jelalakot. Ha nem elég szoros a primerek csatolása, akkor ott 50V-os vagy még nagyobb tüskék is vannak, amik szépen tönkreteszik a feteket. Sosem néztem meg, de önmagában a PC trafó áttekerés nélkül szerintem nem jó, pontosan a nagy szórási induktivitás miatt. Úgy kell megtekerni ahogy leírtam, és akkor nem lesznek 50-60V-os tüskék hanem csak 5-6V-osak. Az üresjárati áramnak gerjesztéstől függően 200mA környékén vagy az alatt kell lennie, és nem emelkedhet.
A hiba megoldva. Én rontottam el a trafó tekerését, stimmelt a menetirány meg minden de mivel próbára tekertem fel a vezetéket csak rá , a két félprimer közösítését fölül összetekertem hogy ne essenek szét a kivezetésnél és ez okozta azt , hogy "zárlatba került" a mag. Megint tanultam valamit.A korábban mellékelt képemen látni is a hibát. A nyák tökéletesen működik.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2014
Azt a szegény toroidot ugye nem akarod félig megtekerten hagyni.
Neeem, az volt most a lényeg, hogy működjön az áramkör tudjam tesztelni azért nem tekertem véglegesre, most is épp a trafót tekerem de már a véglegesre
Azért ha majd elpukkan néhány FET akkor ne lepődj meg. Kíváncsi lennék a DS jelalakokra hogy mekkora tüskék vannak ott...
Az a fojtó szerűség minek bele? Konkrétan semmilyen szerepe nincs.
Amúgy ha nem vetted volna észre ott a nyákterven a snubber is .. Szkópom nincs még , épp most próbálok beszerezni egyet. Mire kész leszek a panellal meglesz az is utána majd többet tudok írni. Gondolom a generátorból jövő tüskéket szűrné. De az sem végleges még át lesz tekerve mert gyenge 30-40A-hoz.
A generátorból egyrészt nem jönnek tüskék, másrészt ami zavar van a rendszerben azt az akku hatékonyan söntöli. Én sehol nem láttam snubbert a nyákon, de már romlik a szemem ahogy öregszem...
A Push-pull tápokról ki tudna mesélni nekem?
Minden érdekel. A fetek gate vezérlése részletesen, a snubber, a fetek összefüggése a trafóval meg ilyenek. Szeretnék mélyebben belefolyni ebbe. Szóval írhatnátok a dologról hátha érdekes lehet valami.
Üdv. az uraknak , ha netalán érdekelne valakit Itt egy két kép a 95%-ban kész emmzolee féle autóhifi tápról az előző EI40-es maggal . És mellékeltem egy gyors pillanatnyi áramfelvételt is , egyszer egy pillanat erejéig kipróbáltam 3/4-ed kivezérléssel felkúszott 20A-re is az áramfelvétel.
Hali. Lenne egy kérdésem. Szeretnék egy tápot csinálni egy tápot ami tud +-90-95V-ot. Találtam egyet, de nem tudom, hogy ami van nekem ferritgyűrűm az jó e hozzá és a menetszámokat se találtam hozzá sajnos. Tudna e valaki ebben segíteni nekem? Mellékelem a képeket meg az erősítőt amihez kell. Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Ha már ezen a ponton elakadtál akkor én nem javaslom az építést, jobban jársz ha veszel készen. Ránézésre az a kék gyűrű nem ferrit hanem porvas. De meg kell mérni és akkor kiderül. Ekkora teljesítményre a mérete is kicsi. Ennek a dupla gyűrűs tápmegoldásnak sem látom értelmét, be kell szerezni egyetlen nagy méretű ferritgyűrűt és azzal át lehet vinni akár 2kW-ot is.
Persze ahhoz már nem árt úgy megcsinálni a tápot is, hogy probléma esetén ne kelljen egy marék fetet kicserélni, azaz kell bele egy normális áramkorlát vagy rövidzár védelem. Ebben olyan nincs.
Megprobálok beszerezni nagyobbat.Van esetleg olyan kacsolásod amibe van védelem?
Konkrét rajzot nem tudok mutatni, de már leírtam néhányszor, UCC2808. Árammódú vezérlő, egy sönttel áramgenerátorként működik a beállított áram túllépése után. De a 494 is kiegészíthető egy 555-ös monostabillal, ami adott időre lekapcsolja a vezérlést túláram vagy zárlat esetén. Még mindig olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint baj esetén fél marék fetet kicserélni.
Sziasztok.
van egy hibás erositőm(urban auw 2200) , kicseréltem egy pár hibás tranzisztort tl494 et, ennek ellenére nem megy. A vegfokot lekotottlekotottem róla de így sem megy . A tapban van a hiba , igaz? mikor bekapcsolom, egy pillanatra bekapcsol , aztán ki is kapcsol kb 1 másodperc alatt. Szerintetek mi lehet a hiba ? Valakinek van esetleg hozzá rajza ?
Szkóppal nézd meg, hogy a kimeneten van e fesz tüske a bekapcsoláskor. Meg kell nézni, hogy a fetek gs jelalakja milyen. Ha szép szögletes és közel a táp fesz méretű, akkor ok. Ha nem szép, akkor ott kell keresgélni az ic és a fet között. Az ic nagyon ritkán romlik el. Attól is letilthat, hogy a kimeneten figyeli a tápfeszt és az nincs rendben mert lekötötted. Lehet a hövédelem tilt le... a 494 ic komparátor bemeneteit ki kell iktatni, hogy ne befolyásolja semmi. Fontos, hogy az ic és a fetek közti cuccokat mérd át. Azenereket, és ellenállásokar, tranyókat ha vannak. Forraszd kiőket és úgy mérd meg, hogy ne befolyásoljon semmi. A táp szekunder oldalán az egyenirányító diódák nem szoktak meghalni.
Írd meg mt tapasztalsz. Jelalakokat is tegyél be, hogy le tudjuk ellenőrizni, hogy minden ok-e? Kpcs rajzra nem lesz szükség.
Köszi a segítséget, szkopom nincs. Ezeket az alkatrészeket nézegettem én is, csak a végéről kezdtem, a két végfok kimenetéről kezdtem el az egészet, mert arra gondoltam, hogy ott nincs valami rendben, egyen fesz jut a kimenetre és ezért tilt le, aztán nem így van.
Ha a végfokot lekötötted, üresen van a táp kimenete és mégsem megy akkor nyilván a táp hibás. A legtöbb esetben csak forrasztási hiba van, amíg ennek nem jársz utána addig semmit sem kellett volna kicserélni. Cserélni egyébként is csak a rossz alkatrészt kell, de ugye azt sem tudni hogy van-e olyan.
Valami áramkorlátos alkalmatosságról kellene próbálni éleszteni. Azt sem írtad le hogy csak szimplán nem megy, vagy zárlat is van benne valahol. Szkóp nélkül nem egyszerű a dolog, mert nem tudod megnézni hogy az IC megy-e egyáltalán. De ha megkapja a tápfeszt, a DT lába föld közelében van, és a hibaerősítők invertáló lába magasabb potenciálon van mint a nem invertáló, akkor szinte biztos hogy működik, és más gond van.
Sziasztok !
Csatolok egy képet , az a vasmag alkalmas autohifi tap trafonak szerintetek?
Ránézésre nem ferrit hanem porvas, tehát nem jó.
Szia és ebből A tápból mekkora teljesítményt lehet kivenni ?
Ebből mégis hogy mondjam meg? Ránézésre 3-400W körül lehet átvinni azon a magon maximum, de ez nem jelenti azt hogy azzal a kevés huzallal ami a magon van ez menni is fog.
Sziasztok!
Az alábbi paraméterekkel keresek kapcsolást: Ube:10-16V Uki: 12V Pki: 250-300W Autóban szeretnék működtetni egy 2x50W + 100W-os Class D erősítőt, aminek 12V a tápja. UC3843, vagy TL474 IC-vel megvalósított SEPIC konvertert keresek. Köszönöm. Mielőtt jótanácsként írná valaki: "Nézz körül a topikban".
Bocsánat: TL494
Amelyik végfoknak 12V kell az menni fog simán az akkuról, eleve úgy van tervezve.
Lehet, hogy túlspiláztam?
Megnéztem az IC-k adatlapját. 16V az abszolút maximum, amit az egyik elvisel. Ezek szerint be kell raknom egy tranziens levezető diódát15V-os megszólalási küszöbbel. Illetve egy 15V-os teljesítmény zénert ellenállás nélkül, biztosítékkal.
Ártani nem árt, de ha egy autó akkun 16V van akkor ott már nagy a baj. Annak üzem közben sem lehet 14-14,5V-nál magasabb a feszültsége, de a mai autókban a 14V-ot sem éri el soha.
Sziasztok. Bocsánat előre is, de már kezdek belebonyolodni. Szóval valaki tudna nekem egy egyszerű kapcsolást mutatni amit feltudnék használni Tda7294 meghajtásához? Sosem csináltam még tápot. Köszönöm szépen
Szétnézel a téma képei között, és többet is fogsz találni. Azonban a kérdésed alapján nem javaslom az építést, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb lesz ha veszel készen. Működő használt erősítők néhány ezer Ft-ért vannak, amiben ott a táp.
Üzemképtelen már 3-4 ezerért is van, annál többe kerül a megfelelő ferritgyűrű és a köré építendő alkatrészek beszerzése, szállítási költség, stb. És akkor még ott van az, hogy egy ilyen push pull trafót nem is akárhogyan kell megtekerni, ha azt akarod hogy az egész működőképes maradjon. Vezérlőnek egyébként megfelel az UCC2808, a TL494 vagy az SG3524-25. Csak összehasonlítás képpen, árultam 6000-ért egy gyári erősítőt, amiben ott a táp, meg 4db végfok, ami darabonként 80W-ot tud 4 ohmon, mérve. Persze még ebből is alkudoztak, így ott pihen a fiókban, hogy próbálja meg mindenki kihozni ugyanezt ennyiből.
Szia. Gyűrűm az van egypár. megprobalkozom az építéssel ugy döntöttem. Legyetek oly kedvesek és nézzétek meg nekem ezt a kapcsolást : kapcsolas hogy müködőképes e . előre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |