Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Nem tudom hogy segitek-e egyáltalán vele,de egyenlőre ennyit találtam a netten.de ahogy látom,mpisti már több izben segitett ezen tipus javitásában. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
LDC 2000 05/23 Rev. 0.1
Chipmunk1960-nak: Nem éppen ilyen. Néhány lábbal kevesebb, a két IC nem párhuzamos, ... Az olaszok válaszoltak, továbbirányítottak a német szervizükhöz. Hátha? A panel javítása tényleg reménytelen. Ha csak rágőzölt vezetékek lennének, át lehetne hidalni lábtól-lábig. A fekete foltok felgőzölt fémrétegellenállások. Abból is eltört legalább 5 db. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2015
Köszönöm, de egyik sem olyan, a panelt meg nincs kedvem leutánozni.
Szia Béla!
Ez talán némi segítséget ad, mivel a rajzon utalás van az LDC2000-re.
Üdv mindenkinek
Vettem 2012 ben egy praktikeres inverteres hegesztőt . Elég sokba került bár soha ne vettem volna . Nem volt sokat nyúzva és a napokban felszállt a fehér és fekete füst . Pár dolog fekete lett , nem tudom mivel pótoljam , gondolom ez ismerős annak aki már bajlódott ilyesmivel . Ezért könyörgöm ha valakinek már sikerült megszerezni a kapcsolási rajzot kérem küldje el nekem !!! Az inverter típusa : EXPERT XWD1432IR Természetesen kínai a típus nem tudok rájönni hogy honnan van koppintva .
A képeket a belsejéről kérjük, a külsejét ismerjük...köszi.
Sziasztok!! Segítséget szeretnék kérni! Vettem egy Güde inverteres hegesztőgépet! Tudja az awit is!! Pár darab 2,5-mm pálcát hegesztettünk el vele!! Az egyik pálca leragadt kb 30-másodpercre!! Utána még két szál elektródát elhegeszettem vele, majd nem hozott ívet!! A túlmelegedés lápa nem égy!! Áramalá kerűl a hűtőventilátor forog de nem lehet hegeszteni vele!! Van egy nagy meg egy kis bisztosíték minkettő jó nem ment ki!! Égés nyom nem látható a készülék belsejében!! Tippek?? Minden segítséget szivesen fogadok!! Előre is köszönöm!!
Szia, Tippként, add meg a pontos típusát, esetleg jó lenne pár fénykép a belsejéről, mint "uniman" is írta fentebb.... Akkor talán tudunk mondani valamit, hogy mit, és hol mérjél. De nem tudjuk, hogy milyen műszerezettséged, és szaktudásod van a témához. Ha szerencséd van egy rossz forrasztás engedett el, ami nem ritka, / gondolom ez is made in china/ .
Güde mig 130 de pontosan megnézem!
Hogy tud leragadni 30 másodpercre a pálca? Ha most vetted miért nem viszed vissza garanciális javításra? Hány voltról megy a ventilátor? A lágyindító relé behúz?
Hű a mindenit,ez a te Güde mig 130 géped kiköpött Einhell BT-IW160-A.
A ventije,egy segédtáp,meg az awi szelepje 230V-ról megy egy külön kis üveg biztiről. Nemrég javitottam egy ilyet.Az Einhell IXGH40N60B2D1 tipusú IGBT-ket használ eredetileg. Ezek helyett én IRGP4063D-ket raktam(könnyebben beszerezhető),és mondhatom,hogy talán még jobbak mint az eredetiek,és (báris mifelénk)még olcsóbbak is. Mondjuk első körben ellenőizd le hogy az IGBT-k épek maradtak-e,az IGBT-k közelében van 8drb 15V-os zenner,azok jók e,ugyanitt van 4drb 220ohmos,meg 4 drb15 ohmos ellenállás(esetleg azok közül valamelyik megnyúl-t.A "T" formájú relé mellet lévő zöld ellenállás értéke 47ohm/5W(az rendben van é. Mi a helyzet a pufferkondikkal,meg a diódahiddal,(feszültség alat 32x V egyenfesz megvan a kondikon)? Különben az áramfigyelő tekercse az első képen a két különálló hűtő alatti tekercs. A 31-es oldalon olvasd át az irásaimat(ezzel a géppel kapcsolatban),hátha az is segit Hát első körben talán ennyi. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2015
OK küldöm , de nem most mert már nagyon álmos vagyok , dolgoztam este is .
Délután felrakom , ha jó úgy ?
Szia!! Köszi a segítséget!! Hát lehet a rádiós szakkör kevés lessz!! Az IGBT-K azak a teljesítmény tranzisztorok az aluminium hűtőbordán?? 4-db tranzisztort már rendeltem hozzá!! A többit amit írtál kimérem! Két biztit találtam azok sértetlenek!! Üdv F
Szia!! Úgy hogy egy PCP-pumpát építek át motoros hajtásúra és a fiamat kértem meg hogy heftőljön, neki nincs semmi gyakorlata!! De leragadás után még dolgoztam vele!! Két pálcát elvartam és utána volt tünet se "kép se hang"!! Van egy kis relé egy fekete doboz az behúz!! A ventilátor forog de még nem mértem meg hogy hány voltról üzemel!! De az miért lényeges?? Használtan vettem!! Garanciát nem adtak rá! Üdv F
Csak arra voltam kíváncsi hogy megy-e a segédtáp (ha nem 230VAC a ventilátor, akkor segédtápról megy), de ha a lágyindító relé behúz akkor megy. Ha az IGBT-ek elszállnak, akkor a relé melletti ellenállás is szétég, ami úgylátom nincs elégve. Nem értem minek rendeltél tranzisztort, ha még meg sem találtad a hiba okát. Kábelek, csatlakozások éppségét ellenőrizd ha van üresjárási feszültsége. Ha nincs, akkor ellenállások megvizsgálása, aztán már szkóp kell.
Sziasztok
Küldöm a képeket .
ezzel a résszel gyült meg a bajom .
ic, fet ???
Ez csak egy segédtáp hiba, fél óra alatt ki lehet rajzolni az áramkört. Ha szerencséd van, akkor a trafó megúszta. Ha nem tudod kimérni őket, cserélj ki minden félvezetőt és ellenőrizd az ellenállásokat.
Miből gondolod hogy az említett résszel van a probléma? Sehol nem látszik égés vagy korom nyoma, mint amit az első hozzászólásodban említettél. Az általad hibásnak vélt rész egyébként a segédtáp, ha azzal baj van, az látszani szokott, vagy úgy hogy a kapcsolótranzisztor ledobja a kalapját, vagy a meghajtó IC környéke lesz kissé kormos, vagy a kapcsolótranzisztorral soros ellenállás vagy VDR sül meg. A gépet szigetelt tápról kellene kipróbálni,(áramütés veszély!!!) esetleg külső tápról adni neki megfelelő feszültséget és úgy tesztelni. Természetesen a megfelelő áramkörismeret és műszerezettség feltétele a javítás megkezdésének. Ha e kettő közül bármelyiknek híján vagy, inkább neki se állj, mert lehet hogy a javításnak induló próbálkozás anyagi csődbe fullad. Akkor inkább keress szakembert aki elvégzi a javítást.
Szia!! Rámértem az egyenirányítóra ami elég nagy teljesítényű! Arra ad át a kis relé ami behúz!! A relét áthidalva sem megy rá áram!! Se váltóáram nyilván egyen sem jön le!! A kondikon is nulla a feszültség!! Mi lehet a hiba?? Üdv Feri
Szia!! A lágyindító relé behúz de nem megy áram az egyenirányítóra!! A Nagy kondikon sem mérhető feszültség!! A ventilátor 220-voltos!! Mi lehet a hiba??
Üresjárati feszültséget hol tudom kimérni?? A tranzisztorok míg megjönnek kb- 3 hét!! Ha nekem nem kell gondoltam másnak jól jöhet!
Üdv
Gondolom a füstön te sem látsz át , vagy igen ? Ha kicsit jobban megnézed akkor látszik , hogy hiányzik egy ellenállás , de az sikeresen ki tudtam silabizálni kép lent .... A trafó a sárga az is fekete volt letöröltem az ujjammal bocs de kíváncsi fajta vagyok és szeretek mindent megnézni . Tudod ha valami száll az nem száll egyedül és ezért akartam egy kapcsolási rajzot . Nem kell , hogy bosszankodj rajta , nem kell javítani majd én viselek mindent CSAK EGY RAJZ KELLENE ok ? a többi az én saram .
A betáp azonnal kétfelé osztódik.Megy le a gép aljába(oda van elrejtve a vezérlő elektronika segédtápja),megy a ventire,meg egy kis panelra amit kirajzoltam és megtalálod a 31-ik oldalon.A másik betáp vezeték pár is lemegy a gép aljába egy filter szűrőre,majd vissza feljön a fejső panelre(szépen lekövethető minden) majd egy 30A-es üvegbiztin keresztül megy egy becsületes méretű diódahidra.Tehát mihelyt bekapcsolod a készüléked főkapcsolóját,a diódahidon meg kell hogy jelenjen a hálózati váltó feszültség,meg a kondikon az egyen feszültség(kb 320-330V/DC).
A relé melletti fekete és piros vezetéken jön a diódahidra a 30A-es biztin keresztül a filterelt hálózati feszültség.Ezen a ponton van hálózait 230V/AC ? A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2015
Ha lenne rajzom a gépedről, már feltettem volna kéretlenül is, miután jelezted a problémát . Mivel nincs, én is csak azt tudom javasolni mint Phile 80, vegyél egy mély lélegzetet és rajzold ki a táp kapcsolási rajzát. Ha ezzel megvagy, akkor lehet továbblépni, pl. a táp meghajtó IC alkalmazási jegyzékében (application note) keresni hasonló kapcsolást, mint amit sikerült kirajzolni. Főként amiatt, hogy az elrobbant alkatrészeket be lehessen azonosítani. De egy dolgot szem előtt kell tartanod, mégpedig azt, hogy annak, hogy az az alkatrész elszállt, oka volt, tehát először az okot kell felderíteni, azután alkatrészt(alkatrészeket) cserélni.
Vidd el egy szervizbe inkább azt a gépet.
Hi Mesterek.
Na kicseréltem a vipper50, r23, bc547,és a v1-es (18V) zénert, ezek voltak tönkre menve. A kimeneten, azaz a VCC 18V helyet 2,5V mérek. Mi okozhatja ezt. Külső tápról meghajtva nincs zárlata vezérlő elektronikában 30mA "eszik". Vipper-rel viszont nincs meg a kimenő fesz Alkatrészek, kiforrasztva kimérve, tanácstalan vagyok. Segítséget előre is köszönöm. elözmény
Szia!! Sikerűlt megcsinálni!! A zöld 470 omos ellenállás melett lévő, nagyteljesítményű egyenirányitó egyik lábe hibásan volt beforrasztva!! Kontakt hibás volt!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |