Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
helló. NA az lene a kérdésem, hogy azt mondtátok hogy a labortápban a tranzisztrorokat úgy hűtsem, hogy tegyen a tranzisztro, és a hűtőborda közé egy szigetelőt, hogy a melegenfő felület a tranyókon ne érjenek össze nem? De ha nincs rajta a hűtőborda, és nem érnek össze a tranzisztorok melegendő részei, De ha lesipoltattam a multiméterrel, akor öszeér. Hátha annak össze kell érni, vagyis az ellenállásuk 0- akkor nem is kel oda szigetelő nem? vagy a nyákba valahol zárlat van?
Én úgy látom, a tranzisztorok kollektorait össze KELL kötni
Hát akkor nem baj, ha a hűtőbordán öszseérnek a tranyók nem?
Kossz a segitseget MEDVE!
Nincs mit, ez egy népszerű kapcsolás, működik is, de van hozzá némi "tuning tanács"
Dani: Ha az összes tr. kollektora a házon van, (kevés kivétel van), akkor ugy tűnik, a szigetelőlap itt hátrányos. Használj helyette szilikonzsírt, vagy amit a processzorokhoz adnak. Természetesen az elektromos kapcsolatot vezetékkel biztosítsd.
Müködésben nem fog zavarni, de akkor fokozottan ügyelj arra, hogy a kimenetet (-) véletlenül se érintset a bordához (vagy a dobozhoz ha fém), mert látványos szikrák lesznek... Vagy csak egy... meg a füst, természetesen!
Már elvileg készen van, de még nincs benen az ICl7107-es IC meg a kijelzők. Análkül is működnie kellene?
Figyi csak. Légyszi már már le a te labortápodon, hogy a sárgával emgjelölt vonalakbak, össze-e kell érniük. Az én nyákom valahol jól, máshol kevésbbé jól sikerült, és most kaparagom ott mert ösze van érve valahol. Gondolom ott annak nem kellene összekötve lenni. De már telsesen ki van kaparva a két vezeték közül a kosz, vagy ami összeérintete volna a vezetéket, de még igy sis sipol a multiméter,tehát össze van érve.
Helló!
Mgépitettem ezt. Eddig az volt a gondom, hogy ha a kimenetet mértem terhelés nélkül a minimum feszültség 8,6,3V körül mozgott. Most megpróbáltam megcsinálni, kicseréltem a 2N1613-as tranyót újra, és a kimeneten 5,8V-ot mértem. Viszont ha rákötöttem minden előtét ellenállás nélkül a kimenetre egy ledet akkor már 1,9V-ot mértem a leden, és úgy is világitott, ahogy annak kell. Mi lehet az oka annak, hogy terhelés nélkül nem 0V a kimeneten a feszültség??
Ahogyan sárgával berajzoltad; ott vezetősávoknak kell lennie.
akkor az a2 külön van? De nekem mégis egyet mutat. :S
Az a két fóliasáv, amiket sárgával berajzoltál, azok külön vannak és nem érnek össze.
Hello mindenkinek!
Mi a különbség a kapcsolóüzemű és a ,,normál" tápegység között? Most akarok venni/készíteni egyet, és nem tudom, melyik éri meg jobban ill. hogy melyik tu többet.
Hello, beírod a keresőbe hogy: "kapcsolóüzemű tápegység előnyei"...............
De segítek:Link
De már rájöttem, ha a P6-os trimer kapacitását változtatod, akor aza 2 kábel össeér. Én tegnap összeraktam, és nem működött. de miért?
Nem, az a két fóliaszakasz soha nem ér össze, csak ha elrontasz valamit!
P6-nak a kapacitását pedig nem lehet változtatni. Az egy változtatható értékű ellenállás. Kapacitása a kondenzátoroknak van.
ja. tényleg. DE amikor a trimmer értékét levettem, akkor nem ért össze, és akor OK-nak tűnt az egész. DE amikor az értéket ráadtam akkor ösez volt érve. DE mi okozhatja ezt? annyit dolgoztam vele, kell, hogy működjön
Elmondom harmadszor is, de többszön nem fogom;
az a két fóliaszakasz soha nem ér össze! Szakszerűbben fogalmazva: annak a két fóliának a potenciálja soha nem lesz azonos, csak ha nulla a kimeneti áram! Tehát csak terhelés nélkül lehet azonos potenciálon az a két fólia, de akkor meg tök mindegy hogy hova van állítva a trimmer. Az egyetlen lehetséges ok ami okozhatja azt, hogy annak a két fóliának a potenciálja nálad a P6 trimmer állásától függően lehet azonos az az, hogy R30 (4,7k) helyett rövidzár van beforrasztva. Mit értesz az alatt hogy "ráadtad az értéket"? Azt, hogy elteketred a trimmert? Hogyan mérted pontosan, hogy összeér-e vagy sem ez a két fólia? Feszültségmérővel? Sípolással? A tápegység kikapcsolt vagy bekapcsolt állapotában?
Na! van a labortápom, de amnt mármondtam, a 7107-es ic, és a kijelzők nincsenek benne. Nincs még benne a duo led, és az egyszerű 5mm-es led.nincs rákötve semmilyentrafó. A függőleges nyákon a függőleges kapcsoló fel van kapcsolva, és a két fóliát lesipoltatom, és sipol.a függőleges kapcsolót lekapcsolom, akkor megint a két fóliát lesipoltattam ésmég mindig sipolt. Amikor eltekertem a p6-os trimert, akkor a sipolás abbamaradt.
Egyébként kivetem az R30-ast, lemértem, 4,7kiloohm volt, de még a 2 vezeték ugy is sipolt.
Azt vetem még észre, hogy van az a 2 kép. ÉS nekem a vizszintes résznél az a 2 fóliaszalag össze volt kötve. De ha megnézed, akkor a függőleges részen az össze van kötve, tehát az szerintem nem babj. De mikor azt a 7 érintkezést eltávolitotam egymástol, tehát nem volt összeforrasztvaa függőleges 7 érintkező, a vizszintes 7 érintkezővel, akkor már nem sipolt sehogy se. Mondjuk ha a trimert eltekertem, akkor volt köztük valami 80kiloohm körül. na most hogy tovább?
Semmi baj nincs. Így annak sípolni kell, a poti egyik állásában. Nyugodtan haladj tovább az építéssel, ez üzemszerű állapot.
Gondold csak végig! P6 trimmer egyik végállásában a trimmer középső lába R1 söntellenállásra csatlakozik. Ekkor te gyakorlatilag az R1 két végére teszed a digimultit sípoló állásban! Mivel R1 csupán 0,15 Ohm, ezért a digimulti még bőven sípol. Még néhányszor 10 Ohm-ra is vígan sípolnak a digimultik. Amikor a trimmert elkezded eltekerni ebből a végállásából, akkor gyarsan elkezd nőni az ellenállás, hiszen a P6 trimmer R1 felé eső lába és a középső lába közt lévő ellenállás elkezd nőni és ez hozzáadódik R1 értékéhez. Durván 100-200 Ohm elérése után a digimulti abbahagyja a sípolást.
Na ha már, igy mgvan minden, akkor miért nem megy? Azt tudom, hogy mennie kell, mert már mások is emgépitették, és ment, de az enyém nem megy. Egyébként, ha valahol zárlat vala függőleges nyékban, de ugy hogy nincs benne a kijelző se az IC, az akor jelenthet gondot?
beleszereltem már a ledeket is. Ha csak a 2x12V-ot kap, akor az egyszinű led világit, ésha kap 24V_ot is akkor a Duoled is világit. A függőleges kapcsolót a kapcoltam, a led szine változott. Mégsemlehet aniyra nagy a baj, ha azok a ledek kapnak áramot. avyg sem? mit mérjek le, vagy hol? vagy hogyan állapitsam emg egyáltalán, hogy hol a hiba? csak valamit le kellene mérnem. de mit?
Mondjuk kezdésként mérd meg, hogy a TL074 7-es és 11-es lábain megvan-e a +-5V-os tápfeszültség a GND-hez képest.
Ez után mérd meg a pufferkondenzátoron mekkora feszültség van. Ezek után mérd meg az R14, R15 ellenállások közös pontján lévő feszültséget, szintén a GND-hez képest! Egyébként ha az áramot állító potmétert letekered teljesen, akkor világít az áramkorlátot jelző LED?
Hát a kondenzátoron 33V körül van. Aztán akárhogy tekerem az áramkorlátozó potmétert, a led mindig világit.
Ezt nem értem: TL074 7-es és 11-es lábain hol van ez az alkatrész. aminek van 7-es és 11-es lába, az az rc4136-os ic. ÉS hol vana GND a nyákon?
Jaj bocs! Nem TL074, hanem RC4136!
Az RC4136-nak a 7-es és 11-es lábai közt kell mérni a tápfeszültséget. A GND a kimeneti pozitív pont!
NA már utánnanéztem a neten, és a 2 ic valami azonos. Nos lemértem a 7-es és a 11-es lábat az rc4136-oson és 10V van ott. Már csak az ellenállások kellenek. De nem tudom hol van a föld pont. Mert volt a cikben irva, hogy a föld a +. na nemtudom.
ÉS azon a kimeneti sorkapcson az az oldala a + ameik megy a függőleges részhez nem? mert a másik odlalni sorkapocs megy a HIdnak a - oldalába.
megmértem az ellenállás körül is. kb 6V De aztán éreztem valami(vagy előtte is) enyge égett szagot. gyorsan kitéptem a konnekorból a kábelt, aztán vissza be. és már nem láttam füstöt, de még mindig picit büdös volt. végigfogdostam több alkatrészt, de egyis se volt forró.
Csak anynit tudok mondani, hogyha szemből nézzük, akkor a vizszintes részen, jobb oldalt volt valami. |
Bejelentkezés
Hirdetés |