Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Leszereltem a feszültségszabályzót és elégé oxidosnak és koszosnak találtam. Megtakarítottam és felcsiszoltam az érintkezési pontokat. Eggyenlőre nem tapasztaltam a hibát de nem is szokott azonnal jelentkezni.
![]()
Úgy néz ki a feszültségszabályzó vacakolt. Kicseréltem, eddig jó. A kiszerelt szabályzót bemértem tápegységgel és úgy is produkálta a hibát. A kefékre egy 21W-os izzó, a D+ és testre a szabályozható táp. Elsőre sikerült elérnem, hogy 22V-nál szabályzott le, ezzel már megkérdőjelezve a helyes működést, majd többszöri próbáknál 15,3V-nál szabályzott le. De produkálta még az első hibát is, ahol is nem szabályzott le a megfelelő feszültségnél. A most beszerelt szabályzó is bemérés szerint 15,1V-nál szabályzott, de beszerelve 14,6V-ot stabilan tartja.
Üdv! Hozzám került egy Chatenet (nem írtam el
![]()
Szerintem az is háromfázisú, mint a többi. Legalább is még soha semmilyen járművön nem láttam más milyet. Viszont a feszültség szabályzás szempontjából lényegtelen, mert az a gerjesztő tekercs kapcsolgatásával történik.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
Nos, ez inkább hasonlít egy robogó generátorra, mint autóra, viszont segédmotoros jogsival lehet hajtani ezt a kis kétszemélyes szörnyeteget, mivel önerőből nem tud 45km/h-val többet menni. A generátor állórész így néz ki, és mindössze 2 vezeték jön fel a tekercsektől: generátor állórész
Körülötte egy hasonló lendekér fut, mint egy régi Simsonon. Ilyen a bekötés, csak egy kábellel kevesebb megy a fesszabályzóba, és nincs is helye neki: generátor és fesszab. Link javítva, a http tag csak egyszer kell. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2015
Sajnos a LINK-ek nem működnek. Viszont akkor nézz szét itt.
Működik, csak a http után kell egy kettőspont, mert az kimaradt. De tényleg ez egy robogó állandómágneses generátor, ahhoz való szabályzót kell csinálni. Csak meg kell nézni, hogy hány fázisú a tekercs.
Szia, Szerintem is fesszabályozó, teljesen ráadja a töltést, hogy a motort is megfogja. A gen belül a szabályzó kontaktját kellene ellenőrizni, mert ha ott elvész a villany, azért próbálja 14Vra felhúzni a feszt. a B+ pedig már jóval több van
Sziasztok. Lenne 1 problémám amire válaszokat keresek. A műszerfalon halványan világít a töltés visszejelző lámpája, gázadásnál meg szinte eltűnik és van 1 kis érdekes hangja a generátornak. Már ellenőriztem a biztosítéktáblát de semmi. Én a generátor feszültség szabályzóra gondolok vagy magára a generátorra. Szerintetek mi lehet vajon?
Szia! Talán az ékszíj csúszik és az alapjárat sem megfelelő .... és kocsitípust is említhettél volna.
Generátor javíttatás szakember segítségével.
Vagy generátor le, szét, méregetni, cserélni vagy forrasztani, vissza és kész. Szabályzó ? egyenirányító ? mechanikus hiba ? ilyesmi lehet.
Skoda feliciáról van szó. Az ékszíj nem csúszik. Esetleg a generátor csapágy elöregedése nem okozhatja a problémámat? Mert van 1 kis hangja. És amióta a hangot hallom azóta van ez a betegsége.
"A műszerfalon halványan világít a töltés visszejelző lámpája, gázadásnál meg szinte eltűnik"
Nekem is hasonló volt a problémám. Végül is én javítottam meg egyedül, nem vittem szervízbe. Az oka az volt, hogy az egyik dióda (a 3-ból) nem töltött. Diódahidat kellett cserélnem a generátorban és precízen visszaforrasztani mindent. Azt még megjegyzem, hogy különösebb hangja nem volt se így, se úgy. Azóta nem világít és hibátlan a töltés.
Szia, Érdemes a szénkeféket és a csúszka állapotát is megnézni, főleg, ha könnyen kifordítható a fesszabályozóval együtt. A csapágyhang nem okoz ilyen hibát, de a túlfeszített ékszíj okozhat csapágy hibát, a laza pedig a szíjtárcsát eszi meg, annak viszont nyikorgó hangja lehet, s okozhat ilyen hibát.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2015
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. MTZ-be vettem egy új generátort. A generátor egybe van építve a fesszabályzóval. Két kábel megy rá: egy az amperórára, egy vékonyabb pedig a töltésjelző lámpára. Pár hónapig üzemelt rendesen, aztán egyszercsak a töltésjelző kialudt. Azt hittem kiégett, de nem. Az amperóra szerint pedig van töltés. Mi lehet a hiba? Én eddig azt hittem az égőről kapja a gerjesztést... Mi lehet a meghibásodás oka? Előre is köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
Sziasztok. A képen látható Bosch BR14-H0 típusú feszültségszabályzót hogyan lehet generátor nélkül tesztelni? Jó az az elgondolás, hogy a két kefe közé egy kis 12V-os izzót teszek, a B+ és a B- közé állítható tápot, az L és B+-közé szintén egy izzót (töltésjelző)? A kefék közötti izzónak a küszöbérték alatt világítani kell, felette nem. Jó az elgondolás? Köszi. Zoli
Jó, de töltésjelző izzó felesleges. Én is így szoktam tesztelni.
Csak azt nem értem, hogy töltésjelző izzó nélkül miért működne? A B+ ès B- az akku két pontja. Akkor így kikapcsolt gyújtásnál, a szabàlyzási küszöb alatti akkufesz esetén állandóan gerjesztene - lemerülne az akksi... Asztalon összerakva nekem semmit nem csinál. Ha a keféken nincs semmi,de bekötöm a töltésjelzőt, világít. Zárlat sehol sincs, kívülről mérve.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2015
Egy kicsit én is okoskodok (SORY) . a töltésjelző lámpa úgy működik , hogy egyik fele az aksitól _gyujtáskapcsolóból kap +feszkót , a másik fele pedig a feszszabályzó arra a pontjára van kötve amelyikre a segéddiódákról jön majd a feszkó üzem közben, Mivel áll a generátór így nem jön feszkó a segéddiódákról , hanem a feszszabályzón keresztűl és a szénkefe _gerjesztőtekercs _másik szénkefe úton kap testet, ezért kigyullad az égő és közben kicsit előmágnesezi a tekercset _vasamagot a kevés áramával .Ha elindúl a motor , felpörög a gen. eléri a szabályzóba jövö feszkó az aksifeszt, akkor az égő mindkét felére +feszkó megy így pedig nem tud világitani , kialszik. Azért nem merül le az aksi, mert a gyujtás bekapcsolásával megy az égőre a + feszültség .Ez az egyik elmélet , aztán van relés megoldású is és tipusonként más megoldás is , de amit leírtam az elég gyakori elv.
Memrég én is okoskotam: Bővebben: Link
Lehet, rosszul fogalmaztam. Igen, a működésével eddig is tisztában voltam, én Ricsi89 válaszára írtam azt, hogyha a fenti szabályzón a B+ és a B- közötti feszültséget változtatom, akkor a kefékre mikor kapcsol feszültséget. A teszt miatt kérdeztem, hogy töltésjelző izzó kell-e.
Kedves Kadarist. szerintem az a gen. rajz nem jó amit feltettél , mert az szerint a felső tekercs teljes zárlatba kerül úgy ahogy a rajz mutatja. A diódákat nem szabad bevenni a kicsatlakozásba . A közölt rajzomon ezt jelőltem is ,hogy rossz helyen van a csomópont .De ha rosszúl ítélem meg , cáfoljatok meg , nehogy úgy maradjak . üdv Feri
Valószínű, hogy ez már intelligensebb szabályzó és a W kimenetről kap valami jelet, ami alapján szabályoz. Mivel itt nincs segéddióda, így valószínű a W kimenetről kapja a gerjesztő feszültséget, a szabályzási feszültséget pedig a B+-on figyeli.
szevasztok!
van egy Fordka gépem és a töltés visszajelző izzóján mind a két lábán +12V van mikor gyújtásra rakom. tudtommal gyújtáskor +-12nek kellene lennie és mikor beindul akkor van mindkét lábán 12V. mit lehet vele kezdeni hogy újra működjön a visszajelző lámpám? generátor az jó kilet szedve lelett tesztelve! Ötelet??????
Biztos , hogy a visszajelző égő nem szakadt ????
biztos hogy nem! Itt az a gond hogy gyújtásnál a az izzó hején mindkét lábon +12Volt van és gyójtásnál nem kellene lenni csak egyik lábon másikon negatívnak kéne lenni! valahonnan az aksistól gyújtásnál átfolyik az feszültség és mindkét oldalt 12 Volt van
az izzó nincs benne úgy mértem a kasznihoz képest mindkét oldalt 12voltot! az égő jó!
Ha a generátor jó, akkor valami el van kötve.
eddig jóvolt nemrég csinálja ezt, de töltés van mert a generátor jó és az aksin is mérem a többlet feszt!
Azért mérsz mindkét oldalán az égőnek + feszkót mert az izzószálon átmegy a + , de nem jön oda( - Test ). Ha jó a fesszabályzó akkor azon keresztűl és az egyik kefén , majd át a tekercsen , és a másik kefétől kap testelést az égő . Valahól el van szakadva ez a láncolat , lehet , hogy a kefék nem jól érintkeznek , vagy a szabályzóban lett szakadás ,. Én ezeket a szempontokat tudom mondani , majd mások is segitenek biztos
|
Bejelentkezés
Hirdetés |