Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia, külön akku legyen az autónak, és egy másik, csak a cuccosnak, amit bepakolsz, ennek úgy számold ki a teljesítményét, hogy pár napot kibírjon töltés nélkül, mikor áll az autó. Egy diódával, le tudod választani az autó többi rendszerétől, de a töltést a motor generátorától kapja ugyanúgy.
Szerintem ez nem probléma. Bosch generátoroknál szokásos. Az én autómban így működik mióta megvan húsz éve.
Nekem is ezt csinálja, de nekem csak 3W-os visszajelző izzó van benne. Remélem az 5W-osra cserélése megoldja a gondot. Azon keresztül picit több előgerjesztést kap és hátha felgerjed alapjáraton is.
Az nem volna baj, nem kell rugdalni a gázpedált.
Az enyémben LED van visszajelzőnek. Amúgy sem alapjáraton járok így szerintem nem probléma.
![]()
Igen ez a célom nekem is.
![]()
Kösz a választ!
Viszont mit tud csinálni vele ? Mitől lett ez ? Motor baja volt, azt megjavította, aztán kiderítette h. a generátor már szénkefék nélkül működik. Írták hogy az alapjárat alacsonyabb lett és a fordulata miatt nincs meg a gerjesztő feszültég nagysága. Aztán a szénkefék érintkezésére is írták ugyanezt a hibát. zolika60 írta h. Ő így használja 20 éve és semmi probléma ... Most akkor nyugodjak bele ?
Szia, Lehetséges, hogy az alapjárat túl alacsony, azt kellene, megnézni. Ez igaz, az a motornak sem jó. nekem is valószínű, hogy a kopott szénkefe miatti szikrázás ütötte ki a fesz szabályozót. 200.000Km Szóval, én az alapjáratot állítanám be gyári értékre, ez a generátornak egyébként nem árt.
Alapjáraton úgysem mész sehová az autóval. A gázpedált sem kell rugdosni. Csak elindulsz ahogy szoktál és amikor eléri a fordulatot megjön a töltés. Semmi gondot nem okoz, hogy néhány másodpercig nincs. Ha egy fél percig úgy tudsz menni, hogy nem jön meg közben a töltés akkor valóban javítani kell a rendszeren.
![]()
Sziasztok!
Van egy Rover 200-am, 1.4 benya motorral. Az utóbbi időben észrevettem, hogy vibrál a világítás, de igazából minden izzón látni, ami az autóban van. Ennek a vibrálásnak a fordulatszám függvényében változik a frekvenciája, 3000 körüli fordulatnál már nem látom, erre ugyebár az izzó felépítéséből adódó tehetetlensége is rásegít. Nem csak ez az egyetlen probléma. A motor járása sem egyenletes, mintha alapjáraton a generátor beterhelne neki, ez fordulaton már nem jelentkezik, nyilván a nagyobb nyomaték miatt. Az elmúlt két-három hétben szereltük az autót, egy hűtő dugulás miatt megfőzött hengerfejtömítés-csere, és vezérlés csere volt, ami a generátor szíjának levételével járt. Visszatéve azt, talán egy kicsit lazábbra hagyva, mint volt, indításkor megcsúszik, meg minden hirtelen fordulatszám változáskor is. Arra jutottam, hogy zárlat van benn. Ezek ugye háromfázisú generátorok. Szétszedjem, és mérjem meg a diódákat, vagy menetzárlatos lehet? A töltés lámpa nem világít, az akksit is tölti, csak a villódzás, és a motor terhelése a probléma. Azért gondolok arra, hogy a háromból az egyik fázisnál valami bibi van. Ha az egyik dióda bezárlatosodott, érdemes kikötni azt, és beépíteni egy új diódát, ami nem lesz egyforma a többivel, vagy inkább cseréljek generátort? Nem olcsó.. Az autó viszont minden nap kell, és nagyon fontos. Így nincs több napom ülni felette.
Lehetséges, hogy dióda gond van. Viszont jó hír, hogy lehet cserélni általában a diódát. Csak ki kell nyomatni a régit és be az újat. Mindenképpen le kell venni és végigmérni hogy mi lehet a gond.
Azért mielött szétkapod érdemes lenne rámérni a tölrésre. Zárlatos diódával nem hinném, hogy töltene ,szakadt diódával talán. Mérj feszültséget a generátoron, az akkumlátoron, a kaszni testen. Ha nem egyforma értékeket mérsz Lehet csak kontakt hiba. Laza ékszíj megcsúszat. Egy hibátlan generátoron is.
Keresgélek, de nem találok megfelelőt. Esetleg tudnál mondani egy gyártót, aki nem széltében, hanem magasságában növeli az akku méretét? Mert felfelé lenne hely, de 70A-esnél nagyobb nem fér bele szélességben.
![]()
Sima savas akkuval még mindig nem mész semmire, mert hiába a nagyobb kapacitás, nem szereti a lassú kisütést, tönkre fog menni hamar.
Sziasztok!
Nem tudom hogy a kérdés ideillik e de én ideírtam. Na szóval van egy Audi generátorom a dióda híd és a fesz. szabályzó kiment benne. A kérdésem az lenne, hogy lehet e belőle csinálni egy villany motort ami 12 voltról üzemel?
Szia, Talán, ha van 12-24V, 3 fázisod, de én nem próbáltam. Szerintem értelmetlen, mert baromi nagy áram kellene már a megforgatásához is.
Kedves Fórumozók, Sziasztok.
A Golf 1-em furcsa áramingadozási jelenségeket produkál mostanság. A problémát a visszajelző műszer is mutatja, kitér a mutató teljesen ameddig csak tud 14V fölé. A fényszórók élesednek viszont a motorteljesítmény megakad-esik, eltelik véletlenszerűen pár másodperc és minden visszaál normál üzembe 12V-ra és megint húz az autó. Egy szakember a generátort babrálta, megvizsgálta a feszszabályzót semmi probléma működik. A forgó részt újracsapágyaztuk mostmár az is jó. Tanácstalnul állunk e probléma előtt. Valaki tapasztalt már ilyet?
Az akku testkábelét vizsgálnám meg először.
És mi lenne a probléma vele és miért?!
Szia!
Nyilván az oxidos, rozsdás, esetleg laza csavarkötésekre gondolt a vezeték végein.
Nahát, pont hasonlót kezdett el nekem is a napokban, annyi különbséggel, hogy nem megy el a motor ereje, csak a mutató akad ki és hallom az ac pumpán a megemelkedett feszültség miatti fordulat emelkedést. Van amikor menet közben 1-1 pillanatra ugrik csak meg a mutató.
Ahogy kadarist írta. Mi egyéb baj lehet egy testkábellel?
![]()
Más lehetőségek?
Ugyan ez a hiba a generátoron belül. A feszültség szabályozónak van egy csatlakozó lemeze ami néha kontaktos lesz. Gondolom Bosch generátor van a gépen.
Megnézted ezt a rossz érintkezéses lehetőséget?
Igen, persze!
Szabályzót cserélt a szerelőd?A motorblokk testelése is jó? A generátor talpcsavarjánál lévő testelő vezetéknek is biztos az érintkezése, a saru nem oxidos?
Bosch van rajta, igen.
Nem cserélt, bemérte aztmondta az jó, mondjuk attól még lehet kontaktos. Holnap átnézem ezeket a lehetőségeket. Köszi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |